مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

عوامل موثر بر موفق شدن و کسب نمره بالا در امتحان ریاضی

عوامل موثر بر موفق شدن و کسب نمره بالا در امتحان ریاضی در این بخش مورد بررسی قرار می گیرد. شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی برای آموزش ریاضی بسیار مفید و موثر است. در کلاس تدریس ریاضی مدرس، معلم و استاد ریاضی شما مطالب را به صورت جمع بندی شده و جمع و جور به شما ارائه می کند. مطالبی که در کلاسهای تدریس ریاضی می توانید در زمان یک ساعت و یا یک ساعت و نیم آموزش ببنید را بعدا خودتان در 3 یا 4 ساعت هم نمی توانید یاد بگیرید. مبحث جدید را اگر خودتان بخواهید آموزش ببینید ممکن است در یک بخش ان گیر کنید و درس را متوجه نشوید و سر رفع اشکال همان بخش وقت زیادی را از دست دهید. در ضمن، ممکن است اصلا بحث را خوب متوجه نشوید و یا اشتباه بفهمید. بنابراین بهتر است شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه را از دست ندهید. مدرس یا معلم شما درس را خوب متوجه شده است و در زمان کمی می تواند ان را به شما آموزش دهد. نکاتی که در کلاسهای تدریس ریاضی ارائه می شود و مثالهایی که حل می گردد را ممکن است خودتان بعدا اگر بخواهید مستقلا درس را بخوانید خوب درک نکنید.
با مدرسین مجرب و با سابقه کلاسهای خصوصی ریاضی را برگزار نمائید. اگر قصد دارید برای آموزش ریاضی و موفقیت در امتحان ریاضی از کلاسهای خصوصی ریاضی استفاده نمائید، سعی کنید کلاسهای ریاضی را با مدرسین مجرب و با سابقه که مطمئن هستید خوب تدریس می کنند برگزار نمائید. در سایت (ایران مدرس) هزاران مدرس تدریس خصوصی ثبت نام کرده و در زمینه آموزش و تدریس خصوصی ریاضی و سایر دروس فعالیت دارند. در این وب سایت برای هر مدرس سوابق کاری، مدرک تحصیلی، وضعیت تاهل، دانشگاههای محل تحصیل، هزینه تدریس و ... ثبت شده است. با مشاهده آگهی های تدریس خصوصی ریاضی مدرسین می توانید به راحتی مدرس مورد نظر خودتان را انتخاب نموده و کلاسهای ریاضی را با ایشان هماهنگ کنید. برای مشاهده لیست مدرسین فعال در زمینه آموزش و تدریس خصوصی ریاضی از ابتدایی تا دانشگاه بر روی عبارت مدرسین تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید. اگر در زمینه قیمت و هزینه کلاسهای خصوصی ریاضی سوال دارید، همانطور که گفته شد در جزئیات آگهی هر مدرس هزینه تدریس نمایش داده شده است. با مشاهده آگهی تدریس چند مدرس می توانید تخمینی از هزینه کلاسهای خصوصی ریاضی داشته باشید. برای مطالعه در زمینه هزینه و نرخ کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی مقاله هزینه جلسات تدریس خصوصی ریاضی را مشاهده کنید.

iranmodares

در طول ترم با برنامه ریزی درس ریاضی و سایر دروس را مطالعه کنید. برای کشب نمره خوب و موفقیت در درس ریاضی برنامه ریزی کنید. برای مطالعه ریاضی در کنار سایر دروس برنامه داشته باشید. به هر حال دروس دیگری هم باید خوانده شوند و کارهای دیگری هم برای انجام دادن دارید. با یک برنامه ریزی خوب هم می توانید ریاضی ار خوب بخوانید و در امتحان ریاضی موفق باشید و هم سایر دروس را مطالعه کنید و سایر کارهای خودتان را هم انجام دهید. تمامی افراد موفق برای پیش بردن کارها و رسیدن به اهدافشان برنامه ریزی دارند. برنامه شما برای درس خواندن بهتر است بر روی کاغذ آورده شود.

 برای یادگیری درس ریاضی انگیزه اشتیاق و هدف داشته باشید. هدفی برای خودتان در نظر بگیرید. اگر می خواهید ریاضی را 20 بگیرید بر روی یک کاغذ بنویسید "من مطمئن هستم نمره این ترم من در درس ریاضی 20 است" و این کاغذ را به دیوار اتاقتان بزنید. به این ترتیب برای خودتان هدف تعیین کرده اید. برای رسیدن به هدف خودتان با انگیزه و اشتیاق درس بخوانید و تمام راهکارهای رسیدن به هدفتان را امتحان کنید. هدف سوخت کوره موفقیت است. اگر می خواهید در درس ریاضی عالی عمل کنید و نمره خوبی بگیرید باید برای خودتان هدف تعیین کنید و برای رسیدن به آن تلاش کنید.

حین حل تمرینات هر سوالی که پیش آمد را یادداشت نموده و از مدرس ریاضی و یا مدرس خصوصی ریاضی خودتان بپرسید. اتفاقا یکی از مزایای حل تمرین و مسئله این است که اشکالات شما مشخص می شود. خواندن متن کتاب درسی ریاضی لازم است و شرکت در کلاسهای ریاضی هم مفید می باشد. ولی فقط حین تمرین و مسئله حل کردن است که مشخص می شود آیا مطالب را خوب یاد گرفته اید یا نه. حین حل تمرین و مسئله شما باید به صورت کاربردی از مطالب یاد گرفته شده استفاده کنید. وقتی که تمرین و مسئله حل می کنید اشکالات خودتان را یادداشت نمائید تا بعدا از مدرس، معلم؛ استاد و یا مدرس خصوصی ریاضی خودتان بپرسید.
جزوه کلاسی را مطالعه کنید: اگر تا امتحان ریاضی فرصت زیادی باقی نمانده است و می خواهید در این زمان کوتاه مهمترین مطالب را بخوانید، بهترین مرجعی که می توانید با اطمینان از آن استفاده کنید جزوه کلاسی ریاضی است. جزوه کلاسی ریاضی که خودتان یا همکلاسی هایتان یادداشت نموده اند، کل مطالبی که مد نظر مدرس یا استاد ریاضی شما است را پوشش می دهد و از طرفی به نسبت خود کتاب ریاضی خلاصه تر است. بنابراین در شب امتحان ریاضی بهترین مرجع برای مطالعه است. سعی کنید از جزوه ریاضی کامل استفاده کنید و اگر خودتان هم جزوه کامل را ندارید از دوستانتان قرض بگیرید. اگر از کلاس تدریس خصوصی ریاضی هم استفاده می کنید، به مدرس خصوصی ریاضی هم بگویید که جزوه کلاسی ریاضی را به شما درس دهد. مطالعه جزوه ریاضی در شب امتحان ریاضی و فراگیری آن می تواند برای قبولی در امتحان ریاضی کمک کننده و موثر باشد.
برای موفقیت در امتحان ریاضی و کسب نمرات عالی در درس ریاضی باید با برنامه پیش بروید و به خودتان نظم خوبی بدهید. در قدم اول باید انگیزه خوبی در خودتان ایجاد کنید. مثلا تصمیم بگیرید که این ترم نمره ریاضی شما 18، 19 یا 20 شود. هر کدام را که خودتان انتخاب کی کنید خوب است. اگر پایه ریاضی شما خیلی قوی نیست (مقاله چگونه پایه ریاضی خود را قوی کنیم را بخوانید) در ترم حاضر فعلا نمره 18 را در نظر بگیرید و ترمهای بعد می توانید نمرات بالاتر و حتی 20 هم بگیرید. پس قدم اول این است که هدفی برای خودتان مشخص کنید و با اطمینان به خودتان برای رسیدن به آن قدم بردارید. روی یک برگه کاغذ بنویسید "من مطمئن هستم نمره درس ریاضی این ترم من 18 یا بالاتر از 18 است" و آن را به دیوار اتاقتان بزنید. حال که هدف شما مشخص شد و نمره ای که می خواهید در امتحان ریاضی بگیرید را معلوم کردید برای رسیدن به آن تلاش کنید و با برنامه ریزی پیش بروید. در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه به صورت کامل شرکت نمائید. درس را مرور کنید و تمرین و مسئله حل کنید.
بعد از کلاسهای خصوصی ریاضی یا کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه درس را مرور نمائید. مرور بعد از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و بعد از کلاسهای تدریس مدرسه و دانشگاه باعث می شود درس برای مدت طولانی تری در ذهن شما باقی بماند و دیرتر آن را فراموش کنید. در ضمن اگر مطلبی را متوجه نشده باشید آن را یادداشت کرده و جلسه بعد از مدرس و معلم ریاضی خودتان خواهید پرسید.
 بعد از کلاسهای ریاضی مثالها و تمرینات حل شده در کلاس ریاضی را مرور نمائید. قبل از آنکه سراغ حل سوالات و تمرینات اضافه تر و سخت تر بروید، تمرینات و مثالهایی که در کلاسهای تدریس ریاضی حل شده اند را یکبار مرور نموده و راه حل آنها را بررسی نمائید (مطالعه کنید: مرور درس بعد از کلاسهای تدریس ریاضی و یادگیری بهتر درس ریاضی)
 اگر لازم است در کلاس تدریس خصوصی ریاضی شرکت کنید آن را به ایام امتحانات موکول ننمائید. هم مطالعه و حل تمرین درس ریاضی و هم برگزاری کلاسهای تدریس خصوصی را در طول ترم انجام دهید. در طول ترم فرصت بیشتری برای یادگیری و حل تمرین و مسئله و رفع اشکال وجود دارد. در ایام امتحانات زمان بسیار کمی در اختیار دارید و ریسک کار بالاتر است.




iranmodares



حتما ببینید: دانلود جزوات عالی آموزش مثلثات، نسبتها و روابط مثلثاتی، تست کنکور و سوال امتحانی مثلثات

علاوه بر موارد گفته شده، در همین سایت مطالب زیادی در زمینه نحوه مطالعه درس ریاضی و نحوه کسب نمره بالای درس ریاضی، موفقیت در کنکور ریاضی، تقویت پایه ریاضی و ... ارائه شده است. به عنوان مثال می توانید مقاله 7 راهکار برای حل بهتر مسائل و تمرینات ریاضی را مطالعه نمائید. برای مشاهده تمامی مقالات مرتبط با موفقیت در درس ریاضی بر روی عبارت موفقیت در ریاضی کلیک کنید.
 نکته دیگری که باید برای موفقیت در ریاضی و امتحان ریاضی در نظر بگیرید این است که حل تمرین و مسئله در یادگیری درس ریاضی بسیار مهم است. بعد از شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی، مطالعه کتاب درسی و مرور آن، نوبت به حل تمرین و مسئله می رسد. هر چه تمرینات بیشتری حل کنید درس را هم بهتر یاد خواهید گرفت. تمرینات ریاضی را به صورت اصولی حل کنید. ابتدا مثالهای حل شده در کلاس تدریس ریاضی یا کلاس خصوصی ریاضی را مرور نمائید. در ادامه تمرینات جدید را تلاش کنید خودتان حل نمائید. راه حلی ارائه دهید. اگر درست نبود ایرادی ندارد. جواب درست را ببینید و جواب خودتان را اصلاح نمائید. کسانی که ریاضی را بهتر از شما بلد هستند فقط تمرینات بیشتری حل کرده اند و بیشتر برای یادگیری آن وقت گذاشته اند.


بعد از یادگیری هر درسی و از جمله درس ریاضی، روند فراموش شدن مباحث آغاز می گردد. یعنی به تدریج و با گذشت زمان مطالب به دست فراموشی سپرده خواهد شد. با مرور بعد از کلاسهای تدریس ریاضی این روند فراموشی کند شده و مطالب مدت بیشتری در ذهن شما باقی می ماند. مطلب دیگر اینکه با مرور مطالب ارائه شده ریاضی بعد از کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه، اگر جایی سوالی داشته باشید و یا مطلبی را خوب یاد نگرفته باشید، می تواند مطلب یا مبحث مورد نظر را یادداشت نموده و در جلسه بعدی تدریس از معلم و استاد خودتان بپرسید.
تا جایی که می توانید و وقت دارید، تمرین و مسئله حل کنید. تمرین مادر یادگیری است. هر چه تمرینات بیشتری برای درس ریاضی حل کنید تسلط شما افزایش می یابد. البته حین تمرین حل کردن باید به نحوه حل تمرین فکر کنید و خودتان راه حل ارائه دهید. حتی اگر راه حل شما اشتباه هم باشد اشکالی ندارد ولی حتما قبل از اینکه حل درست سوال را نگاه کنید، خودتان به حل مسئله فکر کرده و راه حلی ارائه دهید.
برای موفقیت در امتحان ریاضی و موفقیت در تحصیل در حالت کلی باید انگیزه و علاقه شدیدی در خودتان ایجاد کنید. به این فکر کنید که اگر در درس ریاضی نمره خوبی بگیرید و این درس را خوب یاد بگیرید چه نتایج مثبت دیگری برای شما خواهد داشت. مثلا باعث می شود معدل شما افزایش یابد. یا اینکه در رتبه کنکور شما هم در نهایت موثر است و در آینده تحصیلی و آینده شغلی شما هم تاثیر گذار است. باید هدف مشخصی برای خودتان در نظر بگیرد. مثلا این ترم نمره ریاضی من بالای 18 است. همین هدف خودتان را بر روی کاغذ بنویسید و به دیوار بزنید تا همیشه جلوی چشم شما باشد.
برای سریع حل کردن مسائل ریاضی، تمرین کنید و هنگام مطالعه وقت بگیرید که یک مساله در فلان موضوع را در چند دقیقه حل می کنید. هر چند عجله داشتن و شتاب زدگی توصیه نمی شود زیرا باعث اشتباه می شود ولی سرعت عمل در جایی که شما متوجه راه حل شده اید و آن را بلدید، در جلوگیری از کمبود وقت به شما کمک می کند. فرمول های ریاضی را قبل از امتحان مرور کنید و با شروع امتحان آن ها را در حاشیه برگه بنویسید که هر وقت به آنها نیاز داشتید به راحتی در دسترس باشد. زیرا اگر در همان لحظه که مساله را می خواهید حل کنید فرمول را بازیابی کنید، احتمال اینکه اشتباهی پیش آید، وجود دارد.

منبع: ایران مدرس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.