مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

تدریس موفق ریاضی، موفقیت در تدریس ریاضیات، مدرس موفق ریاضی، آموزش موفق ریاضی

تدریس موفق ریاضی و موفقیت در تدریس ریاضیات (تدریس موفق ریاضی، موفقیت در تدریس ریاضیات، مدرس موفق ریاضی، آموزش موفق ریاضی) در این بخش مورد بررسی قرار می گیرد. در این بخش نکاتی برای موفقیت در تدریس خصوصی ریاضی ارائه می گردد:
1- در مرحله اول سعی کنید بر مباحث تدریسی خودتان تسلط داشته باشید.
2- حین تدریس ریاضی، هر مبحثی را که تدریس می کنید، یکی دو تمرین و مثال برای آن حل کنید.

3- حین تدریس ریاضی و حین حل تمرینها و مسائل به صورت مداوم از شاگردانتان سوال بپرسید.



استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی به معنی حذف جلسات تدریس مدرسه یا حذف مطالعه و حل تمرین نیست. همانطور که گفته شد، در کنار کلاسهای تدریس ریاضی در منزل، خود کلاسهای گروهی تدریس مدرسه و همچنین حل تمرین باید وجود داشته باشد.

4- در کلاسهای تدریس ریاضی مباحث را از دید شاگردتان دیده و به تناسب وضعیت تحصیلی او تدریس کنید. هر کدام از شاگردهای شما وضعیت متفاوتی از دیگر شاگردانتان دارد. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی در یکی دو جلسه اول با پرسش سوالهایی وضعیت ریاضی شاگردتان را ارزیابی کرده و به تناسب آن تدریس کنید. اگر شما خیلی عالی ریاضی را تدریس کنید ولی شاگردتان چیزی متوجه نشود فایده ای ندارد.
5- با پرسیدن سوال از هر کدام از شاگردهایتان میزان معلومات او در ریاضی را بسنجید و به تناسب ان درس دهید. همانطور که در مطلب قبل گفته شد، باید به تناسب وضعیت تحصیلی شاگردانتان تدریس کنید. شاید یکی از شاگردان شما در بحثهای پایه ای ریاضی اشکال دارد. باید با پرسیدن سوال میزان معلومات شاگردانتان را تشخیص داده و ضعفهای آنها را برطرف کنید.
6- سعی کنید کلاس تدریس ریاضی را جذاب و مفید و موثر برگزار کنید. هر وقت دیدید که کلاس ممکن است خسته کننده باشد، استراحت کوتاهی بدهید. کلاس متنوعی برگزار نموده و تدریس و حل تمرین را در آن بگنجانید.

7- پیگیر و حمایتگر باشید: برای تبدیل شدن به یک مدرس خوب و موفق ریاضی تنها ارائه یک تدریس خوب در کلاس درس کافی نیست. سعی کنید تا روز امتحان از شاگرد یا شاگردانتان حمایت کنید. اشکالات آنها را رفع کنید و اگر لازم شد جلسات تدریس ریاضی اضافه هم در نظر بگیرید. یکی دو جلسه برای رفع اشکال و جمع بندی قبل از روز امتحان در نظر بگیرید.
8- مطالب را از دید دانش آموزان دانشجویان ببینید: دقت کنید که هر کدام از شاگردان شما ممکن است در بخشی از درس اشکال داشته باشند که با بقیه متفاوت باشد. ممکن است یکی از شاگردان شما اشکال پایه ای داشته باشد و دیگری در حل تمرین و مسئله و تحلیل مسائل در حالت کلی دچار اشکال گردد. باید با پرسیدن سوالهای مداوم، ارزیابی های به موقع و دادن تمرین و مسئله و بررسی جوابهای شاگردانتان اشکال هر کدام از آنها را تشخیص داده و سعی کنید دقیقا همان اشکال را در جلسات تدریس و تدریس خصوصی ریاضی برطرف کنید.

9- جلسات تدریس خصوصی ریاضی را به ایام امتحانات موکول نکنید و با برگزاری این جلسات در طول ترم بازدهی آنها را افزایش دهید.
10- حل تمرین و مسئله برای یادگیری ریاضی عامل اساسی و موثر در یادگیری این درس است. تا جایی که زمان به شما اجازه می دهید تمرین و مسئله حل کنید.


اگر می خواهید تدریس خصوصی ریاضی را خوب انجام دهید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

1- قبل از جلسه تدریس ریاضی درس را خوب مرور کنید و بر آن مسلط باشید.

2- مطالبی را که قرار است در جلسه تدریس ریاضی گفته شود از قبل برنامه ریزی کنید.

3- همیشه سعی کنید اولین جلسه ای که برای هر کدام از شاگرهایتان برگزار می کنید بهترین جلسه تدریس ریاضی شما باشد. چون به این ترتیب هم کلاسها ادامه پیدا می کند و هم شاگرد شما دید خوبی نسبت به شما پیدا کرده و ممکن است شما را به دیگران معرفی کند. دقت کنید در کار تدریس خصوصی اگر می خواهید موفق باشید باید کیفیت را حفظ کنید.

4- جلسات بعدی تدریس ریاضی را هم با کیفیت بالا برگزار نمائید. هر بار که می خواهید کلاس تدریس جدیدی را آغاز کنید به خودتان بگویید که این بهترین جلسه تدریس من خواهد بود.

5- در کلاس درس و کلاس تدریس ریاضی مطالب را با بیان قابل فهم و روان توضیح دهید. از به کار بردن کلمات سنگین و عجیب غریب خودداری نمائید. مطلب را از بالا ببینید. سعی کنید اشکال شاگردتان را تشخیص دهید و آن مشکل را حل کنید. هر کدام از شاگردهای شما ممکن است مشکل درسی مربوط به خودش را داشته باشد. تشخیص این مشکل و این کلاس تدریس ریاضی را به چه سمتی ببرید با شما است.

برای موفقیت در تدریس ریاضیات و فیزیک ابتدایی تا دانشگاه در مرحله اول سعی کنید تسلط خودتان را بر مطلب تدریسی بالا ببرید.


ممکن است شما مبحثی را که می خواهید تدریس کنید بلد باشید. ولی به هر حال، بلد بودن با تسلط داشتن متفاوت است. وقتی که بر مبحث مسلط هستید، مطالب را روانتر هم ارائه می کنید.

در مرحله بعد سعی کنید مطالبی را که در جلسات تدریس می خواهید ارائه کنید برنامه ریزی کنید. اینکه چه بخشی از کلاس را می خواهید درس بدهید و چه سهمی از آن را می خواهید تمرین حل کنید.

البته برای جلسات تدریس خصوصی ریاضی و تدریس فیزیک شاید خیلی برنامه ریزی دست شما نباشد و جزوه کلاسی باید گفته شود. ولی به هر حال سعی کنید که کلاس متنوعی داشته باشید و با گنجاندن بخشهای مختلف در آن کلاس را از خسته کننده بودن نجات دهید.

حین تدریس ریاضی شاید یک روند خوب این باشد که ابتدا متن درس را ارائه دهید و مرحله به مرحله تمرین حل کنید. هر فرمول جدیدی که گفته شد از ان تمرین و مثال حل کنید. سوال بپرسید و ببینید که شاگردتان مباحث قبلی را که برای یاد گرفتن مبحث فعلی لازم می باشد بلد است. اگر بلد نیست، گریزی به آن مباحث هم بزنید. در نهایت شاگرد شما باید نتیجه بگیرد و شما باید تشخیص دهید که اشکال کار کجاست.

در جلسات تدریس و تدریس خصوصی فیزیک علاوه بر آموزش روابط و فرمولها ارتباط آنها با فیزیک مسئله را هم تشریح کنید. فیزیک یک درس مفهومی است و سعی کنید به صورت مفهومی توجیه کنید که مثلا فلان رابطه چرا می تواند این مسئله را تشریح کند. در نهایت حل مسئله و توضیح مفهومی آنها هم به درک درس کمک زیادی می کند.

هم برای درس ریاضی و هم فیزیک حتی در حد یک سوال هم که شده به شاگردتان تمرین بدهید تا برای جلسه بعد حل کند و با جدیت از او نتیجه را بخواهید. حتی برایش نمره هم در نظر بگیرید. به این ترتیب در فاصله زمانی هر دو جلسه تدریس خصوصی، شاگرد شما مباحث جلسه قبل را مرور نموده و یاد خواهد گرفت.

درس ریاضی یکی از دروسی است که معمولا دانشجویان و دانش آموزان زیادی با یادگیری آن مشکل داشته و روشهای مختلفی را برای آموزش ریاضی و رفع اشکال آن امتحان می کنند. یکی از راههای یادگیری و آموزش ریاضی، علاوه بر حضور در کلاسهای تدریس ریاضی در مدرسه، استفاده از جلسات و کلاسهای خصوصی ریاضی است.

در صورتیکه شما نیز برای آموزش و یادگیری درس ریاضی و یا رفع اشکال آن نیاز به استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی دارید، به منظور مشاهده لیست تعدادی از مدرسین فعال در زمینه تدریس ریاضیات دبیرستان و دانشگاه، بر روی عبارت مدرسین خصوصی ریاضی کلیک نمائید. با کلیک بر روی لینک مزبور، اسامی مدرسان ریاضی نمایش داده خواهد شد.


درس ریاضی یکی از دروسی است که اکثر دانش آموزان و دانشجویان در یادگیری آن با مشکل مواجه هستند. در بسیاری از اوقات اشکالات پایه ای وجود دارد و در موارد دیگر نیز به دلیل پایین بودن کیفیت کلاسهای مدرسه ممکن است یادگیری به خوبی اتفاق نیافتد. در حالت دیگر ممکن است در ایام امتحانات زمان باقی مانده برای مطالعه درس ریاضی کافی نباشد.


اگر برای رفع اشکال درس ریاضی و یا یادگیری پایه ای آن به برگزاری جلسات تدریس ریاضی در منزل نیاز دارید، برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی دبیرستان و دانشگاهی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی دبیرستان و دانشگاه کلیک نمائید.

بسیاری از مدرسین ریاضی درس فیزیک را هم تدریس می کنند. برای مشاهده لیست مدرسین فعال در زمینه تدریس خصوصی فیزیک بر روی عبارت تدریس فیزیک کلیک نمائید.

درس ریاضی یکی از دروس مهم و اصلی دوره دبیرستان و متوسطه و همچنین دانشگاه به حساب می آید. یادگیری درست و اصولی درس ریاضی در دوران متوسطه و دبیرستان به آموزش بهتر این درس در دوران دانشگاه هم کمک شایانی می کند.

درس ریاضی نه تنها به خودی خود مهم است بلکه بلد بودن آن در یادگیری بهتر سایر دروس موثر است. به عنوان مثال در درس فیزیک یا درس شیمی برای حل مثالها و مسئله ها بلد بودن ریاضی لازم است.

برای یادگیری بهتر ریاضی دبیرستان و متوسطه باید در کلاسهای تدریس مدرسه به صورت کامل شرکت نموده و در کنار آن، در صورت لزوم، از جلسات تدریس خصوصی ریاضی هم استفاده کرد.

البته تنها شرکت در جلسات تدریس ریاضی مدرسه و کلاسهای خصوصی ریاضی کافی نیست. برای آموزش صحیح ریاضی، مطالعه، حل تمرین و مسئله و مرور هم لازم است.


اگر می خواهید برای فرزندتان از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی استفاده کنید ....

اگر ساکن تهران هستید و از نتایجی که فرزندتان در ترمهای قبل گرفته است راضی نبوده و برای تقویت پایه درسی و تضمین موفقیت تحصیلی او قصد دارید با یک مدرس ریاضی خوب هماهنگ کنید ....

اگر به جز تهران، از هر جای دیگر ایران برای آموزش ریاضی به فرزندتان می خواهید لیست کاملی از مدرسین تدریس ریاضی ابتدایی و دبستان را مشاهده نموده و مدرس مورد نظر خودتان را از بین آنها انتخاب کنید ....

در هر صورت، برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی ریاضی در وب سایت (ایران مدرس) بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید.

تدریس خصوصی شیمی، ریاضی، فیزیک، زیست، زبان، عربی

عبارات کلیدی: مدرسین ریاضی، ریاضی، تدریس ریاضی، ریاضیات، تدریس خصوصی ریاضی، مدرس ریاضی، مدرس خوب ریاضی

منبع: ایران مدرس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.