مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

چگونه در امتحان ریاضی موفق تر باشیم و با نمره خوبی قبول شویم؟

در این بخش در زمینه نحوه موفقیت در امتحان ریاضی و چگونگی قبولی در امتحان ریاضی از ابتدایی تا دانشگاه، ریاضی متوسطه و .... توضیحاتی ارائه می گردد. برای قبولی در امتحان ریاضی در مرحله اول باید درس ریاضی را خوب بلد باشید. به این معنی که خیلی سریع سراغ حل تمرین و مسئله نروید و تلاش کنید در ابتدای کار متن درس را خوب بفهمید. حتی اگر خودتان به تنهایی در حال خواندن درس هستید سعی کنید مطالب را برای خودتان تشریح کنید. برای خوب متوجه شدن متن کتاب درسی ریاضی شرکت در کلاسهای مدرسه یا دانشگاه بسیار مهم است. فرض کنید مبحث جدیدی در کتاب ریاضی ارائه شده است و شما خودتان در کلاس ریاضی حاضر نبوده اید و می خواهید آن بخش را بخوانید. کل مطلب برای شما تازگی دارد و ممکن است چند جا درسی که ارائه شده است را متوجه نشوید. کند پیش می روید و آخر سر هم که به انتهای مطلب می رسید مشخص نیست چند درصد آن را فهمیده اید. بنابراین تلاش کنید در کلاسهای ریاضی غیبت نکنید. اگر در کلاس ریاضی درس را یاد گرفته باشید وقتی در منزل قصد دارید آن را بخوانید کل مطلب برای شما واضح است و فقط ممکن است چند جا اشکالات جزئی داشته باشید و در کلاسهای بعدی این اشکالات را هم برطرف خواهید کرد. در نتیجه برای موفقیت در امتحان و قبولی با نمره خوب در امتحان ریاضی حضور در کلاسهای ریاضی مهم است. البته وقتی حضور در کلاس مطرح می شود، منظور حضور فعال است و اینکه وقتی در کلاس هستید گوش دهید و جزوه بنویسید. جزوه ای که خودتان بنویسید به نسبت جزوه ای که از دیگران کپی کنید خیلی بهتر و مفید تر است. شما جزوه خودتان را بهتر می فهمید و مطمئن هستیدتمام نکات مهم ارائه شده در کلاس ریاضی را در ان یادداشت نموده اید. اگر به هر دلیل نتوانستید در کلاسهای ریاضی مدرسه و دانشگاه حضور داشته باشید می توانید از جلسات تدریس خصوصی برای جبران استفاده نمائید. کلاسهای خصوصی ریاضی را هم در طول ترم برگزار کنید و به ایام امتحانات موکول ننمائید. البته منظور کلاسهایی است که برای خواندن و یادگیری درس لازم دارید. والا، از کلاسهای خصوصی ریاضی برای رفع اشکال در ایام امتحانات هم می توان استفاده نمود. برای مشاهده لیست مدرسینی که در زمینه تدریس خصوصی ریاضی فعالیت دارند بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید. در ضمن، اگر برای یادگیری بهتر درس ریاضی به جزوه آموزشی ریاضی، نمونه سوال امتحانی، کتاب ریاضی، پاسخ تمرینات کتابهای درسی ریاضی، تست کنکور، خلاصه جزوات و .... نیاز دارید بر روی عبارت دانلود رایگان سوال و جزوه ریاضی کلیک کنید.

با توجه به مطالب گفته شده، یک عامل مهم برای موفق شدن و قبولی در امتحان ریاضی این است که تلاش کنید به صورت کامل و فعال در کلاسهای ریاضی شرکت کنید و غیبت نداشته باشید. در کنار آن عوامل دیگری هم برای موفقیت در امتحان ریاضی لازم است. مهمترین نکته این است که سعی کنید در طول ترم درس ریاضی را بخوانید. برای آموزش ریاضی در طول ترم وقت بگذارید. هیچ توصیه ی دیگری مهم تر از این نیست. سعی کنید با برنامه ریزی پیش بروید و بر تنبلی غلبه کنید. به صورت مداوم و به امید ایام فرجه ها و ایام امتحانات درس خواندن را عقب نیندازید. باید به خودتان نظم بدهید و در طول ترم درس بخوانید. هر چه این مورد را بیشتر رعایت کنید موفق تر خواهید بود. حتی از اوایل ترم شروع کنید و نگوئید حالا از اواسط ترم شروع می کنم. چون اواسط ترم هم خواهید گفت ایام امتحانات. پس برای یادگیری بهتر ریاضی و موفقیت در امتحان ریاضی حتما در طول ترم درس بخوانید. کتاب درسی را در اولویت اول قرار دهید و خوب بخوانید. مثالهای حل شده داخل کتاب ریاضی را یک بار دیگر حل کنید. تمرینات حل نشده را بررسی کنید و برای انها راه حل بنویسید و اگر اشتباه بود راه حل خودتان را اصلاح کنید. میزان موفقیت شما در درس ریاضی با تعداد تمریناتی که حل می کنید در ارتباط است. هر چه بیشتر تمرین حل کنید مسلط تر خواهید شد. البته باید به صورت صحیح از حل المسائل استفاده نمائید. اول خودتان تلاش کنید تمرین را حل کنید و راه حلی بنویسید. بعد از تفکر بر روی سوال و نوشتن راه حل می توانید به حل المسائل نگاه کنید. برای مطالعه بیشتر در زمینه چگونگی موفقیت در امتحان ریاضی و گرفتن نمره خوب در امتحان ریاضی و حتی 20 گرفتن در این درس، مطالعه مقالات زیر می تواند مفید و موثر باشد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.