مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

بهترین روش ها برای یادگیری مفهومی ریاضی در زمان کم

در این مقاله نحوه مطالعه درس ریاضی و همچنین بهترین روش ها برای یادگیری مفهومی ریاضی در زمان کم ارائه شده است. اگر می خواهید در درس ریاضی نمره خوب و حتی 20 بگیرید ادامه این مطلب را بخوانید. در نظر گرفتن مواردی مانند خواندن ریاضی در طول ترم، حل تمرین و مسئله برای این درس و درست تمرین کردن ریاضی، استفاده از کلاس های خصوصی ریاضی و حضور فعال در کلاس های اصلی خودتان می تواند به شما کمک کند یکی از بهترین نمره های ریاضی را در کلاس خودتان بگیرید و انجام مجموعه ای از این کارها بهترین شیوه برای آموزش ریاضی است.

اگر خودتان در کلاس های ریاضی حاضر بوده اید می توانید از جزوه خودتان استفاده کنید. در غیر اینصورت از جزوه یکی از همکلاسی های خودتان که وضعیت درسی و تحصیلی خوبی دارد استفاده نمائید. جزوه کلاسی ویژگی های خوبی دارد که برای آموزش سریع ریاضی می توانید روی آن حساب کنید. اولا اینکه جزوه به صورت کامل مطالبی که مد نظر استاد و معلم ریاضی شما است را پوشش می دهد و در عین حال به نسبت کتاب خیلی خلاصه تر است. در نتیجه می توانید در زمان کوتاهتری آن را مطالعه نمائید و خیالتان هم راحت باشد که تمام مطالب مد نظر استاد ریاضی خودتان را خوانده اید. البته اگر وقت کردید حتما برای هر مبحث از کتاب ریاضی چند تمرین حل کنید. منبع

اهمیت بلد بودن ریاضی: اگر شما در رشته ریاضی فیزیک تحصیل می کنید و علاقه دارید که در یکی از رشته های فنی مهندسی مانند مهندسی مکانیک، برق، عمران، معماری، صنایع و .... ادامه تحصیل دهید درس ریاضی برای شما بسیار مهم خواهد بود. درس های مرتبط با این رشته ها مباحث مختص به خودشان را دارند ولی به هر حال برای حل مسائل و تمرینات این درس ها لازم است ریاضی را خوب بلد باشید. درس های رشته های فنی مهندسی مانند درس فیزیک است. شما یاد می گیرید که مسائل را چگونه حل کنید و تحلیل کردن را آموزش می بینید ولی برای پیش بردن حل سوال لازم است انجام محاسبات ریاضی را به خوبی بلد باشید و اشکالی در این زمینه نداشته باشید. رشته های فنی مهندسی دروسی مانند ریاضی عمومی 1 و 2، ریاضی مهندسی، معادلات دیفرانسیل، محاسبات عددی و ... را دارند.
یک جزوه برای یادداشت کردن نکات و فرمولهای مهم ریاضی داشته باشید.

با سرعت بالا خلاصه نویسی کنید
در بسیاری از مواقع وقتی زمان و وقت برای یادگیری ریاضی و سایر دروس کم است و دانش اموز یا دانشجو سعی می کند در کمترین زمان درس را به پایان برساند، مشکلی که معمولا ایجاد می شود این است که بعد از تمام شدن درس یک آشفتگی ذهنی ایجاد می شود و مطالب به صورت دسته بندی شده در ذهن باقی نمی ماند. به هر حال برای جا افتادن خوب مطالب زمان کافی مورد نیاز است. اگر زمان کمی دارید توصیه می شود حین مطالعه و حل تمرین و مسئله به صورت خلاصه مهمترین روابط و فرمول ها و نکات را یادداشت نمائید.

با دانش آموزان و دانشجویان موفق نشست و برخاست داشته باشید.

اینکه شما به چه نتایجی می رسید و چه نمره ای در درس ریاضی می گیرید بسیار زیاد به دوستانی که با آنها نشست و برخاست دارید بستگی دارد. با افراد موفق و درس خوان هم صحبت باشید تا خود شما هم نتایج خوبی بگیرید.
اگر در بعضی از مباحث ریاضی اشکال دارید، برای یادگیری بهتر درس ریاضی از کلاسهای خصوصی ریاضی استفاده کنید. در کلاسهای خصوصی ریاضی درس را مفهومی تر می توانید آموزش ببینید. ممکن است در بعضی از مطالب ریاضی اشکالات شما به پایه های قبل برگردد. در کلاسهای خصوصی ریاضی می توانید این اشکالات را هم برطرف نمائید.

برای یادگیری بهتر و عمقی تر درس ریاضی در واقع خودتان هم باید عمقی درس را بخوانید. وقتی متن کتاب درسی را می خوانید و یا در کلاس حاضر هستید، با وجود اینکه این موارد کاملا لازم است ولی خواندن درس به صورت عمقی اتفاق نمی افتد. اما وقتی برای درس ریاضی تمرین و مسئله حل می کنید ممکن است روی یک سوال یک ربع فکر کنید و جنبه های مختلف آن را مورد بررسی قرار دهید. شاید چندین راه حل به نظرتان برسد که جواب درست را ندهد. در این حالت ممکن است اشتباهاتی را مرتکب شوید اگر این تمرین را در منزل انجام نمی دادید این اشتباهات را در جلسه امتحان مرتکب می شدید. بنابراین اگر توجه کرده باشید حین حل تمرین و مسئله برای درس ریاضی اتفاقات جدیدی می افتد و جنبه های مختلفی از سوال را بررسی می کنید. برای نابغه شدن در ریاضی باید به آن علاقه مند باشید. سعی کنید در خودتان انگیزه و علاقه کافی ایجاد نمائید.

کلاسهای ریاضی را کامل شرکت کنید و فعال باشید: اگر می خواهید در درس ریاضی قوی باشید و ریاضی را خوب و مفهومی یاد بگیرید، در کلاسهای ریاضی شرکت کنید. مزیتی که کلاسهای ریاضی دارد این است که اولا مدرس و معلم شما مطالب را به صورت جمع بندی شده ارائه می کند و ثانیا روی مطالب ارائه شده بحث شده و مطلب را بهتر یاد می گیرید. دوستانتان ممکن است سوال بپرسند و همین سوال پرسیدنها و بحث روی مطالب باعث می شود درس را بهتر آموزش ببینید. در کلاسهای ریاضی هر سوالی که برای خودتان هم پیش آمد را می توانید بپرسید و درس را بهتر هم یاد بگیرید.

اگر می خواهید ریاضی را خوب بفهمید باید ریاضی را به صورت عمقی بخوانید. از کنار کوچکترین نکات هم به آسانی رد نشوید. شاید در هر نکته کوچک مطلب مهمی نهفته باشد و باعث شود فهم بسیار بهتری از مطالب داشته باشید. کتاب درسی را در اولویت قرار دهید و تمرین و مسئله حل کنید. مسائل ریاضی را برای خودتان تشریح کنید. دلیل راه حلها را بدایند و فقط فرمول حفظ نکنید. به گونه ای سوالها و مسائل را حل کنید و یاد بگیرید که اگر یکی از دوستانتان از شما خواست مطالب را برای او توضیح دهید به راحتی توضیحات را ارائه دهید و ایشان را هم متوجه مطلب سازید. اگر می خواهید بفهمید که آیا مطلبی را خوب متوجه شوید، ببینید که آیا به راحتی می توانید آن را برای دیگران تشریح کنید یا نه. ریاضی را عمقی بخوانید.

اشکالات ریاضی را برطرف کنید

اگر دانشجو هستید و در درس ریاضی اشکال دارید ، در مرحله اول سعی کنید اشکالات خودتان را تشخیص دهید. اینکه در چه مباحثی از درس ریاضی اشکال دارید و مربوط به کدام پایه درسی است. در ادامه با مطالعه و مرور منظم تلاش کنید این اشکالها را برطرف نمائید. در کلاسهای دانشگاهی به نسبت دبیرستان مطالب سطح بالاتری گفته خواهد شد و اگر اشکالات پایه ای درس ریاضی خودتان را حل نکنید، در ادامه مشکل خواهید داشت. می توانید برای رفع اشکال و تقویت پایه ریاضی خودتان از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی هم استفاده کنید.

از کلاس ریاضی بهترین استفاده را داشته باشید

گوش دادن به درس در کلاس یکی از نکات مهم در یادگیری درس ریاضی این است که در کلاس درس حواستان جمع باشد. حتی در نوشتن جزوه ریاضیتان سلیقه به خرج دهید که بعدا برای خواندن جذاب باشد. حین تدریس ریاضی توسط معلمتان حتما به دقت گوش دهید. این اولین قدم در موفقیت در ریاضی است.

مرور بعد از جلسات تدریس: مرور بعد از جلسات تدریس به همان اندازه که راحت است، سخت هم می باشد. معمولا وقتی این بحث مطرح می شود همه تصمیم می گیرند آن را اجرا کنند ولی کمتر این اتفاق می افتد. مرورو بعد از تدریس به یادگیری شما کمک فراوان می کند.

تمرین، تمرین، تمرین

برای درک بهتر و فهمیدن درس ریاضی خیلی مهم است که تمرین حل کنید. وقتی تمرین حل می کنید یعنی عملا می خواهید دانسته های خودتان را به بوته آزمایش بگذارید. اگر واقعا مطلبی را درک کرده باشید از آن برای حل سوالات هم می توانید استفاده کنید. اگر مطالب برای شما خوب درک نشده باشد نمی توانید ارتباط فرمول ها را با خواسته مسئله برقرار کنید و در نتیجه تمرینات را نمی توانید حل کنید. پس خود این یک آزمون خوب است. اگر می توانید تمرین حل کنید یعنی مطلب را متوجه شده اید.

مطالعه ریاضیات فقط با خواندن و گوش دادن غیرممکن است. برای مطالعه ریاضیات باید آستین ها را بالا بزنید و در واقع برخی از مشکلات را حل کنید. هرچه بیشتر پاسخ دادن به مشکلات ریاضیات را تمرین کنید ، بهتر است. هر مشکلی ویژگی های خاص خود را دارد و مهم این است که قبل از رسیدگی به امتحان به روش های مختلفی آن را حل کنید. از این واقعیت گریزی نیست ، برای انجام موفقیت آمیز در یک آزمون ریاضی باید قبل از آن بسیاری از مسائل ریاضی را حل کرده باشید. این متن از اینجا گرفته شده است.

مطالعه مقاله چگونه شب امتحان ریاضی بخوانیم هم مفید است.

انجام کار اضافه و داوطلب شدن برای حل تمرینات بیشتر: اگر تمرین اضافه، پروژه یا هر چیز دیگری در کلاس مطرح شد شما برای انجام آن داوطلب باشید. به یادگیری درس و حل مسئله و تمرین علاقه نشان دهید. همه چیز از خود شما شروع می شود. اگر با علاقه و با انگیزه کارها را انجام دهید تمام کائنات در جهت موفق شدن شما دست به کار می شود.

در حالتی که برای درس ریاضی زمان محدودی در اختیار دارید مطالعه گروهی با دوستان و همکلاسی ها توصیه نمی شود. چون معمولا تمرکز نخواهید داشت و درگیر برطرف کردن اشکالات دوستتان خواهید شد و زمان از دست می رود.

مطالعه دقیق متن کتاب درسی ریاضی

متن کتاب درسی را خوب بخوانید و به نحوه حل سوالات حل شده کتاب هم دقت کنید. اگر خودتان هم همان تمرین را حل می کردید از همان روابط استفاده می کردید؟ استدلال کتاب چی بوده است؟ به این موارد باید زیاد دقت کنید تا به نتیجه برسید. در مرحله بعد از تمرینات ساده که حل نشده اند شروع کنید و خودتان تلاش کنید راه حلی ارائه دهید. باید روی سوالات فکر کنید تا ذهن شما قوی تر شود و بتواند از پس سوالات سخت و سطح بالا هم بربیاید. برای تمرینات ساده تر راه حلی بنویسید و بعد جواب خودتان را بررسی کنید تا درستی یا نادرستی آن مشخص شود. به تدریج به سمت سوالات سخت تر حرکت کنید و سعی کنید خودتان برای هر سوال راه حلی پیدا کنید. بهترین راهکار برای اینکه بتوانید سوالات سخت ریاضی را حل کنید همین روش است که برای تمرینات خودتان راه حلی بنویسید، روی آنها فکر کنید، اشتباهات خودتان را تصحیح کنید و به سمت سوالات سطح بالاتر حرکت نمائید.

تکالیف خود را همان روز تعیین کنید. وقتی همان روز تکالیف را انجام می دهید ، مفاهیم تازه در ذهن شما باقی می ماند. بعضی اوقات ، اتمام تکالیف در همان روز امکان پذیر نیست. فقط قبل از رفتن به کلاس مطمئن شوید که تکالیف شما کامل است. منبع 2

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.