مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

موفقیت در تبلیغات و تدریس خصوصی ریاضی

در این بخش مطالبی در زمینه موفقیت در تبلیغات و تدریس خصوصی ریاضی، نحوه ثبت تبلیغ موفق برای کسب درامد بالا از تدریس ریاضی و چگونگی تدریس موفق درس ریاضی ارائه شده است. برای موفقیت در تدریس ریاضی موارد زیر را در نظر داشته باشید.
1- قبل از شرکت در کلاسهای خصوصی و گروهی تدریس ریاضی خودتان درس ریاضی را خوب بخوانید.
2- در کلاسهای تدریس ریاضی حین تدریس سوال هم بپرسید تا هم کلاس جذابتر شود و هم میزان یادگیری شاگردهایتان را بسنجید.

3- مطالب را به زبان ساده و از دید دانشجو یا دانش آموز توضیح دهید. بسیار شنیده شده است که دانش آموز یا دانشجو می گوید استاد با سوادی داریم و سطح علمی بسیار خوبی دارد ولی ما در کلاس درس مطالب را متوجه نمی شویم. ممکن است شما خودتان به صورت کامل بر درس ریاضی مسلط باشید. ولی اگر برای شاگردهایتان فایده نداشته باشد و این تسلط شما به یادگیری آنها کمک نکند در کل در تدریس ریاضی موفق نخواهید بود. باید از شاگردانتان سوال بپرسید. آنها را با درس درگیر کنید و میزان یادگیری آنها را بسنجید. اگر می بینید که شاگرد یا شاگردهای شما درس را خوب یاد نمی گیرند در روند تدریس خودتان تغییر ایجاد کنید.

4- مدرسین موفق در کلاسهای خصوصی و گروهی ریاضی خودشان فقط حرف نمی زنند بلکه سعی می کنند مشارکت شاگردهایشان را تا جایی که ممکن است افزایش دهند.
5- مدرسین خوب ریاضی کار خودشان را به صورت مداوم ارزیابی می کنند و از شاگردهایشان در زمینه نحوه تدریس سوال می کنند و سعی می کنند تدریس خودشان را بهتر و بهتر کنند.

 6- اگر می خواهید در تدریس ریاضی موفق باشید از شاگردهایتان نظر خواهی کنید. ببینید در مورد نحوه تدریس شما چه نظری دارند. اگر نظرات شاگرهایتان مثبت است که چه بهتر. از همین نظرات در متن آگهی استفاده کنید برای جلب شاگرد بیشتر. اگر نظراتشان خوب نیست روی خودتان کار کنید.

7- برای کسب درامد بالا از تدریس ریاضی باید تعداد شاگردهای خودتان را افزایش دهید و در عین حال رضایت شاگردهای فعلی خودتان را هم کسب کنید. موفقیت شما در درس ریاضی به شدت تابعی از موفقیت شاگردانتان در امتحان و کنکور بوده و کاملا به آن وابسته است.
اگر می خواهید در درس ریاضی موفق عمل کنید و کلاسهای پربار و جذابی داشته باشید با انرژی تدریس کنید و قبل از حضور در کلاس بر درسی که می خواهید آموزش بدهید مسلط شوید. تسلط بر درس ریاضی باعث می شود خودتان مطلب را عمقی تر درک کنید و در انتقال مفاهیم به شاگردهایتان هم موفق تر عمل نمائید.

مطالعه کنید: عوامل موفقیت در تدریس ریاضی

از شاگردهایتان کار بخواهید. شما می توانید به شاگردهایتان درس بدهید ولی نمی توانید به جای آنها ریاضی یاد بگیرید. باید کاری کنید که درس بخوانند و با ارزیابی های متعدد و ارائه تمرینات مناسب انها را در طول ترم وادار به درس خواندن کنید. هر کاری که برای نتیجه گرفتن شاگردهایتان لازم است انجام دهید.
بعضی از افراد علاقه ای به یادگیری ندارند و بعضی دیگر پایه ریاضی ضعیفی دارند و در نتیجه مطالب برای آنها سخت خواهد بود. در کلاسهای گروهی ریاضی باید به گونه ای تدریس کنید که افرادی که علاقه مند به یادگیری هستند بتوانند از کلاس استفاده مفیدی داشته باشند. البته خوب است که به دانش اموزان و دانشجویان ضعیف تر هم توجه خاصی داشته باشید. در کلاسهای گروهی ریاضی سعی کنید کلاس را به صورت سوال و جواب پیش ببرید. به این ترتیب کلاس پویاتر خواهد بود و برای تعداد بیشتری از حاضرین در کلاس مفید خواهد بود. کلاس ریاضی را از حالتی که خودتان متکلم وحده باشید خارج کنید و تا جایی که ممکن است دو طرفه تدریس کنید.
برای موفقیت در تدریس ریاضی آگهی تدریس خودتان را کامل و قانع کننده بنویسید. بعضی از افراد یکی دو جمله بیشتر نمی نویسند. صادقانه رزومه کاملی از خودتان ارائه کنید. هر چه بیشتر توضیح دهید امکان جذب شاگرد شما بیشتر است.
روشهای دیگری برای جذب شاگرد وجود دارد. به عنوان مثال می توانید با آموزشگاهها تماس بگیرید و یا با همکارانتان در ارتباط باشید. از طریق ثبت وبلاگ برای خودتان، تبلیغات تراکتی و تبلیغات در روزنامه هم می توانید شاگرد جذب کنید.
برای موفقیت در درج آگهی و تبلیغات تدریس خصوصی ریاضی در مرحله اول باید سایت مناسبی برای ثبت تبلیغات خودتان انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر شما بخواهید در سایتهای آگهی عمومی تبلیغ درج کنید خوب قاعدتا نتیجه خیلی مثبتی نخواهید گرفت. در سایتهای آگهی عمومی علاوه بر آگهی تدریس ریاضی شما هزاران اگهی دیگر با موضوعات مختلف وجود دارد و آگهی شما دیده نخواهد شد. در ضمن اکثر بازدید کنندگان چنین سایتهایی برای موضوعات دیگری وارد این سایتها می شوند. اگر می خواهید در زمینه تبلیغ تدریس ریاضی موفق باشید باید آگهی خودتان را در سایتهای تخصصی تدریس خصوصی مانند سایت (www.Tadris-Riazi.com) و یا بزرگترین سایت تدریس ایران (سایت ایران مدرس) ثبت کنید. اگر به صورت اختصاصی در زمینه تدریس ریاضی قصد ثبت تبلیغات دارید همین سایت (سایت تدریس ریاضی) برای شما بهترین گزینه است. سایت تدریس ریاضی به صورت تخصصی در زمینه تبلیغات و آگهی مدرسین ریاضی فعالیت دارد به همین دلیل همه ی بازدید کنندگان آن یا مدرسین ریاضی هستند و یا متقاضیان تدریس ریاضی و آگهی شما در بین موضوعات مختلف گم نخواهد شد و چون در یک سایت تخصصی آگهی خودتان را درج نموده اید نتیجه بهتری از آگهی خودتان خواهید گرفت. سایت تدریس ریاضی از نظر گوگل هم بهینه است. همین الان عبارت "سایت تدریس ریاضی" را در گوگل جستجو کنید. خواهید دید که این وب سایت در صفحه اول نتایج گوگل قرار دارد. در نتیجه متقاضیان تدریس ریاضی به راحتی به سمت آگهی شما هدایت خواهند شد.
فعالیت در زمینه تدریس خصوصی ریاضی کنکور به نسبت ریاضی متوسطه، ابتدایی و دانشگاهی سخت تر است. والدین برای هماهنگ کردن کلاسهای ریاضی کنکور برای فرزندانشان حساسیت بیشتری به خرج می دهند و معمولا این کلاسها را با هر مدرسی هماهنگ نمی کنند. اگر می خواهید در زمینه آموزش و تدریس خصوصی ریاضی کنکور فعالیت داشته باشید و در این زمینه موفق باشید باید خیلی قوی کار کنید. در مرحله اول باید خودتان بر درس ریاضی کاملا مسلط باشید. حتی به نسبت حالتی که قصد داشتید در زمینه ریاضی متوسطه و یا دانشگاهی فعالیت داشته باشید تسلط بیشتری لازم است. باید برای ارائه ریاضی کنکور و به نتیجه رساندن شاگردهایتان برنامه داشته باشید. ترکیبی از ارائه درس، رفع اشکال، ارائه نکات کنکوری ریاضی در جلسات تدریس و در نهایت آموزش دادن نکات و تکنیکهای تست زنی به شاگردهایتان لازم است. خودتان در ابتدای کار باید وقت بذارید و برنامه ای را مدون کنید. اگر دانش آموزی 6 ماه قبل از کنکور با شما تماس گرفت چه برنامه ای دارید. اگر سه ماه قبل از کنکور تماس گرفتند چگونه می خواهید کلاسها را پیش ببرید و اگر یک سال تمام وقت به شما بدهند در کلاسهای خصوصی ریاضی کنکور چه مطالبی ارائه می کنید. خلاصه اینکه برای تدریس ریاضی کنکور باید برنامه خوبی داشته باشید. خودتان باید کتابهای تست کنکور ریاضی را خوب مطالعه کرده باشید و خلاصه جزواتی برای شاگردهایتان تهیه کنید. خلاصه اینکه در کلاسهای ریاضی کنکور باید بتوانید کار شاگردهایتان را راحت تر کنید و آنها را به گونه ای هدایت کنید که نتیجه بگیرند.
از عوامل دیگر موفقیت در تدریس ریاضی و کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی و گروهی ریاضی این است که شما در جذب شاگرد و حفظ شاگردهایتان چقدر موفق عمل کنید. برای جذب شاگرد و پیدا کردن شاگرد خصوصی به منظور فعالیت در زمینه تدریس ریاضی روش های مختلفی وجود دارد. می توانید با آموزشگاههای تدریس ریاضی در ارتباط باشید و یا در روزنامه و اینترنت تبلیغات درج نمائید. می توانید با همکارانتان در ارتباط باشید و شما به انها شاگرد معرفی کنید (در زمینه درسهایی غیر از ریاضی که خودتان تدریس نمی کنید) و از آنها شاگرد بگیرید. یک راهکار بسیار خوب برای جذب شاگرد و کسب درآمد از تدریس خصوصی ریاضی و در نتیجه موفقیت در تدریس ریاضی این است که آگهی تدریس خودتان را به صورت رایگان (و یا در صورت تمایل به صورت ویژه) در همین سایت (سایت تدریس ریاضی www.Tadris.Riazi.com) ثبت نمائید. سایت تدریس ریاضی به صورت تخصصی در زمینه آگهی و تبلیغات تدریس ریاضی فعالیت دارد. در بالای همین صفحه بر روی عبارت ثبت آگهی جدید کلیک کنید. بعد از جذب شاگرد، اگر می خواهید در زمینه تدریس ریاضی موفق باشید و در جستجوی عوامل موفقیت در تدریس ریاضی هستید، باید بتوانید شاگردهایتان را حفظ کنید. در جلسه اول تدریس ریاضی بسیار خوب تدریس کنید. دیدی که جلسه اول شکل می گیرد تا مدتها باقی می ماند. در ضمن اگر جلسه اول تدریس ریاضی عالی نباشید ممکن است کلاسهای شما ادامه پیدا نکند. در نهایت در بلند مدت هم سعی کنید کیفیت کلاسهای خودتان را حفظ کنید. کار اضافه انجام دهید و شاگردهایتان را سورپرایز کنید. طوری تدریس کنید و نتیجه بگیرید که غیر قابل جایگزین باشید. برای ثبت آگهی تدریس ریاضی می توانید به بزرگترین سایت تدریس ایران www.IranModares.com هم مراجعه کنید.
در کلاس درس و کلاس تدریس ریاضی مطالب را با بیان قابل فهم و روان توضیح دهید. از به کار بردن کلمات سنگین و عجیب غریب خودداری نمائید. مطلب را از بالا ببینید. سعی کنید اشکال شاگردتان را تشخیص دهید و آن مشکل را حل کنید. هر کدام از شاگردهای شما ممکن است مشکل درسی مربوط به خودش را داشته باشد. تشخیص این مشکل و این کلاس تدریس ریاضی را به چه سمتی ببرید با شما است.
در کلاس درس فقط تند تند درس ندهید. تمرین و مسئله هم حل کنید. از شاگردتان سوال بپرسید. ببینید که آیا درس را فهمیده است یا نه. از او بخواهید به زبان خودش درس را توضیح دهد. هر از چند گاهی در همان کلاس تدریس ریاضی به شاگردتان مسئله بدهید تا در حضور خود شما ان را حل کند.

حل تمرین و مسئله برای یادگیری ریاضی عامل اساسی و موثر در یادگیری این درس است. تا جایی که زمان به شما اجازه می دهید تمرین و مسئله حل کنید. تمرین و مسئله پایه یادگیری ریاضی است: در کلاسهای تدریس ریاضی علاوه بر ارائه درس تا جایی که وقت به شما اجازه می دهد تمرین و مسئله حل کنید. حل تمرین و مسئله مطلب را بهتر جا می اندازد و به فهم کاملتر ان کمک زیادی می کند. همانطور که گفته شد به شاگردانتان هم تمرین و مسئله برای حل در بین جلسات تدریس بدهید و در جلسات بعدی تدریس ریاضی حل تمارین را با جدیت از آنها بخواهید. در خود کلاسهای تدریس ریاضی هم به شاگردانتان مسئله بدهید تا حل کنند و روش حل آنها را ارزیابی کنید.
پیگیر و حمایتگر باشید: برای تبدیل شدن به یک مدرس خوب و موفق ریاضی تنها ارائه یک تدریس خوب در کلاس درس کافی نیست. سعی کنید تا روز امتحان از شاگرد یا شاگردانتان حمایت کنید. اشکالات آنها را رفع کنید و اگر لازم شد جلسات تدریس ریاضی اضافه هم در نظر بگیرید. یکی دو جلسه برای رفع اشکال و جمع بندی قبل از روز امتحان در نظر بگیرید.
کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی را در طول ترم برگزار نمائید. البته این مورد در کلاسهای تدریس خصوصی بیشتر به متقاضیان تدریس ریاضی بستگی دارد. به هر حال اگر شاگردان شما از شما حرف شنویی دارند به آنها توصیه کنید که کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی را از اول ترم شروع نموده و در طول ترم برگزار نمائید. به این ترتیب فرصت کافی برای اموزش و یادگیری و حل تمرین و مسئله وجود خواهد داشت.
کتاب و مقطعی از ریاضیات را تدریس کنید که بر آن مسلط هستید. مثلا اگر ریاضی کنکور را خوب نمی توانید تدریس کنید و یا جزوه آماده ای برای تدریس کنکور ندارید سراغ تدریس ریاضی کنکور نروید. اگر می توانید ریاضی ابتدایی یا دبیرستان را خوب تدریس کنید در همان مقاطع به کار تدریس بپردازید.
در جلسات تدریس خصوصی متکلم وحده نباشید. در حین تدریس به صورت مداوم از شاگرد یا شاگردهایتان سوال بپرسید. با پرسیدن سوال متوجه خواهید شد که شاگردهای شما چه مقدار از مطلب را متوجه شده اند. در کلاسهای تدریس گروهی وقتی از یکی از شاگردها سوال می پرسید بقیه هم حواسشان را جمع می کنند و این برای یادگیری آنها بهتر است. برای موفقیت در تدریس ریاضی و کسب درآمد بالا از آموزش ریاضی کیفیت کلاسهای تدریس خصوصی خودتان را بالا نگه دارید و بر درس ریاضی کاملا مسلط باشید. قبل از جلسات تدریس ریاضی سعی کنید که خودتان حتما بر مطلب مسلط باشید. اگر به جای بلد بودن مبحث بر آن مسلط باشید، در زمان کمتر مطلب بیشتری را با کیفیت بالاتر ارائه خواهید داد. به نظر می رسد که بهتر است بر روی چند درس متمرکز شوید و در انها به تسلط برسید. کسانی که تعداد زیادی درس را تدریس می کنند معمولا نمی توانند بر همه ی آنها مسلط شوند.
در کلاسهای تدریس ریاضی مباحث را از دید شاگردتان دیده و به تناسب وضعیت تحصیلی او تدریس کنید. هر کدام از شاگردهای شما وضعیت متفاوتی از دیگر شاگردانتان دارد. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی در یکی دو جلسه اول با پرسش سوالهایی وضعیت ریاضی شاگردتان را ارزیابی کرده و به تناسب آن تدریس کنید. اگر شما خیلی عالی ریاضی را تدریس کنید ولی شاگردتان چیزی متوجه نشود فایده ای ندارد.
تسلط خودتان بر مطالب تدریسی را بالا ببرید و در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی عالی عمل کنید. هر چه میزان تسلط شما بر مطالب بیشتر و بیشتر باشد، در زمان کمتری حجم بیشتری از درس را می توانید تدریس کنید و میزان یادگیری شاگردتان هم بیشتر خواهد بود. کلاسهای تدریس ریاضی خودتان را با کیفیت بالا برگزار نمائید. در کلاسهای تدریس ریاضی تنوع ایجاد کنید. نحوه تدریس را به گونه ای تنظیم کنید که کلاس خسته کننده نباشد. هم درس بدهید و هم تمرین حل کنید. بعضا از خود شاگردتان بخواهید تمرین یا مثالی را حل کند.
در کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی ریاضی از شاگردانتان توضیح بخواهید. بعضا سوال بپرسید و روند پیشرفت آنها را پیگیری کنید. از شاگردتان بخواهید مطلب را خودش توضیح دهد. به این ترتیب می توانید میزان یادگیری او را بسنجید.
اگر به اندازه کافی فرصت دارید و جلسات تدریس خصوصی ریاضی به اندازه کافی ادامه پیدا می کند، در کلاسهای خصوصی سوالات امتحانی هم حل کنید. برای دانلود رایگان جزوه و سوال امتحانی ریاضی بر روی عبارت جزوه و سوال ریاضی کلیک کنید.
به کار تدریس و تدریس خصوصی متعهد باشید. به گونه ای تدریس کنید که مطمئن باشید شاگرد یا شاگردهای شما نتیجه می گیرند. برنامه ریزی کنید و مشاوره بدهید. جدی باشید و در طول ترم از شاگردانتان کار بکشید. هر کاری که منجر به نتیجه گرفتن آنها می شود را انجام دهید.
در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی از جزوه کلاسی خود دانشجو و دانش آموز استفاده نمائید. به هر حال سوالات امتحان از همان جزوه مطرح خواهد شد و اگر مطالب دیگری را در کلاسهای خصوصی تدریس کنید موثر نخواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.