مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

به صورت عمقی و مفهومی درس ریاضی را بخوانید!

برای موفقیت در درس ریاضی و امتحان ریاضی باید به صورت عمقی و مفهومی درس ریاضی را بخوانید. اگر در بخشهایی از ان اشکالات پایه ای دارید که ممکن است به سالهای قبل برگردد، ممکن است مدرس یا معلم خودتان در کلاسهای تدریس مدرسه و دانشگاه وقت نکند به این اشکالات پاسخ دهد و بنابراین در این موارد استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی بسیار کمک کننده است (مشاهده کنید: لیست مدرسین تدریس خصوصی ریاضی). درس ریاضی را بعد از کلاسهای مرور کنید و اگر اشکالی دارید یادداشت کنید تا بعدا از مدرس ریاضی، معلم و استاد ریاضی و یا مدرس خصوصی ریاضی خودتان بپرسید. تمرین و مسئله حل کنید و با پشتکار و مداومت تا شب امتحان به این روند ادامه دهید. کتاب درسی را در اولویت قرار دهید و سوالات امتحانی سالهای قبل ریاضی را حل کنید. برای دانلود سوالات امتحانی ریاضی به صورت رایگان و دانلود جزوات آموزشی، تست کنکور، کتاب و ... ریاضی بر روی لینک دانلود جزوه و سوال امتحانی ریاضی کلیک کنید.
یکی از نکات مهم در مورد روش درست خواندن ریاضی این است که بعد از کلاسهای تدریس ریاضی و یا کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی درس را مرور کنید. مرور درس بعد از کلاس ریاضی باعث می شود که اگر بخشهایی را خوب یاد نگرفته اید برای خودتان مشخص گردد و در جلسه بعد بتوانید آن را بپرسید. در ضمن، مرور بعد از کلاس تدریس ریاضی باعث می شود درس را بهتر یاد بگیرید و مدت زمان بیشتری در ذهنتان باقی بماند. دقیقا بعد از کلاس های ریاضی نکاتی از درس یادتان هست که اگر همان روز درس را مرور کنید و ان نکات را جایی یادداشت نمائید بعدا می توانید از انها استفاده کنید.

بهترین توصیه در زمینه روش درست خواندن ریاضی این است که درس ریاضی را در طول ترم مطالعه کنید. اگر درس ریاضی را نخوانید و آن را برای فرجه ها یا ایام امتحانات بذارید، خواهید دید که حجم زیادی از مطالب وجود دارد و شما فرصت کمی برای مطالعه دارید. در ایام امتحانات درس ریاضی را به خوبی نمی توانید یاد بگیرید. این مطلب در همین سایت در مقالاتی مانند زمان مناسب کلاس خصوصی و موفقیت در آموزش و تدریس ریاضی و چگونه در امتحان ریاضی 20 بگیریم توضیح داده شده است. در ایام امتحانات شما در نهایت می توانید تلاش کنید که درس ریاضی را نیفتید. در طول ترم فرصت بسیار خوبی برای یادگیری وجود دارد. با خیال راحت و آسوده می توانید درس ریاضی و سایر دروس را بخوانید و آن را به درستی یاد گرفته و پایه ریاضی خودتان را قوی کنید (برای مطالعه در زمینه نحوه قوی کردن پایه ریاضی مقاله چگونه ریاضی را از پایه یاد بگیریم (25 نکته مهم آموزش موفق ریاضی) را مطالعه نمائید).





به منظور کسب نمره خوب و عالی در درس ریاضی موارد زیر می تواند مفید و موثر باشد.


1- برای خودتان یک برنامه ریزی خوب داشته باشید. با برنامه پیش بروید و قبل از اینکه خود امتحان ریاضی نزدیک شود برای امتحان دادن آمادگی لازم را در خودتان ایجاد نمائید.
2- کتاب درسی را خیلی خوب بخوانید. به کتاب درسی بیشتر از کتابهای کمک درسی بها بدهید. در مرحله اول متن کتاب درسی را خوب بخوانید و مثالها و تمرینهای آن را حل کنید.

3- اگر هنوز کلاسهای مدرسه و دانشگاه تمام نشده است، سعی کنید به صورت کامل در کلاسهای ریاضی شرکت کنید. به هر حال، امتحان شما را همان معلم یا استادی که کلاسها را برگزار می کند، تصحیح می نماید. بنابراین با شرکت در کلاسهای ریاضی با نحوه تدریس معلم و مباحثی که مطرح می کند آشنا می شوید.


برای تقویت پایه ریاضی، درست فهمیدن و خوب فهمیدن ریاضی راهکارهای زیادی وجود دارد. در مرحله اول باید اراده کنید و تصمیم بگیرید این کار را انجام دهید. باید برای خودتان هدف مشخص و واضحی تعیین کنید و مثلا برای خودتان مشخص کنید که این ترم یا ترم آینده می خواهید ریاضی را بالای 18 بگیرید و یا حتی 20 بگیرید. اگر ریاضی را به صورت پایه ای و مفهومی بخوانید قاعدتا نمره خوبی هم می گیرید و در نتیجه معدل شما هم افزایش پیدا کرده و اگر کنکور نداده اید، در کنکور هم ریاضی را بهتر خواهید زد. بعد از انکه تصمیم گرفتید که درس ریاضی را پایه ای و خوب یاد بگیرید باید برای خواندن و یاد گرفتن آن برنامه داشته باشید و راهکارهای مختلف را امتحان کنید. در مرحله اول در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه به صورت کامل شرکت کنید و در کلاسها حضور فعال داشته باشید. سوال بپرسید و به صورت کاملا فعالانه به سوالات دیگران گوش دهید. برای خودتان جزوه بنویسید و نکات مهم را یادداشت نمائید. اگر مدرس ریاضی نکته ای را گفت که متوجه نشدید و فرصت سوال پرسیدن هم نبود، در گوشه ای آن نکته را یادداشت نمائید که بعدا بپرسید. با تمرکز کامل به مطالبی که ارائه می شود گوش دهید و سعی کنید با بحث درگیری شوید. بعد از هر جلسه کلاس تدریس ریاضی درس را بخوانید و مرور نمائید تا جلسه بعد از بحث جا نمانید و مطالبی که ارائه می شود را بفمهید. بعد از کلاسهای تدریس ریاضی درس را مرور کنید.
 بین کلاسهای تدریس ریاضی تمرینها و مثالهای حل شده کلاس را دوباره حل کنید.
 برای یادگیری بهتر ریاضی تمرینات و مسائل اضافه تری حل کنید.
 مطالعه کتاب درسی را به نسبت کتابهای کمک آموزشی در اولویت قرار دهید.
 برای تسلط بیشتر و بیشتر بر درس ریاضی بیشتر و بیشتر تمرین حل کنید.
 در طول ترم درس ریاضی را بخوانید. ریاضی درس شب امتحانی نیست.
 اگر از کلاس تدریس خصوصی ریاضی استفاده می کنید، در طول ترم کلاسها را برگزار کنید.


یکی از نکات مهم در یادگیری درس ریاضی این است که در کلاس درس حواستان جمع باشد. حتی در نوشتن جزوه ریاضیتان سلیقه به خرج دهید که بعدا برای خواندن جذاب باشد. حین تدریس ریاضی توسط معلمتان حتما به دقت گوش دهید. این اولین قدم در موفقیت در ریاضی است. در هر مسئله ای که دلیل استفاده از روابط و فرمولها و یا روند حل را متوجه نشدید حتما از دبیر ریاضی یا معلم ریاضی خود سوال کنید. حین تدریس ریاضی توسط معلمتان با تمرکز کامل گوش دهید. هر کاری را که در زندگی بخواهید با موفقیت انجام دهید به برنامه ریزی احتیاج دارید. برای یادگیری و آموزش ریاضی نیز داشتن یک برنامه خوب و منسجم لازم است. برای مرور درس ریاضی، شرکت در کلاسها و حل مثال و تمرین زمان مشخصی را در نظر بگیرید.
اگر در درس ریاضی به اشکال برخوردید و یا احساس کردید یادگیری آن برای شما مشکل شده است، موارد زیر ممکن است بتواند به رفع اشکال درس ریاضی کمک کند:
1- مرور مطالب خوانده شده در کلاس درس از خود کتاب درسی و یا جزوه خودتان
2- حل تمرینات اضافی و اختصاص وقت بیشتر به مطالعه مطالب خوانده شده
3- استفاده از کتابهای کمک آموزشی ریاضی برای فهم بهتر مطالب


حل دوباره تمرینات حل شده در کلاس درس: تمریناتی که در کلاس درس حل می شود را خودتان یکبار دیگر حل کنید تا بر نحوه حل آنها مسلط گردید. تمرینات جدید را بعد از این تمرینات حل کنید.
 اولویت دادن به کتاب درسی ریاضی برای مطالعه: قبل از اینکه سراغ کتابهای کمک درسی و کتابهای کمک آموزشی بروید خود کتاب درسیتان را بخوانید. کتابهای کمک آموزشی بر مبنای همین کتاب درسی نوشته شده اند. اگر کتاب درسی را خوب بلد باشید توضیحات ارائه شده در کتابهای کمک آموزشی را هم بهتر می فهمید.
 حل مسئله و تمرینات کتاب درسی: بعد از حل تمرینات حل شده در کلاس درس سرغ مسائل و تمریناتی بروید که حل نشده اند. روی آنها فکر کنید و راه حل ارائه دهید. بلافاصله سراغ کتابهای حل تمرین نروید. خودتان فکر کنید و راه حل بنویسید. با این کار به تدریج ذهنتان قویتر شده و مسائل سخت تر را هم حل خواهد کرد.
 استفاده از کتابهای کمک درسی ریاضی و مطالب آموزش موجود در اینترنت: بعد از شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و خواندن خود کتاب درسی می توانید از کتابهای کمک درسی ریاضی و مطالب آموزش موجود در اینترنت استفاده نمائید.


برای آموزش و یادگیری بهتر ریاضی و کسب نمره ی بالا در درس ریاضی موارد زیر را در نظر داشته باشید:

1- برای کسب نمره خوب در درس ریاضی هدف مشخصی داشته باشید.

2- نمره ای که در درس ریاضی می خواهید این ترم کسب کنید را به وضوح برای خودتان مشخص کنید.

3- در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه حاضر باشید.

4- درس ریاضی را در طول ترم بخوانید و به شب امتحان موکول نکنید.

5- در کلاسهای تدریس ریاضی تمرکز داشته باشید.

6- کتاب درسی ریاضی منبع اصلی مطالعه شما باشد.

7- در کلاس ریاضی حضور فعال داشته باشید و سوال بپرسید.

8- در کلاسهای تدریس ریاضی جزوه یادداشت کنید.

9- برای حل تمرین در کلاس ریاضی داوطلب شوید.

10 - مرور بعد از کلاس تدریس ریاضی را از یاد نبرید.

کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه یا دانشگاه را جدی بگیرید. برای یادگیری بهتر درس ریاضی باید در کلاسهای ریاضی حضور فعالی داشته باشید. فقط حضور در کلاس مهم نیست. بلکه در کنار ان باید با دقت به مطالب ارائه شده گوش دهید، جزوه یادداشت نمائید و سوال بپرسید. هر سوالی که برایتان پیش آمد از مدرس ریاضی و یا استاد ریاضی خودتان بپرسید. اگر می دانید سوال شما به پایه های قبل بر می گردد، در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی آن را از معلم خصوصی ریاضی خودتان بپرسید.
در طول ترم با برنامه ریزی درس ریاضی و سایر دروس را مطالعه کنید. برای کشب نمره خوب و موفقیت در درس ریاضی برنامه ریزی کنید. برای مطالعه ریاضی در کنار سایر دروس برنامه داشته باشید. به هر حال دروس دیگری هم باید خوانده شوند و کارهای دیگری هم برای انجام دادن دارید. با یک برنامه ریزی خوب هم می توانید ریاضی ار خوب بخوانید و در امتحان ریاضی موفق باشید و هم سایر دروس را مطالعه کنید و سایر کارهای خودتان را هم انجام دهید. تمامی افراد موفق برای پیش بردن کارها و رسیدن به اهدافشان برنامه ریزی دارند. برنامه شما برای درس خواندن بهتر است بر روی کاغذ آورده شود.
از جزوات، نمونه سوال امتحانی و تست کنکور ریاضی موجود در همین سایت (ایران مدرس) استفاده نمائید. برای دانلود رایگان جزوه، تست و سوال کنکور، سوال امتحانی و ... ریاضی کنکور بر روی عبارت دانلود جزوه و سوال امتحانی ریاضی کلیک کنید.
 برای مطالعه در زمینه موفقیت در ریاضی کنکور مقاله چگونه برای کنکور ریاضی بخوانیم را مطالعه نمائید. برای موفقیت در کنکور ریاضی باید با برنامه ریزی درس بخوانید. تمرین و مسئله به اندازه کافی حل کنید و تا جایی که می توانید تست بزنید.
 مهمترین نکته: ریاضی درس شب امتحانی نیست. اگر می خواهید در ریاضی موفق باشید، ریاضی را خوب یاد بگیرید و در امتحان نمره 20 و در کنکور هم درصد بالایی برای ان کسب نمائید، باید ریاضی را به مرور و در طول زمان بخوانید. هر چه تعداد تمریناتی که برای درس ریاضی حل می کنید و تعداد تست هایی که می زنید بیشتر باشد بهتر ان را یاد می گیرید.

ریاضی یک از دروس پایه ای و مهم است و یادگیری و بلد بودن ان برای حل تمرین و مسئله در سایر دروس (مانند فیزیک و شیمی و ....) هم مهم است. اگر می خواهید درس ریاضی را خوب یاد بگیرید و به صورت مفهومی و پایه ای ریاضی را بخوانید استفاده از تجربه و سابقه مدرسین خصوصی ریاضی می تواند کمک کننده و موثر باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه موفقیت در درس ریاضی و نحوه یادگیری و کسب نمرات خوب و عالی در ریاضی مقاله چگونه ریاضی را یاد بگیریم را مطالعه نمائید. برای استفاده بهتر از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی سعی کنید این کلاسها را در طول ترم برگزار کنید و برگزاری آنها را به ایام امتحانات موکول ننمائید. در ایام امتحانات فرصت برای حل تمرین و مسئله کمتر است و برای یادگیری درس ریاضی حل تمرین و مسئله در کنار کلاسهای خصوصی حیاتی است. درس ریاضی را بدون حل تمرین و مسئله نمی توانید یاد بگیرید. شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی مفید و موثر است ولی در نهایت خودتان باید دست به قلم شده و تمرین و مسئله حل کنید. بنابراین فقط برای رفع اشکال در ایام امتحانات می توان از کلاسهای خصوصی ریاضی استفاده کرد. برای یادگیری عمقی و مفهومی ریاضی استفاده از جلسات خصوصی را باید زودتر شروع کنید. در ایام تابستان هم فرصت خوبی برای تقویت پایه ریاضی و استفاده از کلاسهای خصوصی ریاضی است.

منبع: ایران مدرس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.