مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

چگونه در درس ریاضی موفق شویم + روش مطالعه درست و صحیح ریاضی

برای موفق شدن در درس ریاضی باید با برنامه ریزی و نظم پیش بروید. اگر می خواهید در درس ریاضی و یا به صورت کلی در درس و تحصیل پیشرفت کنید و به نسبت ترمهای قبل نتایج بهتری بدست آورید باید در خودتان تغییرات مثبتی ایجاد کنید. اگر ترمهای قبل در کلاسهای ریاضی نصفه نیمه شرکت می کردید و در کلاس هم که بودید بازیگوشی می کردید این ترم باید روند را تغییر دهید. باید سعی کنید در کلاسها حاضر باشید و نه تنها حاضر باشید بلکه باید بخواهید که درس را یاد بگیرید و خوب گوش دهید. به صورت کلی دانش آموزان و دانشجویان را می توان به دو دسته متفاوت تقسیم بندی کرد. دسته ای از انها فقط می خواهند ترم را به پایان برسانند امتحانی بدهند و درس ها را پاس کنند. این افراد معمولا خیلی موفق نیستند انگیزه چندانی ندارند و در کلاس هم خیلی خوب به مطالب گوش نمی دهند. چنین افرادی برای خودشان هدف و برنامه ای ندارند و در زندگی شخصی خودشان هم کار مهم و حائز اهمیتی را انجام نمی دهند. اگر می خواهید در درس ریاضی و یا در تحصیل به صورت کلی موفق باشید باید هدف داشته باشید و برای رسیدن به آن برنامه ریزی کنید. همه ی افراد موفق در هر زمینه ای که به موفقیت خوبی می رسند در مرحله اول برای خودشان هدفی تعیین می کنند و سپس برای رسیدن به آن تلاش می کنند و برنامه ای برای خودشان دارند.

چگونه در ریاضی کنکور موفق باشیم؟ - موفقیت در ریاضی کنکور

شما هم داشتن هدف، برنامه ریزی و نظم را در زندگی شخصی خودتان از همین درس ریاضی می توانید شروع کنید و تمرین کنید. اگر ترمهای قبل نمره ریاضی شما حدود 12 و 13 بوده است این ترم تصمیم بگیرید بالای 16 بگیرید. همین تصمیم و هدف می تواند به برنامه روزانه شما نظم و جهت بدهد. سپس راه حلها را پیدا کنید. بر روی برگه کاغذی بنویسید نمره این ترم ریاضی من 16 یا بیشتر از 16 است و در معرض دید قرارش بدهید. سپس برنامه ریزی کنید و به سمت هدف خودتان حرکت نمائید. در کلاسهای ریاضی به صورت مرتب شرکت کنید، کتاب درسی را خوب بخوانید، به خودتان نظم بدهید و درس را مرور کنید. تمرین و مسئله حل کنید و اشکالات خودتان را برطرف نمائید. در صورت لزوم از مدرسین خصوصی ریاضی کمک بگیرید. بر روی عبارت معلم خصوصی ریاضی کلیک کنید تا لیست مدرسین ریاضی را مشاهده نمائید.
مطلب دیگری که باید در نظر گرفته شود این است که درس ریاضی را یک شبه و یا با یکی دو ماه مطالعه نمی توان به خوبی یاد گرفت. درس ریاضی را باید به مرور و با داشتن پشتکار و مداومت آموزش دید. اگر دانش آموز هستید، ریاضی را در طول ترم بخوانید. اینکه بخواهید در یکی دو هفته قبل از امتحانات درس ریاضی را یاد بگیرید اشتباه است. حتی اگر به صورت مقطعی هم درس را متوجه شوید و در امتحان هم نمره بگیرید، چون به اندازه کافی تمرین حل نشده است و درس ریاضی را به صورت پایه ای آموزش ندیده اید، خیلی سریع هم آن را فراموش خواهید کرد. بنابراین تلاش کنید به صورت مداوم درس را بخوانید و در طول ترم درس را یاد بگیرید.
راهکارهایی برای کسب نمره بالا و موفقیت در درس ریاضی در این بخش ارائه شده است.
1- در کلاسهای مدرسه و دانشگاه تدریس ریاضی شرکت کنید. تا جایی که ممکن است غیبت نکنید.
2- در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی در صورت لزوم برای رفع اشکال استفاده کنید. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک نمائید.
3- در کلاسهای تدریس ریاضی با تمرکز کامل به مطالب ارائه شده گوش دهید.
4- در کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی ریاضی حتما جزوه یادداشت کنید. با یادداشت جزوه تمرکز شما افزایش می یابد و مطالب را بهتر می فهمید.
5- هر سوالی که برایتان پیش آمد در کلاسهای تدریس ریاضی بپرسید و یا یادداشت نمائید تا بعدا بپرسید.

بسیاری از دانشجویان در دورس دیگر غیر از درس ریاضی مطلب را به خوبی یاد می گیرند ولی حین حل مسائل، تمرینات و مثالهای آن دروس، به علت ضعفی که در درس ریاضی دارند، نمی تواند حل درست مسئله و تمرین را ارائه دهند. بنابراین یادگیری درست درس ریاضی، هم برای آموزش خود این درس لازم است و هم برای حل مسائل و تمرینات سایر دروس هم ضروری می باشد. از طرفی در کنکور سراسری (رشته های تجربی و ریاضی و ...) درس ریاضی اهمیت بسیار زیادی دارد. در رشته ریاضی که مهمترین درس بوده و در رشته تجربی هم یکی از دروس مهم می باشد. بنابراین، برای موفقیت در کنکور هم یادگیری درس ریاضی مهم است. روش مطالعه ریاضی
در کلاسهای تدریس ریاضی جزوه بنویسید و سوال بپرسید و خوب گوش دهید. این نکته هم بسیار مهم و ضروری است. فقط حضور شما در کلاس مهم نیست. بلکه در کلاس تدریس ریاضی باید حضور موثر و مفید داشته باشید. اتفاقا اگر در کلاس تدریس ریاضی حاضر باشید و گوش ندهید و یا درس را یاد نگیرید همان بهتر که غیبت کنید. چون علاوه بر اینکه مطلبی یاد نمی گیرید، وقت شما هم تلف می شود. بنابراین در کلاس تدریس ریاضی حضور فعال داشته باشید. سوال بپرسید و به سوالاتی که دوستانتان می پرسند گوش دهید و به جوابی که مدرس و استاد ریاضی می دهد هم گوش دهید. جزوه خودتان را یادداشت نمائید.


20 راهکار برای بیست شدن در درس ریاضی !


iranmodares

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.