مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

چگونه درس ریاضی را بهتر یاد بگیریم + رموز موفقیت در ریاضی

در این بخش در رابطه با نحوه یادگیری بهتر درس ریاضی و رموز موفقیت در این درس مطالبی ارائه می گردد. خودتان همین الان به روشهایی که با استفاده از انها درس ریاضی را خوب یاد گرفته اید و در پایه های قبلی تا حدودی توانسته اید از پس این درس بر بیائید فکر کنید. قبلا در چه حالتهایی و یا با انجام چه فعالیتهایی ریاضی را یاد گرفته اید. مسلما مواردی به ذهن شما می رسد که در کل برای همه مفید بوده است. اولین راهکار حضور در کلاسهای ریاضی است. شاید برای خودتان هم پیش آمده باشد که بخواهید درسی را که برای آن درس در کلاس حاضر نبوده اید بخوانید. کل درس برای شما پر از اشکال خواهد بود. خیلی کند پیش می روید و سوالات زیادی دارید. در این حالت، اگر در کلاس ریاضی برای مبحثی حاضر نبوده باشید و یا در کلاس حاضر بوده باشید ولی گوش نداده باشید، خواهید دید که پیشرفت شما بسیار کند خواهد بود و بسیاری از مباحث را متوجه نخواهید شد. اگر هم بتوانید خودتان درس را بخوانید مسلما به نسبت زمان کلاس وقت بسیار بیشتری از شما می گیرد. پس به یاد داشته باشید که اولین قدم برای یادگیری بهتر درس ریاضی این است که در کلاس ریاضی حاضر باشید و حضور شما، حضور کاملی باشد. جزوه بنویسید و سوال بپرسید. اگر اشکالی دارید و وقت نیست سوال بپرسید گوشه ای یادداشت کنید تا بعدا  بپرسید. افراد موفق در درس ریاضی یا سایر دروس و افراد موفق در تحصیل به صورت کلی در ردیف های جلوی کلاس می نشینند و با دقت گوش می دهند. بنابراین یکی از مهمترین پارامترها برای یادگیری بهتر درس ریاضی این است که در کلاس به صورت کامل حاضر باشید.

علاوه بر حضور در کلاس ریاضی موارد دیگری هم وجود دارد که در یادگیری درس ریاضی توسط شما موثر است. از جمله این موارد می توان به مرور درس بعد از شرکت در کلاس ریاضی، خواندن درس ریاضی در طول ترم و موکول نکردن ان به ایام امتحانات، استفاده از کلاسهای خصوصی ریاضی در صورت لزوم (برای مشاهده لیست مدرسین خصوصی ریاضی اینجا کلیک کنید)، حل تمرین و مسئله به اندازه کافی برای یادگیری بهتر درس ریاضی و ... است. توجه کنید که هر چه بیشتر تمرین و مسئله حل کنید درس ریاضی را بهتر یاد خواهید گرفت. میزان تسلط شما بر درس ریاضی به این بستگی دارد که اولا چقدر در کلاسهای ریاضی فعال بوده اید و خوب مطلب را یاد گرفته اید، ثانیا چقدر خوب متن کتاب درسی را خوانده اید و ثالثا به چه میزان برای هر مبحث تمرین و مسئله حل کرده اید. تمام این موارد را باید با هم در نظر بگیرید. مواردی که گفته شد برای اینکه بتوانید عملی شود به زمان نیاز دارد و در نتیجه درس ریاضی باید در طول ترم خوانده شود. مطالعه مقالات زیر هم در زمینه یادگیری بهتر درس ریاضی و رموز موفقیت در ریاضی می تواند کاملا مفید باشد.




iranmodares


نمره 20 ریاضی - حل تمرین و مسئله

چگونگی پیشرفت در درس ریاضی و آموزش و یادگیری بهتر ریاضی

چگونه ریاضی را بهتر یاد بگیریم

چگونه ریاضی را از پایه یاد بگیریم (25 نکته مهم آموزش موفق ریاضی)

چگونه در ریاضی نابغه شویم

چگونه در درس ریاضی 20 بگیریم؟


iranmodares


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.