مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

چگونه ریاضی را بهتر یاد بگیریم

در این بخش در پاسخ به سوال چگونه ریاضی را بهتر یاد بگیریم و راهکارهای یادگیری و آموزش بهتر درس ریاضی مطالبی ارائه شده است. برای مطالعه در زمینه آموزش و یادگیری بهتر ریاضی ادامه این مطلب را بخوانید. موارد زیر می تواند مفید باشد:

1- پیش مطالعه درس ریاضی: قبل از رفتن به کلاس درس مطلبی که قرار است درس داده شود را به صورت مختصر مطالع کنید تا یک دید اولیه نسبت به موضوع داشته باشید.
2- گوش دادن در کلاس درس: در کلاس درس با دقت گوش دهید. مطالبی که در کلاس ارائه می شود بعدا خودتان با انرژی بیشتری می توانید یاد بگیرید. پس بهتر است در همان کلاس درس آن را فرا بگیرید.
3- مرور بعد از جلسات تدریس: مرور بعد از جلسات تدریس به همان اندازه که راحت است، سخت هم می باشد. معمولا وقتی این بحث مطرح می شود همه تصمیم می گیرند آن را اجرا کنند ولی کمتر این اتفاق می افتد. مرورو بعد از تدریس به یادگیری شما کمک فراوان می کند.

نکته 4: فعال بودن و پرسیدن سوال در کلاس درس
فعال بودن در کلاس درس ریاضی و سایر دروس را به یک عادت تبدیل کنید. نه اینکه یک روز سرحال باشید و روز دیگر بی حوصله. کنجکاو باشید و سعی کنید تا مطلب را به خوبی یاد نگرفته اید از آن عبور نکنید.
نکته 5: مطالعه عمقی درس ریاضی
در هر مسئله ای که دلیل استفاده از روابط و فرمولها و یا روند حل را متوجه نشدید حتما از دبیر ریاضی یا معلم ریاضی خود سوال کنید. حین تدریس ریاضی توسط معلمتان با تمرکز کامل گوش دهید. درس ریاضی در اصل یک درس حفظ کردنی نیست. ریاضی را باید یاد گرفت و فهمید. ولی به هر حال مانند سایر دروس، مرور مطالب آموخته شده برای ریاضی هم مهم است.


6- به سوالهایی که همکلاسی هایتان می پرسند و پاسخ مدرس ریاضی خودتان گوش دهید.

7- در صورت لزوم از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی استفاده کنید.

برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی ریاضی بر روی عبارت مدرسین تدریس ریاضی کلیک کنید.

8- بعد از کلاسهای تدریس ریاضی درس را مرور کنید.

9- بین کلاسهای تدریس ریاضی تمرینها و مثالهای حل شده کلاس را دوباره حل کنید.

10- برای یادگیری بهتر ریاضی تمرینات و مسائل اضافه تری حل کنید.

11- مطالعه کتاب درسی را به نسبت کتابهای کمک آموزشی در اولویت قرار دهید.

12- برای تسلط بیشتر و بیشتر بر درس ریاضی بیشتر و بیشتر تمرین حل کنید.

13- در طول ترم درس ریاضی را بخوانید. ریاضی درس شب امتحانی نیست.

14- اگر از کلاس تدریس خصوصی ریاضی استفاده می کنید، در طول ترم کلاسها را برگزار کنید.


iranmodares


مشاهده کنید: لیست مدرسین تدریس خصوصی ریاضی

مرور مطالب جدید ارائه شده توسط معلم ریاضی در مدرسه بعد از برگزاری کلاسها به فهم بهتر مطالب در جلسات بعدی کمک می کند.

حل مسائل و مثالهای حل شده توسط معلم، استاد و یا مدرس خصوصی ریاضی: مسائل و مثالهای حل شده را بدون نگاه کردن به راه حل آن دوباره حل کرده و راه حل خود را با راه حل ارائه شده توسط مدرس یا استاد خود مقایسه کنید. سعی کنید مسئله را خودتان حل نمائید. به صورت روزنامه وار خواندن سوالها و مرور سطحی فایده ای ندارد. با حل دوباره سوالها بیشتر با مسئله درگیر شده و علاوه بر اینکه به لحاظ ذهنی قویتر می شوید، یادگیری عمیق تری هم خواهید داشت. تعداد زیادی از دانش آموزان یا دانشجویان در طول ترم یا ایام امتحانات تعداد زیادی مسئله حل شده را از روی کتاب یا حل المسائل نگاه می کنند تا بلکه با دیدن تعداد زیادی سوال حل شده ریاضی بتوانند از پس امتحان برآیند. ولی اینگونه حل سوال و مسئله ریاضی و این شیوه مطالعه فایده ای ندارد. اگر تعداد محدودتری سوال حل کرده باشید ولی برای حل هر سوال به اندازه کافی فکر کرده و زحمت کشیده باشید درس را بهتر یاد گرفته و از لحاظ ذهنی قویتر می شوید. ذهن ریاضی شما تنها با فکر کردن و حل مسائل توسط خودتان قوی تر می شود.
برای آموزش بهتر درس ریاضی روشهای زیر می تواند کمک کننده و موثر باشد:

1- شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه

2- شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی

3- حل مثال، تمرین و مسئله برای درس ریاضی

4- مطالعه پیش از کلاس ریاضی

5- مرور درس پس از کلاسهای ریاضی و همچنین پس از مطالعه ریاضی

6- استفاده از جزوات و نمونه سوالات ریاضی موجود در سایتهای آموزشی

برای دانلود جزوات و نمونه سوالات ریاضی بر روی عبارت دانلود جزوه و نمونه سوال امتحانی کلیک نموده و در بخش جستجوی صفحه ای که باز می شود، عبارت مورد نظر را وارد کنید (مثلا: سوال ریاضی 1).

آهسته و پیوسته خواندن درس ریاضی: ریاضی درس شب امتحانی نیست. به هیچ عنوان خواندن آن را به شب امتحان موکول نکنید. در طول ترم درس را مطالعه کنید و تمرین حل کنید. خیلی ها به امید کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی آن را تا نزدیکی های امتحان کنار می گذارند. خیلی وقتها اگر اوضاع خیلی بحرانی باشد از دست مدرس خصوصی ریاضی هم کاری ساخته نیست. پس درس را در طول ترم بخوانید.
مطلب دیگری که باید در نظر گرفته شود این است که درس ریاضی را یک شبه و یا با یکی دو ماه مطالعه نمی توان به خوبی یاد گرفت. درس ریاضی را باید به مرور و با داشتن پشتکار و مداومت آموزش دید. اگر دانش آموز هستید، ریاضی را در طول ترم بخوانید. اینکه بخواهید در یکی دو هفته قبل از امتحانات درس ریاضی را یاد بگیرید اشتباه است. حتی اگر به صورت مقطعی هم درس را متوجه شوید و در امتحان هم نمره بگیرید، چون به اندازه کافی تمرین حل نشده است و درس ریاضی را به صورت پایه ای آموزش ندیده اید، خیلی سریع هم آن را فراموش خواهید کرد. بنابراین تلاش کنید به صورت مداوم درس را بخوانید و در طول ترم درس را یاد بگیرید. در کلاسهای تدریس مدرسه حاضر شوید و در صورت لزوم از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی هم استفاده کنید (برای مشاهده لیست مدرسین فعال در زمینه آموزش و تدریس خصوصی ریاضی ابتدایی، دبیرستان، کنکور و دانشگاه بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید). بسیاری از افراد فکر می کنند که اگر درس را برای یکی دو هفته قبل از امتحانات نخوانده باقی بگذارند و در آن ایام چند جلسه کلاس خصوصی استفاده کنند مشکل حل شده و درس را یاد می گیرند. این روش هم واقعا فایده ندارند. همانطور که کفته شد ممکن است نمره قابل قبولی هم بگیرید ولی درس را به خوبی یاد نگرفته و پایه یادگیری ریاضی شما ضعیف خواهد بود. به این ترتیب در سالهای آینده هم با یادگیری ریاضی مشکل خواهید داشت. پس اگر از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی هم استفاده می کنید، همین کلاسها را هم در طول ترم برگزار نمائید.
مطلب دیگر اینکه اگر بخواهید جزوه همکلاسی هایتان را کپی کنید، به این امید خودتان جزوه ای یادداشت نمی کنید و حتی به مطالب ارائه شده در کلاس تدریس ریاضی گوش نمی دهید. در ضمن، ممکن است حین تدریس نکاتی به نظر شما مهم باشد و در جزوه خودتان انها را یادداشت کنید، در صورتیکه همکلاسی های شما آن نکات را ممکن است یادداشت نکنند. مرور و مطالعه درس ریاضی از روی جزوه خودتان راحت تر و مفید تر است. در بسیاری از اوقات ممکن است شما دست خط همکلاسی خودتان را نتوانید بخوانید و یا اصلا متوجه نشوید که چی نوشته است.
با توجه به مطالب ارائه شده، جزوه و یادداشت برداری در کلاسهای تدریس ریاضی و موفقیت در یادگیری ریاضی با هم رابطه نزدیکی دارد و برای یادگیری بهتر این درس حتما در کلاس های تدریس ریاضی جزوه یادداشت نمائید و حداقل نکات مهم را یادداشت کنید.

بعد از یادگیری هر درسی و از جمله درس ریاضی، روند فراموش شدن مباحث آغاز می گردد. یعنی به تدریج و با گذشت زمان مطالب به دست فراموشی سپرده خواهد شد. با مرور بعد از کلاسهای تدریس ریاضی این روند فراموشی کند شده و مطالب مدت بیشتری در ذهن شما باقی می ماند. مطلب دیگر اینکه با مرور مطالب ارائه شده ریاضی بعد از کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه، اگر جایی سوالی داشته باشید و یا مطلبی را خوب یاد نگرفته باشید، می تواند مطلب یا مبحث مورد نظر را یادداشت نموده و در جلسه بعدی تدریس از معلم و استاد خودتان بپرسید.
مرور درس بعد از کلاسهای تدریس ریاضی وقت زیادی از شما نمی گیرد. کافی است بعد از جلسات اموزش ریاضی 10 دقیقه وقت بذارید و درس را مرور نمائید. در برنامه درسی خودتان برای آموزش بهتر ریاضی و یا هر درس دیگری مرور را در نظر داشته باشید و با مرور به موقع دروس از فراموش شدن انها جلوگیری کنید.

اگر می خواهید در یاد گیری ریاضی و آموزش آن موفق باشید باید در طول ترم درس ریاضی را بخوانید. آهسته و پیوسته. حتی اگر قصد دارید کلاس خصوصی ریاضی داشته باشید، این کلاسها را هم در طول ترم برگزار نمائید. با مطالعه ریاضی در طول ترم آن را بهتر یاد می گیرد. وقتی ریاضی را در طول ترم مطالعه می کنید به تدریج مطالب برای شما جا می افتد. در ضمن، فرصت کافی برای حل تمرین و مسئله خواهید داشت. برای مطالعه در زمینه آموزش و یادگیری بهتر و پایه ای ریاضی مقاله چگونه ریاضی را از پایه یاد بگیریم (25 نکته مهم آموزش موفق ریاضی) را بخوانید.
 اگر می خواهید ریاضی را بهتر و بهتر یاد بگیرید و در آموزش ان موفق باشید و در امتحانات و کنکور ریاضی موفق باشید، تا جایی که می توانید تمرین  مسئله حل کنید. تمرین مادر یادگیری است. هر چه تعداد تمریناتی که حل می کنید بیشتر و بیشتر باشد، تسلط شما بر درس ریاضی هم بیشتر و بیشتر خواهد شد. ابتدا از سوالات و تمرینات حل شده شروع کنید و به تدریج به سمت حل کردن مسائل سطح بالاتر و سخت تر حرکت کنید.

مشاهده کنید: لیست مدرسین تدریس خصوصی ریاضی

منبع: ایران مدرس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.