مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

آموزش و یادگیری بهتر ریاضی، موفقیت در امتحانات ریاضی

همانطور که در مقالات قبلی وب سایت (ایران مدرس) هم گفته شده است، برای آموزش و یادگیری بهتر ریاضی شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی مهم است. در کلاس تدریس ریاضی شما مطلب را سریعتر یاد می گیرید. در این کلاسهای مدرس و معلم شما با تسلطی که بر مبحث دارد مطالب را به بهترین شکل به شما ارائه می کند. بنابراین حتما در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه یا دانشگاه شرکت کنید و سعی کنید تا جایی که ممکن است غیبت نکنید. در کلاسهای تدریس ریاضی ممکن است بقیه همکلاسی های شما سوال بپرسند و روی مسائل و تمرینها بحث هم بشود. خود این امر به یادگیری بهتر شما کمک زیادی می کند. بنابراین به سوالهای همکلاسی های خودتان و جوابی که معلم ریاضی هم می دهد گوش کنید و نکات را یاد بگیرید. در کلاسهای تدریس ریاضی اگر سوالی برای خودتان هم پیش آمد بپرسید. یا اگر موقعیت مناسب نیست یادداشت کنید که بعدا بپرسید. همین سوال ممکن است بعدا در امتحان مشکل ساز شود (البته اگر سوال را نپرسید). در کلاسهای تدریس ریاضی و سایر دروس جزوه یادداشت کنید.چون هم حین نوشتن بهتری ساد می گیرید و هم بعدا که می خواهید درس را بخوانید جزوه خودتان را بهتر می فهمید. به امید جزوه دیگران نباشید.
iranmodares

دانلود رایگان فرمولهای مهم حد و مشتق و قواعد محاسبه حد در ریاضی

دانلود پرکاربردترین فرمولهای مشتق گیری و انتگرال گیری

دانلود روابط و فرمولهای پایه ای مشتق

دانلود جزوه کاربرد مشتق


مغز خودتان را مانند سایر عضلات با تمرین و مداومت می توانید قوی کنید. هر چه تمرین ریاضی بیشتری حل کنید، ذهن ریاضی شما و آن بخشی از مغز شما که با حل مسائل ریاضی در ارتباط است قوی تر خواهد شد. ابتدا از مسائل راحتتر شروع کنید و به مرور سراغ مسائل و تمرینات سطح بالاتر بروید. اگر در بخشی از درس ریاضی اشکال اساسی دارید و یا در سالهای قبل هم همان بحث را خوب یاد نگرفته اید، استفاده از کلاسهای خصوصی آموزش ریاضی ممکن است کمک کننده باشد. استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی برای یادگیری بهتر آن می تواند مفید و موثر باشد. به شرطی که خودتان در کنار جلسات تدریس مسئله حل کنید و درس بخوانید. دقت کنید حتی با استفاده از کلاسهای خصوصی هم نقش شما کمرنگ نخواهد شد. تلاش خودتان همواره لازم است. برای مشاهده لیست مدرسین تدریس ریاضی در سایت (ایران مدرس) بر روی عبارت مدرس خصوصی ریاضی کلیک کنید.

یکی از راهکارهای بسیار خوب برای ایجاد انگیزه و یادگیری بهتر درس ریاضی این است که در کلاس درس علاقه نشان دهید و سعی کنید جزوه درسی خود را جذاب و خوانا بنویسید.
سعی کنید تمامی نکاتی که در کلاس توسط معلم ریاضی گفته می شود را یاداشت نمائید. حتی اگر بعضی از دوستانتان سوالاتی می پرسند و دبیر ریاضی شما به آنها پاسخ می دهد،در صورتی که نکته جدیدی داشت آن را یاداشت کنید.
حین تدریس ریاضی توسط معلم یا دبیرتان سعی کنید که هم گوش دهید و هم جزوه مناسبی یادداشت نمائید.
نکات دیگری برای یادگیری درس ریاضی در مقالات دیگر همین وب سایت ارائه شده است.
برای کسب نمره عالی در درس ریاضی موارد زیر را مد نظر داشته باشید:
1-حضور در کلاسهای تدریس ریاضی: به صورت مرتب در کلاسهای تدریس درس ریاضی شرکت کنید. یادگیری در کلاس درس به نسبت مطالعه شخصی مفیدتر و موثرتر است.
2- حل تمرینات و مسائل حل شده در کلاس درس ریاضی: مسائل و تمریناتی که در کلاس تدریس ریاضی حل شده است را یکبار دیگر خودتان حل کنید. حل مسائل را برای خودتان شرح دهید.
3- حل مسائل و تمرینات اضافی ریاضی: برای آموزش درس ریاضی بهترین راهکار حل مثال و تمرین است. هر چه بیشتر تمرین حل کنید مهارتتان بیشتر خواهد شد.

4- مطالعه پیش از کلاس ریاضی

5- مرور درس پس از کلاسهای ریاضی و همچنین پس از مطالعه ریاضی
6- استفاده از جزوات و نمونه سوالات ریاضی موجود در سایتهای آموزشی
برای دانلود جزوات و نمونه سوالات ریاضی بر روی عبارت دانلود جزوه و نمونه سوال امتحانی کلیک نموده و در بخش جستجوی صفحه ای که باز می شود، عبارت مورد نظر را وارد کنید (مثلا: سوال ریاضی 1).
7-
حل مسائل و مثالهای حل شده توسط معلم، استاد و یا مدرس خصوصی ریاضی: مسائل و مثالهای حل شده را بدون نگاه کردن به راه حل آن دوباره حل کرده و راه حل خود را با راه حل ارائه شده توسط مدرس یا استاد خود مقایسه کنید. سعی کنید مسئله را خودتان حل نمائید. به صورت روزنامه وار خواندن سوالها و مرور سطحی فایده ای ندارد. با حل دوباره سوالها بیشتر با مسئله درگیر شده و علاوه بر اینکه به لحاظ ذهنی قویتر می شوید، یادگیری عمیق تری هم خواهید داشت. تعداد زیادی از دانش آموزان یا دانشجویان در طول ترم یا ایام امتحانات تعداد زیادی مسئله حل شده را از روی کتاب یا حل المسائل نگاه می کنند تا بلکه با دیدن تعداد زیادی سوال حل شده ریاضی بتوانند از پس امتحان برآیند. ولی اینگونه حل سوال و مسئله ریاضی و این شیوه مطالعه فایده ای ندارد. اگر تعداد محدودتری سوال حل کرده باشید ولی برای حل هر سوال به اندازه کافی فکر کرده و زحمت کشیده باشید درس را بهتر یاد گرفته و از لحاظ ذهنی قویتر می شوید. ذهن ریاضی شما تنها با فکر کردن و حل مسائل توسط خودتان قوی تر می شود. خواندن درس، حضور در کلاسها، مرور و .... این موارد همه لازم است ولی عاملیکه بیشترین تاثیر در یادگیری ریاضی توسط شما را دارد، حل مسائل و تمرینها به گونه ای است که گفته شد. درست مانند ورزشکاری که با بلند کردن هر وزنه ای که مقداری وزن آن از توانایی خودش بیشتر است مقداری به حجم عضلات خود می افزاید، شما نیز با حل هر مثال و مسئله ریاضی که مقداری شما را به تفکر وادارد مقداری به توانائی های ذهنی تان می افزائید. پس در قدم اول مثالها و تمرینات حل شده را خودتان یکبار دیگر حل کنید. برای حل این تمرینات و مثالها بدون نگاه کردن به حل آنها باید فکر کنید و این مفید است. اگر نهایتا نتوانستید حل کنید به راه حل نگاه کنید. این کار ایراد ندارد ولی اینکه از همان ابتدا مستقیم بروید سراغ راه حلها این نوع مطالعه برای یادگیری ریاضی مفید نیست. در ادامه از مسائل و تمرینات سخت تر و سطح بالاتر که ذهن شما را به چالش می کشد و توانائی های شما را افزایش می دهد استقبال کنید.

8- استفاده از سی دی های آموزشی ریاضی: سی دی های آموزش ریاضی هم می تواند به موفقیت شما در درس ریاضی کمک کند.
9- تمرکز در حین مطالعه درس و در کلاسهای ریاضی: داشتن تمرکز در هرکاری لازم است و در مطالعه و آموزش لازمتر. برای یادگیری روشهای افزایش تمرکز به بخشهای دیگر همین سایت مراجعهکنید. در بخش مقالات کلمه "تمرکز" را جستجو کنید.
10- آهسته و پیوسته خواندن درس ریاضی: ریاضی درس شب امتحانی نیست. به هیچ عنوان خواندن آن را به شب امتحان موکول نکنید. در طول ترم درس را مطالعه کنید و تمرین حل کنید. خیلی ها به امید کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی آن را تا نزدیکی های امتحان کنار می گذارند. خیلی وقتها اگر اوضاع خیلی بحرانی باشد از دست مدرس خصوصی ریاضی هم کاری ساخته نیست. پس درس را در طول ترم بخوانید.

به منظور یادگیری بهتر درس ریاضی و موفقیت در آن حضور فعال و موثر در کلاس درس می تواند بسیار مهم باشد.
حین تدریس ریاضی توسط دبیر ریاضی خود سعی کنید با دقت گوش دهید، اگر سوال داشتید حتما بپرسید، جزوه خوبی یادداشت کنید، علاقه به یادگیری ریاضی نشان دهید و نکات مهم را با دقت بنویسید.
فعال بودن در کلاس درس ریاضی و سایر دروس را به یک عادت تبدیل کنید. نه اینکه یک روز سرحال باشید و روز دیگر بی حوصله. کنجکاو باشید و سعی کنید تا مطلب را به خوبی یاد نگرفته اید از آن عبور نکنید.


1ـ نسبت به ریاضی دید مثبت تری پیدا کنید. برای این کار لیستی از کاربردهای ریاضی را در رشته های مختلف و امور جاری زندگی بنویسید. مثلاً کاربرد ریاضی در ساختمان سازی.

2ـ مطالبی که هنگام مطالعه می خوانید حتی فرمول ها و معادلات را به زبان رایج فارسی برگردانید و سوالات امتحان را نیز به زبان رایج فارسی برگردانید.

3ـ برای سریع حل کردن مسائل ریاضی، تمرین کنید و هنگام مطالعه وقت بگیرید که یک مساله در فلان موضوع را در چند دقیقه حل می کنید. هر چند عجله داشتن و شتاب زدگی توصیه نمی شود زیرا باعث اشتباه می شود ولی سرعت عمل در جایی که شما متوجه راه حل شده اید و آن را بلدید، در جلوگیری از کمبود وقت به شما کمک می کند.

4ـ مساله را گام به گام حل نمایید. که باعث فهم خوب مساله و حدس راه حل های درست می شود.

5ـ قبل از انجام محاسبات، مساله را تجزیه و تحلیل کنید و با جزئیات طرح کنید.

چند راهکار برای رفع اشکال در درس ریاضی - اگر در درس ریاضی به اشکال برخوردید و یا احساس کردید یادگیری آن برای شما مشکل شده است، موارد زیر ممکن است بتواند به رفع اشکال درس ریاضی کمک کند:
1- مرور مطالب خوانده شده در کلاس درس از خود کتاب درسی و یا جزوه خودتان
2- حل تمرینات اضافی و اختصاص وقت بیشتر به مطالعه مطالب خوانده شده
3- استفاده از کتابهای کمک آموزشی ریاضی برای فهم بهتر مطالب
4- استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی

منبع: ایران مدرس




iranmodares


معلم ریاضی 1 و 2-رویت-تدریس مکانیک سیالات-گروه آموزشی-تدریس خصوصی-آموزش تخصصی آهنگسازی-فیزیک-تدریس ریاضیات دبیرستان-تدریس ریاضیات-تدریس-تدریس خصوصی دروس باغبانی-تدریس تافل-آموزش ریاضیات-نرم افزار تکلا استراکچر-تدریس مقاومت مصالح-فیزیک-ریاضی و فیزیک دبیرستان-زبان انگلیسی-آموزش تضمینی استاتیک-تدریس-ریاضیات-استاتیک-مدرس خوب درس زمین شناسی-تدریس ریاضیات دبیرستان-تدریس-پیش دانشگاهی-دوره دوم متوسطه-آموزگار-ریاضیات-تدریس شیمی-استاد مقاومت مصالح-مدرس شیمی-آموزش ریاضی در اصفهان-تدریس ریاضی-تدریس ریاضیات دبیرستان-اقتصاد کلان-تدریس فیزیک-تدریس دروس دبیرستان-لیست مدرسین ریاضی مهندسی-ارزان-دینامیک ماشین-تدریس دروس ریاضیات و فیزیک دبیرستان-تدریس ترمودینامیک-تدریس خصوصی-سازه های فولادی-تدریس خصوصی ریاضی-فیزیک-مهندسی کامپیوتر-تدریس اقتصاد کلان-آموزش مهندسی مکانیک-پروژه های دانشجویی-استاد خصوصی-تدریس مدیریت-ﺗﺤﻠﻴﻞ ﺁﻣﺎﺭﻱ-معلم ریاضیات دبیرستان-زیست-آموزش عربی-دروس دبیرستان-مدرس فیزیک کنکور-آموزش TOEFL-مفهومی-اصول حسابداری-مجید رحیمی روانشناس-تدریس آمار-مدرس نرم افزار sas-فیزیک دبیرستان-تدریس ریاضیات-تدریس خصوصی شیمی (توافقی)-ریاضی-مدرس مهندسی برق-ریاضیات پایه-GPC-ANSYS-تدریس ریاضی-کنکور-تدریس-شیمی کنکور-تدریس ریاضیات دبیرستان-تدریس شیمی کنکور-سازه-انتقال حرارت 2-ریاضی 1-تدریس خصوصی برق خودرو-تدریس مقاومت مصالح-تدریس-دروس مدیریت-درمان اضطراب با هیپنوتیزم-تدریس دروس ابتدایی-مهندسی نفت-ساده و مفهومی-تدریس خصوصی ریاضی دبیرستان-دعوت به همکاری تدریس سال 94-تافل-کنکور95-ارشد رشته مدیریت-ETABS-مهندسی شیمی-ریاضیات کنکور-تدریس مهندسی مکانیک-آموزش مکالمه زبان-

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.