مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

راهکارهای موثر برای آموزش صحیح و یادگیری درس ریاضی

برای یادگیری درس ریاضی یک برنامه ریزی صحیح، تمرکز در کلاس خصوصی و گروهی ریاضی و حل مثال و تمرین لازم است.

هر کاری را که در زندگی بخواهید با موفقیت انجام دهید به برنامه ریزی احتیاج دارید. برای یادگیری و آموزش ریاضی نیز داشتن یک برنامه خوب و منسجم لازم است. برای مرور درس ریاضی، شرکت در کلاسها و حل مثال و تمرین زمان مشخصی را در نظر بگیرید.

در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و یا اگر مدرس خصوصی دارید، در جلسات تدریس خصوصی ریاضی با تمرکز کامل به مطالب گوش دهید. مطالبی را که در کلاس درس در مدت کوتاهی می توانید یاد بگیرید خودتان به تنهایی در مدت زمان بیشتری می توانید متوجه شوید.

نهایتا حل مثال و تمرین را برای یادگیری ریاضی فراموش نکنید. تمریناتی که معلم یا دبیر ریاضی به شما داده است و تمرینات اضافی هم حل کنید.

1- پیش مطالعه درس ریاضی: قبل از رفتن به کلاس درس مطلبی که قرار است درس داده شود را به صورت مختصر مطالع کنید تا یک دید اولیه نسبت به موضوع داشته باشید.
2- گوش دادن در کلاس درس: در کلاس درس با دقت گوش دهید. مطالبی که در کلاس ارائه می شود بعدا خودتان با انرژی بیشتری می توانید یاد بگیرید. پس بهتر است در همان کلاس درس آن را فرا بگیرید.
3- مرور بعد از جلسات تدریس: مرور بعد از جلسات تدریس به همان اندازه که راحت است، سخت هم می باشد. معمولا وقتی این بحث مطرح می شود همه تصمیم می گیرند آن را اجرا کنند ولی کمتر این اتفاق می افتد. مرورو بعد از تدریس به یادگیری شما کمک فراوان می کند.

4- برنامه ریزی درست برای مطالعه ریاضی: مواردی را که باید مطالعه یا مرور شود به صورت زمانبندی شده در برنامه خود ذکر کنید و هر موردی که انجام شد، آن را تیک بزنید. برنامه شما اگر صد در صد هم انجام نشود باز هم مفید بوده و تاثیر خود را خواهد گذاشت.

5- از خودتان حین مطالعه و حل تمرینات ریاضی سوال بپرسید. به این ترتیب در خودتان انگیزه ایجاد کرده و می توانید مطالب را به زبان خودتان تشریح کنید.


6- استفاده از کتابهای کمک آموزشی ریاضی: کتابهای کمک آموزشی ریاضی نیز در صورتیکه استفاده درستی از آنها بشود می تواند به پیشرفت شما در درس ریاضی کمک کند. استفاده درست به این معنی که اول سعی کنید مسائل را خودتان حل کنید و حل خودتان را بنویسید. اگر نشد بعد به راه حل ارائه شده در این کتابها مراجعه نمائید.

7- حل مسائل و تمرینات سطح بالا: اگر درس را خوب یاد گرفتید و تمرینات کافی هم حل نمودید، برای افزایش سطح تسلط خود می توانید تمرینات سطح بالاتری حل کنید. هر چه بیشتر تمرین حل کنید مسلط تر می شوید.

8- استفاده از سی دی های آموزشی ریاضی: سی دی های آموزش ریاضی هم می تواند به موفقیت شما در درس ریاضی کمک کند.


برای دانلود جزوات و نمونه سوالات ریاضی بر روی عبارت دانلود جزوه و نمونه سوال امتحانی کلیک نموده و در بخش جستجوی صفحه ای که باز می شود، عبارت مورد نظر را وارد کنید (مثلا: سوال ریاضی 1).


9- گوش دادن به سوال دیگران: اگر دیگر دانش آموزان و دانشجویان سوالی داشتند به آن گوش دهید. همین سوال ممکن است بعدا برای شما هم مطرح گردد.

10- انجام کار اضافه و داوطلب شدن برای حل تمرینات بیشتر: اگر تمرین اضافه، پروژه یا هر چیز دیگری در کلاس مطرح شد شما برای انجام آن داوطلب باشید. به یادگیری درس و حل مسئله و تمرین علاقه نشان دهید. همه چیز از خود شما شروع می شود. اگر با علاقه و با انگیزه کارها را انجام دهید تمام کائنات در جهت موفق شدن شما دست به کار می شود.

11- داشتن هدف و انگیزه مشخص: در زندگی و تحصیل هدف مشخص و واضحی داشته باشید. مثلا برای ریاضی هدف خودتان را به این شکا می توانید مشخص کنید که این ترم نمره من بالای 19 خواهد شد.


12- مثالهای حل شده در جلسات تدریس ریاضی را دوباره حل کنید.

13- از مسائل راحت شروع کنید و کم کم مسائل سطح بالاتر حل کنید.

14- برنامه ریزی دقیق برای مطالعه و تمرین در طول ترم داشته باشید.

15- در صورت استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی، این جلسات را به ایام امتحانات موکول نکنید.

16- مسائل را برای خودتان تشریح کنید.

17- هر چه تمرین بیشتری حل کنید درس را بهتر یاد می گیرید.

18- از نمونه سوالات امتحانی ریاضی ترم های قبل استفاده کنید.

19- هر سوال که حین مطالعه ریاضی برای شما مطرح شد، جلسه بعد از مدرس ریاضی یا معلم خصوصی ریاضی خودتان بپرسید.

20- از کتابهای کمک درسی به درستی استفاده نمائید.


اگر می خواهید تمرینات و مسائل ریاضی را بهتر و راحتتر حل کنید، روشهای زیر می تواند مفید باشد:

1- در کلاس تدریس ریاضی به مطالب ارائه شده با دقت گوش دهید: اگر به مطالبی که در کلاس تدریس ریاضی ارائه می شود با دقت گوش دهید و درس را خوب یاد بگیرید، اگر مثالهایی که در کلاس تدریس ریاضی حل می شود را با دقت دنبال کنید، بعدا مسائل و تمرینات ریاضی را راحتتر می توانید حل کنید.

2- مثالهای حل شده در کلاس تدریس ریاضی را دوباره حل کنید: اولین کاری که قبل از حل تمرینات جدید باید انجام دهید، حل مثالها و تمرینات حل شده در کلاس تدریس ریاضی است. مثالها را خودتان یکبار دیگر حل کنید و از بلد بودن آنها مطمئن شوید.

3- از معلم و مدرس ریاضی خودتان سوال بپرسید: هر بار که سوال یا تمرینی را حل کردید و حل آن را بلد نبودید، از معلم ریاضی و یا مدرس خصوصی ریاضی خودتان بپرسید. اجازه ندهید که اشکالی در حل تمرینات برای شما باقی بماند. یک اشکال کوچک ممکن است در امتحان پایانی و کنکور دردسر ساز شود.

4- از جلسات تدریس خصوصی ریاضی استفاده کنید: اگر در حل تمرینات و سوالات ریاضی اشکال دارید، یک راکار خوب برای رفع اشکال استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی است. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت آموزش خصوصی ریاضی کلیک کنید. تعدادی از مدرسین فعال در زمینه تدریس خصوصی ریاضی هم در پایین همین مطلب نشان داده شده اند.

5- ابتدا تمرینات راحتتر را حل کنید: بعد از حل دوباره مثالهای حل شده در کلاسهای تدریس ریاضی، ابتدا تمرینات راحتتر ریاضی را حل کنید و به تدریج تمرینات سطح بالاتر و سخت تر را حل نمائید. هر چه تمرینات بیشتری حل کنید، تسلط شما بیشتر خواهد شد.


iranmodares


منبع: ایران مدرس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.