مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

راهکارهای خوب برای تدریس موفق ریاضی و اموزش موفق ریاضیات

در کلاس تدریس ریاضی جدی باشید: تدریس ریاضی را جدی بگیرید تا شاگرد یا شاگردان شما هم آن را جدی بگیرند. در کلاس درس در عین حال که جدی هستید و مطالب را تا جایی که می توانید به بهترین شکل ارائه می کنید، استراحت و شوخی را هم در نظر بگیرید. جدی بودن کلاس تدریس به معنی خشک و بی روح بودن آن نیست. در کلاس تدریس خود درس را جدی بگیرید و مطالب را عالی ارائه کنید. تمرین بدهید و تمرینات را با جدیت در جلسات بعدی تدریس ریاضی بخواهید. سوال بپرسید و از دانش آموزان و یا دانشجویان با جدیت انجام تمرینات و حل مسائل و مثالها را بخواهید. اگر شاگردهای شما در طول برگزاری کلاسها، درس را جدی نگیرند و تمرین و مسئله حل نکنند در آخر کلاسها به مشل بر می خورند. بنابراین باید در طول ترم و در زمان برگزاری کلاسها آنها هدایت کنید. در ضمن، تنها در صورتی که شاگرد یا شاگردهای شما تمرین حل کنند می توانید تشخیص دهید که درس را یاد گرفته اند یا نه.
در این بخش در رابطه با چگونگی حل مسائل ریاضی و فیزیک و کسب نمره بالا در این دو درس مطالبی ارائه می گردد. برای حل اصولی و صحیح مسائل فیزیک و ریاضی و کسب نمره بالا در این دو درس موارد زیر را مد نظر داشته باشید.

1- تا جایی که ممکن است در کلاسهای تدریس ریاضی و فیزیک حضور منظم و فعال داشته باشید. در کلاسهای تدریس ریاضی و تدریس فیزیک روند حل مسائل توسط مدرس و معلم خودتان را با دقت دنبال کرده و سعی کنید یاد بگیرید.

2- مثالها و مسائلی را که در کلاسهای تدریس ریاضی و تدریس فیزیک حل شده اند را خودتان یکبار دیگر حل کنید. ابتدا خودتان سعی کنید مثال را حل نمائید و راه حلی برای مسائل مختلف ارائه کنید. اگر نتوانستید مسئله ای را حل کنید هم ایرادی ندارد. ولی حتما یک حل کوتاه برای آن ارائه کنید. اشتباه هم باشد ایرادی ندراد. سپس حل درست سوال را نگاه کنید و اشکالات خودتان را برطرف نمائید. برای یادگیری ریاضی و فیزیک حل مسئله و تمرین بسیار مهم است.
در این بخش نکاتی برای موفقیت در تدریس خصوصی ریاضی ارائه می گردد:

1- در مرحله اول سعی کنید بر مباحث تدریسی خودتان تسلط داشته باشید.

2- حین تدریس ریاضی، هر مبحثی را که تدریس می کنید، یکی دو تمرین و مثال برای آن حل کنید.

3- حین تدریس ریاضی و حین حل تمرینها و مسائل به صورت مداوم از شاگردانتان سوال بپرسید تا مطمئن شوید که با مسئله و تمرین درگیر شده اند و روند حل را یاد گرفته اند.

4- کلاس ریاضی را متنوع برگزار کنید. هم درس را ارائه دهید، هم تمرین و مسئله حل کنید و در بخشی از کلاس از خود شاگردانتان بخواهید که تمرین حل کنند.

5- به شاگردانتان تمرین و مسئله بدهید و در جلسات بعد تدریس ریاضی حل آنها را بخواهید.
iranmodares

اگر می خواهید تمرینات و مسائل ریاضی را بهتر و راحتتر حل کنید، روشهای زیر می تواند مفید باشد:

1- در کلاس تدریس ریاضی به مطالب ارائه شده با دقت گوش دهید: اگر به مطالبی که در کلاس تدریس ریاضی ارائه می شود با دقت گوش دهید و درس را خوب یاد بگیرید، اگر مثالهایی که در کلاس تدریس ریاضی حل می شود را با دقت دنبال کنید، بعدا مسائل و تمرینات ریاضی را راحتتر می توانید حل کنید.

2- مثالهای حل شده در کلاس تدریس ریاضی را دوباره حل کنید: اولین کاری که قبل از حل تمرینات جدید باید انجام دهید، حل مثالها و تمرینات حل شده در کلاس تدریس ریاضی است. مثالها را خودتان یکبار دیگر حل کنید و از بلد بودن آنها مطمئن شوید.

3- از معلم و مدرس ریاضی خودتان سوال بپرسید: هر بار که سوال یا تمرینی را حل کردید و حل آن را بلد نبودید، از معلم ریاضی و یا مدرس خصوصی ریاضی خودتان بپرسید. اجازه ندهید که اشکالی در حل تمرینات برای شما باقی بماند. یک اشکال کوچک ممکن است در امتحان پایانی و کنکور دردسر ساز شود.
برای موفقیت در تدریس ریاضیات و فیزیک ابتدایی تا دانشگاه در مرحله اول سعی کنید تسلط خودتان را بر مطلب تدریسی بالا ببرید.

ممکن است شما مبحثی را که می خواهید تدریس کنید بلد باشید. ولی به هر حال، بلد بودن با تسلط داشتن متفاوت است. وقتی که بر مبحث مسلط هستید، مطالب را روانتر هم ارائه می کنید.

در مرحله بعد سعی کنید مطالبی را که در جلسات تدریس می خواهید ارائه کنید برنامه ریزی کنید. اینکه چه بخشی از کلاس را می خواهید درس بدهید و چه سهمی از آن را می خواهید تمرین حل کنید.

البته برای جلسات تدریس خصوصی ریاضی و تدریس فیزیک شاید خیلی برنامه ریزی دست شما نباشد و جزوه کلاسی باید گفته شود. ولی به هر حال سعی کنید که کلاس متنوعی داشته باشید و با گنجاندن بخشهای مختلف در آن کلاس را از خسته کننده بودن نجات دهید.

حین تدریس ریاضی شاید یک روند خوب این باشد که ابتدا متن درس را ارائه دهید و مرحله به مرحله تمرین حل کنید. هر فرمول جدیدی که گفته شد از ان تمرین و مثال حل کنید. سوال بپرسید و ببینید که شاگردتان مباحث قبلی را که برای یاد گرفتن مبحث فعلی لازم می باشد بلد است. اگر بلد نیست، گریزی به آن مباحث هم بزنید. در نهایت شاگرد شما باید نتیجه بگیرد و شما باید تشخیص دهید که اشکال کار کجاست.

در جلسات تدریس و تدریس خصوصی فیزیک علاوه بر آموزش روابط و فرمولها ارتباط آنها با فیزیک مسئله را هم تشریح کنید. فیزیک یک درس مفهومی است و سعی کنید به صورت مفهومی توجیه کنید که مثلا فلان رابطه چرا می تواند این مسئله را تشریح کند. در نهایت حل مسئله و توضیح مفهومی آنها هم به درک درس کمک زیادی می کند.
5 عامل مهم برای کسب نمره بالا در دروس ریاضی و فیزیک در این بخش ارائه می گردد. البته برای آموزش دروس ریاضی و فیزیک عوامل زیادی اهمیت دارد که در این بخش مهمترین آنها ارائه می شود:

1- مطالعه ریاضی و فیزیک در طول ترم: همانطور که در مقالات قبلی گفته شده است، برای کسب نمره بالا در دروس ریاضی و فیزیک این درسها را باید در طول ترم خواند. ریاضی و فیزیک دروسی هستند که به مطالعه و تمرین مداوم و پیوسته نیاز دارند. در ایام امتحانات نمی تواند با خیال راحت و بدور از استرس این درسها را خواند. بنابراین برای یادگیری بهتر این دو درس در طول ترم آنها را بخوانید.

2- شرکت در کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک: غیبت در کلاسهای تدریس ریاضی و فیزیک را به راحتی نمی توان جبران کرد. اگر در کلاس درس حاضر نشوید، بعدا خودتان باید وقت بیشتری برای مطالعه همان مبحث باید در نظر بگیرید.

3- حل مسئله و تمرین ریاضی و فیزیک: حل تمرین و مسئله برای یادگیری دروس ریاضی و فیزیک واقعا حیاتی است. بعد از شرکت درکلاس و مطالعه کتاب درسی تنها کاری که باید انجام دهید حل تمرین است. هر چه بیشتر تمرین حل کنید، تسلط شما بیشتر می شود.

4- برنامه ریزی صحیح و مطالعه درست: با برنامه ریزی پیش بروید. در برنامه خودتان شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی، تدریس فیزیک، مطالعه، حل تمرین، استراحت و ... را در نظر بگیرید.
5- در کلاسهای تدریس ریاضی تمرکز داشته باشید.

6- کتاب درسی ریاضی منبع اصلی مطالعه شما باشد.

7- در کلاس ریاضی حضور فعال داشته باشید و سوال بپرسید.

8- در کلاسهای تدریس ریاضی جزوه یادداشت کنید.

9- برای حل تمرین در کلاس ریاضی داوطلب شوید.

10 - مرور بعد از کلاس تدریس ریاضی را از یاد نبرید.

11- حل تمرین و مسئله کلید یادگیری درس ریاضی است.

12- مثالهای حل شده در جلسات تدریس ریاضی را دوباره حل کنید.

13- از مسائل راحت شروع کنید و کم کم مسائل سطح بالاتر حل کنید.

14- برنامه ریزی دقیق برای مطالعه و تمرین در طول ترم داشته باشید.

15- در صورت استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی، این جلسات را به ایام امتحانات موکول نکنید.


هزینه تدریس خصوصی ریاضی ابتدایی نیز مانند سایر دروس به عوامل مختلفی بستگی دارد. به صورت یک تخمین سرانگشتی می توان گفت که هزینه یک جلسه تدریس خصوصی ریاضی ابتدایی بین 20 تا 50 هزار تومان متغییر است. البته ممکن است مدرس یا دبیری که در مدارس به صورت رسمی تدریس می کند هزینه ای معادل 100 هزار تومان یا بیشتر مطالبه کند.

برای اینکه بتوانید به صورت کلی برآوردی از هزینه جلسات تدریس خصوصی ریاضی ابتدایی داشته باشید، در بخش تدریس خصوصی همین سایت عبارت ریاضی ابتدایی را جستجو کنید. به این ترتیب لیست مدرسینی که ریاضی ابتدایی تدریس می کنند را می توانید ببینید. بر روی مدرسین کلیک نموده و ببینید که چه هزینه ای را ثبت کرده اند.

البته بسیاری از مدرسین در بخش هزینه عبارت "توافقی" را ثبت کرده اند. می توانید با این مدرسین تماس گرفته و بر سر هزینه به توافق برسید. تعدادی از مدرسین ریاضی در پایین همین مطلب نشان داده شده اند. برای مشاهده لیست کامل مدرسین ریاضی بر روی عبارت آموزش خصوصی ریاضی یا مدرس خصوصی ریاضی کلیک نمایید. برای دانلود جزوه و سوال ابتدایی و راهنمایی بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دانلود جزوه درسی راهنمایی و ابتدایی


اگر می خواهید معدل بالایی داشته باشید و در تحصیل موفق شوید یکی از راهکارهایی که می توانید از آن استفاده کنید استفاده از جلسات تدریس خصوصی و تدریس خصوصی ریاضی است.

جلسات تدریس خصوصی اگر به در ستی استفاده شوند و در کنار آنها شرکت در کلاسهای مدرسه و مطالعه و حل تمرین وجود داشته باشد می توانند در ارتقاء معدل و موفقیت در تحصیل موثر و مفید باشند.

یکی از دروسی که بیشتر دانش آموزان و دانشجویان در دوران تحصیل با آن مشکل دارند، درس ریاضی است. خیلی از اوقات اشکالاتی که در یادگیری درس ریاضی وجود دارد مربوط به سالهای قبل و عدم یادگیری مناسب ریاضی در کلاسهای قبلی است.

بنابراین، در یک کلاس گروهی چنین اشکالاتی ممکن است تشخیص داده نشود. یا اگر تشخیص داده شود در یک کلاس مثلا 40 نفری مدرس یا معلم فرصت پاسخ دادن به همه ی سوالات و یا رفع اشکال آنها را ندارد.

یک مدرس خصوصی خوب در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی یا هر درس دیگری، با پرسیدن سوالهای مناسب از دانش آموز یا دانشجو اشکال را به خوبی تشخیص داده و با وقت مناسبی که دارد حتی اگر اشکال مربوط به سالهای قبل باشد، آن را برطرف می کند.

بنابراین، استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی در بسیاری از موارد می تواند کمک کننده باشد. البته، بر خلاف ذهنیتی که وجود دارد، استفاده از جلسات تدریس خصوصی به معنی تنبلی کردن نیست. در کنار کلاسهای خصوصی حتما باید مطالعه، حل تمرین و مرور در نظر گرفته شود.


موفقیت در آموزش ریاضی به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می توان به شرکت مرتب در کلاسهای ریاضی، مطالعه و حل تمرین و پشتکار اشاره کرد.

اگر می خواهید ریاضی را خوب یاد بگیرید و در بعضی از قسمتهای آن اشکال دارید راه حل دیگری هم وجود دارد و آن استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی است. البته به هوای جلسات تدریس خصوصی نمی توان مطالعه و تمرین و کلاسهای مدرسه و دانشگاه را کنار گذاشت. ولی، جلسات آموزش خصوصی ریاضی می تواند به عنوان یک عامل کمک کننده مفید و موثر باشد. برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی ریاضی بر روی عبارت معلم خصوصی ریاضی کلیک نمائید.


اگر در زمینه تدریس خصوصی ریاضی 1 و 2 و دانشگاه به مدرس خصوصی نیاز دارید ...

اگر برای یادگیر بهتر و آموزش ریاضیات 1 و 2 و دانشگاه می خواهید از جلسات تدریس خصوصی ریاضی 1 و 2 و دانشگاه استفاده کنید ...

چنانچه در فهم مسائل و حل تمرینات ریاضی 1 و ریاضی 2 دانشگاهی به مشکل بر خورده اید و برای یادگیری بهتر و کسب نمره بالا در این دروس در ترم جدید قصد دارید از جلسات تدریس خصوصی استفاده نمائید ...

در هر صورت، برای مشاهده مدرسین تدریس خصوصی ریاضی 1 و 2 و دانشگاه و مدرسین تدریس خصوصی ریاضی سایر مقاطع:

بر روی عبارت معلم خصوصی ریاضی یا مدرس خصوصی ریاضی کلیک نمائید.


روشهای زیر برای کسب نمره خوب در درس ریاضی می تواند موثر و مفید باشد:

1- شرکت در کلاسهای ریاضی مدرسه و جلسات تدریس خصوصی ریاضی: برای آموزش صحیح درس ریاضی در کلاسهای مدرسه و در صورت لزوم جلسات آموزش خصوصی ریاضی شرکت نمائید. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت مدرس ریاضی کلیک نمائید.

2- حل دوباره مثالهای حل شده در کلاسهای ریاضی: پس از شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی، مثالهای حل شده را یکبار دیگر خودتان حل کنید تا روند حل آن برایتان جا بیافتد.

3- مرور پس از جلسات تدریس ریاضی: پس از کلاسهای تدریس ریاضی مرور را فراموش نکنید. اگر بعد از کلاس بتوانید در یک جزوه کوچک نکات مهم آن روز را یادداشت کنید برای ایام امتحانات خیلی کمک کننده خواهد بود.


در صورتیکه در زمینه تدریس دروس دبیرستان همچون تدریس خصوصی ریاضی، تدریس خصوصی فیزیک، تدریس خصوصی شیمی و .... به مدرس خصوصی احتیاج دارید، در وب سایت (ایران مدرس) به بخش تدریس خصوصی مراجعه نمائید.

وب سایت حاضر، برترین وب سایت تدریس ایران بوده و بیشترین تعداد مدرسین را در بین سایتهای تدریس دارد. در وب سایت ایران مدرس، تا فروردین 94 بیش از 8700 مدرس ثبت نام کرده اند.

علاوه بر دروس ذکر شده در بالا، برای ارائه خدمات در زمینه تدریس زیست، تدریس عربی، تدریس زبان و سایر دروس نیز می توانید به بخش تدریس خصوصی مراجعه کنید.

حل مسائل و مثالهای حل شده توسط معلم، استاد و یا مدرس خصوصی ریاضی: مسائل و مثالهای حل شده را بدون نگاه کردن به راه حل آن دوباره حل کرده و راه حل خود را با راه حل ارائه شده توسط مدرس یا استاد خود مقایسه کنید. سعی کنید مسئله را خودتان حل نمائید. به صورت روزنامه وار خواندن سوالها و مرور سطحی فایده ای ندارد. با حل دوباره سوالها بیشتر با مسئله درگیر شده و علاوه بر اینکه به لحاظ ذهنی قویتر می شوید، یادگیری عمیق تری هم خواهید داشت. تعداد زیادی از دانش آموزان یا دانشجویان در طول ترم یا ایام امتحانات تعداد زیادی مسئله حل شده را از روی کتاب یا حل المسائل نگاه می کنند تا بلکه با دیدن تعداد زیادی سوال حل شده ریاضی بتوانند از پس امتحان برآیند. ولی اینگونه حل سوال و مسئله ریاضی و این شیوه مطالعه فایده ای ندارد. اگر تعداد محدودتری سوال حل کرده باشید ولی برای حل هر سوال به اندازه کافی فکر کرده و زحمت کشیده باشید درس را بهتر یاد گرفته و از لحاظ ذهنی قویتر می شوید. ذهن ریاضی شما تنها با فکر کردن و حل مسائل توسط خودتان قوی تر می شود. خواندن درس، حضور در کلاسها، مرور و .... این موارد همه لازم است ولی عاملیکه بیشترین تاثیر در یادگیری ریاضی توسط شما را دارد، حل مسائل و تمرینها به گونه ای است که گفته شد. درست مانند ورزشکاری که با بلند کردن هر وزنه ای که مقداری وزن آن از توانایی خودش بیشتر است مقداری به حجم عضلات خود می افزاید، شما نیز با حل هر مثال و مسئله ریاضی که مقداری شما را به تفکر وادارد مقداری به توانائی های ذهنی تان می افزائید. پس در قدم اول مثالها و تمرینات حل شده را خودتان یکبار دیگر حل کنید. برای حل این تمرینات و مثالها بدون نگاه کردن به حل آنها باید فکر کنید و این مفید است. اگر نهایتا نتوانستید حل کنید به راه حل نگاه کنید. این کار ایراد ندارد ولی اینکه از همان ابتدا مستقیم بروید سراغ راه حلها این نوع مطالعه برای یادگیری ریاضی مفید نیست. در ادامه از مسائل و تمرینات سخت تر و سطح بالاتر که ذهن شما را به چالش می کشد و توانائی های شما را افزایش می دهد استقبال کنید.
برای یادگیری درس ریاضی یک برنامه ریزی صحیح، تمرکز در کلاس خصوصی و گروهی ریاضی و حل مثال و تمرین لازم است.

هر کاری را که در زندگی بخواهید با موفقیت انجام دهید به برنامه ریزی احتیاج دارید. برای یادگیری و آموزش ریاضی نیز داشتن یک برنامه خوب و منسجم لازم است. برای مرور درس ریاضی، شرکت در کلاسها و حل مثال و تمرین زمان مشخصی را در نظر بگیرید.

در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و یا اگر مدرس خصوصی دارید، در جلسات تدریس خصوصی ریاضی با تمرکز کامل به مطالب گوش دهید. مطالبی را که در کلاس درس در مدت کوتاهی می توانید یاد بگیرید خودتان به تنهایی در مدت زمان بیشتری می توانید متوجه شوید.

نهایتا حل مثال و تمرین را برای یادگیری ریاضی فراموش نکنید. تمریناتی که معلم یا دبیر ریاضی به شما داده است و تمرینات اضافی هم حل کنید. در صورتیکه برای یادگیری درس ریاضی مشکل اساسی و پایه ای دارید و حتی با گوش دادن در کلاس درس و مطالعه منظم نمی توانید مطالب را یاد بگیرید، با یک مدرس خصوصی ریاضی هماهنگ کرده و با برگزاری کلاس خصوصی در منزل سعی کنید مشکلات موجود را برطرف نمائید.
کلاسهای خصوصی ریاضی را از اول ترم به صورت هفتگی می توانید داشته باشید و یا هر چند وقت یک بار برای رفع اشکال می توانید از چنین کلاسهایی استفاده نمائید.
در صورتی که برای ریاضی، معلم خصوصی دارید، سعی کنید در کلاسهای درس مدرسه هم به مطالب گوش دهید و داشتن معلم خصوصی ریاضی نباید باعث شود تا کلا در کلاسهای مدرسه به مطالب گوش ندهید.
در صورتیکه فکر می کنید به مدرس خصوصی ریاضی نیاز دارید در همین وب سایت به بخش تدریس خصوصی مراجعه نمائید.



iranmodares

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.