مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

چگونه در ریاضی قوی شویم و آن را بهتر یاد بگیریم؟

در این بخش مطالبی در رابطه با نحوه قوی تر شدن در درس ریاضی و یادگیری بهتر آن ارائه شده است. برای اینکه در این زمینه اطلاعات خوبی بدست آورید ادامه این مطلب را بخوانید.


چگونه در ریاضی قوی شویم

در این بخش مطالبی در رابطه با پاسخ به سوال چگونه در ریاضی قوی شویم ارائه می گردد. روش های مختلفی برای قوی تر شدن در درس ریاضی وجود دارد. به...


چگونه ریاضی را خوب یاد بگیریم و قوی تر شویم؟

در این بخش در رابطه با نحوه یادگیری بهتر درس ریاضی و آموزش بهتر آن و همچنین در رابطه با نحوه قوی تر شدن در درس ریاضی مطالبی ارائه می گردد. اگر می خواهید در درس ریاضی پیشرفت قابل توجهی داشته باشید ادامه این مطلب را...


چگونه ریاضی خود را قوی کنیم

اگر می خواهید ریاضی خودتان را قوی کنید و در درس ریاضی بهترین باشید، در درس ریاضی 20 بگیرید و ریاضی را به صورت مفهومی آموزش ببینید، ادامه این مطلب را بخوانید. 1- از هرفرصتی برای یادگیری ریاضی استفاده کنید: در مواقعی مانند...


بخش از مطالب ارائه شده در مقالات بالا در ادامه ارائه می گردد. از هرفرصتی برای یادگیری ریاضی استفاده کنید: در مواقعی مانند فصل تابستان، تعطیلات نوروز و ... برای آموزش بهتر درس ریاضی از زمان آزادی که دارید استفاده کنید و از دوستان و همکلاسی هایتان پیش بیافتید. خصوصا فصل تابستان زمان خیلی مناسب برای یادگیری و اموزش بهتر درس ریاضی است (مطالعه کنید: تدریس خصوصی ریاضی در تابستان و تقویت پایه ریاضی). در زمانهای آزاد و وقت های خالی خودتان ریاضی را بخوانید و اشکالات پایه ای را برطرف کنید.
کلاسهای خصوصی ریاضی می تواند موثر باشد: راهکار خوبی که برای بهتر فهمیدن و قوی شدن در درس ریاضی می توانید از آن استفاده کنید، شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و استفاده از تجربه مدرسین ریاضی است. برای مشاهده مدرسین ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی هر اشکالی که داشته باشید، حتی اگر مربوط به سالهای قبل باشد، را می توانید به راحتی برطرف نمائید.
در طول ترم درس ریاضی را بخوانید: یکی از مهمترین نکاتی که برای موفقیت در درس ریاضی و یادگیری بهتر آن مد نظر داشته باشید این است که ریاضی را در طول ترم بخوانید و مطالعه آن را فقط به ایام امتحانات موکول ننمائید. با مطالعه ریاضی در طول ترم فرصت کافی برای یادگیری بهتر، حل تمرین و مسئله، حل تمرینات بیشتر، رفع اشکال و ... خواهید داشت. برای آموزش ریاضی و قوی شدن در درس ریاضی در طول ترم برای آن وقت بذارید و درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید.
ریاضی درسی است که برای یادگیری به زمان کافی نیاز دارد. باید برای خودتان در طول ترم برنامه ریزی داشته باشید که ریاضی بخوانید. اگر هدف شما این است که ریاضی را خوب آموزش ببینید و یاد بگیرید و در درس ریاضی قوی و قوی تر شوید، باید به آن زمان اختصاص دهید. افرادی که ریاضی را خیلی خوب بلد هستند برای یادگیری بهتر آن وقت گذاشته اند. می توانید برای رفع اشکال، یادگیری بهتر درس، قوی تر شدن و آموزش پایه ای و مفهومی ریاضی از کلاسهای تدریس خصوصی و آموزش در منزل که توسط مدرسین و اساتید مجرب برگزار می شود هم استفاده نمائید.
مرور درس ریاضی در طول ترم و بعد از کلاسها: یکی از مواردی که باید در طول ترم در نظر داشته باشید مرور پیوسته مطالبی است که آموزش دیده اید. مرور کردن روند فراموشی درس را به تعویق می اندازد و دفعات بعد که درس ریاضی را مطالعه می کنید کمتر از شما انرژی خواهد گرفت. بهترین مرور بلافاصله بعد از کلاس درس و در همان روز است که باعث می شود مطالب برایتان جا بیافتد. در زمانهای دیگر هم به صورت مداوم درس را مرو کنید. وقتی درس را می خوانید و یا تمرین و مسئله حل می کنید در دفترچه کوچکی مهمترین نکات را بنویسید تا در ایام امتحانات بتوانید مهمترین نکات را در زمان کم مرور نمائید. یک برنامه ریزی خوب و دقیق داشته باشید و در آن به صورت منظم و در بازه های زمانی مشخص مرور درس را در نظر بگیرید.
برنامه ریزی و نظم: برای موفقیت در هر کاری داشتن برنامه ریزی و نظم کاملا مهم است. برای گرفتن نمره خوب در درس ریاضی، کسب درصد بالا در ریاضی کنکور، یادگیری عمقی و مفهومی این درس و قوی تر شدن در آن هم باید برای خودتان برنامه ریزی داشته باشید و با نظم پیش بروید. در طول ترم در برنامه روزانه خودتان مطالعه و خواندن ریاضی و یا حل تمرین و مسئله برای آن را در نظر بگیرید. اینطو نباشد که دو روز ریاضی بخوانید و برای دو هفته مطالعه آن را به صورت کلی کنار بگذارید. به هر حال شما دروس دیگری هم دارید و ممکن است برنامه های دیگری از جمله تمرینات ورزشی، آموزش موسیقی و هنر، شرکت در کلاس زبان و .... هم برای خودتان تعریف کرده باشید. باید با یک برنامه ریزی دقیق به خودتان نظم بدهید به گونه ای که در طول ترم هم بتوانید درس ریاضی را بخوانید و هم به برنامه های دیگر خودتان هم برسید.
باید علاقه به درس ریاضی را در خودتان تقویت کنید. به شکل های گوناگون می توانید انگیزه خودتان برای یادگیری درس ریاضی را افزایش دهید و به محض اینکه متوجه راه حل مسائل شوید و درس را یاد بگیرید و بتوانید به چند سوال خودتان پاسخ دهید خواهید دید که به درس علاقه مند هم می شوید. به هر حال بی علاقگی از آنجا شروع می شود که شما درس را متوجه نمی شوید و نمی توانید تمرینات را حل کنید. اگر می خواهید در این درس قوی شوید باید مرحله به مرحله سطح تمرینات را بالا ببرید و در ابتدای کار از تمرینات و مثال های ساده تری شروع کنید. هر بار که می توانید یک سوال را خودتان حل کنید لذت خواهید برد و کم کم به درس علاقه مند می شوید. البته نکته ای که وجود دارد این است که هر کاری در ابتدای راه ممکن است سختی های خودش را داشته باشد. برای درس ریاضی هم در ابتدای شروع به مطالعه و زمان هایی که تمرین حل می کنید ممکن است سخت به نظر برسد ولی اگر مداومت داشته باشید و ادامه دهید به تدریج کار راحت تر خواهد شد. اگر نحوه درس خواندن برای امتحان ریاضی را خوب یاد بگیرید و در طول ترم درس بخوانید و در کلاس ها حاضر باشید حتی امکان گرفتن نمره بیست در امتحان ریاضی وجود دارد. در ادامه مواردی که می تواند باعث قوی تر شدن در ریاضی شود مورد بررسی قرار می گیرد.

منبع: ایران مدرس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.