مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

نحوه آموزش مفهومی، عمقی و پایه ای درس ریاضی

در این بخش توضیحاتی در زمینه نحوه آموزش مفهومی، عمقی و پایه ای درس ریاضی ارائه می گردد. اگر در درس ریاضی اشکالات زیادی دارید .... اگر مدرسهای قبلی شما و نحوه تدریس آنها باعث شده است دل خوشی از درس ریاضی نداشته باشید .... چنانچه خودتان در ترمهای قبل تنبلی کرده اید و ریاضی را خوب مطالعه نکرده اید .... اگر در امتحان ریاضی در ترمهای ثبل نمره خوبی نگرفته اید .... در هر صورت استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی برای یادگیری بهتر این درس می تواند کاملا مفید باشد. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی در جلسات اول می توانید چند جلسه به صورت رفع اشکالی برگزار کنید و اشکالات ترمهای قبل خودتان را برطرف نمائید. اگر در مباحث پایه ای مثل حد و مشتق، انتگرال گیری، نسبتهای مثلثاتی، اتحادها و .... اشکال دارید، در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می توانید این اشکالات را برطرف نمائید. در کلاسهای مدرسه و دانشگاه معمولا به علت کمبود وقتی که وجود دارد اشکالات پایه ای را نمی توانید بپرسید. در این کلاسها زمان کافی برای پرسیدن اشکالاتی که از ترمهای قبل باقی مانده است وجود ندارد. در ضمن استفاده از کتاب کمک آموزشی، فیلم /اموزشی و .... هم نمی تواند به اندازه کلاسهای خصوصی موثر باشد. در کلاسهای تدریس ریاضی می توانید از مدرس ریاضی خودتان برای نحوه برنامه ریزی، چگونگی مطالعه درس، راهکارهای موفقیت در درس ریاضی و .... هم مشورت بگیرید. برای آموزش بهتر درس ریاضی و گرفتن نمره خوب و حتی 20 گرفتن در این درس، فرصت استفاده از کلاسهای خصوصی را از دست ندهید. برای مشاهده لیست مدرسین فعال در زمینه آموزش و تدریس خصوصی ریاضی بر روی عبارت معلم خصوصی ریاضی کلیک کنید.


iranmodares


برای استفاده بهتر از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی سعی کنید این کلاسها را در طول ترم برگزار کنید و برگزاری آنها را به ایام امتحانات موکول ننمائید. در ایام امتحانات فرصت برای حل تمرین و مسئله کمتر است و برای یادگیری درس ریاضی حل تمرین و مسئله در کنار کلاسهای خصوصی حیاتی است. درس ریاضی را بدون حل تمرین و مسئله نمی توانید یاد بگیرید. شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی مفید و موثر است ولی در نهایت خودتان باید دست به قلم شده و تمرین و مسئله حل کنید. بنابراین فقط برای رفع اشکال در ایام امتحانات می توان از کلاسهای خصوصی ریاضی استفاده کرد. برای یادگیری عمقی و مفهومی ریاضی استفاده از جلسات خصوصی را باید زودتر شروع کنید. در ایام تابستان هم فرصت خوبی برای تقویت پایه ریاضی و استفاده از کلاسهای خصوصی ریاضی است.
در صورتیکه با دقت به مطالب ارائه شده در کلاسهای تدریس ریاضی و آموزش فیزیک گوش ندهید، هم وقت خود را تلف کرده اید و هم مطالب ارائه شده در کلاس را باید دوباره خودتان بخوانید. حین حل سوال، تمرین، مرور درس، استفاده از کتابهای کمک آموزشی، حضور در کلاسهای تدریس خصوصی و ... هم داشتن تمرکز از اهمیت بالای برخوردار است. سعی کنید از فکر کردن به هر عاملی که باعث می شود حین مطالعه حواستان پرت شود خودداری نمائید.
همانطور که در نکات قبل یادگیری ریاضی گفته شد، ابتدا باید تمرینات حل شده توسط ".معلم ریاضی." خود را حل نمائید. در مرحله بعد برای جا افتادن بهتر مطالب و تسلط بیشتر بر درس لازم است تا خودتان در منزل تمرینات بیشتری برای درس ریاضی حل کنید. میزان یادگیری و تسلط شما در درس ".ریاضی." ارتباط مستقیم با تعداد تمریناتی دارد که حل می کنید. ضمنا، حین حل تمرینات بر روی آنها تمرکز کنید و اگر خیلی سریع نتوانستید بر مبحث مسلط شوید سعی کنید که پشتکار داشته باشید و با مداومت تمارین را حل نمائید.
برای 20 گرفتن در درس ریاضی باید وقتی در جلسه امتحان به سوالات پاسخ می دهید راه حلها را بلد باشید و اشتباهی نداشته باشید. وقتی تمرین و مسئله حل می کنید ممکن است حین حل این تمرینات اشتباهاتی مرتکب شوید و چون این اشتباهات را حین حل تمرینات یک بار مرتکب شده اید در جلسه امتحان حواستان جمع تر خواهد بود و در نتیجه به احتمال بیشتری بیست می گیرید. بنابراین حل تمرین و مسئله برای درس ریاضی به دو شکل و از دو جنبه فایده و مزیت دارد. اول اینکه به صورت عملی از آموخته های خودتان استفاده می کنید و اگر موانع ذهنی ای وجود دارد که حین حل تمرین برای شما مشکل ساز است، بر آنها غلبه خواهید کرد و ثانیا اشتباهاتی که ممکن است حین حل سوالات امتحانی در جلسه امتحان انجام دهید را حین حل تمرینات مرتکب خواهید شد و در نتیجه در امتحان از آنها حذر خواهید کرد. مطمئن باشید هر چه تمرینات بیشتری برای درس ریاضی حل کنید تسلط شما افزایش می یابد و در نتیجه احتمال 20 گرفتن شما در این درس افزایش می یابد. - مطالعه کنید: چگونه در امتحان ریاضی با نمره خوب قبول شویم؟

برای یادگیری بهتر درس ریاضی حل تمرین و مسئله هم بسیار مهم است. تا جایی که وقت به شما اجازه می دهد تمرین و مسئله حل کنید. هر چه بیشتر تمرین حل کنید مسلط تر خواهید شد. در حقیقت کلید تسلط بر درس ریاضی حل تمرینات و مسائل بیشتر است. این نکته خودش نشان می دهد که موکول کردن مطالعه ریاضی به ایام امتحانات کار درستی نیست. زیرا فرصت کافی برای حل تمرین و مسئله نخواهید داشت. اگر در طول ترم خوب درس خوانده باشید و تمرین و مسئله حل کرده باشید در ایام امتحانات هم می توانید نمونه سوالات امتحانی حل کنید و بیشتر و بیشتر بر درس مسلط شوید. اگر در درس ریاضی اشکالات زیادی دارید در طول ترم از کلاسهای خصوصی استفاده کنید و اگر اشکالات جزئی دارید در ایام امتحانات می توانید برای جمع بندی و رفع اشکال از این کلاسها استفاده نمائید. در فصل تابستان برای آموزش و یادگیری بهتر ریاضی در کلاسهای تدریس خصوصی می توان کارهای مختلفی انجام داد. بسته به تشخیص مدرس ریاضی و ترجیح خود دانش آموز و دانشجو می توان در این کلاسهای مطالب مختلفی را ارائه نمود. یکی از کارهایی که می توان در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی در تابستان انجام داد این است که مباحث پایه ای را مورد بحث و بررسی قرار داد و خوب یاد گرفت. از جمله مباحث پایه ای ریاضی می توان به حد و مشتق، انتگرال گیری، اتحادها، نسبت های مثلثاتی، تمرین فرمولهای مختلف مشتق گیری و انتگرال گیری، رفع ابهام در حد ها، تعریف پایه ای حد و مشتق، روش های مختلف انتگرال گیری (جزء به جزء ، تغییر متغیر و ....)، آمار و احتمالات و .... اشاره کرد. اگر دانشجو یا دانش آموزی در این مباحث پایه ای اشکال داشته باشد در درس ریاضی در مقاطع بالاتر هم اشکال خواهد داشت. در ضمن در دروس دیگر مانند فیزیک که استفاده از این مباحث برای حل مسائل لازم است (به عنوان مثال در فیزیک مکانیک برای بدست آوردن معادله سرعت از معادله مکان زمان مشتق گیری لازم است) هم ممکن است دانشجو یا دانش آموز اشکال داشته باشد. فصل تابستان فرصت بسیار خوبی است که در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی چنین اشکالات پایه ای و عمقی در مباحث پایه ای ریاضی را برطرف کرد. اگر دانشجو یا دانش آموزی ترم یا ترمهای قبل در درس ریاضی قبول نشده است، در فصل تابستان و در کلاسهای تدریس خصوصی می توان مباحث درس افتاده را مرور کرد و بهتر یاد گرفت تا ترمهای بعد راحت تر درس پاس شود. در این حالت، اگر مدرس ریاضی تشخیص دهد که شاگردش در مباحث پایه ای هم اشکال دارد می تواند همزمان با ارائه مباحث درس مربوطه سعی کند مباحث پایه ای را هم پوشش دهد. اگر دانشجو یا دانش آموز در ترم قبل ریاضی را پاس کرده است و در مباحث پایه ای ریاضی هم اشکال چندانی ندارد، در کلاسهای خصوصی ریاضی در فصل تابستان می توان ریاضیات ترم های بعد را تدریس کرد. این بهترین حالت است. در این حالت، دانشجو یا دانش آموز ترم بعد که در کلاس حاضر می شود خواهد دید که مطالب را خوب بلد است و می تواند روی مسائل و تمرینات سطح بالاتر متمرکز شود تا در درس ریاضی بهترین نمره و حتی 20 بگیرد. در فصل تابستان، با فرصت خوبی که در اختیار دانش اموز و دانشجو قرار دارد می توان ریاضی کنکور، ریاضیات المپیاد و تمرینات ریاضی سطح بالا را مطالعه نمود و در این درس مهم در امتحانات و کنکور و آزمونها بهترین نتیجه را کسب کرد.


iranmodares


همانطور که گفته شد، از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی برای آموزش پایه ای و عمقی درس ریاضی می توان استفاده کرد. در کلاسهای تدریس خصوصی چون تعداد شاگردهای کمتری حضور دارند و معمولا یک یا دو نفر شاگرد حضور دارند درس را بهتر می توان یاد گرفت. در بسیاری از مواقع اشکالاتی که در درس ریاضی وجود دارد به پایه های قبل بر می گردد. در کلاسهای مدرسه و دانشگاه نمی توان سوالات ریاضی را از پایه ای قبل پرسید. وقت این کلاسها اصلا اجازه پرسیدن چنین سوالاتی را نمی دهد. اگر می خواهید درس ریاضی را عمقی یاد بگیرید باید تلاش کنید هیچ اشکالی برای شما باقی نماند. اتفاقا در کلاسهای خصوصی ریاضی می توان هر اشکالی را برطرف نمود. تعداد جلسات کلاسهای خصوصی ریاضی را خودتان تعیین می کنید. محل برگزاری و زمان برگزاری کلاسها و حتی مدرسی که می خواهید کلاسها را با ایشان داشته باشید را هم خودتان انتخاب می نمائید. بنابراین هیچ محدودیتی برای داشتن یک کلاس کامل و ایده ال ندارید. اگر از مدرس خصوصی ریاضی خودتان راضی نبودید می توانید مدرس دیگری را به جای ایشان جایگزین کنید. با این اوصاف، شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی در مقایسه با کلاسهای مدرسه و دانشگاه مزایای زیادی دارد و به بهترین شکل می تواند در موفقیت شما در امتحان ریاضی و کنکور ریاضی موثر باشد.
چگونه ریاضی را سریع یاد بگیریم

برای آموزش پایه ای، مفهومی و عمقی درس ریاضی در نظر گرفتن موارد ذکر شده در بالا کاملا مهم است. این به خودتان بستگی دارد که به چه میزان برای یادگیری درس ریاضی وقت بگذارید. اگر به یادگیری این درس علاقه داشته باشید و یا به هر حال برای موفقیت در امتحان و کنکور آموزش ان برای شما در اولویت باشد، نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که برای تسلط بر درس ریاضی لازم است برای ان وقت بگذارید. در طول ترم درس بخوانید. اگر ترمهای قبل درس ریاضی را کلا کنار گذاشته بودید و در ایام امتحانات مطالعه آن را شروع می کردید، این ترم تغییرات پایه ای در خودتان ایجاد کنید. اگر روندی را که همیشه پیش گرفته بودید ادامه دهید به همان نتایج همیشگی خواهید رسید. پس برای یادگیری بهتر درس ریاضی به نسبت روندی که قبلا پیش گرفته بودید باید تغییرات مثبتی در خودتان ایجاد کنید. در مرحله اول تعیین کنید چه نمره ای می خواهید در درس ریاضی بگیرید. اگر نمره ریاضی شما قبلا مثلا همیشه 12 و 13 بوده است، اینکه بخواهید یک مرتبه 20 بگیرید ممکن است عملی نباشد. به صورت آهسته در خودتان تغییر ایجاد کنید. مثلا تصمیم بگیرید این ترم نمره ریاضی شما 15 یا بالای 15 باشد. همین تصمیم به کارهای شما در طول ترم و در طول روز جهت می دهد. وقتی برای خودتان چنین هدفی را تعیین می کنید، برنامه روزانه شما تغییر می کند و شما تبدیل به شخص دیگری خواهید شد. روی برگه ای بنویسید" من مطمئن هستم نمره ریاضی من این ترم 15 یا بالای 15 است". این برگه کاغذ را به دیوار اتاقتان بزنید و یا جایی قرار دهید که در معرض دید شما باشد.
بهترین شیوه آموزش ریاضی: اگر در جستجوی بهترین شیوه آموزش ریاضی هستید در ادامه توضیحاتی در این زمینه ارائه خواهد شد. بهترین روش برای یادگیری بهتر درس ریاضی این است که به جای اینکه مطالعه این درس مهم را به ایام امتحانات موکول کنید ریاضی را در طول ترم بخوانید. در طول ترم با برنامه ریزی پیش بروید. به صورت مرتب در کلاسهای ریاضی شرکت کنید. بخواهید که ریاضی را خوب یاد بگیرید و برای آموزش آن وقت بگذارید. در جستجوی روش های عجیب غریب و روش های میانبر نباشید. البته خوب است که روش های مطالعه صحیح را بلد باشید و ریاضی را درس مطالعه کنید. مقاله چگونه در درس ریاضی 20 بگیریم؟ را در این زمینه مطالعه نمائید. ولی به هر حال برای یادگیری بهتر درس ریاضی باید در طول ترم این درس را بخوانید و وقت بگذارید. قبل از کلاس به مبحث جدید نگاهی بیندازید. در کلاس حضور فعال داشته باشید. سوال بپرسید و در ردیف های جلوی کلاس بنشینید. جزوه بنویسید. بعد از کلاس ریاضی درس را مرو کنید. در صورت لزوم از کلاسهای خصوصی ریاضی استفاده کنید. به خودتان نظم بدهید. از همان اول ترم تعیین کنید که در درس ریاضی قصد دارید چه نمره ای بگیرید. (هدف واضحی برای خودتان در نظر بگیرید). تمرین و مسئله حل کنید و مداومت داشته باشید. اگر در جستجوی بهترین شیوه آموزش ریاضی هستید می توان گفت که بهترین روش این است که در طول ترم روند رو به پیشرفتی را برای خودتان در نظر بگیرید و تمام موارد گفته شده را رعایت کنید. با نظم پیش بروید و برنامه ریزی داشته باشید. متن کتاب درسی را بسیار خوب بخوانید و برای یادگیری بهتر تمرین و مسئله حل کنید. هر چه تمرینات بیشتری حل کنید تسلط شما بر مطالب افزایش خواهد یافت. در ایام امتحانات نمونه سوالات امتحانی حل کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.