مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

با این روشها ریاضی را بهتر و سریع تر یاد بگیرید

با این روشها ریاضی را بهتر و سریع تر یاد بگیرید - در این بخش در رابطه با راهکارهایی که می تواند منجر به یادگیری بهتر و سریعتر ریاضی توسط شما گردد مطالبی ارائه شده است. برای آموزش بهتر درس ریاضی کتاب درسی را خوب بخوانید، از کتابهای کمک آموزشی استفاده کنید و مرور روزانه و هفتگی را هم در برنامه خودتان بگنجانید. ولی باز همانطور که گفته شد، حل تمرین و مسئله را هم فراموش نکنید. مغز و ذهن انسان نیز مانند سایر اعضای بدن عضلاتی برای خودش دارد. هر چه بیشتر از ذهنتان کار بکشید و مسائل سنگین و سطح بالاتری را حل کنید، ذهن و مغز شما قوی تر خواهد شد. البته باید از مسائل و تمرینات راحتتر شروع کرده و به تدریج مسائل سخت تر را حل کنید.  دانلود 121 فرمول انتگرال گیری
به سوالاتی که دیگر دانش آموزان می پرسند گوش دهید چون ممکن است همان سوال بعدا برای شما هم پیش بیاید.
داوطلب شدن برای حل مسائل در کلاس تدریس ریاضی: داوطلب شدن برای حل مسائل در کلاس تدریس ریاضی باعث می شود تا در کلاس درس فعالتر باشید و خودتان هم درس را بهتر یاد بگیرید. ضمنا اگر بخواهید برای حل مسائل داوطلب شوید باید درس را بهتر بخوانید و این هم به نوبه خودش به آموزش بهتر درس ریاضی شما کمک می کند.
حل دوباره تمرینات حل شده در کلاس درس: تمریناتی که در کلاس درس حل می شود را خودتان یکبار دیگر حل کنید تا بر نحوه حل آنها مسلط گردید. تمرینات جدید را بعد از این تمرینات حل کنید.  دانلود فرمولهای مهم و پرکاربرد مثلثاتی
مطالعه ریاضی در طول ترم و نه فقط در شب امتحان: بارها و بارها توصیه شده است که درس ریاضی را در طول ترم بخوانید. ریاضی درس شب امتحانی و حتی ایام امتحانی نیست. اگر می خواهید به خوبی از پس درس ریاضی برآئید و در ایام امتحانات استرس هم نداشته باشید، درس را در طول ترم بخوانید. اگر بخواهید درس را در ایام امتحانات بخوانید بعد از امتحانات هم خیلی زود آن را فراموش کرده و سالهای بعد هم در یادگیری ریاضی مشکل خواهید داشت.
مرور ریاضی: هنگام مرور ریاضی سعی کنید در دفترچه ای که قبلا تهیه کرده اید فرمولها و نکات مهم را بنویسید. این دفترچه بعدا و در ایام امتحانات و کنکور واقعا بدردبخور خواهد بود. اگر در رابطه با هر فرمول نکته خاصی وجود دارد ان را هم بنویسید. این نکات خاص و مهم را بعدا خودتان به یاد نخواهید آورد ولی همین که آن را در دفترچه یادداشت کرده اید در دفعات بعد بع راحتی از انها استفاده می کنید.
هر تمرین را برای خودتان تشریح کنید: حین حل تمرینات و سوالات ریاضی، حل سوالات را برای خودتان شرح دهید. از خودتان سوال بپرسید و به صورت مفصل به آن پاسخ دهید. سوالات را تفسیر کنید و حل آنها را برای خودتان توضیح دهید. دلیل استفاده از هر رابطه و فرمول را بدانید.
برای یادگیری صحیح ریاضی و برای اطمینان از اینکه ریاضی را قبول شده و نمره خوبی می گیرید، بهتر است که کلاسهای خصوصی ریاضی را به ایام امتحانات موکول نکنید. در ایام امتحانات درسهای دیگری هم دارید. استرس ایام امتحانات اجازه یادگیری درست را به شما نمی دهد. در ضمن، ریسک قبول نشدن در درس ریاضی هم بالاتر است. بنابراین از همین الان برای برگزاری جلسات تدریس خصوصی ریاضی اقدام کنید. - صفحه ریاضی ویکی پدیا
به منظور کسب نمره خوب و عالی در درس ریاضی موارد زیر می تواند مفید و موثر باشد.
1- برای خودتان یک برنامه ریزی خوب داشته باشید. با برنامه پیش بروید و قبل از اینکه خود امتحان ریاضی نزدیک شود برای امتحان دادن آمادگی لازم را در خودتان ایجاد نمائید.
2- کتاب درسی را خیلی خوب بخوانید. به کتاب درسی بیشتر از کتابهای کمک درسی بها بدهید. در مرحله اول متن کتاب درسی را خوب بخوانید و مثالها و تمرینهای آن را حل کنید.

در کلاسها با علاقه به درس گوش دهید و سوال بپرسید و جزوه یادداشت نمائید. خودتان درس را بعد از کلاسها خوب مرور نموده و مسئله و تمرین حل کنید. در نهایت به صورت آهسته و پیوسته در طول ترم درس ریاضی را بخوانید و مطالعه آن را برای شب امتحان در نظر نگیرید. اگر در طول تحصیل این روند را پیش بگیرید، به تدریج در درس ریاضی قوی تر شده و پایه ریاضی شما قوی و قوی تر خواهد شد. برای یادگیری پایه ای و اصولی هر درسی و از جمله درس ریاضی باید اصولی درس بخوانید و تلاش کنید و مداومت داشته باشید.
کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه یا دانشگاه را جدی بگیرید. برای یادگیری بهتر درس ریاضی باید در کلاسهای ریاضی حضور فعالی داشته باشید. فقط حضور در کلاس مهم نیست. بلکه در کنار ان باید با دقت به مطالب ارائه شده گوش دهید، جزوه یادداشت نمائید و سوال بپرسید. هر سوالی که برایتان پیش آمد از مدرس ریاضی و یا استاد ریاضی خودتان بپرسید. اگر می دانید سوال شما به پایه های قبل بر می گردد، در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی آن را از معلم خصوصی ریاضی خودتان بپرسید.
اگر در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه غایب بوده اید و یا از نحوه تدریس مدرس و استاد ریاضی خودتان در مدرسه یا دانشگاه راضی نیستید و درس را خوب متوجه نمی شوید، در هر صورت، استفاده از کلاسهای خصوصی ریاضی می تواند مفید و موثر باشد. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی، درس ریاضی را به بهترین شکل ممکن می توانید آموزش ببینید. در کلاسهای خصوصی ریاضی فرصت و زمان بیشتری برای رفع اشکال، حل تمرین و مسئله، توضیح مسائل و مثالها و ... وجود دارد. کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی تا شب امتحان می تواند ادامه پیدا کند و مدرس خصوصی می تواند به صورت کامل از شاگردهای خودش حمایت کند. کلاسهای تدریس خصوصی به نسبت کلاسهای مدرسه و دانشگاه جو راحت تری هم دارد.
یکی از بهترین زمانها برای شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و تقویت پایه ریاضی خودتان ایام تابستان است. در ایام تابستان در کنار استراحت و تفریح و کارهای جنبی دیگری که ممکن است داشته باشید، شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می تواند واقعا در پیشرفت تحصیلی و آموزش پایه ای و عمقی ریاضی موثر باشد. در ایام تابستان دغدغه درسهای دیگر را هم ندارید و کاملا از لحاظ ذهنی آزاد هستید. می توانید اگر در درس ریاضی اشکالات پایه ای دارید با برگزاری هفته ای یکی دو جلسه کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی به بهترین شکل این درس را آموزش ببینید و در ترم بعدی بهترین نمرات را در کلاس کسب نمائید.
شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی در تابستان برای جبران عقب افتادگی ها و رفع اشکالات پایه ای درس ریاضی که از ترمها و سالهای قبل باقی مانده است و یا برای یادگیری بهتر درس ریاضی و کسب نمرات عالی در امتحانات ترمهای آینده و یا برای کسب درصد بالا در کنکور ریاضی می تواند مفید و موثر باشد. برای مطالعه در زمینه نحوه مطالعه ریاضی برای قبولی در امتحان ریاضی و کسب نمره بالا در ریاضی مقاله 20 راهکار برای بیست شدن در درس ریاضی ! و برای مطالعه در زمینه نحوه مطالعه درس ریاضی برای کسب درصد بالای ریاضی در کنکور مقاله چگونه ریاضی کنکور را 100 بزنیم را مطالعه نمائید.
کلاسهای ریاضی را کامل شرکت کنید و فعال باشید: اگر می خواهید در درس ریاضی قوی باشید و ریاضی را خوب و مفهومی یاد بگیرید، در کلاسهای ریاضی شرکت کنید. مزیتی که کلاسهای ریاضی دارد این است که اولا مدرس و معلم شما مطالب را به صورت جمع بندی شده ارائه می کند و ثانیا روی مطالب ارائه شده بحث شده و مطلب را بهتر یاد می گیرید. دوستانتان ممکن است سوال بپرسند و همین سوال پرسیدنها و بحث روی مطالب باعث می شود درس را بهتر آموزش ببینید. در کلاسهای ریاضی هر سوالی که برای خودتان هم پیش آمد را می توانید بپرسید و درس را بهتر هم یاد بگیرید.
فرمول حفظ نکنید، ریاضی را بفهمید: برای حل مسائل و تمرینات ریاضی بلد بودن روابط و فرمولها مهم است. البته باید حین حل تمرینات دلیل استفاده از هر رابطه را بلد باشید. چرا از فلان رابطه استفاده می کنید؟ آیا راه حل جایگزینی وجود دارد؟ اگر بتوانید به این نوع سوالات پاسخ دهید به این معنی است که درس را فهمیده اید. اگر بتوانید مسائل و تمرینات را برای دوستانتان به خوبی تشریح کنید به این معنی است که درس را فهمیده اید. برای خودتان راه حلها را توضیح دهید. - مشاهده کنید: دپارتمان ریاضی دانشگاه شریف
در طول ترم درس ریاضی را بخوانید: یکی از مهمترین نکاتی که برای موفقیت در درس ریاضی و یادگیری بهتر آن مد نظر داشته باشید این است که ریاضی را در طول ترم بخوانید و مطالعه آن را فقط به ایام امتحانات موکول ننمائید. با مطالعه ریاضی در طول ترم فرصت کافی برای یادگیری بهتر، حل تمرین و مسئله، حل تمرینات بیشتر، رفع اشکال و ... خواهید داشت. برای آموزش ریاضی و قوی شدن در درس ریاضی در طول ترم برای آن وقت بذارید و درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید.


iranmodares


یادگیری بهتر و سریعتر ریاضی


در طول ترم برای یادگیری ریاضی باید وقت گذاشت. اگر می خواهید ریاضی را خوب یاد بگیرید کلاسهای خصوصی خوب است ولی موارد مهم دیگری هم وجود دارد. در مرحله اول سعی کنید در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه یا دانشگاه به صورت کامل شرکت کنید. البته اگر به هر دلیلی نتوانستید چند جلسه در کلاسهای حاضر شوید و غیبت کردید از کلاسهای خصوصی ریاضی برای جبران می توانید استفاده نمائید. ولی تا جایی که ممکن است در کلاسهای ریاضی حاضر باشید. چون، علاوه بر یادگیری بهتر درس، در نهایت امتحان ریاضی از همین مباحثی که در کلاس اصلی خود شما تدریس می گردد گرفته خواهد شد. در کلاس ریاضی فعال باشید. اینکه فقط در کلاس شرکت داشته باشید دردی را دوا نمی کند. بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان واقعا در کلاس هیچ جیزی یاد نمی گیرند و فقط حضور فیزیکی دارند. به این ترتیب اصلا فایده ندارد. این افراد با مطالب ارائه شده درگیری نمی شوند و چون خودشان در طول ترم ریاضی را نمی خوانند سر رشته مطلب از دستشان در می رود و در نتیجه به کلی از یادگیری قطع امید می کنند. شما باید در طول ترم در کلاسها حاضر باشید و حضور فعالی داشته باشید. اگر می خواهید درس ریاضی را به صورت عمقی و پایه ای آموزش ببینید و ریاضی را مفهومی یاد بگیرید، فقط شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی کافی نیست. درس خواندن خودتان هم لازم است. شاید بدون شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی بتوانید ریاضی را خوب یاد بگیرید ولی بدون درس خواندن و حل تمرین و مسئله نمی توانید ریاضی را آموزش ببینید. برای آموزش ریاضی مطالعه و مرور، شرکت در کلاسهای مدرسه و دانشگاه، شرکت در جلسات تدریس خصوصی در صورت لزوم، حل تمرین و مسئله، حل کردن و بررسی مثالهای ارائه شده در متن کتاب درسی، درس خواندن در طول ترم، تلاش و پشتکار هم در طول ترم و هم در ایام امتحانات، حل نمونه سوالات امتحانی ترمهای گذشته و .... لازم است. بنابراین اگر دقت کرده باشید از بین موارد ذکر شده تدریس خصوصی هم فقط یک مورد است.
در کلاسهای آموزش ریاضی به صورت کامل حاضر باشید: اگر می خواهید در درس ریاضی موفق باشید و در امتحان ریاضی هم نه تنها قبول شوید بلکه نمره خوبی هم بگیرید، در کلاسهای آموزش ریاضی به صورت کامل حاضر باشید و غیبت نکنید. مطالبی که در کلاسهای ریاضی ارائه می شود برای یادگیری کاملا مفید است و اگر در کلاس حاضر نباشید شاید همان مطلب را در زمان بسیار بیشتری بتوانید خودتان بخوانید و جبران آن سخت باشد. نکته دیگر اینکه وقتی خودتان بعدا می خواهید درس را بخوانید و غیبت را جبران کنید ممکن است بعضی از قسمتهای درس را متوجه نشوید و اشکالات زیادی داشته باشید. بنابراین نه تنها به نسبت کلاس زمان بیشتری برای شما طول می کشد تا همان مبحث را آموزش ببینید، بلکه یادگیری شما کیفیت بالایی هم نخواهد داشت.
برای آموزش و یادگیری بهتر درس ریاضی در این مقاله بیشتر تمرکز بر روی این بود که ذهنیت درستی داشته باشید. البته راهکارها و روش ها هم مهم است ولی در مرحله اول باید ذهنیت درستی داشته باشید و بخواهید در ریاضی موفق باشید و هدف واضح و مشخصی برای خودتان تعیین کنید.
یکی از مهمترین عوامل برای پیشرفت و موفقیت در درس ریاضی و یا هر درس دیگری و حتی برای پیشرفت در تحصیل و زندگی این است که به اندازه کافی در مرحله اول بخواهید که این اتفاقات مثبت بیافتد و دلایل کافی برای ادامه دادن داشته باشید تا در میانه راه اگر مشکلاتی پیش آمد کوتاه نیائید و انگیزه کافی برای ادامه دادن داشته باشید. پس در همان ابتدای کار تکلیف خودتان را روشن کنید. آیا واقعا می خواهید تغییرات مثبت ایجاد کنید؟ آیا برای تغییر دادن نتایج مصم هستید؟ آیا قصد دارید واقعا در درس ریاضی و درسهای دیگر و به صورت کلی در تحصیل موفق باشید و یا امروز این قصد را دارید و فردا آن را تغییر می دهید؟ اصلا چرا می خواهید در درس ریاضی نمره خوبی بگیرید؟ شاید بگوئید خوب ریاضی درس مهمی است و در معدل بسیار تاثیر گذار است و بلد بودن این درس باعث می شود مثلا اگر در درس فیزیک در حال حل مسائل هستیم اشتباه نکنیم و یا اینکه برای کنکور ریاضی و تجربی و ... درس مهمی است و ... . خوب به هر حال تمامی این موارد درست است. دلایل شما هر چه که هست باید به اندازه کافی دلیل داشته باشید و واقعا تصمیم گرفته باشید که در این درس پیشرفت کنید. 

یکی از راهکارهایی که می تواند به شما در یادگیری سریع درس ریاضی در زمان کمتر کمک کند این است که در کلاسهای ریاضی در مدرسه یا دانشگاه شرکت کنید. شاید انتظار شنیدن چنین مطلبی را نداشته اید. ولی به هر حال مطلبی را که در مدت 1 ساعت و نیم در کلاس یاد می گیرید اگر بخواهید بعدا خودتان مطالعه کنید مطمئن باشید که زمانی بیش از 3 ساعت از شما خواهد گرفت و آن هم معلوم نیست که چند درصد از درس را به درستی یاد بگیرید و چه اشکالاتی داشته باشید و آیا بتوانید از پس برطرف کردن اشکالات بربیائید یا نه. بنابراین شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی لازم است و به شما در صرفه جویی در وقت و یادگیری بهتر و سریعتر درس کمک می کند. البته این در صورتی درست است که در کلاس حضور کامل و فعال داشته باشید. اگر در کلاس چرت بزنید، با دوستانتان حرف بزنید، حواستان پیش میهمانی دیشب باشد و یا در آن ردیف های اخر جای دنجی برای خودتان پیدا کنید و با گوشی موبایل مشغول باشید نه تنها رس را سریعتر و بهتر آموزش نمی بینید بلکه زمان زیادی را هم از دست خواهید داد. اینطور نباشد که فقط به خاطر حضور غیاب در کلاس حضور داشته باشید. بلکه برای یادگیری درس و آموزش ریاضی در کلاس حاضر شوید و از این فرصت به خوبی استفاده کنید.
منبع: ایران مدرس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.