مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

یادگیری بهتر ریاضی با کلاسهای خصوصی

در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی فرصت بسیار خوبی برای آموزش و یادگیری پایه ای ریاضی وجود دارد. دانش آموزان و دانشجویان علاقه مند و با انگیزی در طول ترم و یا در ایام تابستان برای یادگیری بهتر و تقویت پایه ریاضی خودشان می توانند از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی استفاده نمایند (برای مشاهده لیست مدرسین و اساتید فعال در زمینه آموزش و تدریس خصوصی ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک نمائید). در طول ترم هم زمان با کلاسهای مدرسه و دانشگاه می توان از کلاسهای خصوصی استفاده کرد. یکی از بهترین ایام برای استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی همان طول ترم است. در طول ترم فرصت کافی برای حل تمرین و مسئله، خواندن درس، رفع اشکال و بحث بر روی مسائل وجود دارد. البته شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی به معنی عدم شرکت در کلاسهای مدرسه یا دانشگاه نیست. هر کدام از این کلاسها فواید خودش را دارد.

استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی در کنار کلاسهای مدرسه و دانشگاه برای برطرف کردن ضعف هایی که از قبل وجود دارد و برای برطرف کردن و رفع اشکالات می تواند موثر و مفید باشد. البته اگر خودتان در حد متوسط هستید و اشکالات زیادی ندارید، از جلسات تدریس خصوصی ریاضی برای عالی شدن و برای گرفتن نمرات بسیار خوب هم می توانید استفاده نمائید. در این حالت در کلاسهای خصوصی تمرینات سطح بالاتر و مسائل پیچیده تر را حل می کنید تا تسلط خودتان را بر مطالب افزایش دهید.



حتما مطالعه کنید: 20 راهکار برای بیست شدن در درس ریاضی !


iranmodares



اگر در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه غایب بوده اید و یا از نحوه تدریس مدرس و استاد ریاضی خودتان در مدرسه یا دانشگاه راضی نیستید و درس را خوب متوجه نمی شوید، در هر صورت، استفاده از کلاسهای خصوصی ریاضی می تواند مفید و موثر باشد. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی، درس ریاضی را به بهترین شکل ممکن می توانید آموزش ببینید. در کلاسهای خصوصی ریاضی فرصت و زمان بیشتری برای رفع اشکال، حل تمرین و مسئله، توضیح مسائل و مثالها و ... وجود دارد. کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی تا شب امتحان می تواند ادامه پیدا کند و مدرس خصوصی می تواند به صورت کامل از شاگردهای خودش حمایت کند. کلاسهای تدریس خصوصی به نسبت کلاسهای مدرسه و دانشگاه جو راحت تری هم دارد. بسیاری از دانشجویان و دانش اموزان در کلاسهای دانشگاه و مدرسه جرات پرسیدن سوالهای خودشان را ندارند. بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان ممکن است اشکالات پایه ای تری در درس ریاضی داشته باشند و در کلاسهای گروهی از ترس تمسخر سایر همکلاسی هایشان جرات نکنند که سوال خودشان را بپرسند. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی سوالات به راحتی می تواند پرسیده شود و هر اشکالی که وجود دارد می تواند برطرف گردد.

دانلود جزوات عالی آموزش مثلثات، نسبتها و روابط مثلثاتی، تست کنکور و سوال امتحانی مثلثات


کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه یا دانشگاه را جدی بگیرید. برای یادگیری بهتر درس ریاضی باید در کلاسهای ریاضی حضور فعالی داشته باشید. فقط حضور در کلاس مهم نیست. بلکه در کنار ان باید با دقت به مطالب ارائه شده گوش دهید، جزوه یادداشت نمائید و سوال بپرسید. هر سوالی که برایتان پیش آمد از مدرس ریاضی و یا استاد ریاضی خودتان بپرسید. اگر می دانید سوال شما به پایه های قبل بر می گردد، در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی آن را از معلم خصوصی ریاضی خودتان بپرسید.

دانلود 121 فرمول انتگرال گیری

اگر می خواهید ریاضی را بهتر و بهتر یاد بگیرید و در آموزش ان موفق باشید و در امتحانات و کنکور ریاضی موفق باشید، تا جایی که می توانید تمرین  مسئله حل کنید. تمرین مادر یادگیری است. هر چه تعداد تمریناتی که حل می کنید بیشتر و بیشتر باشد، تسلط شما بر درس ریاضی هم بیشتر و بیشتر خواهد شد. ابتدا از سوالات و تمرینات حل شده شروع کنید و به تدریج به سمت حل کردن مسائل سطح بالاتر و سخت تر حرکت کنید. برای تقویت پایه ریاضی، درست فهمیدن و خوب فهمیدن ریاضی راهکارهای زیادی وجود دارد. در مرحله اول باید اراده کنید و تصمیم بگیرید این کار را انجام دهید. باید برای خودتان هدف مشخص و واضحی تعیین کنید و مثلا برای خودتان مشخص کنید که این ترم یا ترم آینده می خواهید ریاضی را بالای 18 بگیرید و یا حتی 20 بگیرید. اگر ریاضی را به صورت پایه ای و مفهومی بخوانید قاعدتا نمره خوبی هم می گیرید و در نتیجه معدل شما هم افزایش پیدا کرده و اگر کنکور نداده اید، در کنکور هم ریاضی را بهتر خواهید زد. بعد از انکه تصمیم گرفتید که درس ریاضی را پایه ای و خوب یاد بگیرید باید برای خواندن و یاد گرفتن آن برنامه داشته باشید و راهکارهای مختلف را امتحان کنید. در مرحله اول در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه به صورت کامل شرکت کنید و در کلاسها حضور فعال داشته باشید. سوال بپرسید و به صورت کاملا فعالانه به سوالات دیگران گوش دهید. برای خودتان جزوه بنویسید و نکات مهم را یادداشت نمائید. اگر مدرس ریاضی نکته ای را گفت که متوجه نشدید و فرصت سوال پرسیدن هم نبود، در گوشه ای آن نکته را یادداشت نمائید که بعدا بپرسید.
مطلب دیگری که باید در نظر گرفته شود این است که درس ریاضی را یک شبه و یا با یکی دو ماه مطالعه نمی توان به خوبی یاد گرفت. درس ریاضی را باید به مرور و با داشتن پشتکار و مداومت آموزش دید. اگر دانش آموز هستید، ریاضی را در طول ترم بخوانید. اینکه بخواهید در یکی دو هفته قبل از امتحانات درس ریاضی را یاد بگیرید اشتباه است. حتی اگر به صورت مقطعی هم درس را متوجه شوید و در امتحان هم نمره بگیرید، چون به اندازه کافی تمرین حل نشده است و درس ریاضی را به صورت پایه ای آموزش ندیده اید، خیلی سریع هم آن را فراموش خواهید کرد. بنابراین تلاش کنید به صورت مداوم درس را بخوانید و در طول ترم درس را یاد بگیرید. در کلاسهای تدریس مدرسه حاضر شوید و در صورت لزوم از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی هم استفاده کنید.

برای یادگیری صحیح ریاضی و برای اطمینان از اینکه ریاضی را قبول شده و نمره خوبی می گیرید، بهتر است که کلاسهای خصوصی ریاضی را به ایام امتحانات موکول نکنید. در ایام امتحانات درسهای دیگری هم دارید. استرس ایام امتحانات اجازه یادگیری درست را به شما نمی دهد. در ضمن، ریسک قبول نشدن در درس ریاضی هم بالاتر است. بنابراین از همین الان برای برگزاری جلسات تدریس خصوصی ریاضی اقدام کنید.


ابتدا تمرینات راحتتر را حل کنید: بعد از حل دوباره مثالهای حل شده در کلاسهای تدریس ریاضی، ابتدا تمرینات راحتتر ریاضی را حل کنید و به تدریج تمرینات سطح بالاتر و سخت تر را حل نمائید. هر چه تمرینات بیشتری حل کنید، تسلط شما بیشتر خواهد شد.
 هر تمرین را برای خودتان تشریح کنید: حین حل تمرینات و سوالات ریاضی، حل سوالات را برای خودتان شرح دهید. از خودتان سوال بپرسید و به صورت مفصل به آن پاسخ دهید. سوالات را تفسیر کنید و حل آنها را برای خودتان توضیح دهید. دلیل استفاده از هر رابطه و فرمول را بدانید.
 از سوالات امتحانی سالهای قبل استفاده کنید: بعد از حل مثالهای حل شده در جلسات تدریس ریاضی و حل تمرینات و مسائل کتاب درسی، حل سوالات امتحانی سالهای قبل می تواند به افزایش تسلط شما در یادگیری ریاضی کمک زیادی بکند.

برای مرور هم باید برنامه داشته باشید. شاید بارها و بارها شنیده اید که بعد از کلاسهای تدریس ریاضی و یا هر درس دیگری، همان روز درس را مرور کنید. این امر شاید ساده به نظر برسد ولی در اکثر اوقات انجام نمی شود.
شما اگر می خواهید در درس ریاضی نمره خوبی بگیرید و در تحصیل و کنکور موفق شوید، حتما سعی کنید این کار را انجام دهید. بعد از شرکت در کلاس تدریس ریاضی یا هر درس دیگری، همان روز در حد 10 دقیقه و یا یک ربع درسی را که مدرس یا معلم و یا استادتان ارائه کرده است را مرور کنید. این کار واقعا موثر است. چون در مراحل بعد، مثلا یک هفته بعد، وقتی به سراغ همان مبحث برمی گردید به خاطر همان مرور 10 دقیقه ای همه ی مطالب را به خوبی به یاد خواهید آورد.
هنگام مرور ریاضی سعی کنید در دفترچه ای که قبلا تهیه کرده اید فرمولها و نکات مهم را بنویسید. این دفترچه بعدا و در ایام امتحانات و کنکور واقعا بدردبخور خواهد بود. اگر در رابطه با هر فرمول نکته خاصی وجود دارد ان را هم بنویسید. این نکات خاص و مهم را بعدا خودتان به یاد نخواهید آورد ولی همین که آن را در دفترچه یادداشت کرده اید در دفعات بعد بع راحتی از انها استفاده می کنید.

برای آموزش بهتر درس ریاضی کتاب درسی را خوب بخوانید، از کتابهای کمک آموزشی استفاده کنید و مرور روزانه و هفتگی را هم در برنامه خودتان بگنجانید. ولی باز همانطور که گفته شد، حل تمرین و مسئله را هم فراموش نکنید.

حل تمرین و مسئله در یادگیری و آموزش ریاضی بسیار مهم است. شما هر مطلبی را که در کلاس تدریس ریاضی یاد گرفته اید حین حل مسئله به کار می برید. و این خودش یک آزمون است برای اینکه چک کنید که آیا مطلب را به خوبی یاد گرفته اید یا نه.

مغز و ذهن انسان نیز مانند سایر اعضای بدن عضلاتی برای خودش دارد. هر چه بیشتر از ذهنتان کار بکشید و مسائل سنگین و سطح بالاتری را حل کنید، ذهن و مغز شما قوی تر خواهد شد. البته باید از مسائل و تمرینات راحتتر شروع کرده و به تدریج مسائل سخت تر را حل کنید.

کلید یادگیری و آموزش بهتر درس ریاضی حل تمرین است. شما با حل تمرین آن بخشی از ذهنتان که باید از پس حل تمرینها و مسائل ریاضی بر بیاد را قوی تر می کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.