مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

در تدریس خصوصی ریاضی موفق تر عمل کنید

اگر می خواهید در تدریس خصوصی ریاضی موفق تر عمل کنید و از کار تدریس ریاضی درامد بهتری بدست آورید موارد زیر را در نظر بگیرید.
1- برای جذب شاگرد بیشتر آگهی تدریس ریاضی خودتان را در ایران مدرس ثبت کنید. با درج آگهی تدریس ریاضی در ایران مدرس متقاضیان تدریس خصوصی با شما تماس خواهند گرفت و می توانید شاگرد جذب کنید.
2- برای افزایش بازدهی آگهی تدریس خودتان در سایت ایران مدرس، آگهی خودتان را ویژه کنید. آگهی های ویژه مستلزم پرداخت هزینه است ولی در عوض همواره در صفحه اصلی سایت نمایش داده شده و بازدهی بالاتری دارند.

3- برای کسب موفقیت بالاتر در تدریس ریاضی و جذب شاگرد بیشتر آگهی تدریس خودتان را خوب و موثر بنویسید. برای مطالعه در زمینه نحوه درج آگهی تدریس موثر مقاله چگونه برای تدریس خصوصی تبلیغ کنیم را مطالعه نمائید.


4-برای یادگیری ریاضی حل تمرین و مسئله بسیار مهم است. باید شاگردهایتان را به هر روشی که شده وادار کنید در بین کلاسها و جلسات تدریس خصوصی ریاضی تمرین حل کنند و نتایج حل تمرین آنها را ارزیابی نمائید.
5-تسلط خودتان بر مطالب تدریسی را بالا ببرید و در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی عالی عمل کنید. هر چه میزان تسلط شما بر مطالب بیشتر و بیشتر باشد، در زمان کمتری حجم بیشتری از درس را می توانید تدریس کنید و میزان یادگیری شاگردتان هم بیشتر خواهد بود.
6- برای موفقیت در تدریس ریاضی و کسب درامد بالا از تدریس خصوصی ریاضی، تبلیغات و آگهی تدریس خودتان را در سایت (ایران مدرس) ثبت نمائید. با درج تبلیغات تدریس ریاضی در ایران مدرس به صورت مستقیم با متقاضیان تدریس خصوصی در ارتباط خواهید بود.
7- درج آگهی تدریس خصوصی ریاضی در سایت ایران مدرس کاملا مفید و پربازده است. برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی ریاضی که در ایران مدرس آگهی ثبت نموده اند بر روی عبارت آموزش خصوصی ریاضی کلیک کنید. برای موفقیت در تدریس ریاضی و کسب درآمد بالا از آموزش ریاضی کیفیت کلاسهای تدریس خصوصی خودتان را بالا نگه دارید و بر درس ریاضی کاملا مسلط باشید. قبل از جلسات تدریس ریاضی سعی کنید که خودتان حتما بر مطلب مسلط باشید. اگر به جای بلد بودن مبحث بر آن مسلط باشید، در زمان کمتر مطلب بیشتری را با کیفیت بالاتر ارائه خواهید داد. به نظر می رسد که بهتر است بر روی چند درس متمرکز شوید و در انها به تسلط برسید. کسانی که تعداد زیادی درس را تدریس می کنند معمولا نمی توانند بر همه ی آنها مسلط شوند.
باید مسائل را از بالا ببینید. اگر خودتان بر مطلب و درس تدریسی تسلط داشته باشید، به راحتی می توانید در نحوه ارائه و بیان درس به نحوی عمل کنید که شاگرد شما آن را خوب متوجه شود. ممکن است یک مبحث واحد از درس ریاضی را برای چند نفر مختلف با چند روش متفاوت توضیح دهید.
برای هر دانشجو و دانش آموز جدیدی که دارید، بررسی کنید که اشکال اساسی او چه چیزی است. آیا در بحث های مربوط به مقاطع قبلی اشکال دارد و یا اشکال او تنها به مقطع حاضر بر می گردد. این مطلب را با پرسش سوال حین تدریس می توان تشخیص داد. اگر شاگرد شما در ریاضیات مقطعهای قبلی اشکال دارد می توان در یک جلسه اختصاصی به ان پرداخت و یا در بین مباحث جدید و مباحث ریاضی مقطع فعلی او می توان کم کم اشکالات قبلی را هم پوشش داد.
در کلاس تدریس ریاضی هم درس را ارائه بدهید و هم تمرین حل کنید. هر مبحثی را که تدریس کردید تمرین یا مثالی از آن حل کنید. معمولا حین حل سوال مباحث بهتر یاد گرفته می شوند. هر از چند گاهی از شاگردتان بخواهید که خودش تمرین را حل کند. بین جلسات تدریس هم تمرین بدهید و حل آن را برای جلسات بعد بخواهید. همانطور که می دانید ریاضی درسی است که فقط با حل تمرین و مسئله می توان بر آن مسلط شد.
در کلاس درس و کلاس تدریس ریاضی مطالب را با بیان قابل فهم و روان توضیح دهید. از به کار بردن کلمات سنگین و عجیب غریب خودداری نمائید. مطلب را از بالا ببینید. سعی کنید اشکال شاگردتان را تشخیص دهید و آن مشکل را حل کنید. هر کدام از شاگردهای شما ممکن است مشکل درسی مربوط به خودش را داشته باشد. تشخیص این مشکل و این کلاس تدریس ریاضی را به چه سمتی ببرید با شما است.
در جلسات تدریس و تدریس خصوصی فیزیک علاوه بر آموزش روابط و فرمولها ارتباط آنها با فیزیک مسئله را هم تشریح کنید. فیزیک یک درس مفهومی است و سعی کنید به صورت مفهومی توجیه کنید که مثلا فلان رابطه چرا می تواند این مسئله را تشریح کند. در نهایت حل مسئله و توضیح مفهومی آنها هم به درک درس کمک زیادی می کند.
همیشه سعی کنید اولین جلسه ای که برای هر کدام از شاگرهایتان برگزار می کنید بهترین جلسه تدریس ریاضی شما باشد. چون به این ترتیب هم کلاسها ادامه پیدا می کند و هم شاگرد شما دید خوبی نسبت به شما پیدا کرده و ممکن است شما را به دیگران معرفی کند. دقت کنید در کار تدریس خصوصی اگر می خواهید موفق باشید باید کیفیت را حفظ کنید.
به دانش آموز یا دانشجوی خودتان تمرین بدهید و برای جلسات بعدی تدریس ریاضی حل تمرین را از او بخواهید. کلاسها را با جدیت پیگیری کنید و در حل تمرینها و پیگری حل آن توسط شاگردتان سخت گیر باشید.
قیمت تدریس خصوصی ریاضی (ابتدایی، متوسطه، دانشگاه و کنکور)
 در کلاس درس فقط تند تند درس ندهید. تمرین و مسئله هم حل کنید. از شاگردتان سوال بپرسید. ببینید که آیا درس را فهمیده است یا نه. از او بخواهید به زبان خودش درس را توضیح دهد. هر از چند گاهی در همان کلاس تدریس ریاضی به شاگردتان مسئله بدهید تا در حضور خود شما ان را حل کند.
برای زمانهای بین جلسات تدریس خصوصی ریاضی حتما تمرین بدهید و حل آنها را با جدیت بخواهید. همانطور که می دانید برای یادگیری ریاضی حل تمرین و مسئله ضروری و مهم است. اگر می خواهید ریاضی را خوب آموزش دهید و در تدریس ریاضی موفق باشید حل تمرین و مسئله توسط شاگردانتان را با جدیت پیگیری کنید.
برای داشتن عملکرد عالی در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی در مرحله اول باید اشکالات و ضعفهای شاگرد خصوصی خودتان را در همان یکی دو جلسه اول تشخیص داده و همچنین هدف از تشکیل کلاس را از او بپرسید. مهمترین نکته در جلسات تدریس خصوصی و کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی این است که روند پیش بردن کلاسها را به گونه ای تنظیم کنید که نهایتا منجر به نتیجه گرفتن شاگردتان شود. ممکن است برای هر کدام از شاگردهایتان برنامه و روند متفاوتی را در نظر بگیرد. اشکالات هر کدام از شاگردهایتان را با سوال پرسیدن حین تدریس، تشخیص دهید. در ادامه تلاش کنید تا اشکالات برطرف شود. ممکن است در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی تشخیص شما این باشد که مثلا یکی از شاگردانتان درس ریاضی را به صورت پایه ای بلد نیست و باید یکی دو جلسه اشکالات پایه ای او را برطرف نمائید. یا ممکن است یکی دیگر از شاگردهای شما درس را متوجه می شود ولی تمرین های ریاضی را خوب نمی تواند حل کند. بنابراین، برای هر کدام از شاگردهایتان باید برنامه خودش را داشته باشید. باید متعهدانه و دلسوزانه در زمینه یادگیری و نتیجه گرفتن شاگردهایتان تلاش کنید و در نهایت مزد این کار را خواهید گرفت. در صورتیکه شاکرهای شما تعهد و دلسوزی شما را ببینند و نتیجه خوب بگیرند هم برای دروس دیگرشان دوباره به شما مراجعه خواهند کرد و هم فامیلها، آشنایان و دوستانشان را به شما معرفی خواهند کرد.
در کلاس تدریس ریاضی جدی باشید: تدریس ریاضی را جدی بگیرید تا شاگرد یا شاگردان شما هم آن را جدی بگیرند. در کلاس درس در عین حال که جدی هستید و مطالب را تا جایی که می توانید به بهترین شکل ارائه می کنید، استراحت و شوخی را هم در نظر بگیرید. جدی بودن کلاس تدریس به معنی خشک و بی روح بودن آن نیست. در کلاس تدریس خود درس را جدی بگیرید و مطالب را عالی ارائه کنید. تمرین بدهید و تمرینات را با جدیت در جلسات بعدی تدریس ریاضی بخواهید. سوال بپرسید و از دانش آموزان و یا دانشجویان با جدیت انجام تمرینات و حل مسائل و مثالها را بخواهید. اگر شاگردهای شما در طول برگزاری کلاسها، درس را جدی نگیرند و تمرین و مسئله حل نکنند در آخر کلاسها به مشل بر می خورند. بنابراین باید در طول ترم و در زمان برگزاری کلاسها آنها هدایت کنید. در ضمن، تنها در صورتی که شاگرد یا شاگردهای شما تمرین حل کنند می توانید تشخیص دهید که درس را یاد گرفته اند یا نه.
پیگیر و حمایتگر باشید: برای تبدیل شدن به یک مدرس خوب و موفق ریاضی تنها ارائه یک تدریس خوب در کلاس درس کافی نیست. سعی کنید تا روز امتحان از شاگرد یا شاگردانتان حمایت کنید. اشکالات آنها را رفع کنید و اگر لازم شد جلسات تدریس ریاضی اضافه هم در نظر بگیرید. یکی دو جلسه برای رفع اشکال و جمع بندی قبل از روز امتحان در نظر بگیرید.منبع: ایران مدرس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.