مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

نحوه استفاده بهینه از کلاس های تدریس خصوصی ریاضی

نحوه استفاده بهتر از کلاس های تدریس خصوصی ریاضی برای موفقیت در تحصیل در این مقاله توضیح داده شده است. کلاس های خصوصی ریاضی اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرد می تواند برای تقویت پایه ریاضی، گرفتن نمره خوب در این درس و موفق شدن در ریاضی کنکور بسیار موثر و مفید باشد.

موفقیت در امتحان ریاضی

به تناسب تعداد جلسات مورد نیاز، کلاس را در زمان مناسبی شروع کنید: شاید بتوان گفت مهمترین عاملی که می تواند باعث پیشرفت شما در درس ریاضی شود و بتوانید از کلاس های خصوصی بهترین نتیجه را بگیرید همین عامل است. اگر یک معلم خصوصی ریاضی خوب را در کنار خودتان داشته باشید و زمان کافی هم برای حل تمرین و مسئله وجود داشته باشد و در ضمن واقعا بخواهید که نتیجه خوبی بگیرید و خودتان هم درس بخوانید دیگر دلیلی ندارد بهترین نمره را در امتحان ریاضی نگیرید. در بسیاری از اوقات همه ی این شرایط وجود دارد ولی چون دانش آموز یا دانشجو خیلی دیر به فکر استفاده از کلاس های خصوصی افتاده است در نهایت نمی تواند مطالب را درک کند و تمرینی نمی تواند حل کند و نتیجه هم نمی گیرد. ریاضی درس شب امتحانی نیست باید زمان کافی داشته باشید. پس زودتر کلاس ها را شروع نمائید.

یکی از مواردی که در کلاس های تدریس خصوصی ریاضی و سایر دروس ممکن است منجر به عدم تمرکز و پرت شدن حواس گردد خستگی خود شاگرد است. اگر در طول روز در مدرسه یا دانشگاه کلاس های زیادی داشته اید بهتر است در همان روز کلاس تدریس خصوصی نداشته باشید. وقتی خسته هستید هم درس را خوب متوجه نخواهید شد و هم سخت تر است حواستان را جمع کنید. بنابراین در روزهایی که سرحال تر هستید کلاس داشته باشید. با در نظر گرفتن این موارد می توانید در کلاس های خصوصی ریاضی تمرکز خوبی داشته باشید و بهترین بازدهی را داشته باشید. مطالعه مقاله راههای افزایش تمرکز ذهنی هم در این زمینه مفید است.

حل تمرین و مسئله در کنار کلاس های خصوصی ریاضی: برای اینکه کلاس های خصوصی ریاضی مفید باشد و منجر به گرفتن نمره خوب و موفقیت در امتحان ریاضی و یا ریاضی کنکور گردد، نکات دیگری هم باید در نظر گرفته شود. دانش آموز یا دانشجو باید به خوبی بداند و درک کند که کلاس های خصوصی ریاضی نمی تواند جایگزین درس خواندن و یا تمرین حل کردن خود ایشان باشد. نمی توان با شرکت در کلاس های خصوصی ریاضی و یا هر کلاس دیگری از حل تمرین بی نیاز شد. در کلاس های تدریس خصوصی مانند کلاس های مدرسه و دانشگاه یادگیری اتفاق می افتد و اشکالات زیادی می تواند برطرف شود. اما در هر صورت، وقتی آمادگی کامل برای امتحان می تواند ایجاد شود که دانش آموز یا دانشجو خودش عملا از مطالبی که یاد گرفته است در حل تمرینات استفاده نماید. سر جلسه امتحان خود شاگرد قرار است تمرینات را حل کند.

شرکت در کلاس های خصوصی ریاضی در بسیاری از موارد لازم است و اگر لازم هم نباشد بسیار مفید و کمک کننده می باشد. برای درس ریاضی بسیار خوب است که درس خواندن و حل تمرین و مسئله در طول ترم اتفاق بیافتد و در ضمن کلاس های خصوصی هم خوب است که در طول ترم برگزار شود. اگر فکر می کنید در درس ریاضی اشکالات زیادی دارید و لازم است از کلاس های خصوصی استفاده نمائید و یا می خواهید در درس ریاضی به نسبت همیشه نمره بهتری بگیرید و در این درس قوی شوید، برگزاری کلاس ها را به ایام امتحانات موکول نکنید و در طول ترم با یک معلم خوب کلاس ها را برگزار کنید.

هر سوال و اشکالی را در این کلاس ها می توان پرسید: بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان در کلاس های اصلی خودشان زیاد جرات پرسیدن سوال ندارند و از این می ترسند که به دلیل پایه ضعیفی که در درس ریاضی دارند سوالات ایشان پیش پا افتاده باشد و مورد تمسخر قرار بگیرند. در کلاس های تدریس خصوصی اما چنین حالتی وجود ندارد و می توان به صورت پایه ای هر سوالی را پرسید و هر اشکالی را برطرف نمود. در بسیاری از موارد ممکن است خود شاگرد دقیقا نداند که در کدام مبحث اشکال دارد و معلم خصوصی ریاضی ایشان با توجه به سوالاتی که می پرسد اشکالات را تشخیص داده و مبحث لازم را تدریس می کند. کلاس های خصوصی برای پیشرفت در درس ریاضی و قوی کردن پایه در این درس و برای موفقیت در امتحان ریاضی بسیار مفید است.

درس خواندن و تمرین حل کردن خودتان اولویت اول است

اگر فکر می کنید کلاس خصوصی را شرکت می کنید که دیگر خودتان درس ریاضی را نخوانید و تمرین حل نکنید باید بدانید که این تفکر، تفکر کاملا اشتباهی است. اتفاقا اگر به زبان ریاضی بخواهیم بگوئیم، بازدهی کلاس های تدریس خصوصی نسبت مستقیم دارد با میزان وقتی که خودتان برای درس خواندن و حل تمرین و مسئله در نظر می گیرید. اگر خوب درس بخوانید مطالب برای شما مرور می شود و مشخص خواهد شد که کدام بخش ها را خوب یاد نگرفته اید و این موارد را از معلم خصوصی ریاضی خودتان می پرسید. در نتیجه خود کلاس ها هم مفید تر خواهد بود. یک فیلم آموزشی و یا کتاب کمک آموزشی مطالب واحدی را ارائه می کند و ممکن است برای شما سنگین و یا پیش پا افتاده باشد و در هر صورت محتوای آن تغییر نمی کند. شما می توانید از یک معلم خصوصی ریاضی سوال بپرسید و اشکالات خودتان را برطرف نمائید اما کتاب و فیلم و .... این ویژگی را ندارند. در کنار همه ی این موارد کلاس های خصوصی ویژگی بسیار خوبی دارد که واقعا به شما در موفقیت در امتحان ریاضی و تحصیل کمک می کند. وقتی استاد و معلم ریاضی از شما سوال می پرسد و یا به شما تمرین می دهد با شنیدن پاسخ شما و یا دیدن پاسخ تمرینات شما متوجه اشکالات شما می شود. اشکالاتی که شاید همیشه برای شما دردسر بوده است ولی خودتان از این اشکالات بی اطلاع بوده اید.

نمره خوب امتحان ریاضی

در فاصله زمانی بین کلاس های ریاضی درس را مطالعه نمائید و تمرین حل کنید

بازدهی کلاس های خصوصی ریاضی فقط به نحوه تدریس استاد و معلم شما بستگی ندارد. خود شما هم تاثیر بسیار زیادی در این قضیه دارید که آیا کلاس ها بازدهی خوبی داشته باشد یا نه. اگر شما در فاصله زمانی بین کلاس ها درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید هم اشکالات شما مشخص خواهد شد و می توانید آن را از معلم خصوصی خودتان بپرسید و هم اینکه درس را مرور می کنید و برای برگزاری جلسه بعد آمادگی خوبی خواهید داشت. بنابراین در نظر داشته باشید که برای گرفتن بهترین نتیجه خودتان هم باید برای یادگیری درس وقت بگذارید و تمرین و مسئله حل کنید. وقتی تمرین حل می کنید عملا میزان یادگیری خودتان را مورد بررسی قرار می دهید و مطمئن خواهید شد که درس را یاد گرفته اید.

در کلاس های خصوصی ریاضی بهتر است از جزوه کلاسی خودتان استفاده نمائید. اگر خودتان در کلاس های مدرسه یا دانشگاه حاضر بوده اید و جزوه خوبی نوشته اید، همین جزوه بهترین منبع برای کلاس های خصوصی ریاضی است. اگر خودتان تعداد جلسات زیادی غایب بوده اید بهتر است از یکی از همکلاسی های خودتان که وضع درسی خوبی دارد جزوه را کپی کنید. جزوه کلاسی هم به نسبت کتاب حالت خلاصه تری دارد و هم اینکه مهمترین مطالبی که مد نظر معلم و یا استاد اصلی شما در مدرسه یا دانشگاه است را پوشش می دهد. بنابراین در کنار جزوه می توانید از تمرینات کتاب درسی و یا نمونه سوال امتحانی و ... هم استفاده کنید، اما حتما سعی کنید منبع اصلی مطالعه و تدریس در کلاس های خصوصی را همان جزوه کلاسی قرار دهید.

برای اینکه با استفاده از کلاس های تدریس خصوصی بتوانید در درس ریاضی نمره بالا و حتی نمره 20 بگیرید باید سعی کنید از همان اوایل و یا حداقل از اواسط ترم شرکت در کلاس های خصوصی را شروع نمائید. روی یک برگه کاغذ بنویسید که نمره این ترم من در درس ریاضی 20 است و آن را جایی قرار دهید که همیشه در معرض دید شما باشد. کلاس های خصوصی را زود شروع نمائید و تلاش کنید به صورت منظم در کلاس ها شرکت کنید. البته برای گرفتن نمره بیست در درس ریاضی فقط کلاس های خصوصی کافی نیست و باید در کلاس های مدرسه و یا دانشگاه هم حضور کامل و فعال داشته باشید. بهتر است در کلاس های خصوصی ریاضی هم از همان جزوه کلاسی استفاده نمائید. برای گرفتن نمره بیست در درس ریاضی باید تلاش کنید در مرحله اول بر جزوه کلاسی خودتان صد در صد مسلط باشید. بعد از کلاس های اصلی خودتان جزوه را بسیار خوب مطالعه کنید و هر سوالی که دارید از معلم خصوصی ریاضی خودتان بپرسید.

از مباحث مهم و پایه ای درس ریاضی می توان به تابع و دامنه و برد تابع، اتحادها، معادلات و نامعادلات، نسبت های مثلثاتی، حد و مشتق، انتگرال، رسم نمودارها و .... اشاره نمود. این مطالب پایه ای نه تنها برای خود درس ریاضی مهم است بلکه برای سایر دروس هم بلد بودن چنین مطالبی از درس ریاضی اهمیت دارد. به عنوان مثال حین حل کردن تمرینات فیزیک ممکن است لازم باشد نموداری را رسم کنید و درست عمل کردن شما به این بستگی دارد که چقدر ریاضی را خوب بلد هستید. مشتق و انتگرال و نسبت های مثلثاتی و ... هم در بسیاری از دروس رشته های فنی مهندسی در مقطع دانشگاه اهمیت دارد. بنابراین داشتن پایه قوی در درس ریاضی اهمیت زیادی دارد. شما می توانید در ترم حاضر کلاس های خصوصی را برگزار کنید و ریاضی این ترم را بخوانید و به صورت همزمان مطالب پایه ای را هم مرور نمائید. راهکار دیگر این است که در تابستان در کلاس های خصوصی ریاضی به صورت تقویتی استفاده کنید و مطالب پایه ای را آموزش ببینید.

برای درس ریاضی تمرین حل کردن حیاتی است. در واقع تا وقتی تمرین حل نکنید متوجه نخواهید شد که آیا مطالب را خوب یاد گرفته اید یا نه. راهکار خوبی که وجود دارد این است که در هفته یکی دو جلسه کلاس تدریس خصوصی ریاضی را برگزار نمائید و در فاصله زمانی بین کلاس ها خودتان تمرین حل کنید و در کلاس های خصوصی روی پاسخ هایی که بدست آورده اید بحث کنید و راه حل درست را یاد بگیرید. البته توجه کنید حتما ابتدا خودتان برای تمرینات راه حلی را بدست بیاورید. چون تا وقتی خودتان تلاش نکنید و روی مسائل فکر نکنید، کلاس ها آن طور که باید و شاید برای شما مفید نخواهد بود. برای گرفتن بهترین نمره در درس ریاضی با شرکت در کلاس های تدریس خصوصی باید مواردی را در نظر داشته باشید. اولین نکته این است که برگزاری این کلاس ها را خیلی به تعویق نیندازید. اگر برگزاری کلاس ها را خیلی عقب بیندازید کار خودتان را سخت کرده اید. اگر بخواهید بهترین نمره ریاضی را بگیرید که باید خیلی زود به فکر بیفتید. وقتی برگزاری کلاس ها عقب بیفتد در واقع برای تمرین حل کردن و هضم مطالب توسط ذهن شما زمان کمی باقی می ماند. بنابراین باید به خودتان فرصت کافی بدهید. به تناسب تعداد جلساتی که لازم دارید سعی کنید در زمان مناسب کلاس های خصوصی را شروع نمائید. برای گرفتن نمره خوب و بهترین نمره در حقیقت این اولین و شاید مهمترین نکته ای است که باید در نظر داشته باشید.

برای استفاده درست از کلاس های ریاضی در مرحله اول به یاد داشته باشید که این کلاس ها نمی تواند جای تمرین حل کردن و یا درس خواندن خود شما را بگیرد. یعنی اینطور نیست که کلاس های خصوصی شما را از مطالعه ریاضی و از تمرین حل کردن بی نیاز کند. کلاس های خصوصی اتفاقا وقتی بیشترین بازدهی را دارد که در کنار شرکت در آن خودتان هم خوب درس بخوانید و تمریناتی که به شما داده می شود را حل نمائید. در واقع باز هم کار اصلی را خوداتن انجام می دهید و کلاس های تدریس خصوصی فقط یک کمک کننده و یک فرصت خوب برای رفع اشکال و یادگیری بهتر و سریعتر است. بهتر است هم در کلاس های مدرسه یا دانشگاه شرکت کنید و هم کلاس های خصوصی را در نظر داشته باشید. به امید شرکت در کلاس های خصوصی در کلاس های اصلی خودتان غیبت نکنید. در کلاس های مدرسه و دانشگاه جزوه بسیار خوبی بنویسید و اتفاقا از همین جزوه در کلاس های خصوصی استفاده نمائید. در کلاس های گروهی سوالهایی که رد و بدل می شود و بحث هایی که مطرح می گردد می تواند مفید باشد.

فکر نکنید که شرکت در کلاس های خصوصی ریاضی برای موفقیت در امتحان و کنکور کافی است. معلم یا مدرس خصوصی نمی تواند به جای شما درس بخواند. اول و آخر کار اصلی را خودتان انجام می دهید. ولی در رفع اشکال و یادگیری خوب درس کلاس های خصوصی می تواند مفید باشد. بنابراین حتما خودتان درس بخوانید و تمرین حل کنید. در امتحان و کنکور باید خود شما به سوالات پاسخ دهید و نه مدرس و استاد خصوصی شما. پس باید خودتان تمرین حل کنید. استفاده از کلاس های خصوصی ریاضی در طول ترم فایده دیگری هم دارد و آن هم این است که در طول ترم با قیمت و نرخ ارزان تر و با هزینه مناسبتری می توانید کلاس ها را هماهنگ کنید. در ایام امتحانات پیدا کردن استاد خوب سخت است و در عین حال ممکن است مبالغ و هزینه های بالاتری را هم درخواست نمایند.

به بهانه شرکت در کلاس های خصوصی در کلاس های اصلی خودتان غیبت نکنید و کلاس های خصوصی در کنار کلاسهای مدرسه و دانشگاه مفید است و نه به جای آن. اتفاقا بسیار خوب است که در کلاس های خصوصی ریاضی از جزوه کلاسی که توسط خود شاگرد در مدرسه یا دانشگاه یادداشت شده است استفاده کردد. ولی به هر حال به صورت نسبی کلاس های خصوصی ویژگی هایی دارد که می توان گفت در نهایت بازدهی بالاتری به نسبت کلاس های گروهی دارد. همین که مدرس ریاضی، تعداد جلسات و سطح کلاس توسط خود شاگرد تعیین می گردد می تواند باعث شود بازدهی کلاس ها بسیار بالا باشد.

فارغ از هر پارامتر دیگری و به صورت کلی می توان گفت استفاده از کلاس های تدریس خصوصی ریاضی و یا هر درس دیگری در طول ترم مفید تر است. در طول ترم زمان بیشتری برای حل تمرین و مسئله وجود دارد و می توانید بدون استرس درسی که در کلاس ارائه شده است را مرور نمائید و بهتر برای شما جا خواهد افتاد. نکته دیگر اینکه در طول ترم کلاس ها را با قیمت مناسب تری هم می توانید برگزار کنید و مدرسین خوب هم وقت شان آزادتر است و ارزان تر با شما کنار خواهند امد. بنابراین به عنوان جمع بندی و به عنوان یک قاعده کلی می توان گفت همواره زمان مناسب تر برای برگزاری کلاس های خصوصی ریاضی طول ترم است و نه ایام امتحانات. هر چند که در ایام امتحانات هم برای مواردی مانند رفع اشکال و جمع بندی درس می توانید روی این کلاس ها حساب کنید.

برای استفاده بهینه و پربازده از کلاس های تدریس خصوصی ریاضی خودتان هم باید آستین همت را بالا بزنید. بسیار مهم است که در کنار این کلاس ها خودتان هم درس بخوانید. اگر خودتان درس بخوانید خود جلسات تدریس هم مفیدتر خواهد بود. چرا که وقتی با ذهن آماده و درس خوانده در کلاس حاضر می شوید مطالب جلسات بعدی را هم بهتر متوجه خواهید شد. بنابراین این نکات را در نظر داشته باشید تا کلاس های خصوصی ریاضی برایتان مفید باشد. به اندازه کافی زود کلاس ها را شروع کنید و خواندن درس و حل تمرین و مسئله و همه ی کارها را برای ایام امتحانات باقی نگذارید. برای درس ریاضی تمرین حل کردن از نان شب واجب تر است. تا جایی که می توانید تمرین و مسئله حل کنید و تکالیفی که معلم خصوصی ریاضی به شما می دهد را حل کنید. در کلاس های مدرسه یا دانشگاه هم حاضر باشید و به این دلیل که معلم خصوصی دارید در کلاس های اصلی خودتان غیبت نکنید. کلاس های خصوصی قرار است تکمیل کننده و کمک کننده باشد نه اینکه بخواهد جالیگزین کلاس های اصلی خودتان شود. اگر از کلاس های تدریس خصوصی ریاضی و یا هر درس دیگری درست استفاده کنید و در کنار آن با برنامه ریزی و نظم درس بخوانید و به توصیه های معلم خصوصی خودتان خوب گوش دهید مطمئن باشید با مزایایی که این کلاس ها دارد در یادگیری ریاضی و نمره ای که کسب می کنید تحول عظیم مثبتی اتفاق خواهد افتاد.

کلاسهای خصوصی ریاضی برای یادگیری پایه ای درس: ابتدا در رابطه با حالتی که از این کلاسها برای یادگیری عمقی و پایه ای ریاضی استفاده شود مطالبی ارائه می گردد. ریاضی درسی است که بعضی از مطالب آن که مثلا در مقطع متوسطه آموزش داده شده است تا مقاطع بالای تحصیلی ادامه پیدا می کند و در حل تمرینات و مسائل لازم است. به عنوان مثال مبحث انتگرال گیری که در همان دوره متوسطه آموزش داده می شود در مقطع دانشگاهی و حتی در دروس فیزیک و دروس دانشگاهی فنی مهندسی بلد بودن آن لازم است. بنابراین از دانش آموز یا دانشجو انتظار می رود چنین مباحث پایه ای را خوب بلد باشد. یکی از مزایای کلاسهای تدریس خصوصی این است که هر مبحثی که شاگرد در آن ضعف داشته باشد و بخواهد یاد بگیرد در این کلاسها قابل ارائه است. مانند کلاسهای مدرسه و دانشگاه نیست که سر فصل های مشخصی تعریف شده باشد. بنابراین با شرکت در این کلاسها می توان به صورت عمقی و پایه ای درس را یاد گرفت. در طول ترم هم می توان چنین کلاسهایی را برگزار نمود و یا حتی در ایام تابستان هم امکان تقویت پایه ریاضی با شرکت در این کلاسها وجود دارد.

زودتر شروع کنید: برگزاری کلاسهای خصوصی را به ایام امتحانات موکول نکنید. برای درس ریاضی به هر میزان وقت بیشتری برای حل تمرین و مسئله داشته باشید بهتر است. بنابراین وقتی کلاسها را زدوتر شروع می کنید فاصله زمانی بین کلاسها هم بیشتر می شود و وقت بیشتری برای حل تمرین و مسئله خواهید داشت و این خوب است. خودتان هم درس بخوانید: در کنار شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی خودتان هم درس بخوانید. ریاضی درسی نیست که بدون تمرین و مسئله حل کردن بتوان آن را یاد گرفت. برای یادگیری بهتر درس ریاضی باید در کنار شرکت در کلاسها تمریناتی که معلم خصوصی به شما می دهد را انجام دهید تا مشخص شود در کدام مباحث اشکال دارید و کدام مباحث را خوب یاد گرفته اید.

فکر اینکه بخواهید در کلاسهای اصلی خودتان در مدرسه و دانشگاه غیبت کنید و بعد برای جبران آن از کلاسهای خصوصی استفاده نمائید را از سر بیرون کنید. کلاسهای خصوصی در کنار کلاسهای مدرسه و دانشگاه مفید است و نه به جای آن. خیلی مهم است این نکته را در نظر داشته باشید. اگر به دلیل مشکل خاصی نتوانستید در کلاسهای اصلی خودتان حاضر باشید به هر حال بهترین جایگرین برای آن کلاسهای خصوصی است ولی خودتان بدون دلیل غیبت نکنید. جزوه ای که در کلاسهای اصلی یادداشت می کنید بهترین منبع برای کلاسهای خصوصی ریاضی است. چون معلم شما در این کلاسها متوجه خواهد شد چه مباحثی بیشتر مد نظر مدرس اصلی شما است و در نتیجه کلاسهای مفیدتر و پربازده تری برگزار خواهد شد.

منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.