مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

راهکارهای خوب برای موفقیت در ریاضی کنکور و کسب درصد بالای ریاضیات کنکوری

راهکارهای خوب برای موفقیت در ریاضی کنکور و کسب درصد بالای ریاضیات کنکوری در این بخش ارائه شده است. نحوه مطالعه درس ریاضی برای کنکور با چگونگی مطالعه ریاضی برای امتحانات تفاوت دارد. هر چند که در هر دو حالت قدم اول یادگیری کامل درس و حل تمرین و مسئله برای تسلط بر مطلب است. در حالت کلی برای یادگیری یک مبحث از درس ریاضی و تسلط بر آن به منظور پاسخگویی به سوالات کنکور در آن مبحث، روند زیر می تواند مفید باشد.

iranmodares

1- در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه با دقت و تمرکز کامل به مطالب ارائه شده گوش داده و جزوه مناسبی یادداشت کنید (در صورت لزوم می توانید در کلاسهای تدریس ریاضی کنکور به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی شرکت کنید).

2- بعد از برگزاری کلاسهای تدریس ریاضی برای مطالب ارائه شده مرورهای منظمی در نظر بگیرید.

3- تمرینها و مسائل حل شده توسط مدرس ریاضی یا معلم ریاضی خود را یک بار دیگر حل کنید.

4- برای هر مبحث، چند تمرین و مسئله اضافی حل کنید (به تناسب وقتی که دارید).

5- تست های کنکور سالهای گذشته را حل کنید.

6- با حل تست های کنکور و مسائل بیشتر تسلط خود را افزایش دهید. حین تست زنی نکات مهم تست ها را برای مرورهای بعدی یادداشت کنید.

7- اگر در بخش هایی از درس ریاضی اشکال دارید می توانید از مدرسین خصوصی ریاضی کمک بگیرید. برای مشاهده لیست مدرسان فعال در زمینه تدریس ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضیات کلیک نمائید.



8- یادداشت کردن جزوه های مناسب در کلاسهای مدرسه و در صورت لزوم کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کنکور: در کلاسهای مدرسه و در صورت لزوم کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کنکور و همچنین حین مطالعه کتابهای درسی و کمک آموزشی و حین تست زنی نکات مهم را در جزواتی برای خودتان یادداشت نمائید تا بتوانید در مرورهای بعدی از آنها استفاده کنید. در ایام نزدیک کنکور همین یادداشت ها و جزوات کوچک بسیار به شما کمک خواهد کرد.

9- یادداشت کرن نکات مهم تست های زده شده: همانطور که گفته شد، یادداشت کردن نکات مهم تست های ریاضی زده شده نیز در مرورهای بعدی به شما کمک بسیاری خواهد کرد. تست های مهم را علامت بزنید تا در مراجعات بعدی فقط آنها را مرور نمائید.

10- استفاده از تجربه دیگران در کسب درصد بالای درس ریاضی: اگر در اطراف خود کسانی را دارید که در درس ریاضی کنکور درصد بالایی زده اند از مشورت و راهنمایی آنها و حتی در صورت امکان از جزوات آنها استفاده کنید. بپرسید که چه کتابهایی مطالعه کرده اند، چه جوری تست زده اند و چند ساعت در روز ریاضی خوانده اند.


روند ارائه شده برای مطالعه سایر دروس همچون شیمی و فیزیک هم کمابیش صادق است. در این زمینه می توانید از مدرس شیمی یا معلم فیزیک خود کمک بگیرید.



با استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی می توانید در کنکور درصد بالاتری برای این درس زده و در جهت موفقیت در کنکور گام مثبتی بردارید.

ریاضی یکی از دروس مهم و تعیین کننده در کنکور رشته ریاضی و تجربی است. اگر بتوانید ریاضی را خوب بزنید واقعا به کسب رتبه خوب در کنکور کمک زیادی کرده اید.

برای کسب درصد بالای ریاضی در کنکور در مرحله اول باید در کلاسهای مدرسه شرکت کرده و کتاب درسی را با دقت بخوانید. از معلم ریاضی و دبیر ریاضی خودتان برای رفع اشکال و یادگیری بهتر مشورت و کمک بخواهید. هر سوالی که در کلاس درس برایتان پیش آمد بپرسید.

در مرحله بعد از کتابهای کمک آموزشی، تست های کنکور سالهای قبل و ... کمک بگیرید. با یک بر نامه ریزی خوب مطالعه، تست زنی و مرور را در کنار هم داشته باشید. در نهایت اگر درجایی از درس برایتان اشکالی باقی ماند، از جلسات آموزش خصوصی ریاضی کمک بگیرید و با یک مدرس خصوصی ریاضی خوب هماهنگ کنید.

برای مشاهده لیست مدرسین فعال در زمینه اموزش و تدریس خصوصی ریاضی کنکور و مدرسین ریاضی دبیرستان و دانشگاه بر روی عبارت معلم خصوصی ریاضی کلیک کنید.


iranmodares



1- ابتدا بدون در نظر گرفتن زمان، سعی کنید 20 تست را از مبحث مورد نظر حل کنید. به اندازه کافی به خودتان زمان بدهید و تا جایی که می توانید سعی کنید سوالات و تست های موجود را حل کنید. سپس حل آنها را نگاه کرده و اشکالات خود را یادداشت کنید. نکاتی که از تست های فیزیک یاد می گیرید را به صورت خلاصه بنویسید.

2- دو یا سه سری از تست های فیزیک مبحث مورد نظر را به همین ترتیب حل کنید.

3- سری های بعدی تست های فیزیک از همان مبحث را با در نظر گرفتن زمان استاندارد آن حل کنید.

4- بعد از آن که چند مبحث را به همین ترتیب تست زدید، تست های فیزیک این چند مبحث را در یک مجموعه از تست ها حل کنید. حل کردن تست های فیزیک یک مبحث در مجموعه ای از تست ها باعث می شود که تست های مربوط به آن مبحث را در بین تست های دیگر تشخیص دهید.


مانند هر درس دیگری بهترین کاری که می توانید برای افزایش یادگیری و کارایی خود انجام دهید این است که بعد از آنکه مبحث جدیدی از درس ریاضی در دبیرستان یا دانشگاه توسط دبیر یا استادتان تدریس شد، بعد از ظهر همان روز (تاکید می کنم همان روز) درس را مرور کنید. این کار واقعا تاثیر زیادی در میزان یادگیری شما دارد. این کار را هرگز به روز بعد موکول نکنید چون میزان تاثیر آن به شدت کاهش می یابد. به احتمال زیاد این نکته را همه ما می دانیم ولی تعداد بسیار کمی از افراد که موفقترین افراد هم هستند به این نکته عمل می کنند. پس شما نیز حتما این کار را انجام دهید.



راهکارهایی برای کسب نمره بالا و موفقیت در درس ریاضی در این بخش ارائه شده است.

1- در کلاسهای مدرسه و دانشگاه تدریس ریاضی شرکت کنید. تا جایی که ممکن است غیبت نکنید.

2- در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی در صورت لزوم برای رفع اشکال استفاده کنید. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک نمائید.

3- در کلاسهای تدریس ریاضی با تمرکز کامل به مطالب ارائه شده گوش دهید.

4- در کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی ریاضی حتما جزوه یادداشت کنید. با یادداشت جزوه تمرکز شما افزایش می یابد و مطالب را بهتر می فهمید.

5- هر سوالی که برایتان پیش آمد در کلاسهای تدریس ریاضی بپرسید و یا یادداشت نمائید تا بعدا بپرسید.


مدرس ریاضی و فیزیک شما به هر ترتیب مباحثی که مد نظر خودش است و بعدا از همان مباحث سوال مطرح می کند را در کلاس تدریس ارائه می کند. بنابراین عاقلانه است که در کلاسهای تدریس ریاضی و تدریس فیزیک در هر مقطعی که هستید (دبیرستان یا دانشگاه) شرکت کنید. در ضمن، فقط حضور فیزیکی شما در کلاس درس کافی نیست. باید، تا جایی که می توانید به مباحث ارائه شده گوش دهید و سعی کنید یاد بگیرید. به هر حال شما وقتتان را که گذاشته اید. بنابراین تلاش کنید چیزی هم یاد بگیرید. در کلاسهای تدریس ریاضی و تدریس فیزیک و یا هر درس دیگری، جزوه بردارید و یادداشت کنید. بدون یادداشت برداری و نوشتن جزوه شرکت در کلاس فایده ای ندارد. کم رنگترین جوهرها از قوی ترین حافظه ها ماندگارتر است. بنابراین تلاش کنید حتما جزوه خودتان را داشته باشید. در ضمن، وقتی در کلاسهای تدریس مدرسه و یا حتی در کلاسهای تدریس خصوصی جزوه یادداشت می کنید، فایده دیگری که دارد این است که حواستان هم جمع تر خواهد بود. شما اگر بخواهید جزوه بنویسید باید مطلب را فهمیده باشید و یا حداقل بخشی از آن را فهمیده باشید. بنابراین یادداشت کردن جزوه در کلاسهای تدریس ریاضی و فیزیک می تواند مفید و موثر باشد. نکته دیگری که وجود دارد این است که شما بعدا جزوه خودتان را بهتر می فهمید تا جزوه ای که از دیگران کپی کرده باشید. در جزوه خودتان هم مطالبی را یادداشت خواهید کرد که به نظر خودتان مهم است. ممکن است حین تدریس ریاضی یا تدریس فیزیک و یا هر درس دیگری مطلبی به نظر شما مهم برسد ولی دوست شما که قرار است بعدا جزوه را از او کپی بگیرید به نظرش این مطلب مهم نباشد و یادداشت نکند.



iranmodares

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.