مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی استفاده کنید

از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی استفاده کنید: راهکار دیگری که برای یادگیری بهتر درس ریاضی و موفقیت و قبولی در امتحان ریاضی وجود دارد استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی است. اگر در درس ریاضی اشکالات زیادی دارید .... اگر می خواهید به نسبت ترمهای قبل در درس ریاضی نمره بسیار خوبی بگیرید .... اگر قصد دارید در ریاضی کنکور درصد بالایی کسب کنید ... و در نهایت اگر قصد دارید ریاضی را به صورت مفهومی و پایه ای آموزش ببینید .... در هر صورت، استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کاملا مفید و موثر است. در کلاسهای خصوصی ریاضی می توانید اشکالاتی که از سالهای قبل برایتان باقی مانده است را بپرسید و رفع اشکال نمائید. در کلاسهای گروهی ریاضی در مدرسه و دانشگاه نمی توان هر سوالی را پرسید. نه وقت کافی برای پرسیدن سوالهای زیاد در این کلاسها وجود ندارد و نه جو کلاس ها معمولا به گونه ای است که بتوان هر سوالی را پرسید. بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان ممکن است از ترس تمسخر دیگران سوالهای خودشان را در کلاسهای ریاضی مدرسه و دانشگاه نپرسند. در کلاسهای خصوصی ریاضی هم می توان درس ریاضی این ترم را خوب آموزش دید و هم اشکالات پایه ای که از سالهای قبل باقی مانده است را برطرف نمود. برای مشاهده لیست مدرسین، اساتید و معلمانی که در زمینه آموزش و تدریس خصوصی ریاضی فعالیت دارند بر روی عبارت مدرسین تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید. اگر در طول ترم در کلاسهای اصلی خودتان غیبت داشته اید و به هر دلیل نتوانسته اید در کلاسهای اصلی خودتان حاضر باشید، از کلاسهای تدریس خصوصی برای جبران این غیبتها هم می توانید استفاده کنید.



بعد از کلاسهای خصوصی ریاضی یا کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه درس را مرور نمائید. مرور بعد از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و بعد از کلاسهای تدریس مدرسه و دانشگاه باعث می شود درس برای مدت طولانی تری در ذهن شما باقی بماند و دیرتر آن را فراموش کنید. در ضمن اگر مطلبی را متوجه نشده باشید آن را یادداشت کرده و جلسه بعد از مدرس و معلم ریاضی خودتان خواهید پرسید.
بعد از کلاسهای ریاضی مثالها و تمرینات حل شده در کلاس ریاضی را مرور نمائید. قبل از آنکه سراغ حل سوالات و تمرینات اضافه تر و سخت تر بروید، تمرینات و مثالهایی که در کلاسهای تدریس ریاضی حل شده اند را یکبار مرور نموده و راه حل آنها را بررسی نمائید (مطالعه کنید: مرور درس بعد از کلاسهای تدریس ریاضی و یادگیری بهتر درس ریاضی)
اگر لازم است در کلاس تدریس خصوصی ریاضی شرکت کنید آن را به ایام امتحانات موکول ننمائید. هم مطالعه و حل تمرین درس ریاضی و هم برگزاری کلاسهای تدریس خصوصی را در طول ترم انجام دهید. در طول ترم فرصت بیشتری برای یادگیری و حل تمرین و مسئله و رفع اشکال وجود دارد. در ایام امتحانات زمان بسیار کمی در اختیار دارید و ریسک کار بالاتر است.

مهمترین نکته: ریاضی درس شب امتحانی نیست. اگر می خواهید در ریاضی موفق باشید، ریاضی را خوب یاد بگیرید و در امتحان نمره 20 و در کنکور هم درصد بالایی برای ان کسب نمائید، باید ریاضی را به مرور و در طول زمان بخوانید. هر چه تعداد تمریناتی که برای درس ریاضی حل می کنید و تعداد تست هایی که می زنید بیشتر باشد بهتر ان را یاد می گیرید.

هنگام مرور ریاضی سعی کنید در دفترچه ای که قبلا تهیه کرده اید فرمولها و نکات مهم را بنویسید. این دفترچه بعدا و در ایام امتحانات و کنکور واقعا بدردبخور خواهد بود. اگر در رابطه با هر فرمول نکته خاصی وجود دارد ان را هم بنویسید. این نکات خاص و مهم را بعدا خودتان به یاد نخواهید آورد ولی همین که آن را در دفترچه یادداشت کرده اید در دفعات بعد بع راحتی از انها استفاده می کنید.
مرور درس ریاضی و سایر دروس در کل در زمان شما صزفه جویی خواهد کرد. چون اگر مطلبی را به صورت برنامه ریزی شده مرور کنید، دفعات بعد زمان و انرژی کمتری از شما خواهد گرفت. برای درس ریاضی، خیلی از اوقات می توانید مرور را از طریق حل تمرین و مسئله انجام دهید. مثلا امروز که درس را خوانده اید، سه روز بعد تمرینات را حل کنید. به این ترتیب مطالب برای شما دوباره یادآوری خواهد شد.
اگر در کلاسهای ریاضی حاضر بوده اید و خودتان درس را خوانده اید و اشکالات محدودی دارید: در این حالت مسلما تعداد جلسات و کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی که لازم دارید خیلی زیاد نخواهد بود. اگر به صورت کامل در کلاسهای ریاضی حاضر بوده اید و درس خوانده اید و اشکالات محدودی دارید، ایرادی ندارد که برگزاری کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی را به ایام امتحانات و یا یکی دو هفته مانده به امتحانات موکول کنید. البته نکته ای را در نظر داشته باشید که در این حالت هم برگزاری کلاسها در طول ترم بهتر جواب خواهد داد. البته ایام امتحانات برای رفع اشکال و جمع بندی بسیار خوب است ولی به هر حال در طول ترم زمان بیشتری برای یادگیری وجود دارد. در کلاسهای تدریس خصوصی سوالاتی که در کلاسهای اصلی خودتان برایتان پیش آمده است را می توانید بپرسید. بسیاری از سوالات را در کلاسهای مدرسه و دانشگاه نمی توان پرسید. نکته دیگری که وجود دارد، موکول کردن کلاسهای خصوصی ریاضی به ایام امتحانات باعث می شود مدرس خوب ریاضی را سخت تر بتوانید پیدا کنید. مدرسین خوب و با سابقه در ایام امتحانات معمولا وقتشان پر است و هماهنگ کردن کلاس با آنها سخت تر می شود. در ضمن، قیمت تدریس خصوصی ریاضی و سایر دروس در ایام امتحانات بالاتر خواهد بود. بنابراین در این حالت هم که ممکن است 3 تا 5 جلسه کلاس خصوصی لازم داشته باشید، باز هم بهتر است برگزاری این کلاسها را به ایام امتحانات موکول نکنید. - برای مشاهده لیست مدرسین خصوصی ریاضی بر روی لینک مقابل کلیک کنید: معلم خصوصی ریاضی
برای گرفتن نتیجه بهتر، حین شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی خودتان هم درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید. اتفاقا فایده مهم موکول نکردن کلاسهای تدریس خصوصی به ایام امتحانات این است که در طول ترم شما وقت بیشتری برای درس خواندن و حل تمرین و مسئله دارید و مطالب که به تدریج یاد گرفته می شود در ذهن شما باقی می ماند و در جلسه امتحان به خوبی می توانید از آن استفاده کنید. برای یادگیری بهتر درس ریاضی، حل تمرین و مسئله و درس خواندن خودتان کاملا لازم است.

برای یادگیری بهتر درس ریاضی موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

1- در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و در صورت لزوم جلسات خصوصی ریاضی شرکت کنید.

2- بعد از کلاسهای مدرسه یا کلاس خصوصی ریاضی مطالب ارائه شده را مرور نمائید.

3- مثالهای حل شده در کلاس ریاضی را دوباره حل کنید.

4- متن کتاب درسی را با دقت بخوانید.

5- مسائل و تمرینات اضافی حل کنید.

6- از کتابهای کمک آموزشی به درستی استفاده نمائید. یعنی مسائل را اول خودتان حل کنید بعد جوابها را ببینید.

7- خواندن ریاضی را به ایام امتحانات موکول ننمائید.



منبع: ایران مدرس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.