مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

تدریس خصوصی ریاضی، موفقیت در اموزش و تدریس ریاضیات

تدریس خصوصی ریاضی، موفقیت در اموزش و تدریس ریاضیات در این بخش مورد بررسی قرار می گیرد. در صورتیکه در زمینه تدریس خصوصی ریاضی نیازمند دریافت خدمات بوده و به مدرس ریاضی دبیرستان، ریاضی دانشگاه، ریاضی مهندسی، معادلات دیفرانسیل، محاسبات عددی و ...نیاز دارید، به زیر بخش تدریس خصوصی سایت ایران مدرس مراجعه نموده و در قسمت جستجو عبارت مورد نظر خود را تایپ نمائید تا لیست مدرسین نشان داده شود.
به عنوان مثال، در صورتیکه می خواهید لیست مدرسین فعال در زمینه تدریس خصوصی ریاضی مهندسی را مشاهده نمائید، در بخش تدریس خصوصی و در قسمت جستجو عبارت "ریاضی مهندسی" و یا تدریس خصوصی ریاضی مهندسی را تایپ نمائید. در صورتیکه در زمینه تدریس خصوصی درس ریاضی به ارائه خدمات نیاز دارید این مطلب را بخوانید. یک مدرس ریاضی خوب باید ویژگیهای زیر را داشته باشد:

1- فن بیان خوبی داشته باشد و بتواند مطالب را به خوبی و با زبان ساده توضیح دهد.

2- در کلاسهای تدریس به صورت منظم و سر وقت حاضر گردد.

3- خودش به اندازه کافی بر مطالب ارائه شده در جلسات تدریس ریاضی تسلط داشته باشد.

4- در کوتاهترین زمان ممکن بیشترین مطالب را ارائه دهد. به عبارت دیگر از زمان کلاس به صورت بهینه استفاده کند.

5- استراحت های به جا و منطقی در وسط کلاس در نظر بگیرد.

6- بعضا با عوض کردن بحث و استراحت های کوتاه کلاس ریاضی را از حالت خشکی خارج کند.

7- دانشجو یا دانش آموز را به بحث بکشاند تا هم از یادگیری او مطمئن شود و هم تمرکز افزایش یابد.

8- بین ارائه درس و حل تمرین تناسب برقرار کند.

9- در بعضی مواقع اجازه دهد خود دانشجو یا دانش آموز تمرینات را حل کند.

10- به اندازه کافی تمرین و سوال به دانشجو یا دانش آموز داده و حل آنها را برای جلسه بعد از او بخواهد.

11- به اندازه کافی سخت گیر باشد.

12- از زمان شروع کلاسها و با توجه به وقتی که باقی مانده و تعداد جلساتی که می توان کلاس برگزار کرد، سرعت لازم را در ارائه مطالب حفظ کند.

13- به صورت منظم از خود دانشجو یا دانش آموز بازخورد گرفته و نظرات او را در جلسات بعدی تدریس خصوصی ریاضیات لحاظ کند.

14- در صورت لزوم بعضا از روند پیشرفت کار به والدین گزارش داده و از آنها نیز بخواهد بر روند حل تمرینات نظارت داشته باشند.

15- حل نمونه سوالات امتحانی درس ریاضی علاوه بر تمرینات داده شده می تواند به روند یادگیری کمک کند.

مطالب ارائه شده در مورد یک معلم خصوصی فیزیک خوب و مدرسین شیمی نیز صادق است.
یکی از دروسی که دانشجویان در دوران کارشناسی با آن سرو کار دارند، درس ریاضی مهندسی است.

درس ریاضی مهندسی یکی از دروس زیر مجموعه دروس ریاضی مقطع دانشگاهی است. در درس ریاضی مهندسی مباحثی همچون معادلات دیفرانسیل پاره ای و اعداد مختلط ارائه می گردد.

درس ریاضی مهندسی به نسبت سایر دروس زیر مجموعه دروس ریاضی مقطع دانشگاهی کمی سنگین تر است. بسیاری از مدرسانی که در زمینه تدریس خصوصی ریاضی دانشگاهی فعالیت می کنند، تدریس خصوصی ریاضی مهندسی را نیز انجام می دهند.

اگر برای درس ریاضی مهندسی به مدرس خصوصی احتیاج دارید، بر روی عبارت تدریس ریاضی مهندسی کلیک کنید. با کلیک بر روی لینک ارائه شده، لیست مدرسین خصوصی ریاضی مهندسی نمایش داده خواهد شد.
برای یادگیری بهتر درس ریاضی موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

1- در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و در صورت لزوم جلسات خصوصی ریاضی شرکت کنید.

2- بعد از کلاسهای مدرسه یا کلاس خصوصی ریاضی مطالب ارائه شده را مرور نمائید.

3- مثالهای حل شده در کلاس ریاضی را دوباره حل کنید.

4- متن کتاب درسی را با دقت بخوانید.

5- مسائل و تمرینات اضافی حل کنید.

6- از کتابهای کمک آموزشی به درستی استفاده نمائید. یعنی مسائل را اول خودتان حل کنید بعد جوابها را ببینید.

7- خواندن ریاضی را به ایام امتحانات موکول ننمائید.

لیست تعدادی از مدرسین ریاضی در زیر همین مطلب نشان داده شده است.

در صورتیکه در زمینه تدریس ریاضی و تدریس خصوصی ریاضی فعالیت دارید، عوامل زیر ممکن است در موفقیت در تدریس ریاضی به شما کمک کند.

مطالب را به زبان ساده و از دید دانشجو یا دانش آموز توضیح دهید. حین توضیح درس، سوالاتی از خود دانشجو یا دانش آموز بپرسید که هم وارد بحث شود و هم بازخورد بگیرید و ببینید که آیا درس را متوجه می شود یا نه. اگر در فهم درس اشکال دارد و یا به سوالات شما نمی تواند پاسخ دهد، اشکال از روش تدریس شماست. حداقل در جلسات تدریس خصوصی ریاضی شما باید با دانشجو یا دانش آموز و سطح علمی او همانگ شوید.


لازم نیست مطالبی که ارائه می کنید خیلی سطح بالا و بسیار علمی باشد. شما باید به زبان ساده و به نحوی که متقاضی تدریس و کلاس شما درس را یاد بگیرد، آموزش دهید. ممکن است حین تدریس ریاضی دانشگاهی متوجه شوید که مثلا دانشجوی شما در فلان مبحث ریاضی دبیرستان اشکالی دارد. در این حالت به صورت خلاصه آن بحث را برایش توضیح دهید. خلاصه اینکه شما نباید انتظار داشته باشید که شاگرد شما همه ی مطالب سالهای قبل را بلد باشد. اگر اینطور بود که اصلا کلاس خصوصی ریاضی لازم نداشت.


به هر حال، در جلسات تدریس خصوصی ریاضی باید سادگی روش توضیح مطالب را در نظر داشته باشید.

مطلب دیگر اینکه، باید مسائل را از بالا ببینید. اگر خودتان بر مطلب و درس تدریسی تسلط داشته باشید، به راحتی می توانید در نحوه ارائه و بیان درس به نحوی عمل کنید که شاگرد شما آن را خوب متوجه شود. ممکن است یک مبحث واحد از درس ریاضی را برای چند نفر مختلف با چند روش متفاوت توضیح دهید.

در جلسات تدریس ریاضی و تدریس خصوصی ریاضی، حل مثال و تمرین را فراموش نکنید. برای شاگردتان هم حل مسئله و تمرین را در بین جلسات تدریس در نظر بگیرید. هر مطلبی را که توضیح دادید از آن مثال حل کنید. به نظر می رسد، اینکه ابتدا چند مطلب را به صورت یکجا توضیح دهید و بعد بخواهید از همه مسئله حل کنید، روش خوبی نباشد.

برای مشاهده لیست مدرسین و معلمان ریاضی و فیزیک بر روی عبارتهای معلم خصوصی ریاضی یا معلم خصوصی فیزیک کلیک کنید. برای موفیت در تدریس ریاضی دبیرستان و دانشگاه، یکی از مهمترین عوامل هم تسلط بر بحث است. پس اگر بر درس تسلط ندارید، قبل از جلسات تدریس مطالعه را فراموش نکنید.

منبع: ایران مدرس












موفقیت در تدریس ریاضی
وب سایت ایران مدرس بزگترین و برترین سایت تدریس ایران است. این وب سایت هزاران مدرس ثبت نامی دارد. علاوه بر آن در بخش دانلود و بخش کنکور سایت هزاران جزوه، نمونه سوال امتحان و تست کنکور برای دانلود رایگان ارائه شده است.
راهکارهایی برای یادگیری بهتر و تقویت پایه درسی درس ریاضی همانطور که در مطالب قبلی گفته شد، هزینه، نرخ و قیمت جلسات تدریس خصوصی ریاضی و سایر دروس مقدار ثابتی نبوده و بسته به شهر، سابقه و تجربه مدرس و ... متغیر است.

مسلما مدرسینی که سابقه کاری بالاتری دارند و مدرک تحصیلی آنها نیز بالاتر است هزینه بیشتری را برای جلسات تدریس خصوصی مطالبه می کنند. هزینه تدریس در شهرهای بزرگتر هم بیشتر است.

برای هماهنگی با یک مدرس خصوصی ریاضی خوب در مرحله اول رزومه و سوابق کاری مدرسین مختلف را ببینید. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت معلم خصوصی ریاضی کلیک کنید.

در ادامه با توجه به هزینه درخواستی مدرسین و بودجه ای که خودتان برای کلاسهای در نظر گرفته اید چند مدرس را در نظر گرفته و با آنها تماس بگیرید. ممکن است بعضی از آنها تخفیف هم بدهند.

با یکی از مدرسین هماهنگ کرده و یکی دو جلسه را با او برگزار کنید. اگر راضی بودید که چه بهتر در غیر اینصورت با مدرس دیگری هماهنک کنید.

در بسیاری از موارد ارزشش رو داره که برای استفاده از جلسات تدریس خصوصی یک مدرس خوب مبلغ بالاتری بپردازید.

زمان مناسب برای استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی چند ماه قبل از شروع امتحانات و در طول ترم است.

بارها و بارها در مقالات مختلف گفته شده است که اگر واقعا قصد دارید برای یادگیری بهتر درس ریاضی از جلسات تدریس خصوصی ریاضی استفاده نمائید، برگزاری جلسات را موکول به ایام امتحانات نکنید.

ریاضی یکی از دروسی است که برای آموزش و یادگیری صحیح آن باید در کنار کلاس درس و مدرسه و جلسات آموزش خصوصی، تمرین حل کرد و مسائل را بررسی نمود. در ایام امتحانات وقت محدودی وجود دارد. بنابراین برگزاری جلسات تدریس در ایام امتحانات بازدهی چندانی ندارد.

البته اگر الان که در حال مطالعه این مقاله هستید ایام امتحانات است، و در بخش هایی از درس اشکال دارید برگزاری جلسات تدریس خصوصی می تواند مفید باشد. ولی اگر کل درس را می خواهید در جلسات آموزش خصوصی ریاضی یاد بگیرید بهتر است که از چند ماه قبل شروع کنید. مثلا از همان زمانی که امتحانات میان ترم شروع می شود شما هم جلسات تدریس خصوصی را شروع کرده و به صورت پیوسته تا امتحانات پایان ترم ادامه دهید.

اگر می خواهید برای آمادگی کنکور هم از جلسات تدریس خصوصی ریاضی استفاده کنید، چند ماه قبل از کنکور شروع کرده و به تناسب نیاز هفته ای یک جلسه و یا چند جلسه کلاس برگزار نمائید. در مورد کنکور هم برگزاری جلسات تدریس خصوصی را به ایام نزدیک کنکور که ایام جمع بندی است موکول ننمائید.

تدریس ریاضی-تدریس خصوصی برای کنکور در شیرا-ریاضی-آموزش مقاومت مصالح-تدریس ریاضیات عمومی-تدریس فیزیک-مهندسی عمران-نقشه-تدریس ریاضی دررشت-شیمی-نرم افزارهای معماری-استاد مجرب-آموزش-تدریس خصوصی اقتصاد کلان مشهد-آمار و احتمالات مهندسی-تدریس حسابان-ریاضیات-تدریس زیست-نمونه دولتی-مکانیک سیالات-آموزش ریاضیات دبیرستان-

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.