مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

نحوه مطالعه صحیح ریاضی برای گرفتن نمره خوب در امتحان و کسب درصد بالا در کنکور

در این بخش در رابطه با نحوه مطالعه صحیح ریاضی برای گرفتن نمره خوب در امتحان و کسب درصد بالا در کنکور و ... توضیحاتی ارائه می گردد. فرمول های ریاضی را قبل از امتحان مرور کنید و با شروع امتحان آن ها را در حاشیه برگه بنویسید که هر وقت به آنها نیاز داشتید به راحتی در دسترس باشد. زیرا اگر در همان لحظه که مساله را می خواهید حل کنید فرمول را بازیابی کنید، احتمال اینکه اشتباهی پیش آید، وجود دارد.
حل دوباره مثالهای حل شده کتاب: مثالهای حل شده کتاب هم منبع خوبی برای یادگیری و آموزش بیشتر درس ریاضی است. اول تلاش کنید که خودتان مسئله را حل کنید. در نهایت حل خودتان را با حل کتاب مقایسه کنید.
آهسته و پیوسته خواندن درس ریاضی: ریاضی درس شب امتحانی نیست. به هیچ عنوان خواندن آن را به شب امتحان موکول نکنید. در طول ترم درس را مطالعه کنید و تمرین حل کنید. خیلی ها به امید کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی آن را تا نزدیکی های امتحان کنار می گذارند. خیلی وقتها اگر اوضاع خیلی بحرانی باشد از دست مدرس خصوصی ریاضی هم کاری ساخته نیست. پس درس را در طول ترم بخوانید. مشورت با کسانی که در درس ریاضی نمره خوبی گرفته اند: از دوستان و آشنایانی که در درس ریاضی نمره خوبی گرفته اند مشورت بگیرید. از کسانی که خودشان به زور درس را پاس کرده اند راهنمایی نخواهید.
در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و یا اگر مدرس خصوصی دارید، در جلسات تدریس خصوصی ریاضی با تمرکز کامل به مطالب گوش دهید. مطالبی را که در کلاس درس در مدت کوتاهی می توانید یاد بگیرید خودتان به تنهایی در مدت زمان بیشتری می توانید متوجه شوید.
سایت مدرسین ریاضی - درس ریاضی یکی از دروسی است که معمولا دانشجویان و دانش آموزان زیادی با یادگیری آن مشکل داشته و روشهای مختلفی را برای آموزش ریاضی و رفع اشکال آن امتحان می کنند. یکی از راههای یادگیری و آموزش ریاضی، علاوه بر حضور در کلاسهای تدریس ریاضی در مدرسه، استفاده از جلسات و کلاسهای خصوصی ریاضی است.
موکول نکردن خواندن ریاضی به شب امتحان: ریاضی درس شب امتحانی نیست. آن را در طول ترم بخوانید و مرور و حل مسئله را در طول ترم در نظر داشته باشید. اگر حتی در ایام امتحانات درس را بخوانید و به هر ترتیبی که شده قبول شوید، بعد از امتحان چیزی یادتان نمی ماند و در سالهای بعدی تحصیل مشکل خواهید داشت.
فعال بودن در کلاسهای تدریس ریاضی: در کلاسهای خصوصی و گروهی ریاضی و در کلاسهای تدریس ریاضی در مدرسه فعال باشید، سوال بپرسید، با دقت گوش دهید و جزوه خوبی یادداشت نمائید.


مطالعه کنید: چگونه برای کنکور و امتحان ریاضی را درست بخوانیم؟


iranmodares


مرور مداوم مطالب ارائه شده در کلاسهای خصوصی و گروهی ریاضی: مطالبی که در جلسات ریاضیات ارائه شده است به صورت مداوم مرورنمائید تا هم حضور ذهن داشته باشید و هم در ایام امتحانات کارتان راحتتر گردد.
در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و یا اگر مدرس خصوصی دارید، در جلسات تدریس خصوصی ریاضی با تمرکز کامل به مطالب گوش دهید. مطالبی را که در کلاس درس در مدت کوتاهی می توانید یاد بگیرید خودتان به تنهایی در مدت زمان بیشتری می توانید متوجه شوید.
همان روز بعد از کلاس درس یا جلسه آموزش خصوصی ریاضی یا در روزهای بعد مثالها و تمرینات حل شده در کلاس درس را یک بار دیگر حل کنید. مثالها و تمرینات را برای خودتان توضیح دهید. از کنار هیچ اشکالی به سادگی عبور نکنید. 
- در کلاسهای ریاضی کاملا فعال باشید. در کلاس در ردیف های جلو بنشینید. در ردیف جلو هم به معلم نزدیک تر هستید و مطالب را بهتر می فهمید و خودتان هم بهتر می دانید که معمولا دانش آموزان و دانشجویان زرنگ و درس خوان در دریف جلوی کلاس هستند. به این ترتیب با آنها طرح دوستی می ریزید و مطالب خوبی از آنها یاد خواهید گرفت.
- افرادی که درس ریاضی یا هر درس دیگری را خوب یاد می گیرند و در درس و تحصیل موفق هستند، برای یادگیری آن وقت می گذارند و لزوما از شما باهوش تر نیستند. شما هم برای موفقیت در این درس و یا هر درس دیگری در طول ترم درس بخوانید. ریاضی درس شب امتحانی نیست و برای یادگیری به زمان و حل تمرین و مسئله و .... نیاز دارد.
بهترین شیوه آموزش ریاضی: اگر در جستجوی بهترین شیوه آموزش ریاضی هستید در ادامه توضیحاتی در این زمینه ارائه خواهد شد. بهترین روش برای یادگیری بهتر درس ریاضی این است که به جای اینکه مطالعه این درس مهم را به ایام امتحانات موکول کنید ریاضی را در طول ترم بخوانید. در طول ترم با برنامه ریزی پیش بروید. به صورت مرتب در کلاسهای ریاضی شرکت کنید. بخواهید که ریاضی را خوب یاد بگیرید و برای آموزش آن وقت بگذارید.
یادگیری بهتر درس ریاضی برای خود درس ریاضی هم مهم است و برای درست حل کردن تمرینات فیزیک هم دارای اهمیت می باشد. وقتی می خواهید یکی از مسائل فیزیک را حل کنید تسلط بر مفاهیم و داشتن درک صحیح و درست از انها لازم است ولی به هر حال برای نوشتن راه حل همیشه معمولا لازم است انتگرالی بگیرید، مشتقی را بدست اورید و یا کارهایی از این دست که به مهارتهای ریاضی شما بستگی دارد انجام دهید. در نتیجه برای گرفتن نمره خوب در درس فیزیک، خوب بلد بودن درس ریاضی مهم است. البته همانطور که گفته شد در درس فیزیک باید مفهومی تر کار کنید و سعی کنید بیشتر روی تفسیر و توضیح دادن نتایج بدست آمده برای خودتان و درک روابط و مسائل و .... کار کنید.
شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی هم می تواند مفید و موثر باشد. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می توانید سوال بپرسید و مطالب را به خوبی یاد بگیرید. البته حتما باید خودتان هم درس را بخوانید و تمرین حل کنید. بعد از کلاسهای تدریس ریاضی و جلسات تدریس خصوصی ریاضی درس را مرور کنید و تمرینهای حل شده را یکبار دیگر خودتان حل کنید. تمرینها را برای خودتان توضیح دهید و تشریح نمائید.
مانند هر درس دیگری بهترین کاری که می توانید برای افزایش یادگیری و کارایی خود انجام دهید این است که بعد از آنکه مبحث جدیدی از درس ریاضی در دبیرستان یا دانشگاه توسط دبیر یا استادتان تدریس شد، بعد از ظهر همان روز (تاکید می کنم همان روز) درس را مرور کنید. این کار واقعا تاثیر زیادی در میزان یادگیری شما دارد. این کار را هرگز به روز بعد موکول نکنید چون میزان تاثیر آن به شدت کاهش می یابد. به احتمال زیاد این نکته را همه ما می دانیم ولی تعداد بسیار کمی از افراد که موفقترین افراد هم هستند به این نکته عمل می کنند. پس شما نیز حتما این کار را انجام دهید.
تا جایی که می توانید تمرین و مسئله حل کنید. در ابتدای کار مثالهایی که در کلاس درس حل شده است را مرور کنید. سپس مسائل ساده را حل کنید و در ادامه به مسائل و تمرینات پیشرفته تر بپردازید. هر چه تمرین بیشتری حل کنید، در حل مسائل ریاضی قویتر خواهید شد.
نکته دیگری که باید برای روش درست خواندن ریاضی مد نظر داشته باشید این است که تمرینات و مسائل زیادی حل کنید. با حل کردن تمرینات و مسائل زیادی ریاضی کاملا بر بحث مسلط خواهید شد. تمرینات مختلف باعث می شود شما در درس ریاضی قوی تر شده و از پس مسائل سطح بالاتر هم بربیائید.
در طول ترم برای حل تمرین و مسئله هم فرصت بسیار خوبی وجود دارد. همانطور که می دانید ریاضی درس حفظ کردنی نیست و برای آموزش ان باید تمرین و مسئله حل کنید. در ایام امتحانات به اندازه کافی نمی توانید تمرین و مسئله حل کنید و درس ریاضی را به صورت پایه ای و عمقی نمی توانید آموزش ببینید. به این ترتیب سالهای بعد هم به مشکل می خورید و در کل در ریاضی ضعف خواهید داشت. بنابراین از بین موارد ذکر شده این مورد مطالعه و حل تمرین ریاضی در طول ترم به جای موکول کردن آن به ایام امتحانات در راستای روش درست خواندن ریاضی مهم ترین نکته است.
در کلاسهای ریاضی حاضر باشید: شرکت در کلاسهای ریاضی مدرسه برای موفقیت در ریاضی کنکور مهم است. در کلاسهای ریاضی مدرس و معلم شما درس را در مدت زمان مناسبی ارائه می کند. همین مبحثی که در کلاس ارائه می شود را اگر خودتان بعدا بخواهید یاد بگیرید باید بیشتر وقت بذارید. در کلاس ریاضی جزوه مناسبی می توانید بنویسید که منبع خوبی برای مطالعه است. در کلاس روی مباحث بحث می شود و سوال و جوابهایی که انجام می شود به یادگیری بهتر شما کمک می کند.
برای موفقیت در ریاضی کنکور باید روش صحیح مطالعه ریاضی را بدانید. ریاضی را مفهومی بخوانید و مسائل و تمرینات را برای خودتان تشریح نمائید. در کلاسهای ریاضی حاضر باشید و جزوه بنویسید. بعد از کلاسها درس را مرور نمائید و تمرین و مسئله حل کنید. بهترین منبع برای مطالعه ریاضی کنکور کتاب درسی است. قبل از مطالعه هر کتاب دیگری بر کتاب درسی مسلط شوید. تکنیکهای تست زنی صحیح را یاد بگیرید و تست های استاندارد کار کنید. در نهایت برای رفع اشکال، جمع بندی درس، آشنایی با نحوه تست زنی صحیح و .... می توانید از کلاسهای خصوصی ریاضی استفاده نمائید.
درست خواندن ریاضی برای کنکور به این معنی است که به صورت مرحله به مرحله مواردی که لازم است را انجام دهید. مراحلی که لازم است به صورت مقابل می باشد: شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی و در صورت لزوم کلاسهای خصوصی ریاضی، حل تمرین و مسئله برای یادگیری بهتر، خواندن متن کتاب درسی و حل تست کنکوری ریاضی. فهرست مفاهیم ریاضی
در کلاس تدریس ریاضی و یا جلسات تدریس خصوصی ریاضی خودتان جزوه یادداشت کنید و در کلاس درس حضور فعالی داشته باشید. هر نکته ای که به نظرتان مهم رسید را یادداشت کنید. اگر به امید جزوه دیگران باشید، ممکن است بسیاری از مطالب که به نظر خودتان مهم است را دیگران یادداشت نکنند. مطلب دیگر اینکه شما جزوه خودتان را بعدا بهتر می فهمید. ممکن است دوستانتان در جزوه و یادداشت هایشان از علامت های اختصاری و ... استفاده کنند که فقط برای خودشان معنی داشته باشد. در ضمن وقتی مطلبی را بر روی کاغذ می آورید، خودتان آن را بهتر یاد می گیرید.
برای کسب درصد بالای ریاضی در کنکور، ابتدا تمرین و مسئله حل کنید و تا جایی که می توانید بر مبحث مسلط شوید و در مرحله بعد سراغ تست زنی بروید. چون تست ها عمدتا به صورت نکته ای مطرح می شوند، در قالب حل تست ممکن است نتوانید تمامی مبحث را به خوبی یاد بگیرید. پس در ابتدای کار (بعد از جلسات تدریس ریاضی و خواندن کتاب درسی) از هر مبحث چند تمرین و مسئله حل کنید و سپس سراغ تست زنی بروید. چگونه برای امتحان ریاضی تمرین کنیم: همانطور که گفته شد یکی از مهمترین کارهایی که برای یادگیری بهتر درس ریاضی می توان انجام داد حل تمرین و مسئله است. شاید بعضی از دروس دیگر را بدون حل تمرین و مسئله بتوان آموزش دید ولی به هر حال درس ریاضی را بدون تمرین کردن نمی توان خوب یاد گرفت. شما وقتی در کلاس ریاضی حاضر هستید و یا وقتی متن کتاب درسی را مطالعه می کنید در حقیقت در حال آموزش دیدن هستید ولی وقتی تمرین و مسئله حل می کنید در حال استفاده از آموخته های خودتان به صورت عملی می باشید و این نشان می دهد که آیا درس را خوب یاد گرفته اید یا نه. ممکن است شما قبل از اینکه تمرین و مسئله حل کنید پیش خودتان فکر کنید که درس را خیلی خوب بلد هستید و مطالب برایتان جا افتاده است ولی همانطور که گفته شد به صورت عملی حین حل مثالها و مسائل ریاضی مشخص خواهد شد که آیا واقعا درس را یاد گرفته اید یا نه. بنابراین برای یادگیری درس ریاضی حل تمرین و مسئله لازم و ضروری است.


iranmodares


در طول ترم ریاضی و فیزیک بخوانید: برای موفقیت در امتحانات دروسی مانند ریاضی و فیزیک باید وقت بذارید. بسیاری از دانشجویان و دانش اموزان درسها را تا یک ماه یا 20 روز مانده به امتحان اصلا مطالعه نمی کنند و در فاصله زمانی کوتاه مانده به امتحان به فکر این می افتند که تازه درس خواندن را شروع کنند. در حقیقت این نوع درس خواندن و مطالعه دروس ریاضی و فیزیک خیلی مفید نخواهد بود. اگر ترمهای قبل هم خودتان این کار را انجام داده باشید تصدیق می کنید که در بهترین حالت، نهایتا می توانید قبول شوید و بعد از امتحان دادن انگار کل مطالب را هم فراموش می کنید. مطالبی که در بازه زمانی خیلی کوتاه آموزش دیده شوند و برای یادگیری عمقی آنها و جا افتادن آن تمرین و مسئله به اندازه کافی حل نشود خیلی سریع هم فراموش خواهد شد. بنابراین موکول کردن مطالعه دروس ریاضی و فیزیک به ایام امتحانات مشکلات متعددی را به همراه خواهد داشت.
کتاب درسی ریاضی را در اولویت اول قرار دهید: بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان از همان اوایل ترم به سمت خرید کتابهای کمک آموزشی مختلف هجوم می برند و سعی می کنند برای درس ریاضی و یا دروس مختلف خودشان انواع کتابهای کمک آموزشی تهیه نمایند و فکر می کنند چون برای این کار هزینه می کنند و بقیه این کتابها را ندارند برای یادگیری ریاضی آنها بسیار موثر واقع خواهد شد. کتابهای کمک آموزشی در مواردی برای یادگیری بهتر می تواند مفید باشد ولی به هر حال کتاب اصلی درسی شما در اولویت اول قرار دارد. همه ی این کتابهای کمک آموزشی با توجه به مطالب ارائه شده در کتاب درسی اصلی خودتان نوشته شده است. بنابراین سعی کنید در مرحله اول هر کتابی که دیدید را نخرید. شما درسهای زیادی دارید و در طول ترم فرصت مطالعه این همه کتاب کمک آموزشی را نخواهید داشت. اگر می خواهید کتاب کمک آموزشی خریداری کنید از انتشارات معتبر یک کتاب خریداری کنید کفایت می کند. در ضمن، باز هم در ابتدای کار باید کتاب درسی خودتان را بخوانید. متن کتاب درسی را خوب بخوانید و مثالهای ارائه شده در متن کتاب را حل کنید. اگر شما به صورت کامل بر کتاب ریاضی مسلط باشید و به اندازه کافی تمرین و مسئله حل کرده باشید در امتحان ریاضی مطمئنا موفق خواهید بود.
با برنامه ریزی پیش بروید و تمام موارد را با هم رعایت کنید: برای موفقیت در هر کاری و از جمله برای موفقیت در یادگیری ریاضی و قبولی در امتحان ریاضی با نمره خوب، داشتن یک برنامه ریزی خوب و منسجم لازم است. داشتن هر برنامه ای از بی برنامگی بهتر است. برای یادگیری ریاضی در طول ترم و برای مطالعه آن در ایام امتحانات و حل تمرین و مسئله و مرور این درس در کنار درسهای دیگر برنامه داشته باشید. تمام مواردی که در بالا به آن اشاره شد را سعی کنید در برنامه خودتان در نظر بگیرید. در کلاسهای ریاضی به صورت کامل حاضر باشید و تا جایی که ممکن است غیبت نکنید. در کلاسهای ریاضی حضور فعال داشته باشید و سعی کنید از مطالب ارائه شده بهترین استفاده را داشته باشید. برای یادگیری بهتر ریاضی در طول ترم درس بخوانید و مطالعه این درس را به ایام امتحانات و شب امتحان موکول نکنید. ریاضی درس شب امتحانی نیست و برای یادگیری به زمان نیاز دارد. برای درس ریاضی تمرین و مسئله حل کنید و به درستی از حل المسائل استفاده نمائید. تعداد تمرینات بیشتری که حل می کنید مساوی با یادگیری بهتر درس ریاضی است. کتاب درسی خودتان را در اولویت قرار دهید و ان را خوب بخوانید. در صورت لزوم، برای یادگیری بهتر درس ریاضی از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی استفاده کنید.  تدریس خصوصی ریاضی در تهران
برای موفقیت در امتحان ریاضی، همانطور که گفته شد، از خواندن متن کتاب درسی و حل مثالهای داخل آن شروع کنید. در ادامه سراغ حل تمرینات حل نشده کتاب بروید. همانطور که گفته شد بعد از آن که متن کتاب درسی را خوب فهیمدید و چند مثال نمونه حل کردید باید خودتان تلاش کنید مثالهای اضافه تری حل نمائید. باید بر روی سوالات فکر کنید و راه حلی بنویسید. سپس حل تمرین را نگاه کنید و راه حل خودتان را اصلاح کنید. مرحله ای که خودتان روی تمرین فکر می کنید را دست کم نگیرید. در این مرحله ذهن شما رشد می کند و آمادگی پیدا می کند که وقتی راه حل درست را دید به سرعت آن را یاد بگیرد. بنابراین، حل دهها تمرین به صورت غیر اصولی نمی تواند شما را به موفقیت برساند بلکه اینکه تمرینات را با دقت بررسی کنید و خوب روی آن فکر کرده و راه حلی بنویسید و در ادامه راه حل خودتان را اصلاح کنید می تواند بسیار مفید تر باشد.

منبع: ایران مدرس (استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به ایران مدرس مجاز است)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.