مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مهمترین ویژگیهای معلمین و مدرسان موفق تدریس ریاضی

مهمترین ویژگیهای معلمین و مدرسان موفق تدریس ریاضی و راهکارهای موفقیت در تدریس و آموزش ریاضی در این بخش مورد بررسی قرار می گیرد. معلم ریاضی در رابطه با شاگردانش نباید این حق را به خودش بدهد که شاگرد را به دلیل اینکه یک نسل از او دیرتر به دنیا آمده است، یا چند سال از او کوچکتر است، پذیرنده همه حرف‌هایش بداند. معلم باید هنگام تدریس به تمامی شاگردانش توجه کند. اغلب شاگردان مخصوصاً در دوره راهنمایی و سال‌های اول دبیرستان، با توجه به اقتضای سنی خود به توجه بیشتر معلم نیاز دارند و دوست دارند که به اظهار نظرهای آنان توجه شود و طرف مشورت قرار گیرند. اگر معلم به این مسأله اساسی توجه نکند و شاگردانش را در تصمیم‌گیری‌ها دخالت ندهد یا همیشه از تعداد خاصی نظرخواهی کند، شاگردانش برای جلب توجه او و اثبات وجود خود، دست به کارهایی خواهند زد که نظم کلاس در هم بریزد و تدریس دچار شکست شود. معلم نباید در برخورد با شاگردان عدالت را فراموش کند. او نباید میان شاگردان تفاوت و تمایز قائل شود. اگر شاگردان احساس کنند که معلم میان آنها تبعیض قائل شده است، به او توجه و اعتماد نخواهند کرد. جهت فعال نگهداری کلاس باید مرتباً از بچه‌ها کار کشید. معلمینی که تمام مدت سخنران مطلق هستند معمولاً مواجه با کلاسی خواب‌آلود و بی‌تحرک می‌شوند. خیلی ساده می‌توان جلوی این کار را گرفت همان‌طوری که از زبان خود بچه‌ها شنیدیم باید آنها را وادار به فعالیت کرد با جملات ساده‌ای نظیر: «خوب تا حال چه گفتیم»، «فکر می‌کنید بعد چه می‌شود»، «کی می‌تونه بگه»، «کی می‌تونه سریع‌تر به جواب برسه»، «می‌خواهم ببینم سرعت عمل کی بیشتره»، «تصور کنید در این شرایط هستید چه می‌کنید» نظیر این پرسش‌ها می‌تواند باعث ایجاد کلاسی کاملاً فعال باشد چنین سؤالاتی با ایجاد حس کنجکاوی بچه‌ها را وادار به تفکر بیشتر روی موضوع می‌نماید به خصوص اگر محاسن مطالب یا کاربردهای آنها در زندگی را بدانند در واقع ایجاد انگیزه برای فهم بهتر مطالب را کرده‌ایم و این باعث می‌شود مطالب بهتر جا بیفتند و باور یادگیری و اعتماد به نفس و تسلط روی موارد درس داده شده ایجاد می‌گردد. زیرا در این موارد نتیجه آن چیزی نیست که معلم بیان کرده باشد بلکه بچه تصور می‌کند نتیجه همان چیزی است که خود به آن رسیده است.

سایت مدرسین تدریس خصوصی ریاضی و آموزش ریاضی
همین الان عبارتهایی همچون تدریس خصوصی فیزیک، تدریس خصوصی شیمی، مدرس خصوصی فیزیک، مدرس خصوصی شیمی، تدریس خصوصی فیزیک کنکور، تدریس خصوصی شیمی کنکور و یا عبارتهایی مشابه اینها را در گوگل جستجو کنید. خواهید دید که سایت ایران مدرس در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل و در جایگاه اول قرار دارد. سایت ایران مدرس برای عبارتهای شامل تدریس خصوصی از نظر گوگل کاملا بهینه است. در صورتیکه در زمینه تدریس خصوصی شیمی و آموزش شیمی در منزل به مدرس خصوصی شیمی احتیاج دارید بر روی عبارت مدرسان شیمی کلیک نمائید تا لیست مدرسان فعال در زمینه تدریس شیمی را مشاهده نمائید.

اگر برای آموزش و یادگیری بهتر درس شیمی به جزوات آموزشی شیمی نیاز دارید، بر روی عبارت جزوات شیمی کلیک نمائید تا لیست جزوات آموزشی شیمی را مشاهده کنید.

در صورتیکه در زمینه تدریس دروس دبیرستان همچون تدریس خصوصی ریاضی، تدریس خصوصی فیزیک، تدریس خصوصی شیمی و .... به مدرس خصوصی احتیاج دارید، در وب سایت (ایران مدرس) به بخش تدریس خصوصی مراجعه نمائید.

وب سایت حاضر، برترین وب سایت تدریس ایران بوده و بیشترین تعداد مدرسین را در بین سایتهای تدریس دارد. علاوه بر دروس ذکر شده در بالا، برای ارائه خدمات در زمینه تدریس زیست، تدریس عربی، تدریس زبان و سایر دروس نیز می توانید به بخش تدریس خصوصی مراجعه کنید. در وب سایت ایران مدرس مدرسین زیادی در زمینه تدریس دروس دبیرستان و دانشگاه فعالیت دارند.

در صورتیکه در زمینه تدریس خصوصی درس ریاضی به ارائه خدمات نیاز دارید این مطلب را بخوانید. یک مدرس ریاضی خوب باید ویژگیهای زیر را داشته باشد:

1- فن بیان خوبی داشته باشد و بتواند مطالب را به خوبی و با زبان ساده توضیح دهد.

2- در کلاسهای تدریس به صورت منظم و سر وقت حاضر گردد.

3- خودش به اندازه کافی بر مطالب ارائه شده در جلسات تدریس ریاضی تسلط داشته باشد.

4- در کوتاهترین زمان ممکن بیشترین مطالب را ارائه دهد. به عبارت دیگر از زمان کلاس به صورت بهینه استفاده کند.

5- استراحت های به جا و منطقی در وسط کلاس در نظر بگیرد.

6- بعضا با عوض کردن بحث و استراحت های کوتاه کلاس ریاضی را از حالت خشکی خارج کند.

7- دانشجو یا دانش آموز را به بحث بکشاند تا هم از یادگیری او مطمئن شود و هم تمرکز افزایش یابد.

8- بین ارائه درس و حل تمرین تناسب برقرار کند.

9- در بعضی مواقع اجازه دهد خود دانشجو یا دانش آموز تمرینات را حل کند.

10- به اندازه کافی تمرین و سوال به دانشجو یا دانش آموز داده و حل آنها را برای جلسه بعد از او بخواهد.
در این بخش مطالب مفید در رابطه با تدریس خصوصی فیزیک و ریاضی کنکور و دبیرستان و دانشگاه ارائه می گردد.

1- بهترین زمان برگزاری کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک و ریاضی کنکور و دبیرستان و دانشگاه: اگر می خواهید از کلاسهای تدریس فیزیک و ریاضی نتیجه خوبی بگیرید از اول ترم شروع کنید. اگر برای کنکور از کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک و ریاضی کنکور استفاده می نمائید هم زودتر شروع کنید. کلاسهای تدریس خصوصی باید در زمان کافی برگزار شود. نزدیک امتحانات و نزدیک کنکور استرسی که ایجاد می گردد از کیفیت کلاسهای تدریس کم می کند. البته اگر فقط برای رفع اشکال می خواهید از کلاسهای تدریس ریاضی و فیزیک کنکور استفاده نمائید، می توانید در ایام امتحانات هم از این کلاسها استفاده کنید.

2- هزینه، قیمت و نرخ کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک و ریاضی کنکور و دبیرستان و دانشگاه: هزینه کلاسهای تدریس فیزیک و ریاضی به پارامترهای زیادی بستگی دارد. از جمله سابقه مدرس، محل تحصیل مدرس، رشته تحصیلی و مدرک و ... می تواند در هزینه تدریس موثر باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.