مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

نحوه آموزش عمقی ریاضی برای موفقیت در امتحان

نحوه آموزش عمقی ریاضی برای موفقیت در امتحان در این بخش مورد بررسی قرار می گیرد. درس ریاضی یک از دروس بسیار مهم از ابتدایی تا دانشگاه است. اگر دانش آموزی در مقطع ابتدایی و متوسطه ریاضی را خوب یاد بگیرد در مقاطع تحصیلی بالاتر هم کارش راحت تر خواهد بود. برای یادگیری بهتر ریاضی کارهای مختلفی می توان انجام داد. از جمله روشهای کاربردی و مفید برای تقویت پایه ریاضی و آموزش مفهومی آن شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی است. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی این درس به صورت عمقی تری تدریس می گردد و فرصت بیشتری برای حل تمرین و مسئله و رفع اشکال وجود دارد. بنابراین اگر دانش آموز یا دانشجویی در کلاسهای مدرسه و دانشگاه ریاضی را خوب متوجه نمی شود در کلاسهای خصوصی ریاضی به احتمال زیاد وضعیت بسیار بهتری خواهد داشت. برای مشاهده لیست مدرسین فعال در زمینه آموزش و تدریس خصوصی ریاضی از ابتدایی تا دانشگاه، مدرسین ریاضیات کنکور، حسابان، هندسه، جبر و .... بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید.

چگونه ریاضی را بهتر، عمقی و مفهومی یاد بگیریم؟
برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی مهندسی بر روی عبارت تدریس ریاضی مهندسی، برای مشاهده لیست مدرسین معادلات دیفرانسیل و محاسبات عددی هم بر روی عبارت تدریس خصوصی معادلات دیفرانسیل و تدریس خصوصی محاسبات عددی کلیک کنید.
همانطور که گفته شد، از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی برای آموزش پایه ای و عمقی درس ریاضی می توان استفاده کرد. در کلاسهای تدریس خصوصی چون تعداد شاگردهای کمتری حضور دارند و معمولا یک یا دو نفر شاگرد حضور دارند درس را بهتر می توان یاد گرفت. در بسیاری از مواقع اشکالاتی که در درس ریاضی وجود دارد به پایه های قبل بر می گردد. در کلاسهای مدرسه و دانشگاه نمی توان سوالات ریاضی را از پایه ای قبل پرسید. وقت این کلاسها اصلا اجازه پرسیدن چنین سوالاتی را نمی دهد. اگر می خواهید درس ریاضی را عمقی یاد بگیرید باید تلاش کنید هیچ اشکالی برای شما باقی نماند. اتفاقا در کلاسهای خصوصی ریاضی می توان هر اشکالی را برطرف نمود. تعداد جلسات کلاسهای خصوصی ریاضی را خودتان تعیین می کنید. محل برگزاری و زمان برگزاری کلاسها و حتی مدرسی که می خواهید کلاسها را با ایشان داشته باشید را هم خودتان انتخاب می نمائید. بنابراین هیچ محدودیتی برای داشتن یک کلاس کامل و ایده ال ندارید. اگر از مدرس خصوصی ریاضی خودتان راضی نبودید می توانید مدرس دیگری را به جای ایشان جایگزین کنید. با این اوصاف، شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی در مقایسه با کلاسهای مدرسه و دانشگاه مزایای زیادی دارد و به بهترین شکل می تواند در موفقیت شما در امتحان ریاضی و کنکور ریاضی موثر باشد.

iranmodares

آموزش عمقی ریاضی

ذهن و مغز شما قابلیتهای فراوانی دارد. در حقیقت 20 گرفتن در درس ریاضی چیزی نیست که شما نتوانید از پس آن برآئید. کافی است بر روی آن تمرکز کنید و واقعا بخواهید این اتفاق بیافتد. در هر زمینه ای که بخواهید موفق شوید این روش موثر و کاربردی است. برای خودتان هدف مشخص و واضحی تعیین کنید، بر روی هدف خودتان متمرکز شوید و برای رسیدن به آن برنامه ریزی کنید. می توانید از روش سیال سازی ذهنی استفاده نمائید. به این معنی که هدف خودتان را بر روی کاغذ بنویسید و با استفاده از خلاقیت خودتان راهکارهای مختلفی که برای رسیدن به آن می تواند موثر باشد را ارائه دهید. به عنوان مثال بنویسید: چگونه می توانم در درس ریاضی نمره ی بالای 15 بگیرم؟ بعد شروع کنید برای آن جوابهای مختلفی بنویسید. خودتان بهتر می دانید که ترمهای قبل چه کارهایی انجام داده اید که مانع موفقیت شما بوده است سعی کنید آنها را اصلاح کنید.
چگونه ریاضی را سریع یاد بگیریم
در بحث یادگیری عمقی ریاضی هدف این است که شما از آموزش سطحی فرمولها عبور کنید و تلاش کنید به صورت کامل مباحث را درک نمائید. اگر در دروسی مانند هندسه، جبر و احتمال، حسابان و ... هم اشکال دارید شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی هندسه، تدریس خصوصی جبر و احتمال، تدریس خصوصی حسابان و .... می تواند به یادگیری پایه ای شما کمک زیادی بکند. مزیت کلاسهای خصوصی این است که اگر از پایه های قبلی درس ریاضی اشکالاتی برای شما باقی مانده است در این کلاسها قابل برطرف کردن است. در کلاسهای مدرسه و دانشگاه شاید هم به خاطر کمبود وقت و هم به خاطر پاره ای از ملاحظات نتوان هر سوالی را پرسید. در کلاسهای خصوصی هر سوالی قابل پرسیدن است و حتی اگر در مباحث پایه ای مانند حد و مشتق، اتحادها، انتگرال گیری، توابع نمائی، لگاریتمی و مثلثاتی، رسم نمودارها، می نیم و ماکزیمم تابع، دامنه و برد تابع و ترکیب توابع و .... اشکال دارید می توانید سوالات خودتان را بپرسید و پایه ریاضی خودتان را قوی و قوی تر کنید (مطالعه کنید: چگونه ریاضی خود را قوی کنیم). حتما می دانید که داشتن اشکالات متعدد در درس ریاضی مانع بزرگی برای یادگیری عمقی و پایه ای این درس است. بنابراین با شرکت در کلاسهای خصوصی می توانید تمام اشکالات را برطرف کرده و در یادگیری این درس موفق باشید.
ممکن است ترمهای قبل عادت داشتید یکی در میان در کلاسهای ریاضی غیبت می کردید. این ترم تلاش کنید به صورت مرتب در کلاسهای ریاضی حاضر باشید و در ضمن در کلاس خوب گوش دهید، جزوه بنویسید و سوال بپرسید. از کلاسهای ریاضی مانند یک فرصت خوب برای یادگیری استفاده کنید. اگر در کلاس حاضر هستید سعی کنید فکر شما هم در کلاس باشد و حواستان پرت نشود. اگر در کلاس ریاضی را یاد نگیرید و برای شما مفید نباشد هم زمان و وقتی که در کلاس بوده اید را از دست داده اید و هم بعدا خودتان باید درس را از اول بخوانید. در ضمن، وقتی خودتان به تنهایی تلاش می کنید درس را متوجه شوید اشکالات زیادی خواهید داشت و اگر از دوستانتان جزوه کلاس را هم بگیرید در فهم آن به مشکل خواهید خورد. در حقیقت برای رسیدن به موفقیت در درس ریاضی و گرفتن نمره خوب در این درس مجموعه ای از کارها را انجام دهید و در کل به خودتان نظم بدهید. باید روندی که در طول ترم در پیش می گیرید مناسب باشد.یادگیری درس ریاضی بدون حل تمرین و مسئله اصلا ممکن نیست. در حقیقت برای یادگیری ریاضی یکی از مهمترین کارهایی که باید به صورت مداوم انجام دهید تمرین حل کردن است. برای مطالعه در زمینه نحوه تمرین حل کردن برای درس ریاضی مقاله .... را مطالعه کنید. وقتی تمرین حل می کنید از مطالبی که آموخته اید به صورت عملی استفاده می کنید و در این حالت اشکالات شما خودشان را نشان خواهد داد. مزیتی که حل تمرین و مسئله برای درس ریاضی دارد این است که اولا تسلط شما بر درس را افزایش می دهد و خوب مشخص خواهد شد که کجاها را خوب یاد نگرفته اید و در ضمن اگر قرار است در حل سوالات امتحانی اشتباهی داشته باشید این اشتباهات حین تمرین حل کردن اتفاق می افتد و در نتیجه تعداد اشتباهات شما در امتحان کمترو کمتر خواهد شد. اگر به تاریخ ریاضی علاقه دارید با کلیک بر روی عبارت تاریخ ریاضیات می توانید در این زمینه اطلاعات خوبی کسب کنید. - بعضا با دوستان خودتان گروهی ریاضی بخوانید. هر از چند گاهی می توانید با دوستان خودتان درس بخوانید و ریاضی را مرور کنید. می توانید با هم تمرین حل کنید تا با راهکارهای جدید برخورد با مسائل آشنا شوید. ممکن است دوستان شما به شکل دیگری مسائل و تمرینات را برای خودشان تفسیر می کنند و وقتی با یکدیگر روی این تمرینات بحث می کنید مطالب جدیدی را آموزش خواهید دید. البته سعی کنید با افرادی نشست و برخاست داشته باشید که به لحاظ تحصیلی از خود شما در سطح بالاتری قرار دارند تا همنشینی با انها باعث پیشرفت شما گردد. 7 نکته طلایی برای کسب نمره خوب در درس ریاضی
- از مطالب آموزشی موجود در ایران مدرس استفاده کنید. در سایت (ایران مدرس) علاوه بر لیست کامل مدرسین تدریس خصوصی ریاضی و سایر دروس، مطالب آموزشی زیادی مانند جزوات درسی، سوالات امتحانی، تست کنکور و ... ارائه شده است. برای دانلود رایگان این موارد آموزش بر روی عبارت دانلود جزوه و سوال ریاضی کلیک کنید.
با توجه به مطالب ارائه شده، برای آموزش عمقی و بهتر درس ریاضی باید در زمینه های مختلفی عملکرد خوبی داشته باشید. در طول ترم با برنامه ریزی و نظم درس بخوانید و مطالعه درس را برای ایام امتحانات که وقت کم است و دروس دیگر هم باید خوانده شوند باقی نگذارید. در کلاسهای ریاضی و در صورت لزوم جلسات تدریس خصوصی شرکت کنید و در کلاسها برای یادگیری اشتیاق نشان دهید. درس را مرور کنید و حل تمرین و مسئله را به عنوان یک راهکار که جایگزینی برای آن وجود ندارد در نظر داشته باشید. نمونه سوال امتحانی حل کنید و اگر اشکالات زیادی دارید از مدرسین خصوصی کمک بگیرید. برای یادگیری بهتر درس ریاضی باید در طول ترم برای ان وقت بگذارید و خوب درس بخوانید. مطالعه کنید: معرفی رشته آموزش ریاضی

منبع: ایران مدرس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.