مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

نحوه آموزش مبحث انتگرال گیری در درس ریاضی

نحوه آموزش مبحث انتگرال گیری در درس ریاضی در این بخش توضیح داده شده است. اگر می خواهید انتگرال را خوب یاد بگیرید مطالعه این مبحث مفید است. قدم اول برای خوب یاد گرفتن انتگرال این است که مشتق و فرمول های آن را خوب بلد باشید. به هر میزان بر فرمول های مشتق گیری بیشتر مسلط باشید انتگرال گرفتن هم برای شما راحت تر خواهد بود. چون به هر حال انتگرال گیری عکس مشتق گیری است. علاوه بر این تکنیک هایی وجود دارد که برای خوب یاد گرفتن انتگرال باید آنها را هم بلد باشید. از مهمترین تکنیک های انتگرال گیری می توان به تغییر متغیر و جزء به جزء اشاره کرد. در تکنیک تغییر متغیر باید یک متغیر جدید تعریف کنید به گونه ای که با جاگذاری آن در انتگرال به صورت کلی حل انتگرال ساده تر گردد. برای اینکه بتوانید انتگرال گیری در ریاضی را خوب یاد بگیرید در ادامه مطالب مفید دیگری هم ارائه شده است و مقالاتی هم معرفی شده است.
در این بخش قصد داریم در رابطه با نحوه حل کردن و برخورد با انتگرال هایی که به صورت معمولی قابل حل هستند بحث کنیم.  بسیاری از انتگرال ها را می شود به صورت تحلیلی حل کرد. در مرحله اول باید بر فرمول های مشتق گیری مسلط باشید. چرا که انتگرال گرفتن همان عکس مشتق گیری است. یعنی مثلا اگر مشتق sin(x) برابر cos(x) می شود، انتگرال cos(x) هم همان sin(x) خواهد شد. پس لازمه و پیش نیاز بلد بودن و حل کردن مسائل و تمرینات انتگرال این است که در مرحله اول مشتق یگری و روابط آن را خوب بلد باشید.
توجه داشته باشید که هر انتگرالی را نمی توان حل کرد و در بسیاری از موارد لازم است از روش های عددی انتگرال گیری و یا از نرم افزار مطلب و کد نویسی و ... استفاده نمود. در کلاس های تدریس محاسبات عددی انواع روش های عددی مشتق گیری، حل معادلات معمولی و معادلات دیفرانسیل، انتگرال گیری و ... ارائه می گردد. ولی به هر حال با در نظر داشتن مواردی که گفته شد می توان انتگرال تعداد زیادی از توابع را به صورت تحلیلی گرفت و بر این مبحث به صورت کامل مسلط شد. 

مطالعه کنید: انتگرال توابع کسری

برای انتگرال های کسری حالت های مختلفی می توان در نظر گرفت. اگر بتوانید مشتق عبارتی که در مخرج وجود دارد را در صورت کسر بسازید یا با تغیر متغیر چنین حالتی ایجاد شود مطمئن باشید که جواب انتگرا به فرم Ln است و فقط باید ضرایب درست تعیین گردد. در بسیاری از موارد هم برای حل انتگرال های کسری از انواع تغییر متغیرها از جمله تغییر متغیر مثلثاتی می توان استفاده کرد.

بر روابط و فرمول های مشتق گیری به صورت کامل مسلط باشید (مشاهده کنید: فرمولهای مشتق گیری pdf ، فرمول های مشتق مثلثاتی، روابط مشتق e و مشتق ). بارها و بارها گفته شده است که در واقع انتگرال گیری عکس مشتق گیری است و در بسیاری از مواقع اگر فرمول ها مشتق را خوب بلد باشید با نگاه کردن به انتگرال می توانید جواب را حدس بزنید و یا راه حل را تشخیص دهید. بنابراین قدم اول برای یادگیری انتگرال این است که مشتق را خوب بلد باشید. دانلود کل فرمولهای پایه انتگرال گیری و مشتق گیری

بهترین جزوات آموزش انتگرال و فرمول های انتگرال گیری در این بخش ارائه شده است. برای دانلود رایگان بهترین جزوات آموزش انتگرال و فرمول های انتگرال گیری بر روی لینک های زیر کلیک کنید.

انتگرال در ویکی پدیا

دانلود پرکاربردترین فرمولهای مشتق گیری و انتگرال گیری

دانلود جدول انتگرالها و تمامی فرمولهای مهم انتگرال گیری

دانلود 121 فرمول انتگرال گیری

دانلود جزه رایگان عالی انتگرال

جدول انتگرالهای مهم

جزوه آموزش تابع اولیه و انتگرال و فرمول های انتگرال گیری با حل مثال

دانلود جزوه آموزشی انتگرال گیری عددی

دانلود جزوه بسیار عالی فرمولها و روشهای انتگرال گیری

دانلود جزوه محاسبه تقریبی انتگرال

انتگرال ناسره

دانلود تمامی روابط و فرمولهای انتگرال گیری

دانلود فرمولهای پایه انتگرال گیری

مطالعه مقاله های زیر هم برای یادگیری انتگرال بسیار مفید است.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.