مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

نمره 20 امتحان ریاضی و موفق شدن در امتحانات ریاضی

نمره 20 امتحان ریاضی و موفق شدن در امتحانات ریاضی، نحوه مطالعه پایه ای و مفهومی درس ریاضی، چگونگی یادگیری بهتر ریاضی برای کسب نتایج عالی در امتحان و کنکور ریاضی و ... در این بخش مورد بررسی قرار گرفته است. برای سریع حل کردن مسائل ریاضی، تمرین کنید و هنگام مطالعه وقت بگیرید که یک مساله در فلان موضوع را در چند دقیقه حل می کنید. هر چند عجله داشتن و شتاب زدگی توصیه نمی شود زیرا باعث اشتباه می شود ولی سرعت عمل در جایی که شما متوجه راه حل شده اید و آن را بلدید، در جلوگیری از کمبود وقت به شما کمک می کند. فرمول های ریاضی را قبل از امتحان مرور کنید و با شروع امتحان آن ها را در حاشیه برگه بنویسید که هر وقت به آنها نیاز داشتید به راحتی در دسترس باشد. زیرا اگر در همان لحظه که مساله را می خواهید حل کنید فرمول را بازیابی کنید، احتمال اینکه اشتباهی پیش آید، وجود دارد. تبیان

دانلود رایگان نمونه سوال امتحانی و جزوات آموزشی ریاضی دانشگاه

برای موفقیت در امتحان ریاضی و موفقیت در تحصیل در حالت کلی باید انگیزه و علاقه شدیدی در خودتان ایجاد کنید. به این فکر کنید که اگر در درس ریاضی نمره خوبی بگیرید و این درس را خوب یاد بگیرید چه نتایج مثبت دیگری برای شما خواهد داشت. مثلا باعث می شود معدل شما افزایش یابد. یا اینکه در رتبه کنکور شما هم در نهایت موثر است و در آینده تحصیلی و آینده شغلی شما هم تاثیر گذار است. باید هدف مشخصی برای خودتان در نظر بگیرد. مثلا این ترم نمره ریاضی من بالای 18 است. همین هدف خودتان را بر روی کاغذ بنویسید و به دیوار بزنید تا همیشه جلوی چشم شما باشد.

دانلود رایگان نمونه سوال امتحانی و جزوات آموزشی ریاضی دبیرستان


برای آموزش و یادگیری بهتر ریاضی شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی مهم است. در کلاس تدریس ریاضی شما مطلب را سریعتر یاد می گیرید. در این کلاسهای مدرس و معلم شما با تسلطی که بر مبحث دارد مطالب را به بهترین شکل به شما ارائه می کند. بنابراین حتما در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه یا دانشگاه شرکت کنید و سعی کنید تا جایی که ممکن است غیبت نکنید. در کلاسهای تدریس ریاضی ممکن است بقیه همکلاسی های شما سوال بپرسند و روی مسائل و تمرینها بحث هم بشود. خود این امر به یادگیری بهتر شما کمک زیادی می کند. بنابراین به سوالهای همکلاسی های خودتان و جوابی که معلم ریاضی هم می دهد گوش کنید و نکات را یاد بگیرید. در کلاسهای تدریس ریاضی اگر سوالی برای خودتان هم پیش آمد بپرسید. یا اگر موقعیت مناسب نیست یادداشت کنید که بعدا بپرسید. همین سوال ممکن است بعدا در امتحان مشکل ساز شود (البته اگر سوال را نپرسید). در کلاسهای تدریس ریاضی و سایر دروس جزوه یادداشت کنید.چون هم حین نوشتن بهتری ساد می گیرید و هم بعدا که می خواهید درس را بخوانید جزوه خودتان را بهتر می فهمید. به امید جزوه دیگران نباشید.
کتاب درسی را خیلی خوب بخوانید. به کتاب درسی بیشتر از کتابهای کمک درسی بها بدهید. در مرحله اول متن کتاب درسی را خوب بخوانید و مثالها و تمرینهای آن را حل کنید. اگر هنوز کلاسهای مدرسه و دانشگاه تمام نشده است، سعی کنید به صورت کامل در کلاسهای ریاضی شرکت کنید. به هر حال، امتحان شما را همان معلم یا استادی که کلاسها را برگزار می کند، تصحیح می نماید. بنابراین با شرکت در کلاسهای ریاضی با نحوه تدریس معلم و مباحثی که مطرح می کند آشنا می شوید.


برای افزایش تمرکز و یادگیری بهتر در کلاسهای تدریس ریاضی جزوه یادداشت کنید. البته لازم نیست هر حرفی که از دهن استاد یا معلم خارج می شود را یادداشت نمائید. اگر این کار را بکنید از خود درس چیزی متوجه نمی شوید. مهمترین نکات درس و راه حل سوالها و مسائل ریاضی را در جزوه خودتان بنویسید. به مطالب ارائه شده در کلاس ریاضی علاقه نشان دهید و هر جایی برای شما سوالی پیش آمد بپرسید و یا یادداشت کنید تا بعدا بپرسید. پرسیدن سوال در کلاسهای تدریس ریاضی و توجه به سوالهای دیگران برای موفقیت شما در آموزش و یادگیری ریاضی مهم و موثر است. اگر سوالی برای شما پیش آمد بپرسید و یا یادداشت کنید تا بعدا بپرسید. نگذارید هیچ سوالی بی پاسخ باقی بماند. به سوالاتی که سایر دانش آموزان هم می پرسند گوش دهید. ممکن است نکته مهمی برای یادگیری داشته باشد.
وقتی مطلبی را یادداشت می کنید، باید به مطلب مورد نظر توجه کنید تا بتوانید بنویسید. همین عامل باعث افزایش تمرکز شما می گردد. یادداشت برداری در کلاس ریاضی و سایر دروس مفید و موثر است. سعی کنید جزوه خودتان را داشته باشید و از جزوات دیگران استفاده نکنید. اولا ممکن است سایر دانش آموزان یا دانشجویان در یادداشت کردن مطالب اشتباه کنند و مطلبی را به درستی ثبت ننمایند. جزوه ای که سایر همکلاسی های شما یادداشت می کنند به صورت صد در صد قابل اعتماد نیست.
برای پاسخ به سوال چگونه ریاضی بخوانیم برای امتحان می توان به موارد زیادی اشاره کرد که در سایت (ایران مدرس) بارها و بارها در رابطه با ان در مقالات مختلف صحبت شده است. مثلا شما با مطالعه مقاله 20 نکته کلیدی برای موفق شدن در امتحان ریاضی و کنکور ریاضیات یا مقاله 7 راهکار برای حل بهتر مسائل و تمرینات ریاضی می توانید در رابطه با نحوه مطالعه ریاضی و چگونگی ریاضی خواندن و کسب نمره 20 در ریاضی اطلاعات خوبی کسب نمائید. اگر می خواهید برای امتحان ریاضی درس بخوانید، در مرحله اول در صورتیکه هنوز فاصله زیادی تا امتحانات باقی است و وقت زیادی دارید که کارتان راحتتر است. برای موفقیت در امتحان ریاضی و کسب نمرات عالی در درس ریاضی باید با برنامه پیش بروید و به خودتان نظم خوبی بدهید. در قدم اول باید انگیزه خوبی در خودتان ایجاد کنید. مثلا تصمیم بگیرید که این ترم نمره ریاضی شما 18، 19 یا 20 شود. هر کدام را که خودتان انتخاب کی کنید خوب است. اگر پایه ریاضی شما خیلی قوی نیست (مقاله چگونه پایه ریاضی خود را قوی کنیم را بخوانید) در ترم حاضر فعلا نمره 18 را در نظر بگیرید و ترمهای بعد می توانید نمرات بالاتر و حتی 20 هم بگیرید. پس قدم اول این است که هدفی برای خودتان مشخص کنید و با اطمینان به خودتان برای رسیدن به آن قدم بردارید. روی یک برگه کاغذ بنویسید "من مطمئن هستم نمره درس ریاضی این ترم من 18 یا بالاتر از 18 است" و آن را به دیوار اتاقتان بزنید.
در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی حتی می توان اشکالات مربوط به پایه های ثبل را هم برطرف کرد. همانطور که می دانید، درس ریاضی یک درس پیوسته و ادامه دار است. اگر دانش اموزی درس ریاضی مقطع اول متوسطه را خوب یاد نگیرد در مقاطع بعدی هم در آموزش ریاضی مشکل خواهد داشت. در کلاسهای خصوصی ریاضی یک مدرس خصوصی خوب این اشکالات پایه ای را تشخیص داده و برطرف می کند.
 بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان که به علت وجود اشکالات فراوانی که هیچ وقت به انها پاسخ داده نشده است و هیچ وقت حتی جرات پرسیدن سوال برای برطرف کردن این اشکالات را نداشته اند، از درس و تحصیل سرخورده شده اند و کلا از درس ریاضی تنفر دارند، با شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می توانند امیدوارانه و با انگیزه فراوان به درس و تحصیل برگردند.
 بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان که نسبت به درس ریاضی کم علاقه و یا بی علاقه هستند، در حقیقت کم هوش و یا ضعیف نمی باشند. معمولا این دانش آموزان در یک ترم و یا یک سال تحصیلی از ریاضی زده شده اند و یک مدرس و استاد نامناسب باعث شده است این اتفاق بیافتد. این دانش آموزان و دانشجویان با قرار گرفتن در معرض آموزش خوب در کلاسهای خصوصی ریاضی می توانند دوباره به درس ریاضی علاقه مند گردند.

فقط شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی و کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کافی نیست. باید در کلاس ریاضی فعال باشید. خودتان هم در برگزاری کلاس مشارکت داشته باشید. برای حل تمرینات و مسئله در کلاس داوطلب باشید. در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه جزوه یادداشت نمائید و از همین جزوات در کلاسهای خصوصی ریاضی هم می توانید استفاده کنید. هر سوالی که برایتان پیش آمد در کلاسهای ریاضی مدرسه و دانشگاه بپرسید و اگر هم فرصت نشد در جلسات تدریس خصوصی ریاضی سوالهای خودتان را بپرسید. خلاصه اینکه اجازه ندهید هیچ سوالی برای شما بی پاسخ بماند. ممکن است همان سوالی که نپرسیده اید در امتحان و یا در کنکور مورد سوال قرار گیرد. برای یادگیری بهتر ریاضی استفاده از کلاسهای ریاضی و جلسات تدریس خصوصی ریاضی مفید و خوب است ولی در نهایت عامل اصلی و تعیین کننده خودتان هستید باید خودتان فعال باشید و برای یادگیری مشتاق باشید. حین حل تمرین و مسئله و یا حین خواندن درس ریاضی هم هر سوالی که برایتان پیش آمد یادداشت کنید و در کلاسهای ریاضی از مدرس، استاد و یا معلم خصوصی خودتان بپرسید.
یکی از مواردی که ممکن است در خوب نتیجه گرفتن و عالی نتیجه گرفتن شما در امتحان ریاضی و کنکور ریاضی اختلال ایجاد کند، جدی نگرفتن کلاسهای خصوصی ریاضی است. بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان چون در کلاسهای خصوصی ریاضی امتحانی گرفته نمی شود و مدرس خصوصی ریاضی همان مدرس ریاضی مدرسه یا دانشگاه نیست، این کلاسها را جدی نمی گیرند. برای موفقیت در ریاضی و کسب نتایج عالی باید کلاسهای خصوصی ریاضی را به اندازه کلاسهای مدرسه و دانشگاه و حتی بیشتر از آنها جدی بگیرید. در این کلاسها قرار است شما برای امتحان اصلی یا آزمون اصلی ای که پیش رو دارید آماده شوید و اشکالات خودتان را برطرف نمائید. بنابراین هر تمرین و مسئله ای که به شما داده شد را با جدیت کامل انجام دهید و به توصیه ها و مشاوره هایی که مدرس خصوصی ریاضی شما انجام می دهد گوش دهید.
بعضا با دوستانتان به صورت گروهی ریاضی بخوانید. ممکن است شما مطالعه تنهایی و خواندن ریاضی تنهایی را بیشتر دوست داشته باشید و بپسندید. ایرادی ندارد. در اکثر اوقات خودتان به تنهایی مطالعه کنید و درس بخوانید. ولی برای یادگیری بهتر ریاضی بد نیست که بعضا با دوستانتان درس بخوانید و تمرین حل کنید. خواندن درس ریاضی به صورت گروهی مزایایی دارد. از جمله اینکه شما با نگاه متفاوت دوستانتان به حل مسائل آشنا شده و ممکن است راه حلهای متفاوتی که آنها برای حل سوالات و تمرینات ریاضی دارند برای شما هم مفید باشد. مطلب دیگر اینکه وقتی بر روی مسئله ای بحث می کنید، آن را بهتر یاد می گیرید.
 از کتابهای کمک آموزشی ریاضی معتبر استفاده کنید. اگر برای یادگیری بهتر درس ریاضی قصد دارید از کتابهای کمک آموزشی استفاده کنید، از کتابهای کمک آموزشی معتبر استفاده نمائید. از کتابهایی که مربوط به انتشاراتی های معتبر هستند استفاده نمائید. البته همانطور که در بخش های قبل گفته شد، کتاب درسی را در اولویت قرار دهید. کتابهای کمک آموزشی ریاضی برای یادگیری و آموزش بهتر درس ریاضی و برای گرفتن نمره بالا و نمره 20 در درس ریاضی می تواند مفید باشد. تمرینات اضافه تر را از روی کتابهای کمک آموزشی حل کنید و نکاتی که ممکن است در کتاب درسی ریاضی گفته نشده باشد را از روی این کتابها بخوانید.

 از حل المسائل درست استفاده نمائید. بسیاری از دانشجویان و دانش اموزان برای دروس مختلف و از جمله درس ریاضی حل المسائل و حل تمرین دارند. داشتن حل المسائل بد نیست به شرطی که درست از ان استفاده شود. به این معنی که اگر خواستید جواب سوال یا تمرینی را از روی حل المسائل ببینید مطمئن شوید که قبل از دیدن حل سوال، قبلا به اندازه کافی به آن فکر کرده اید و راه حلی ارائه نموده اید. اگر سوال و تمرین را درست هم حل نکنید ایرادی ندارد فقط باید حداقل به ان فکر کرده باشید و راه حلی بر روی کاغذ آورده باشید. حین فکر کردن به تمرینات و نوشتن راه حل است که ذهن شما قوی تر و قوی تر می شود.
منبع: ایران مدرس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.