مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

آموزش، یادگیری و رفع اشکال ریاضی + هزینه تدریس درس ریاضی

در این بخش مطالبی در زمینه آموزش، یادگیری و رفع اشکال ریاضی + هزینه تدریس درس ریاضی ارائه می گردد. برای مطالعه در زمینه آموزش، یادگیری و رفع اشکال ریاضی + هزینه تدریس درس ریاضی ادامه این مطلب را بخوانید. برای یادگیری بهتر درس ریاضی موارد زیر می تواند مفید باشد.

نکته 1: مرور درس پس از کلاس
همانطور که می دانیم درس ریاضی یکی از مهمترین درسهای پایه بوده و یادگیری و مطالع صحیح آن حتی در یادگیری سایر دروس تاثیر گذار است.
پس برای موفقیت در یادگیری درس ریاضی، سعی کنید که با یک برنامه ریزی منظم، مرورهای بعد از کلاس درس را داشته باشید.
---------------
نکته 2: گوش دادن به درس در کلاس

یکی از نکات مهم در یادگیری درس ریاضی این است که در کلاس درس حواستان جمع باشد. حتی در نوشتن جزوه ریاضیتان سلیقه به خرج دهید که بعدا برای خواندن جذاب باشد. حین تدریس ریاضی توسط معلمتان حتما به دقت گوش دهید. این اولین قدم در موفقیت در ریاضی است.


اگر در درس ریاضی به اشکال برخوردید و یا احساس کردید یادگیری آن برای شما مشکل شده است، موارد زیر ممکن است بتواند به رفع اشکال درس ریاضی کمک کند:

1- مرور مطالب خوانده شده در کلاس درس از خود کتاب درسی و یا جزوه خودتان

2- حل تمرینات اضافی و اختصاص وقت بیشتر به مطالعه مطالب خوانده شده

3- استفاده از کتابهای کمک آموزشی ریاضی برای فهم بهتر مطالب

4- استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی (برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت مدرسین خصوصی ریاضی کلیک کنید)


تدریس خصوصی ریاضی و ریاضی مهندسی + دانلود جزوه و سوال امتحانی
همانطور که در مطالب قبلی در رابطه با تدریس فیزیک و تدریس خصوصی ریاضی گفته شد، نرخ کلاسهای خصوصی ریاضی به عوامل مختلفی از جمله سابقه کاری مدرس، شهر محل تدریس، مقطع تحصیلی، محل برگزاری کلاس و ... بستگی دارد.

نرخ کلاسهای تدریس ریاضی از ساعتی 10 هزار تومان شروع شده و بسته به مقطع تحصیلی و شهر محل تدریس می تواند تا ساعتی 50 هزار تومان و یا بیشتر باشد. در واقع هزینه جلسات تدریس ریاضی، فیزیک و کلاسهای خصوصی شیمی توافقی بوده و مقدار ثابتی ندارد.

برای هماهنگ کردن با یک مدرس ریاضی خوب و با قیمت مناسب بر روی عبارت مدرسین تدریس خصوصی ریاضی کلیک کرده و از لیست مدرسین نشان داده شده، مدرس ریاضی مورد نظر خود را انتخاب کنید.
کلاسهای تدریس خصوصی برای دروسی همچون زبان، ریاضی، فیزیک، عربی، زیست و شیمی متقاضی بیشتری دارد. این دروس به نسبت سایر درسهای دیگر کمی سخت تر بوده و اکثر دانش آموزان با یادگیری آنها مشکل دارند. به منظور مشاهده لیست مدرسین خصوصی این دروس به ترتیب بر روی عبارتهای تدریس زبان، تدریس خصوصی ریاضی، مدرس خصوصی فیزیک، معلم خصوصی عربی، مدرسین خصوصی زیست و تدریس خصوصی شیمی کلیک نمائید.

اگر برای درسی غیر از دروس ذکر شده به مدرس خصوصی احتیاج دارید، بر روی عبارت سایت تدریس خصوصی کلیک نموده و در بخش جستجوی صفحه ای که باز می شود درس مورد نظر خود را وارد نمائید تا لیست مدرسین آن درس نشان داده شود.
درس ریاضی یکی از دروسی است که اغلب دانش آموزان و دانشجویان با یادگیری آن مشکل دارند. این درس معمولا برای بسیاری از دروس دیگر درس پایه بوده و کسی که مثلا در انتگرال گیری مشکل دارد، در دروس دیگر نیز هر جا لازم باشد برای حل مسائل آن درس ها انتگرالی بگیرد به مشکل برخورد می کند. بنابراین یادگیری صحیح درس ریاضی اهمیت بالایی دارد. برای آنکه در درس ریاضی نمره خوبی بگیرید، موارد زیر را مد نظر داشته باشید.

1- حاضر شدن در کلاسهای درس به صورت منظم و استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی در صورت لزوم (برای مشاهده لیست مدرسین خصوصی ریاضی بر روی عبارت مدرس خصوصی ریاضی کلیک نمائید).

2- مرور مختصر درس ریاضی پس از حضور در کلاسهای درس در همان روز برگزاری کلاس و یا روز بعد

3- در صورت امکان، قبل از حضور در کلاس درس ریاضی،مبحثی که معلم یا استاد شما قرار است تدریس کند را به صورت خلاصه مطالعه نمائید. اگر کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی در منزل را دارید، می توانید برگزاری کلاسها را به گونه ای هماهنگ
کنید که از کلاسهای تدریس ریاضی مسئله جلو افتاده و با آمادگی بیشتر در کلاسهای مدرسه حاضر شوید.

4- برنامه ریزی درست برای مطالعه ریاضی: مواردی را که باید مطالعه یا مرور شود به صورت زمانبندی شده در برنامه خود ذکر کنید و هر موردی که انجام شد، آن را تیک بزنید. برنامه شما اگر صد در صد هم انجام نشود باز هم مفید بوده و تاثیر خود را خواهد
گذاشت.
5- استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی: کلاسهای تدریس ریاضی در منزل در بسیاری از اوقات (رفع اشکال در ایام امتحانات، رفع اشکالات پایه ای در ریاضی  و ...) می تواند کمک کننده باشد. روند حل درست مسائل ریاضی را می توانید از معلم خصوصی ریاضی خود بپرسید.

6- استفاده از کتابهای کمک آموزشی ریاضی: کتابهای کمک آموزشی ریاضی نیز در صورتیکه استفاده درستی از آنها بشود می تواند به پیشرفت شما در درس ریاضی کمک کند. استفاده درست به این معنی که اول سعی کنید مسائل را خودتان حل کنید و حل خودتان را بنویسید. اگر نشد بعد به راه حل ارائه شده در این کتابها مراجعه نمائید.

7- حل مسائل و تمرینات سطح بالا: اگر درس را خوب یاد گرفتید و تمرینات کافی هم حل نمودید، برای افزایش سطح تسلط خود می توانید تمرینات سطح بالاتری حل کنید. هر چه بیشتر تمرین حل کنید مسلط تر می شوید.

8- استفاده از سی دی های آموزشی ریاضی: سی دی های آموزش ریاضی هم می تواند به موفقیت شما در درس ریاضی کمک کند.
برای یادگیری دروس مانند ریاضی و فیزیک داشتن تمرکز بسیار مهم است.گوش دادن به درس در کلاسهای ریاضی و فیزیک (یا جلسات تدریس خصوصی ریاضی و تدریس فیزیک در منزل) با تمرکز بالا، مطالع ریاضی و فیزیک با تمرکز زیاد و حتی داشتن تمرکز حین حل سوالات و مسائل ریاضی و فیزیک در گرفتن نمره خوب و یا کسب درصد بالا در کنکور بسیار تاثیر گذار است.

در صورتیکه با دقت به مطالب ارائه شده در کلاسهای تدریس ریاضی و آموزش فیزیک گوش ندهید، هم وقت خود را تلف کرده اید و هم مطالب ارائه شده در کلاس را باید دوباره خودتان بخوانید.
داشتن هدف و انگیزه بالا: داشتن هدف و انگیزه بالا و در کل اینکه بخواهید رتبه برتر کنکور شوید مهمترین عامل است. خواستن انجام هر کاری، قدم اول برای انجام آن است. خواستن توانستن است. مطمئنا، تمامی کسانی که در کنکور موفق شده اند، به وضوح می دانستند که می خواهند رتبه برتر شوند و برای آن تلاش کرده اند. شما نیز بر روی کاغذ رتبه ای که قرار است امسال در کنکور کسب کنید را بنویسید و آن را در اتاق خودتان نصب کنید. جمله را به زبان حال و مثبت بنویسید. مثلا به این شکل: رتبه کنکور من 123 است. طوری وانمود کنید که انگار اتفاق افتاده است. قبل از خواب یا صبح هنگامی که بیدار می شوید تصور کنید که این اتفاق افتاده و همه در حال تبریک گفتن به شما هستند. حتی برای اینکه بهتر در ضمیر ناخودآگاهتان جا بیافتد و اتفاق افتادن آن قطعی گردد، همین جمله ای که بر روی دیوار اتاقتان زده اید را شب و صبح 50 بار تکرار کنید. اگر خودتان باور کنید، آنگاه اتفاق می افتد.در این بخش در رابطه با چگونگی حل مسائل ریاضی و فیزیک و کسب نمره بالا در این دو درس مطالبی ارائه می گردد. برای حل اصولی و صحیح مسائل فیزیک و ریاضی و کسب نمره بالا در این دو درس موارد زیر را مد نظر داشته باشید.

1- تا جایی که ممکن است در کلاسهای تدریس ریاضی و فیزیک حضور منظم و فعال داشته باشید. در کلاسهای تدریس ریاضی و تدریس فیزیک روند حل مسائل توسط مدرس و معلم خودتان را با دقت دنبال کرده و سعی کنید یاد بگیرید.

2- مثالها و مسائلی را که در کلاسهای تدریس ریاضی و تدریس فیزیک حل شده اند را خودتان یکبار دیگر حل کنید. ابتدا خودتان سعی کنید مثال را حل نمائید و راه حلی برای مسائل مختلف ارائه کنید. اگر نتوانستید مسئله ای را حل کنید هم ایرادی ندارد. ولی حتما یک حل کوتاه برای آن ارائه کنید. اشتباه هم باشد ایرادی ندراد. سپس حل درست سوال را نگاه کنید و اشکالات خودتان را برطرف نمائید. برای یادگیری ریاضی و فیزیک حل مسئله و تمرین بسیار مهم است.

3- برای یادگیری نحوه حل سوال و مسئله در دروس ریاضی و فیزیک مسائل جدیدی را حل کنید. هر چه بیشتر تمرین و مسئله حل کنید مسلط تر خواهید شد. تمرین مادر یادگیری است. اگر کسی ریاضی را بهتر از شما بهتر است و مسائل را بهتر حل می کند، از شما باهوشتر نیست بلکه تمرین و مسئله بیشتری حل کرده است.
اگر مدرس ریاضی هستید و یا قصد دارید فعالیت در زمینه تدریس خصوصی ریاضی را شروع کنید، برای پیشرفت در کارتان و تبدیل شدن به یک مدرس ریاضی خوب و موفق در مرحله اول باید تسلط خودتان بر درس ریاضی را افزایش دهید. تا جایی که می توانید درسی را که تدریس می کنید مطالعه نموده و مسائل و تمرینهای مختلفی را که قرار است در جلسات تدریس گروهی و یا تدریس خصوصی ریاضی ارائه کنید مرور نمائید. کاملا آماده باشید به نحوی که هر سوالی که از شما پرسیده شد را بتوانید پاسخ دهید. حین آماده شدن برای کلاسهای تدریس خصوصی و گروهی ریاضی سعی کنید خودتان مطالب را خوب درک کنید تا در انتاقل آنها به شاگردانتان موفق عمل کنید. مطالب را به صورت منسجم و قابل درک و فهم برای کلاس تدریس آماده کنید و برای کل زمان کلاس برنامه داشته باشید. هر چه بر درس مسلط تر باشید در کلاس تدریس ریاضی هم موفق تر عمل خواهید کرد و فن بیان بهتری هم خواهید داشت. هر چه بر ریاضی مسلط تر باشید مطالب را از زوایای مختلفی می توانید ببینید و اشکالات شاگردانتان را بهتر می توانید رفع کنید. میزان موفقیت شما در درس ریاضی و در تدریس درس ریاضی بیش از هر عامل دیگری به میزان تسلط خود شما بر درس بستگی دارد.

اگر در زمینه تدریس خصوصی ریاضی به ارائه خدمات نیاز دارید در سایت (ایران مدرس) مدرسین زیادی در زمینه آموزش و تدریس ریاضی می توانید مشاهده کنید. ریاضی یکی از دروس مهم و اساسی در دبیرستان و دانشگاه است. با شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می توانید در این درس نمره بهتری کسب نموده و در کنکور هم درصد بالاتری بزنید. برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک نمائید. اگر می خواهید در یادگیری درس ریاضی موفق شوید و در عین حال نمره خوبی هم در این درس کسب نمائید، سعی کنید ریاضی را در طول ترم بخوانید. در ضمن، اگر از کلاسهای تدریس خصوصی هم استفاده می کنید، این کلاسها را هم در طول ترم برگزار نمائید. حل تمرین و مسئله مادر یادگیری ریاضی است. کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی را به عنوان یک مورد کمکی در کنار مطالعه و حل تمرین ببینید و تنها به شرکت در جلسات تدریس خصوصی ریاضی اکتفا ننمائید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.