مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

راهکارهای عالی برای موفقیت در ریاضی کنکور و امتحانات ریاضی

اگر سوال چگونه در امتحان ریاضی و کنکور ریاضی موفق شویم؟ برای شما هم مطرح است، در این بخش به صورت خلاصه راهکارهایی برای موفقیت در فیزیک و برای کسب نمره بالا در امتحانات فیزیک و کسب درصد بالا در کنکور فیزیک را می توانید مطالعه کنید. شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه به صورت کامل و پرهیز از غیبت کردن می تواند به کسب درصد بالای ریاضی کنکور شما کمک زیادی بکند. برای آموزش و یادگیری بهتر درس ریاضی به صورت کامل در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه شرکت کنید. در کلاسهای تدریس ریاضی هم سایر دانش آموزان سوال می پرسند و بحث بهتر باز شده و بیشتر مورد بررسی قرار می گیرد و هم مطالب را سریعتر یاد می گیرید.
iranmodares

بعد از یادگیری هر درسی و از جمله درس ریاضی، روند فراموش شدن مباحث آغاز می گردد. یعنی به تدریج و با گذشت زمان مطالب به دست فراموشی سپرده خواهد شد. با مرور بعد از کلاسهای تدریس ریاضی این روند فراموشی کند شده و مطالب مدت بیشتری در ذهن شما باقی می ماند. مطلب دیگر اینکه با مرور مطالب ارائه شده ریاضی بعد از کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه، اگر جایی سوالی داشته باشید و یا مطلبی را خوب یاد نگرفته باشید، می تواند مطلب یا مبحث مورد نظر را یادداشت نموده و در جلسه بعدی تدریس از معلم و استاد خودتان بپرسید.
برای مشاهده لیست مدرسین خصوصی ریاضی و فیزیک کنکور بر روی عبارتهای مدرس خصوصی ریاضی یا مدرس خصوصی فیزیک کلیک نمائید.
میزان تاثیر شرکت در جلسات تدریس در کسب درصد بالای ریاضی کنکور اگر می خواهید برای درس ریاضی یا هر درس دیگری در کنکور درصد بالایی کسب کنید و در کل در کنکور موفق باشید، باید علاوه بر اینکه برای درس خواندن وقت بذارید، وقتی را که به مطالعه اختصاص می دهید خوب مدیریت کنید. به این معنی که باید یک برنامه ریزی صحیح داشته باشید و به هر بحثی وقت مناسب اختصاص دهید.
بعضی از افراد در ایام کنکور زمان بسیار زیادی را به مطالعه اختصاص می دهند و درس هم می خوانند. ولی چون برنامه ریزی صحیحی برای استفاده از وقتشان نداشته اند در نهایت نتیجه نمی گیرند. زمانی را که برای درس خواندن در ایام کنکور در اختیار دارید باید به درستی مصرف کنید.

در جلسات تدریس ریاضی معلم یا دبیر شما بارها و بارها مبحثی را که در حال تدریس است، درس داده است. بنابراین درس ارائه شده را به خوبی بلد بوده و بر آن مسلط است. ممکن است سوالاتی بپرسد و مباحثی را مطرح کند که اگر شما خودتان همان مبحث را می خواندید این مباحث و نکات به نظرتان نمی رسید. مدرس و معلم ریاضی شما چون چندین بار درس مورد نظر را درس داده است بر آن مسلط می باشد و از زوایای مختلفی مسائل و نکات آن را می بیند. شاید وسط درس یک سوال امتحانی از سالهای قبل حل کند و این بسیار دید خوبی به شما بدهد.
یکی از مهمترین مرورهایی که باید انجام شود، مرور درس بعد از جلسات تدریس ریاضی و یا کلاس خصوصی ریاضی است. همان روزی که درس جدید را داده اند، درس را مرور کنید و نکات مهم آن را یادداشت نمائید. قویترین حافظه ها از کمرنگترین جوهرها ضعیفتر است. مطالبی را که در همان روز تدریس یادداشت می کنید خیلی ارزشمند است و ممکن است بعدا یادتان برود.
علاوه بر مرور بعد از جلسات تدریس در طول ترم و در ایام کنکور مرورهای دیگری هم لازم است. مثلا می تواند برنامه ای داشته باشید و یک هفته بعد و یک ماه بعد هم همان مبحث را مرور نمائید. استفاده از جعبه لایتنر و موارد مشابه برای مرور هم می تواند مفید باشد.
خودتان بهتر می دانید، شما در جلسه کنکور به مباحثی می توانید پاسخ دهید که بر آنها مسلط باشید و حضور ذهن کامل داشته باشید. خیلی وقتها برای جواب دادن به یک تست یک فرمول را لازم دارید و آن فرمول یادتان رفته است. بنابراین با مرورهای منظم سعی کنید فراموشی در جلسه کنکور را به حداقل برسانید. در برنامه درسی خودتان حتما مرور را در نظر بگیرید.

میزان تاثیر حل تمرین و مسئله در کسب درصد بالای ریاضی در کنکور بسیار زیاد است. بعد از شرکت در جلسات تدریس ریاضی و خواندن کتاب درسی، قدم بعدی حل مسئله و تمرین است.
برای یادگیری ریاضی حل تمرین و مسئله واقعا حیاتی است. ابتدا تمرینات و مثالهای حل شده در کلاس تدریس ریاضی و جلسات تدریس خصوصی ریاضی را خودتان یکبار دیگر حل کنید. این تمرینات را خوب متوجه شوید و رفع اشکال کنید.
در قدم بعد سراغ تمرینها و مسائل جدید بروید. سعی کنید تمرینهای جدید را خودتان حل کنید. به هر تمرینی در حد ده دقیقه فکر کنید و برای آن وقت بگذارید. در نهایت بعد از وقت گذاشتن برای هر تمرین می توانید سراغ حل المسائل بروید. اینکه هر تمرینی را که دیدید سراغ حل المسائل بروید روش درستی نیست. ابتدا خودتان به مسائل جدید فکر کنید و برای انها راه حلی ارائه بدهید. در نهایت اگر نتوانستید مسئله یا تمرین را حل کنید حل االمسائل را ببینید.

در کلاس تدریس ریاضی و یا جلسات تدریس خصوصی ریاضی خودتان جزوه یادداشت کنید و در کلاس درس حضور فعالی داشته باشید. هر نکته ای که به نظرتان مهم رسید را یادداشت کنید. اگر به امید جزوه دیگران باشید، ممکن است بسیاری از مطالب که به نظر خودتان مهم است را دیگران یادداشت نکنند. مطلب دیگر اینکه شما جزوه خودتان را بعدا بهتر می فهمید. ممکن است دوستانتان در جزوه و یادداشت هایشان از علامت های اختصاری و ... استفاده کنند که فقط برای خودشان معنی داشته باشد. در ضمن وقتی مطلبی را بر روی کاغذ می آورید، خودتان آن را بهتر یاد می گیرید.
اگر می خواهید در کنکور موفق شوید و ریاضی کنکور را خوب بزنید و در سایر درسها هم به درصدهای خوبی در کنکور برسید، در قدم اول باید یک برنامه ریزی خوب و منسجم داشته باشید. ریاضی کنکور برای رشته های ریاضی و تجربی سزنوشت ساز است. 5 درصد بیشتر در ریاضی کنکور می تواند در نتیجه شما تحول ایجاد کند. برای موفقیت در کنکور و ریاضیات کنکوری باید یک برنامه ریزی خوب و عالی داشته باشید. برنامه ریزی شما باید متناسب با عادتها و نحوه مطالعه شما باشد و کپی کردن برنامه درسی از روی برنامه دیگران فایده ای ندارد. البته می توانید از افراد دیگری که در کنکور موفق بوده اند مشورت بگیرید و در برنامه ریزی خودتان از آنها کمک بگیرید. ولی در نهایت برنامه شما برای موفقیت در کنکور و ریاضی کنکور باید شخصی سازی شده باشد. یعنی مخصوص خود شما باشد. اگر بازدهی شما برای مطالعه صبحها بیشتر است، مطالب سنگینتر را صبح بخوانید. اگر آخر شب ها خوب می توانید درس بخوانید، درسهای سخت را در انتهای شب مطالعه کنید. مطلب دیگر اینکه، در برنامه درسی خودتان برای موفقیت در امتحانات ریاضی و کسب درصد بالای کنکور ریاضی، به صورت متنوع تمام کارهای لازم را در نظر بگیرید. شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی، مطالعه کتاب درسی، حل تمرین و مسائل مختلف، کار کردن تست های کنکور ریاضی و ... مواردی هستند که باید در برنامه درسی خودتان در نظر بگیرید. در ضمن حتما مرور را در برنامه درسی خودتان بگنجانید.
- پشتکار داشتن در ایام کنکور و در نظر گرفتن ساعت مطالعه لازم: برای کسب درصد بالا در درس ریاضی در کنکور و در کل برای موفقیت در کنکور باید پشتکار داشته باشید. سعی کنید به اندازه کافی برای مطالعه و تست زنی و شرکت در کلاسها وقت بذارید.
- برنامه ریزی درست، منسجم و منعطف برای کسب درصد بالای ریاضی کنکور: با یک برنامه ریزی درست می توانید کارهای خودتان را سرو سامان دهید. در برنامه درسی خودتان شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی و سایر دروس، مطالعه و مرور، تست زنی، استراحت و تفریح و ... را در نظر بگیرید.
- در اولویت قرار دادن کتاب درسی ریاضی و مطالعه عمقی و صحیح آن: خیلی سریع سراغ کتابهای کمک آموزشی و تست زنی نروید. ابتدا خود کتاب ریاضی را بخوانید. قبل از هر کاری باید خوب بفهمید اصل قضیه چی هست و درس در چه رابطه ای می باشد.
- حل تمرینهای ریاضی و نمونه سوالات امتحانی قبل از حل تست های کنکور: برای یادگیری بهتر ریاضی حل تمرین و مسئله مهم و حیاتی می باشد. قبل از تست زنی چند تمرین از مبحثی که خوانده اید حل کنید. به این ترتیب بحث بهتر برای شما جا می افتد.
- استفاده از تست های کنکور ریاضی معتبر و حل تست کنکور ریاضی به اندازه کافی: تست های کنکور ریاضی سالهای قبل را حل کنید. این تست ها معتبرترین تست هایی هستند که می توانید روی آنها حساب کنید. اگر وقت کردید سراغ تست های تالیفی و ... هم بروید.
اگر در درس ریاضی اشکال دارید و یا سوالاتی برای شما بدون جواب باقی مانده است، می توانید از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی استفاده نمائید. اگر برای رفع اشکال، جمع بندی مطالب و حل تمرین و مسئله بیشتر به مدرس خصوصی ریاضی نیاز دارید، برای مشاهده لیست مدرسین تدریس ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک نمائید.

منبع: ایران مدرس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.