مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

چگونه ریاضی را بهتر یاد بگیریم و در آموزش ریاضی موفق باشیم؟

در این بخش در رابطه با سوال ( چگونه ریاضی را بهتر یاد بگیریم و در آموزش ریاضی موفق باشیم؟ ) مطالبی ارائه می گردد. بسیاری از افراددورانی را که با بی علاقگی در مدرسه به درس ریاضیات می‌پرداختند، به یاد می‌آورند. احتمالاً ریاضیات مشکل ترین درس برای تدریس مطلوب است.  نکات زیر شما را کمک می کنند تا بتوانید ریاضیات را به بهترین وجه به دانش آموزان بیاموزید. گاهی اوقات بکوشید ریاضیات را به سرگرمی تبدیل کنید و در اختیار آن ها قرار دهید. با کمی ابتکار (و استفاده از کتب مرجع مفید)، مسائل روزمره ای چون میهمانان روز جمعه، برنامه ی مسابقات لیگ فوتبال، جداول زمانی برنامه های تلویزیون و امتیاز بازی های انجام شده و غیره، می‌توانند به تمرین مفیدی تبدیل شوند.



1- بپذیرید که اعداد، زبان بیگانه ای به شمار می‌آیند! آن ها مانند جملات یا عبارات طولانی خوانده یا شنیده نمی شوند. سعی کنید مواردی را که دانش آموزان در برخورد با آن دچار مشکل می شوند، شناسایی کنید. ریاضیات مانند ساختن یک دیوار آجری است که اگر یکی از آجرهای آن مفقود شود، تمام فرایند متوقف می‌گردد.

2- به دانش آموزان بیاموزید که انجام یک کار اشتباه، به شرطی که بتوان علت را شناسایی کرد و آن را از میان برداشت، می تواند به اندازه ی انجام یک کار صحیح، مفید باشد. درک و تکمیل صحیح هر مرحله توسط دانش آموزان را مورد تمجید قرار دهید.

3- اولویت های خود را ارزیابی کنید. برای اکثر دانش آموزان احتمالاً مهم تر این است که مبانی درس را خوب یاد بگیرند تا این که به ریاضیات پیشرفته بپردازند. اما همیشه چند تمرین مشکل برای کسانی که نسبت به مسائل چالشی علاقه نشان می‌دهند، آماده داشته باشید.
http://gaka.blogfa.com
کلمات کلیدی: تدریس درس ریاضی، تدریس موفقیت آمیز درس ریاضی، تدریس ریاضی، تدریس خصوصی ریاضی، نحوه تدریس ریاضی، تدریس برتر ریاضی

در بین جلسات تدریس ریاضی حل تمرین و مسئله را حتما از شاگردتان بخواهید. مرور مطالب قبلی هم باید انجام گردد. این مرور می تواند از طریق حل یک مسئله باشد. مثلا اگر مبحثی را دو جلسه قبل تدریس کرده اید یک مسئله به او بدهید و بخواهید که برای جلسه بعد حل آن را بیاورد. به این ترتیب مجبور است برود و آن مباحث را مرور کند تا مسئله ی شما را حل کند. در جلسات تدریس خصوصی ریاضی مبنای کار را جزوه ی درسی مدرسه یا دانشگاه در نظر بگیرید. مثالها و تمرینات را هم از همان جزوه حل کنید. اگر وقت اضافه داشتید خودتان هم می توانید سوال طرح کنید و حل کنید. سوالهای خودتان هم باید نزدیک به مباحث جزوه باشد و مباحث جدید و خارج از محدوده جزوه را خیلی مطرح نکنید. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و یا هر درس دیگری سر وقت حاضر شوید و کمی دیرتر از کلاس خارج شوید. همین کمی بیشتر ماندن به موفقیت کاری شما کمک زیادی می کند. اگر کلاسها خیلی طولانی شد آن را دو بخش کنید و وسط کلاس استراحت بدهید. می تواند کاغذهای A4 ی که مشخصات خودتان روی آن تایپ شده است را برای حل تمرین و مسئله مورد استفاده قرار بدید که براتون تبلیغ هم بشه. به این ترتیب هر کدام از شاگردهای شما افراد دیگری رو به شما معرفی خواهند کرد.


مهمترین نکته ای که باید مد نظر داشته باشید کیفیت تدریس و نتیجه گرفتن دانشجو یا دانش آموز شماست. اگر آنها نتیجه بگیرند افراد دیگر را هم به شما معرفی کرده و شما نیز حتما در کارتان موفق خواهید شد. مهمترین نکته برای موفقیت در تدریس این است: دغدغه شما نتیجه گرفتن شاگردانتان باشد. هر کدام از شاگردهای شما شرایط و استعداد و زمان و ... مخصوص به خودش را دارد. شما باید برای هر کدام از آنها خودتان را به گونه ای هماهنگ کنید و تغییر دهید که در نهایت شاگردان شما نتیجه بگیرند. این مهمترین اصل است. اگر در زمینه آموزش خصوصی ریاضی فعالیت دارید و با درج آگهی تدریس می خواهید تعداد شاگردانتان را افزایش دهید واز تدریس درآمد کسب کنید، آگهی تدریس خودتان را در ایران مدرس ثبت نمائید. برای مطالعه بیشتر در زمینه موفقیت در تدریس ریاضی و مطالعه ریاضی بر روی لینکهای زیر کلیک نمائید.

چگونه تدریس خصوصی ریاضی را خوب انجام دهیم؟
20 راهکار عالی برای آموزش صحیح و گرفتن نمره 20 در درس ریاضی
15 نکته کلیدی برای کسب نمره بالا در درس ریاضی دبیرستان
4- جلسات بعدی تدریس ریاضی را هم با کیفیت بالا برگزار نمائید. هر بار که می خواهید کلاس تدریس جدیدی را آغاز کنید به خودتان بگویید که این بهترین جلسه تدریس من خواهد بود.

5- در کلاس درس و کلاس تدریس ریاضی مطالب را با بیان قابل فهم و روان توضیح دهید. از به کار بردن کلمات سنگین و عجیب غریب خودداری نمائید. مطلب را از بالا ببینید. سعی کنید اشکال شاگردتان را تشخیص دهید و آن مشکل را حل کنید. هر کدام از شاگردهای شما ممکن است مشکل درسی مربوط به خودش را داشته باشد. تشخیص این مشکل و این کلاس تدریس ریاضی را به چه سمتی ببرید با شما است.

6- در کلاس درس فقط تند تند درس ندهید. تمرین و مسئله هم حل کنید. از شاگردتان سوال بپرسید. ببینید که آیا درس را فهمیده است یا نه. از او بخواهید به زبان خودش درس را توضیح دهد. هر از چند گاهی در همان کلاس تدریس ریاضی به شاگردتان مسئله بدهید تا در حضور خود شما ان را حل کند.

7- به دانش آموز یا دانشجوی خودتان تمرین بدهید و برای جلسات بعدی تدریس ریاضی حل تمرین را از او بخواهید. کلاسها را با جدیت پیگیری کنید و در حل تمرینها و پیگری حل آن توسط شاگردتان سخت گیر باشید.

برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی ریاضی بر روی عبارت مدرس خصوصی ریاضی کلیک کنید. اگر در زمینه تدریس خصوصی ریاضی فعالیت دارید با کلیک بر روی عبارت عضویت در سایت در بالای همین صفحه آگهی تدریس خودتان را در سایت (ایران مدرس) ثبت کنید.
استفاده از کلاسهای خصوصی و جلسات تدریس ریاضی و ریاضی مهندسی و همچنین کلاسهای خصوصی برای سایر دروس در صورتیکه به درستی مورد استفاده قرار گیرد و در کنار آنها خود دانش آموز و دانشجو تمرین و مسئله حل کند و مرور را هم از یاد نبرد، برای موفقیت در تحصیل و کسب نمرات خوب  می تواند مفید و موثر باشد. اگر شما هم به هر دلیلی نتوانسته اید در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و یا دانشگاه شرکت کنید کلاسهای تدریس خصوصی گزینه خوبی برای شما است. البته همانطور که گفته شد خودتان هم باید مسئله حل کنید و مطالبی که در این جلسات ارائه می شود را بخوانید.
مرور را فراکوش نکنید. حین مطالعه درس ریاضی می توانید فرمولها و روابط را برای خودتان خلاصه برداری کنید و در مرورهای بعدی از آنها استفاده نمائید. تا جایی که می توانید و وقت دارید، تمرین و مسئله حل کنید. تمرین مادر یادگیری است. هر چه تمرینات بیشتری برای درس ریاضی حل کنید تسلط شما افزایش می یابد. البته حین تمرین حل کردن باید به نحوه حل تمرین فکر کنید و خودتان راه حل ارائه دهید. حتی اگر راه حل شما اشتباه هم باشد اشکالی ندارد ولی حتما قبل از اینکه حل درست سوال را نگاه کنید، خودتان به حل مسئله فکر کرده و راه حلی ارائه دهید.
منبع: ایران مدرس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.