مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

تدریس و آموزش ریاضی، ریاضیات گسسته، ریاضی مهندسی و جبر

تدریس و آموزش ریاضی، ریاضیات گسسته، ریاضی مهندسی و جبر در این بخش مورد بررسی قرار می گیرد. اگر در درس ریاضی به اشکال برخوردید و یا احساس کردید یادگیری آن برای شما مشکل شده است، موارد زیر ممکن است بتواند به رفع اشکال درس ریاضی کمک کند:

1- مرور مطالب خوانده شده در کلاس درس از خود کتاب درسی و یا جزوه خودتان

2- حل تمرینات اضافی و اختصاص وقت بیشتر به مطالعه مطالب خوانده شده

3- استفاده از کتابهای کمک آموزشی ریاضی برای فهم بهتر مطالب

4- حل دوباره مثالهای حل شده کتاب: مثالهای حل شده کتاب هم منبع خوبی برای یادگیری و آموزش بیشتر درس ریاضی است. اول تلاش کنید که خودتان مسئله را حل کنید. در نهایت حل خودتان را با حل کتاب مقایسه کنید.

5- استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی: کلاسهای تدریس ریاضی در منزل در بسیاری از اوقات (رفع اشکال در ایام امتحانات، رفع اشکالات پایه ای در ریاضی  و ...) می تواند کمک کننده باشد. روند حل درست مسائل ریاضی را می توانید از معلم خصوصی ریاضی خود بپرسید.

6- استفاده از کتابهای کمک آموزشی ریاضی: کتابهای کمک آموزشی ریاضی نیز در صورتیکه استفاده درستی از آنها بشود می تواند به پیشرفت شما در درس ریاضی کمک کند. استفاده درست به این معنی که اول سعی کنید مسائل را خودتان حل کنید و حل خودتان را بنویسید. اگر نشد بعد به راه حل ارائه شده در این کتابها مراجعه نمائید.

7- حل مسائل و تمرینات سطح بالا: اگر درس را خوب یاد گرفتید و تمرینات کافی هم حل نمودید، برای افزایش سطح تسلط خود می توانید تمرینات سطح بالاتری حل کنید. هر چه بیشتر تمرین حل کنید مسلط تر می شوید.


درس ریاضی در اصل یک درس حفظ کردنی نیست. ریاضی را باید یاد گرفت و فهمید. ولی به هر حال مانند سایر دروس، مرور مطالب آموخته شده برای ریاضی هم مهم است.


نکات مهم تمرینات و مسائلی را که حل می کنید در یک دفترچه یادداشت کرده و در ایام امتحانات مرور کنید.


مشتق و انتگرال در ریاضیات دبیرستان و ریاضیات عمومی دانشگاه جزو مهمترین مباحث به شمار می روند. در سوالها و تست های کنکور نیز این مباحث مطرح می گردد.

یادگیری و آموزش مشتق و انتگرال رابطه تنگاتنگی با هم دارند. اگر شما مشتق را به خوبی یاد بگیرید، در ادامه برای یادگیری انتگرال هم مشکل چندانی نخواهید داشت.


البته برای آموزش و تسلط بر انتگرال، علاوه بر بلد بودن فرمولهای مشتق گیری، موارد دیگری را هم باید مد نظر داشته باشید. برای انتگرال گیری تکنیکهایی همچون تغییر متغیر، جزء به جزء و ... نیز وجود دارد. در ضمن حتی با بلد بودن همه ی این تکنیکها هم نمی توان هر انتگرالی را محاسبه کرد. بسیاری از انتگرالها را باید از روشهای عددی حل کرد.

اگر برای آموزش ریاضی و یاد گرفتن انتگرال و مشتق به جلسات تدریس خصوصی نیاز دارید، برای مشاهده مدرسین فعال در زمینه آموزش خصوصی ریاضی بر روی عبارت مدرس خصوصی ریاضی کلیک کنید. در ضمن، برای یادگیری انتگرال و مشتق می توانید از جزوه های زیر هم استفاده کنید.

 حل مسائل و مثالهای حل شده توسط معلم، استاد و یا مدرس خصوصی ریاضی: مسائل و مثالهای حل شده را بدون نگاه کردن به راه حل آن دوباره حل کرده و راه حل خود را با راه حل ارائه شده توسط مدرس یا استاد خود مقایسه کنید. سعی کنید مسئله را خودتان حل نمائید. به صورت روزنامه وار خواندن سوالها و مرور سطحی فایده ای ندارد. با حل دوباره سوالها بیشتر با مسئله درگیر شده و علاوه بر اینکه به لحاظ ذهنی قویتر می شوید، یادگیری عمیق تری هم خواهید داشت. تعداد زیادی از دانش آموزان یا دانشجویان در طول ترم یا ایام امتحانات تعداد زیادی مسئله حل شده را از روی کتاب یا حل المسائل نگاه می کنند تا بلکه با دیدن تعداد زیادی سوال حل شده ریاضی بتوانند از پس امتحان برآیند. ولی اینگونه حل سوال و مسئله ریاضی و این شیوه مطالعه فایده ای ندارد. اگر تعداد محدودتری سوال حل کرده باشید ولی برای حل هر سوال به اندازه کافی فکر کرده و زحمت کشیده باشید درس را بهتر یاد گرفته و از لحاظ ذهنی قویتر می شوید. ذهن ریاضی شما تنها با فکر کردن و حل مسائل توسط خودتان قوی تر می شود. خواندن درس، حضور در کلاسها، مرور و .... این موارد همه لازم است ولی عاملیکه بیشترین تاثیر در یادگیری ریاضی توسط شما را دارد، حل مسائل و تمرینها به گونه ای است که گفته شد. درست مانند ورزشکاری که با بلند کردن هر وزنه ای که مقداری وزن آن از توانایی خودش بیشتر است مقداری به حجم عضلات خود می افزاید، شما نیز با حل هر مثال و مسئله ریاضی که مقداری شما را به تفکر وادارد مقداری به توانائی های ذهنی تان می افزائید. پس در قدم اول مثالها و تمرینات حل شده را خودتان یکبار دیگر حل کنید. برای حل این تمرینات و مثالها بدون نگاه کردن به حل آنها باید فکر کنید و این مفید است. اگر نهایتا نتوانستید حل کنید به راه حل نگاه کنید. این کار ایراد ندارد ولی اینکه از همان ابتدا مستقیم بروید سراغ راه حلها این نوع مطالعه برای یادگیری ریاضی مفید نیست. در ادامه از مسائل و تمرینات سخت تر و سطح بالاتر که ذهن شما را به چالش می کشد و توانائی های شما را افزایش می دهد استقبال کنید.


یکی از دروسی که دانشجویان در دوران کارشناسی با آن سرو کار دارند، درس ریاضی مهندسی است.

درس ریاضی مهندسی یکی از دروس زیر مجموعه دروس ریاضی مقطع دانشگاهی است. در درس ریاضی مهندسی مباحثی همچون معادلات دیفرانسیل پاره ای و اعداد مختلط ارائه می گردد.

درس ریاضی مهندسی به نسبت سایر دروس زیر مجموعه دروس ریاضی مقطع دانشگاهی کمی سنگین تر است. بسیاری از مدرسانی که در زمینه تدریس خصوصی ریاضی دانشگاهی فعالیت می کنند، تدریس خصوصی ریاضی مهندسی را نیز انجام می دهند.

اگر برای درس ریاضی مهندسی به مدرس خصوصی احتیاج دارید، بر روی عبارت تدریس ریاضی مهندسی کلیک کنید. با کلیک بر روی لینک ارائه شده، لیست مدرسین خصوصی ریاضی مهندسی نمایش داده خواهد شد.


درس ریاضیات گسسته یکی از دروس اصلی دوره دبیرستان رشته ریاضی است.

از مباحث اصلی درس ریاضیات گسسته می توان به گراف، ترکیبیات، احتمال و .... اشاره کرد. درس ریاضیات گسسته از دروس اصلی رشته ریاضی بوده و بعضی از بحثهای آن در ادامه مباحث درس جبرواحتمال است.

در صورتی که در زمینه تدریس خصوصی ریاضیات گسسته و یا تدریس خصوصی جبرواحتمال به مدرس احتیاج دارید، بر روی عبارت تدریس ریاضیات گسسته و یا مدرسین جبر و احتمال کلیک نمائید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.