مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

دروس ریاضی و فیزیک را بهتر یاد بگیرید

اگر می خواهید دروس ریاضی و فیزیک را بهتر یاد بگیرید و در این دروس هم در امتحان نمره بهتری بگیرید و هم در کنکور درصد بالاتری بزنید مواردی که در ادامه می آید را مد نظر قرار دهید.

1-     برای یادگیری دروس ریاضی و فیزیک وقت بگذارید. مطالعه این دروس در طول ترم کاملا لازم و ضروری است و به نسبت این که بخواهید در ایام امتحانات درس بخوانید بسیار مفید تر خواهد بود. دروس ریاضی و فیزیک برای یادگیری به زمان نیاز دارند و برای آموزش بهتر این دو درس حل تمرین و مسئله لازم و ضروری است.

2-     در کلاسهای تدریس ریاضی و فیزیک به صورت کامل شرکت کنید حضور در کلاسها باعث می شود درس را در زمان کمتری آموزش ببینید و همچنین مفاهیم را بهتر درک نمائید. اگر مطالبی که در کلاس های مدرسه یا دانشگاه ارائه می شود را بخواهید بعدا خودتان مطالعه کنید هم زمان بیشتری از شما می گیرد و هم اشکالاتی حین مطالعه درس خواهید داشت که سرعت پیشرفت  شما را کم و کیفیت یادگیری را هم کاهش خواهد داد.

3-     در کلاسهای ریاضی و فیزیک حضور فعال داشته باشید. فقط اینکه در کلاس حاضر باشید کافی نیست. باید خوب به مطالب ارائه شده توجه نمائید. بهتر است در این کلاسها جزوه یادداشت نمائید. یادداشت کردن جزوه هم باعث می شود حواس شما جمع تر باشد و درس را بهتر یاد بگیرید و هم بعدا در ایام امتحانات و کنکور منبع خوبی برای مطالعه داشته باشید. شاید خودتان هم متوجه شده باشید که وقتی مطلبی را می نویسید به نسبت حالتی که فقط گوش می دهید درس را بهتر یاد می گیرید. در ضمن، در کلاسها حتما سوال بپرسید و اگر اشکالی برای شما پیش آمد یا مطلبی را متوجه نشدید و فرصت برای سوال پرسیدن نبود یادداشت کنید تا بعدا بپرسید.

4-     بعد از کلاسهای تدریس فیزیک و ریاضی و یا بعد از جلسات تدریس خصوصی (اگر شرکت می کنید) درس را مرور نمائید. مرور درس بعد از کلاسها باعث می شود که روند فراموشی آن به تعویق بیافتد و در مراحل بعدی که می خواهید مطالب ارائه شده را مطالعه کنید درصد بیشتری از آن را به یاد خواهید آورد. حین مرور درس هم اگر اشکال یا سوالی داشتید یادداشت کنید تا بعدا  بپرسید. در کلاسهای فیزیک حضور فعالی داشته باشید: برای درس فیزیک شرکت در کلاسهای فیزیک در مدرسه و دانشگاه بسیار مفید است. در کلاس فیزیک شما درس را در زمان کوتاهی یاد خواهید گرفت و اگر خودتان بعدا بخواهید همان مبحث را آموزش ببینید و در کلاس غیبت کنید زمان بسیار بیشتری برای یادگیری آن باید در نظر بگیرید. از طریف دیگر، شما در کلاس فیزیک نحوه برخورد معلم و استاد فیزیک خودتان با مسائل را خواهید دید و با راه حلهای مختلف حل مسائل آشنا خواهید شد. در کلاس فیزیک ممکن است سوالاتی پرسیده شود و روی حل سوالات بحث شود و مورد بررسی قرار گیرند. همه ی این موارد برای یادگیری بهتر درس فیزیک مفید و موثر خواهد بود. نمونه سوالات امتحانی حل کنید: در کنار حل تمرینات و مسائل خود کتاب درسی فیزیک، حل نمونه سوالات امتحانی خصوصا در ایام امتحانات می تواند کاملا مفید و موثر باشد. در سایت (ایران مدرس) علاوه بر ارائه خدمات تدریس خصوصی فیزیک و سایر دروس، جزوات درسی و آموزشی، جزوات کنکوری و خلاصه جزوات فیزیک، نمونه سوالات امتحانی، تست های کنکور و سوالات کنکوری درس فیزیک و .... به صورت رایگان ارائه شده است. برای دانلود این موارد آموزشی بر روی عبارت دانلود جزوه و سوال فیزیک کلیک کنید. حل نمونه سوالات امتحانی باعث می شود شما با روند مطرح شدن سوالات در امتحان فیزیک بیشتر آشنا شده و در نهایت نمره بهتری بگیرید. بعد از شرکت در کلاسهای فیزیک درس را مرور کنید. اگر همان روزی که در کلاس حاضر بوده اید درس را بخوانید عالی خواهد بود. حین خواندن درس نکات مهم را بنویسید. اگر سوالی دارید یادداست کنید تا بعدا بپرسید. خیلی مهم است که همان روز درس را مرور کنید. اگر خیلی خسته بودید روز بعد حتما درس را بخوانید و مثالها و تمریناتی که در کلاس حل شده است را دوباره حل کنید. در طول ترم درس بخوانید. برای خودتان برنامه ریزی داشته باشید. وقتی در طول ترم درس می خوانید فرصت می کنید مفهومی درس را یاد بگیرید. در ایام امتحانات مجبور خواهید شد سریع درس را تمام کنید. روی مباحث تفکر و تامل کنید. درس فیزیک یک درس مفهومی است و روابط و فرمولهای آن معنای فیزیک دارند. باید این مفاهیم را درک کنید و سطحی درس نخوانید. اگر اینطور عمل کنید و به عمق مطلب پی برده باشید هر سوالی را که به شما بدهند می توانید راه حلی ارائه کنید. افرادی که حفظی درس می خوانند همان سوالهایی را می توانند حل کنند که قبلا خود آن سوال یا مشابه آن را دیده اند.

اگر در بعضی از مباحث ریاضی اشکال دارید، برای یادگیری بهتر درس ریاضی از کلاسهای خصوصی ریاضی استفاده کنید. در کلاسهای خصوصی ریاضی درس را مفهومی تر می توانید آموزش ببینید. ممکن است در بعضی از مطالب ریاضی اشکالات شما به پایه های قبل برگردد. در کلاسهای خصوصی ریاضی می توانید این اشکالات را هم برطرف نمائید.
برای آموزش و یادگیری بهتر درس ریاضی از تمامی امکاناتی که در دسترس دارید باید استفاده کنید. از کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه و کلاسهای خصوصی ریاضی بهره ببرید. کتاب درسی ریاضی را خوب بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید. هرچه تمرینات بیشتری را حل کنید، تسلط شما بیشتر می شود. در طول ترم درس بخوانید و با برنامه ریزی درس بخوانید. هر سوالی که در درس ریاضی برایتان پیش آمد از مدرس و معلم ریاضی خودتان بپرسید. برای یادگیری ریاضی اشتیاق نشان دهید و با انگیزه مطالعه کنید. ریاضی یکی از دروس مهم در دبیرستان و دانشگاه است و اگر این درس را به صورت پایه ای یاد بگیرید در دروس دیگر هم حین حل مسائل آن دروس اشکال نخواهید داشت.


iranmodares


با برنامه ریزی پیش بروید و تمام موارد را با هم رعایت کنید: برای موفقیت در هر کاری و از جمله برای موفقیت در یادگیری ریاضی و قبولی در امتحان ریاضی و فیزیک با نمره خوب، داشتن یک برنامه ریزی خوب و منسجم لازم است. داشتن هر برنامه ای از بی برنامگی بهتر است. برای یادگیری ریاضی در طول ترم و برای مطالعه آن در ایام امتحانات و حل تمرین و مسئله و مرور این درس در کنار درسهای دیگر برنامه داشته باشید. تمام مواردی که در بالا به آن اشاره شد را سعی کنید در برنامه خودتان در نظر بگیرید. در کلاسهای ریاضی به صورت کامل حاضر باشید و تا جایی که ممکن است غیبت نکنید. در کلاسهای ریاضی حضور فعال داشته باشید و سعی کنید از مطالب ارائه شده بهترین استفاده را داشته باشید. برای یادگیری بهتر ریاضی در طول ترم درس بخوانید و مطالعه این درس را به ایام امتحانات و شب امتحان موکول نکنید. ریاضی درس شب امتحانی نیست و برای یادگیری به زمان نیاز دارد. برای درس ریاضی تمرین و مسئله حل کنید و به درستی از حل المسائل استفاده نمائید. تعداد تمرینات بیشتری که حل می کنید مساوی با یادگیری بهتر درس ریاضی است. کتاب درسی خودتان را در اولویت قرار دهید و ان را خوب بخوانید. در صورت لزوم، برای یادگیری بهتر درس ریاضی از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی استفاده کنید.
برای آموزش پایه ای، مفهومی و عمقی درس ریاضی در نظر گرفتن موارد ذکر شده در بالا کاملا مهم است. این به خودتان بستگی دارد که به چه میزان برای یادگیری درس ریاضی وقت بگذارید. اگر به یادگیری این درس علاقه داشته باشید و یا به هر حال برای موفقیت در امتحان و کنکور آموزش ان برای شما در اولویت باشد، نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که برای تسلط بر درس ریاضی لازم است برای ان وقت بگذارید. در طول ترم درس بخوانید. اگر ترمهای قبل درس ریاضی را کلا کنار گذاشته بودید و در ایام امتحانات مطالعه آن را شروع می کردید، این ترم تغییرات پایه ای در خودتان ایجاد کنید. اگر روندی را که همیشه پیش گرفته بودید ادامه دهید به همان نتایج همیشگی خواهید رسید. پس برای یادگیری بهتر درس ریاضی به نسبت روندی که قبلا پیش گرفته بودید باید تغییرات مثبتی در خودتان ایجاد کنید. - روش یادگیری ریاضی
اگر ترمهای قبل به صورت کامل در کلاسهای ریاضی حاضر نمی شدید و بعضا غیبت می کردید و حتی اگر در کلاس هم حاضر بودید خیلی توجه نمی کردید و گوش نمی دادید، این ترم برای بهتر نتیجه گرفتن باید این روند را تغییر دهید. باید در کلاسها حاضر باشید و خوب گوش دهید. جزوه بنویسید و سعی کنید هر سوال یا اشکالی را که دارید بپرسید و برطرف نمائید. اگر ترمهای قبل خواندن درس ریاضی را به ایام امتحانات و فرجه ها موکول می کردید این ترم دیگر این کار را انجام ندهید. در طول ترم درس بخوانید. هیچ توصیه ای برای یادگیری بهتر ریاضی موثرتر از این نیست که در طول ترم درس بخوانید. اگر ترمهای قبل تعداد تمرینات بسیار کمی حل می کردید این ترم سعی کنید تمرینات بیشتری حل کنید وبر درس مسلط شوید. نحوه درست تمرین حل کردن ریاضی را هم اموزش ببنید. روی تمرینات فکر کنید و راه حل ارائه دهید و خیلی سریع جواب را نگاه نکنید. اگر ترمهای قبل برنامه ای نداشتید و نظم نداشتید این ترم با نظم پیش بروید و برنامه ریزی کنید. اوایل کار ممکن است تغیر سخت باشد چون به هر حال شما به روند قبلی عادت کرده اید. اگر برنامه شما کامل اجرا نشد ایرادی ندارد آن را اصلاح کنید و دوباره ادامه دهید.
برای پیشرفت در درس ریاضی و یادگیری بهتر آن برای خودتان هدف مشخصی در نظر بگیرید و برنامه ریزی کنید. سعی کنید به نسبت ترمهای قبل در خودتان عادتهای مثبتی ایجاد کنید و در طول ترم درس بخوانید تا به تدریج تغییرات مثبت را در نمره و میزان یادگیری خودتان هم احساس نمائید. در طول ترم درس ریاضی را بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید. مهمترین عامل برای موفقیت در درس ریاضی این است که برای آموزش آن وقت بگذارید.
منبع: ایران مدرس (استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به ایران مدرس مجاز است)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.