مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

موفقیت در تدریس ریاضیات و فیزیک ابتدایی تا دانشگاه

برای موفقیت در تدریس ریاضیات و فیزیک ابتدایی تا دانشگاه در مرحله اول سعی کنید تسلط خودتان را بر مطلب تدریسی بالا ببرید.

ممکن است شما مبحثی را که می خواهید تدریس کنید بلد باشید. ولی به هر حال، بلد بودن با تسلط داشتن متفاوت است. وقتی که بر مبحث مسلط هستید، مطالب را روانتر هم ارائه می کنید.

در مرحله بعد سعی کنید مطالبی را که در جلسات تدریس می خواهید ارائه کنید برنامه ریزی کنید. اینکه چه بخشی از کلاس را می خواهید درس بدهید و چه سهمی از آن را می خواهید تمرین حل کنید.

البته برای جلسات تدریس خصوصی ریاضی و تدریس فیزیک شاید خیلی برنامه ریزی دست شما نباشد و جزوه کلاسی باید گفته شود. ولی به هر حال سعی کنید که کلاس متنوعی داشته باشید و با گنجاندن بخشهای مختلف در آن کلاس را از خسته کننده بودن نجات دهید.

حین تدریس ریاضی شاید یک روند خوب این باشد که ابتدا متن درس را ارائه دهید و مرحله به مرحله تمرین حل کنید. هر فرمول جدیدی که گفته شد از ان تمرین و مثال حل کنید. سوال بپرسید و ببینید که شاگردتان مباحث قبلی را که برای یاد گرفتن مبحث فعلی لازم می باشد بلد است. اگر بلد نیست، گریزی به آن مباحث هم بزنید. در نهایت شاگرد شما باید نتیجه بگیرد و شما باید تشخیص دهید که اشکال کار کجاست.

در جلسات تدریس و تدریس خصوصی فیزیک علاوه بر آموزش روابط و فرمولها ارتباط آنها با فیزیک مسئله را هم تشریح کنید. فیزیک یک درس مفهومی است و سعی کنید به صورت مفهومی توجیه کنید که مثلا فلان رابطه چرا می تواند این مسئله را تشریح کند. در نهایت حل مسئله و توضیح مفهومی آنها هم به درک درس کمک زیادی می کند.

هم برای درس ریاضی و هم فیزیک حتی در حد یک سوال هم که شده به شاگردتان تمرین بدهید تا برای جلسه بعد حل کند و با جدیت از او نتیجه را بخواهید. حتی برایش نمره هم در نظر بگیرید. به این ترتیب در فاصله زمانی هر دو جلسه تدریس خصوصی، شاگرد شما مباحث جلسه قبل را مرور نموده و یاد خواهد گرفت.
برای کسب نتیجه خوب در تدریس فیزیک و تبدیل شدن به یک مدرس موفق فیزیک موارد زیر را مد نظر داشته باشید:


iranmodares

1- اگر به فیزیک علاقه دارید، فیزیک تدریس کنید: فیزیک درس قشنگی است. اگر شما هم به فیزیک علاقه دارید و از تدریس آن لذت می برید، در این صورت بروید سراغ تدریس درس فیزیک. در غیر اینصورت درسهای دیگری که به انها علاقه مند هستید را تدریس نمائید. علاقه به کار و به تدریس در بلند مدت باعث موفقیت شما می شود. اگر فقط برای پول و درامد تدریس کنید زیاد دوام نمی آورید. در کل اگر به تدریس علاقه ندارید، این کار را کنار بگذارید. موفق ترین افراد در هر کاری عاشق کار خودشان هستند.

2- فیزیک را مفهومی تدریس نمائید: فیزیک یک درس کاملا مفهومی است. در کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی فیزیک هم این نکته را مد نظر داشته باشید. فقط فرمول ندهید و نگوئید که با این فرمول مسئله حل می شود. معنی روابط فیزیکی مختلف و دلیل کاربرد آنها در مسائل را توضیح دهید. سعی کنید شاگردانتان مفهوم روابط را درک کنند و بفمهند.

3- راه حلهای مختلف حل مسائل را بگوئید: اگر فیزیک را مفهومی تدریس کنید و فهمیدن و درک سوالات را به شاگردانتان یاد دهید، ممکن است خود شاگردانتان برای حل یک مسئله راه حلهای مختلفی را ارائه دهند. مثلا در بحث حرکت پرتابی یک سوال مشخص را ممکن است بتوان از چند راه حل کرد. اگر کسی سوال را خوب فهمیده باشد راه حلهای مختلفی هم به ذهنش می رسد. در کلاسهای تدریس فیزیک شاگردانتان را محدود به یک فرمول و راه حل خاص نکنید. اگر کاری کنید که درس را خوب درک کنند، خودشان راه حل ارائه می دهند. مسلما اول کار باید به انها کمک کنید. ولی حین تدریس به آنها یادآوری کنید که ذهنشان را به کار بیندازند و در جستجوی راه حلهای ساده تر و بهتری برای حل سوالات باشند.

اگر می خواهید تدریس خصوصی ریاضی را خوب انجام دهید موارد زیر را در نظر داشته باشید:
1- قبل از جلسه تدریس ریاضی درس را خوب مرور کنید و بر آن مسلط باشید.
2- مطالبی را که قرار است در جلسه تدریس ریاضی گفته شود از قبل برنامه ریزی کنید.
3- همیشه سعی کنید اولین جلسه ای که برای هر کدام از شاگرهایتان برگزار می کنید بهترین جلسه تدریس ریاضی شما باشد. چون به این ترتیب هم کلاسها ادامه پیدا می کند و هم شاگرد شما دید خوبی نسبت به شما پیدا کرده و ممکن است شما را به دیگران معرفی کند. دقت کنید در کار تدریس خصوصی اگر می خواهید موفق باشید باید کیفیت را حفظ کنید.
4- جلسات بعدی تدریس ریاضی را هم با کیفیت بالا برگزار نمائید. هر بار که می خواهید کلاس تدریس جدیدی را آغاز کنید به خودتان بگویید که این بهترین جلسه تدریس من خواهد بود.
5- در کلاس درس و کلاس تدریس ریاضی مطالب را با بیان قابل فهم و روان توضیح دهید. از به کار بردن کلمات سنگین و عجیب غریب خودداری نمائید. مطلب را از بالا ببینید. سعی کنید اشکال شاگردتان را تشخیص دهید و آن مشکل را حل کنید. هر کدام از شاگردهای شما ممکن است مشکل درسی مربوط به خودش را داشته باشد. تشخیص این مشکل و این کلاس تدریس ریاضی را به چه سمتی ببرید با شما است.

دبیر ریاضی موفق و موفقیت در اموزش و تدریس خصوصی ریاضی - برای آنکه یک دبیر ریاضی موفق باشیم باید حتما این سه شرط را در خود تقویت کنیم.
1-دانستن علم ریاضی : یعنی اینگه باید در حد کتابی که تدریس می کنیع علم ریاضی داشته باشیم.
2-دانستن شیوه آموزش ریاضی : با شیوه های نوین و روشهای فعال تدریس آشنا باشد در این قسمت است که معلم باید هنر معلمی و دانش روز را داشته باشد و به قولی باید update باشد.
3- دانستن روانشناسی آموزش ریاضی:در این قسمت معلم باید علم و هنر را با هم بیامیزد و با شناخت و روانشناسی کامل از دانش آموزان به کلاس برودمخصوصا که باید این روانشناسی در مورد آموزش ریاضی باشد.


4- مدرسینی که در ایران مدرس آگهی تدریس ریاضی ویژه ثبت نموده اند بارها و بارها آگهی خودشان را تمدید کرده اند. برای جذب شاگرد، درج اگهی ویژه تدریس ریاضی در ایران مدرس مفید و موثر است.

5- ایران مدرس بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس ایران است و تا سال 96 بیش از 16000 مدرس ثبت نامی در زمینه تدریس ریاضی و سایر دروس دارد. با درج تبلیغات تدریس در ایران مدرس از تدریس ریاضی درآمد کسب کنید.

6-برای موفقیت در تدریس ریاضی و جذب شاگرد بیشتر و کسب درآمد بالاتر باید آگهی تدریس ریاضی خودتان را خوب و موثر بنویسید.

7- برای مطالعه در زمینه نحوه درج آگهی تدریس ریاضی موثر و پربازده مقاله نحوه نوشتن آگهی و تبلیغات تدریس خصوصی یا آگهی تدریس خصوصی، نمونه متن تبلیغات تدریس خصوصی را مطالعه نمائید.

8- برای موفقیت در تدریس ریاضی و کسب درآمد بالا از آموزش ریاضی کیفیت کلاسهای تدریس خصوصی خودتان را بالا نگه دارید و بر درس ریاضی کاملا مسلط باشید. قبل از جلسات تدریس ریاضی سعی کنید که خودتان حتما بر مطلب مسلط باشید. اگر به جای بلد بودن مبحث بر آن مسلط باشید، در زمان کمتر مطلب بیشتری را با کیفیت بالاتر ارائه خواهید داد. به نظر می رسد که بهتر است بر روی چند درس متمرکز شوید و در انها به تسلط برسید. کسانی که تعداد زیادی درس را تدریس می کنند معمولا نمی توانند بر همه ی آنها مسلط شوند.

9- راهکارهای مختلف جذب شاگرد را امتحان کنید. مقاله راهکارها و روش های عالی برای جذب شاگرد و کسب درآمد از تدریس خصوصی را بخوانید.

10- برای موفق شدن در آموزش ریاضی به موفق شدن شاگردهایتان و نتیجه گرفتن آنها کمک کنید. شاگردهایتان را تا شب امتحان حمایت کنید.


آموزش و تدریس خصوصی ریاضی، کلاس خصوصی ریاضی
درس ریاضی یکی از دروس مهم و پایه ای از ابتدایی تا دانشگاه بوده و بسیاری از دانشجویان و دانش اموزان در یادگیری و آموزش آن اشکال دارند. از طرفی ریاضی درس بسیار مهمی بوده و نمی توان از کنار آن به سادگی گذشت و آن را یاد نگرفت. درس ریاضی هم خودش درس مهمی است و هم یادگیری و آموزش خوب آن می تواند به آموزش خوب سایر دروس هم کمک کند. مثلا دانش آموزان در حل مسائل دروسی مانند فیزیک و شیمی هم از فرمولهای ریاضی استفاده می کنند و اگر درس ریاضی را خوب یاد نگرفته باشند، ممکن است در این دروس هم به مشکل بخورند. بسیاری از دانشجویان هم مسائل دروسی غیر از ریاضی را نمی توانند خوب حل کنند فقط به این علت که حین حل سوال آن درس در روابط ریاضی نمی توانند خوب عمل کنند و یا هندسه را خوب بلد نیستند. بنابراین در دروس رشته های فنی و مهندسی در مقطع دانشگاه هم درس ریاضی مهم بوده و اگر اشکالی از مقطع دبیرستان باقی مانده باشد می تواند باعث ایجاد دردسر برای دانشجویان گردد. در کنکور رشته های ریاضی و تجربی هم درس ریاضی خیلی مهم است و اگر دانش آموزی ریاضی را خوب بزند در رتبه کنکور او بسیار موثر خواهد بود. با توجه به مطالب گفته شده و با توجه به اهمیت درس ریاضی، تقاضا برای تدریس خصوصی این درس بسیار بالا بوده و مدرسین و اساتید می توانند با فعالیت موثر در این زمینه شاگردهای بسیاری جذب کرده و از تدریس ریاضی درآمد خوبی بدست آورند. در سایت (ایران مدرس) مقالات زیادی در زمینه چگونگی جذب شاگرد برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی ریاضی و سایر دروس و نحوه کسب درآمد از تدریس خصوصی ارائه شده است. به عنوان مثال می توانید مقاله چگونه درآمد بالاتری از تدریس خصوصی کسب کنیم؟ یا بهترین راهکارها برای کسب درآمد بالا از تدریس و تدریس خصوصی را مطالعه نمائید. ایران مدرس بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی و جذب شاگرد ایران است و تا خرداد 96 بیش از 16200 مدرس ثبت نامی دارد. همین الان عبارت "جذب شاگرد" را در گوگل جستجو کنید. در پایین صفحه ی جستجو یکی از پیشنهادهای گوگل "سایت ایران مدرس" است. توجه کنید که گوگل در بخش پیشنهادها گوگل عبارتهای کلی را پیشنهاد می دهد و اینکه در میان عبارتهای کلی و عمومی خودش ایران مدرس را هم پیشنهاد می دهد نشان از شناخته شده سایت ایران مدرس به عنوان بهترین مرجع جذب شاگرد از نظر گوگل است.

رایگان دانلود کنید: دانلود فرمولهای مهم و پرکاربرد مثلثاتی

11- در کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی ریاضی از شاگردانتان توضیح بخواهید. بعضا سوال بپرسید و روند پیشرفت آنها را پیگیری کنید. از شاگردتان بخواهید مطلب را خودش توضیح دهد. به این ترتیب می توانید میزان یادگیری او را بسنجید.

12- اگر به اندازه کافی فرصت دارید و جلسات تدریس خصوصی ریاضی به اندازه کافی ادامه پیدا می کند، در کلاسهای خصوصی سوالات امتحانی هم حل کنید. برای دانلود رایگان جزوه و سوال امتحانی ریاضی بر روی عبارت جزوه و سوال ریاضی کلیک کنید.

13- به کار تدریس و تدریس خصوصی متعهد باشید. به گونه ای تدریس کنید که مطمئن باشید شاگرد یا شاگردهای شما نتیجه می گیرند. برنامه ریزی کنید و مشاوره بدهید. جدی باشید و در طول ترم از شاگردانتان کار بکشید. هر کاری که منجر به نتیجه گرفتن آنها می شود را انجام دهید.

14- در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی از جزوه کلاسی خود دانشجو و دانش آموز استفاده نمائید. به هر حال سوالات امتحان از همان جزوه مطرح خواهد شد و اگر مطالب دیگری را در کلاسهای خصوصی تدریس کنید موثر نخواهد بود.

15- تا روز امتحان پشتیبان و حامی شاگردهایتان باشید. در صورت لزوم، روز قبل از امتحان هم یک جلسه جمع بندی و رفع اشکال برگزار کنید. حتی بعد از برگزاری امتحان ریاضی هم پیگیری نتیجه شاگردهایتان باشید. برای موفقیت در تدریس و آموزش ریاضی، تلاش کنید شاگردهایتان موفق شوند.

عبارتهای کلیدی: موفقیت در تدریس ریاضی، تدریس موفق ریاضی، مدرس موفق ریاضی، آموزش موفق ریاضی

منبع: ایران مدرس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.