مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

چگونه در امتحان ریاضی موفق شویم و با نمره بالا قبول شویم؟

در این بخش در زمینه پاسخ به سوال چگونه در امتحان ریاضی موفق شویم و با نمره بالا قبول شویم؟ مطالب مفیدی ارائه شده است. برای سریع حل کردن مسائل ریاضی، تمرین کنید و هنگام مطالعه وقت بگیرید که یک مساله در فلان موضوع را در چند دقیقه حل می کنید. هر چند عجله داشتن و شتاب زدگی توصیه نمی شود زیرا باعث اشتباه می شود ولی سرعت عمل در جایی که شما متوجه راه حل شده اید و آن را بلدید، در جلوگیری از کمبود وقت به شما کمک می کند. فرمول های ریاضی را قبل از امتحان مرور کنید و با شروع امتحان آن ها را در حاشیه برگه بنویسید که هر وقت به آنها نیاز داشتید به راحتی در دسترس باشد. زیرا اگر در همان لحظه که مساله را می خواهید حل کنید فرمول را بازیابی کنید، احتمال اینکه اشتباهی پیش آید، وجود دارد. با توصیه هایی که قبلاً در مورد کنترل اضطراب گفته شده است با اضطراب ریاضی مقابله کنید، زیرا اضطراب و منفی نگری نسبت به درس ریاضی، باعث می شود که در انجام پیدا کردن راه حل، انجام عملیات ریاضی و توجه به اشتباهات پیش پا افتاده، سر در گم باشید و دچار خطا گردید.(تبیان)

قبل از آنکه تمرینات و مثالهای بیشتری برای ریاضی حل کنید، همان تمریناتی که معلم ریاضی و یا دبیر ریاضی در کلاس درس حل کرده است را دوباره حل کنید. سعی کنید تمرینات و مثالهای حل شده توسط مدرس ریاضی خودتان را به صورت عمیق بفهمید. معلم و دبیر شما حین تدریس ریاضی معمولا مثالها و تمریناتی را حل می کند که به نظرشان مهمتر است و در امتحان ریاضی هم معمولا سوالها مشابه همان تمرینات می باشد. حتی اگر سوالات امتحانی ریاضی هم مشابه همان تمرینات نباشد، برای حل تمرینات با سطح بالاتر باید ابتدا سوالات حل شده در کلاس را یاد بگیرید. برای موفقیت در امتحان ریاضی و موفقیت در تحصیل در حالت کلی باید انگیزه و علاقه شدیدی در خودتان ایجاد کنید. به این فکر کنید که اگر در درس ریاضی نمره خوبی بگیرید و این درس را خوب یاد بگیرید چه نتایج مثبت دیگری برای شما خواهد داشت. مثلا باعث می شود معدل شما افزایش یابد. یا اینکه در رتبه کنکور شما هم در نهایت موثر است و در آینده تحصیلی و آینده شغلی شما هم تاثیر گذار است. باید هدف مشخصی برای خودتان در نظر بگیرد. مثلا این ترم نمره ریاضی من بالای 18 است. همین هدف خودتان را بر روی کاغذ بنویسید و به دیوار بزنید تا همیشه جلوی چشم شما باشد.
اگر هنوز کلاسهای مدرسه و دانشگاه تمام نشده است، سعی کنید به صورت کامل در کلاسهای ریاضی شرکت کنید. به هر حال، امتحان شما را همان معلم یا استادی که کلاسها را برگزار می کند، تصحیح می نماید. بنابراین با شرکت در کلاسهای ریاضی با نحوه تدریس معلم و مباحثی که مطرح می کند آشنا می شوید.
همانطور که گفته شد، خوبی کلاسهای تدریس و آموزش ریاضی و سایر دروس این است که در کلاس بحثها مورد بررسی قرار می گیرد و با سوالاتی که پرسیده می شود، اصطلاحا خوب شخم زده خواهد شد. این امر باعث می شود که فهم عمیقتری از مطالب پیدا کنید و درس را بهتر یاد بگیرید. در کلاسهای تدریس ریاضی ممکن است سوالاتی مطرح گردد که وقتی خودتان درس ریاضی را مطالعه می کنید، به نظرتان نرسد و نکات مربوط به همین سوالات در تستهای کنکور ریاضی استفاده شود. گوش دادن به مطالب ارائه شده در کلاسهای تدریس ریاضی با تمرکز کامل می تواند در یادگیری بهتر درس ریاضی و موفقیت شما در درس ریاضی مفید و موثر باشد. فقط حضور در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کافی نیست. باید با دقت به مطالب ارائه شده گوش دهید و تا جایی که می توانید تمرکز داشته باشید. یادداشت کردن جزوه به افزایش تمرکز شما کمک می کند.
وقتی مطلبی را یادداشت می کنید، باید به مطلب مورد نظر توجه کنید تا بتوانید بنویسید. همین عامل باعث افزایش تمرکز شما می گردد. یادداشت برداری در کلاس ریاضی و سایر دروس مفید و موثر است. سعی کنید جزوه خودتان را داشته باشید و از جزوات دیگران استفاده نکنید. اولا ممکن است سایر دانش آموزان یا دانشجویان در یادداشت کردن مطالب اشتباه کنند و مطلبی را به درستی ثبت ننمایند. جزوه ای که سایر همکلاسی های شما یادداشت می کنند به صورت صد در صد قابل اعتماد نیست.
درس ریاضی یکی از دروس بسیار مهم از ابتدایی تا دانشگاه است. درسی ریاضی علاوه بر اینکه خودش درس مهمی است، یادگیری آن برای حل مسائل و تمرینات سایر دروس هم لازم است. مثلا اگر شخصی درس فیزیک را به خوب بلد باشد ولی در محاسبات مسائل فیزیک به دلیل ضعف در درس ریاضی اشتباه کند، درس فیزیک را هم نمی تواند به خوبی پاس کند و نمره خوبی برای فیزیک هم کسب نمی کند. بنابراین درس ریاضی علاوه بر اینکه به خودی خود درس مهمی می باشد، یادگیری آن برای کسب نمره خوب در بعضی از دروس دیگر هم مهم است. در این بخش راهکارهایی ارائه می گردد که با استفاده از انها بتوانید در درس ریاضی موفق باشید، امتحانات ریاضی را با موفقیت پشت سر بگذارید و پایه ریاضی خودتان را قوی کنید. برای موفقیت در درس ریاضی موارد زیر را مد نظر داشته باشید.
نکته دیگری که باید برای موفقیت در ریاضی و امتحان ریاضی در نظر بگیرید این است که حل تمرین و مسئله در یادگیری درس ریاضی بسیار مهم است. بعد از شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی، مطالعه کتاب درسی و مرور آن، نوبت به حل تمرین و مسئله می رسد. هر چه تمرینات بیشتری حل کنید درس را هم بهتر یاد خواهید گرفت. تمرینات ریاضی را به صورت اصولی حل کنید. ابتدا مثالهای حل شده در کلاس تدریس ریاضی یا کلاس خصوصی ریاضی را مرور نمائید. در ادامه تمرینات جدید را تلاش کنید خودتان حل نمائید. راه حلی ارائه دهید. اگر درست نبود ایرادی ندارد. جواب درست را ببینید و جواب خودتان را اصلاح نمائید. کسانی که ریاضی را بهتر از شما بلد هستند فقط تمرینات بیشتری حل کرده اند و بیشتر برای یادگیری آن وقت گذاشته اند.
اگر می خواهید در امتحان ریاضی و کنکور ریاضیات موفق شوید موارد زیر را مد نظر داشته باشید.

1- با برنامه ریزی پیش بروید و در طول ترم درس ریاضی را بخوانید. برنامه ریزی برای موفقیت در هر کاری و از جمله برای موفقیت در امتحان ریاضی و کنکور ریاضی لازم است. تمامی افراد موفق برای موفقیت در کار و تحصیل برنامه ریزی داشته اند. بهتر است برنامه خودتان را به صورت مکتوب بر روی کاغذ بیاورید. برنامه ریزی آوردن زمان آینده به حال و اعمال کنترل بر آن است.

2- در برنامه درسی خودتان برای خواندن ریاضی حل تمرین و مسئله، مرور و شرکت در کلاسهای ریاضی را بگنجانید. برای یادگیری درس ریاضی همه ی مواردی که گفته شد لازم است. بنابراین در برنامه درسی خودتان باید همه ی این موارد را بگنجانید.

3- برنامه ریزی خودتان برای خواندن ریاضی و سایر دروس را شخصی سازی کنید. برنامه شما باید مختص خودتان باشد. می توانید از برنامه ریزی دیگران ایده بگیرید و از مشاورین مشورت بگیرید. ولی در نهایت برنامه درسی شما باید با توجه به عادتهای خودتان شخصی سازی شود. مطالب و درسهای سخت را در زمانهایی قرار دهید که برای مطالعه سر حال تر هستید.

مشاهده کنید: لیست مدرسین تدریس خصوصی ریاضی

از جزوات، نمونه سوال امتحانی و تست کنکور ریاضی موجود در سایت (ایران مدرس) استفاده نمائید. برای دانلود رایگان جزوه، تست و سوال کنکور، سوال امتحانی و ... ریاضی کنکور بر روی عبارت دانلود جزوه و سوال امتحانی ریاضی کلیک کنید.

برای مطالعه در زمینه موفقیت در ریاضی کنکور مقاله چگونه برای کنکور ریاضی بخوانیم را مطالعه نمائید. برای موفقیت در کنکور ریاضی باید با برنامه ریزی درس بخوانید. تمرین و مسئله به اندازه کافی حل کنید و تا جایی که می توانید تست بزنید.


اگر در بخشهایی از درس ریاضی اشکال دارید از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی استفاده نمائید (برای مشاهده مدرسین تدریس خصوصی ریاضی بر روی عبارت مدرس خصوصی ریاضی کلیک کنید). هر جا دیدید برنامه شما خوب پیس نمی رود آن را اصلاح کنید و دوباره به سمت جلو حرکت کنید. تا زمانی که دست از تلاش نکشیده اید شما موفق هستید. در کلاسهای تدریس ریاضی و کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی به مطالب ارائه شده خوب گوش دهید و جزوه بردارید. به صورت مداوم به نمره ای که می خواهید در امتحان ریاضی کسب کنید فکر کنید و برای تلاش آن تحقق کنید. اگر هدف شما مشخص باشد خودتان مسیر (که همان چگونه مطالعه کردن درس ریاضی برای امتحان است) را پیدا خواهید کرد. بنابراین در قدم اول باید در خودتان انگیزه ایجاد کنید و در نهایت برای رسیدن به هدف خودتان تلاش کنید. برای ارتقای معدل و موفقیت در کنکور هم می توانید از این روش استفاده کنید. مطالعه مقاله چگونه امتحان ریاضی را خوب بدهیم هم برای موفقیت در درس ریاضی و گرفتن نمره خوب در درس ریاضی مفید و موثر است.


مهمترین مباحث را مطالعه نمائید: اگر شب امتحان ریاضی فرا رسیده است و یا فرصت زیادی ندارید و می دانید که نمی توانید تمامی مباحث را مطالعه کنید، مهمترین مباحث را انتخاب نموده و بر روی آنها متمرکز شوید. برای انتخاب مهمترین مباحث با مدرس خصوصی ریاضی خودتان مشورت کنید. در کل بهتر است اگر در جزوه شما مثلا 10 مبحث مطرح شده است، 7 مبحث را خوب بلد باشید تا اینکه هر 10 مبحث را خوانده باشید ولی هیچ کدام را خوب بلد نباشید. اگر فرصت کافی دارید تمامی مباحث را مطالعه نمائید و تمرین و مسئله هم حل کنید، اگر وقت کم است مهمترین مباحث را با توجه به جزوه ریاضی کلاسی انتخاب نموده و روی آن مباحث متمرکز شوید. در این حالت نیز جزوه کلاسی ریاضی خیلی مهم است. چون ممکن است بعضی از مباحث کتاب درسی ریاضی تدریس نشده باشد و در امتحان هم از آن مباحث سوالی مطرح نکردد. این موارد را می توان از روی جزوه کلاسی ریاضی تشخیص داد.


شب امتحان ریاضی خیلی دیر نخوابید: بعضی از دانشجویان و دانش اموزان که در طول ترم درس ریاضی را مطالعه نکرده اند، فکر می کنند با نخوابیدن در شب امتحان ریاضی می توانند معجزه کنند. حقیقت این است که زمان شما محدود است و کار خیلی عجیب غریبی نمی توان انجام داد. اگر شب امتحان نخوابید، سر جلسه امتحان هوشیاری خودتان را به صورت کامل نخواهید داشت و نمی توانید از مباحثی که خوانده اید هم استفاده نمائید. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که تا جایی که وقت به شما اجازه می دهد و با کمک مدرسین تدریس خصوصی ریاضی و با استفاده از جزوه کلاسی درس ریاضی درس را بخوانید و تلاش کنید که مباحث ارائه شده را یاد بگیرید. ولی به هر حال شب امتحان ریاضی هم 5 یا 6 ساعت بخوابید تا بتوانید از مباحث خوانده شده استفاده کنید. بلد بودن درس مهم است ولی اگر سرجلسه امتحان حالت خواب آلود داشته باشید نمی توانید با تمرکز جواب دهید و نتیجه بگیرید.


در طول ترم با برنامه ریزی درس ریاضی و سایر دروس را مطالعه کنید. برای کشب نمره خوب و موفقیت در درس ریاضی برنامه ریزی کنید. برای مطالعه ریاضی در کنار سایر دروس برنامه داشته باشید. به هر حال دروس دیگری هم باید خوانده شوند و کارهای دیگری هم برای انجام دادن دارید. با یک برنامه ریزی خوب هم می توانید ریاضی ار خوب بخوانید و در امتحان ریاضی موفق باشید و هم سایر دروس را مطالعه کنید و سایر کارهای خودتان را هم انجام دهید. تمامی افراد موفق برای پیش بردن کارها و رسیدن به اهدافشان برنامه ریزی دارند. برنامه شما برای درس خواندن بهتر است بر روی کاغذ آورده شود.
در کلاسهای تدریس ریاضی جزوه بنویسید و سوال بپرسید و خوب گوش دهید. این نکته هم بسیار مهم و ضروری است. فقط حضور شما در کلاس مهم نیست. بلکه در کلاس تدریس ریاضی باید حضور موثر و مفید داشته باشید. اتفاقا اگر در کلاس تدریس ریاضی حاضر باشید و گوش ندهید و یا درس را یاد نگیرید همان بهتر که غیبت کنید. چون علاوه بر اینکه مطلبی یاد نمی گیرید، وقت شما هم تلف می شود. بنابراین در کلاس تدریس ریاضی حضور فعال داشته باشید. سوال بپرسید و به سوالاتی که دوستانتان می پرسند گوش دهید و به جوابی که مدرس و استاد ریاضی می دهد هم گوش دهید. جزوه خودتان را یادداشت نمائید.
از حل المسائل درست استفاده نمائید. بسیاری از دانشجویان و دانش اموزان برای دروس مختلف و از جمله درس ریاضی حل المسائل و حل تمرین دارند. داشتن حل المسائل بد نیست به شرطی که درست از ان استفاده شود. به این معنی که اگر خواستید جواب سوال یا تمرینی را از روی حل المسائل ببینید مطمئن شوید که قبل از دیدن حل سوال، قبلا به اندازه کافی به آن فکر کرده اید و راه حلی ارائه نموده اید. اگر سوال و تمرین را درست هم حل نکنید ایرادی ندارد فقط باید حداقل به ان فکر کرده باشید و راه حلی بر روی کاغذ آورده باشید. حین فکر کردن به تمرینات و نوشتن راه حل است که ذهن شما قوی تر و قوی تر می شود.

در زمانهای اوج بازدهی خودتان درس ریاضی ار مطالعه کنید. بعضی از افراد صبح را برای مطالعه کردن دوست دارند. تعدادی از افراد ممکن است در زمانهای آخر شب بازدهی بیشتری داشته باشند. اگر می خواهید در درس ریاضی موفق شوید و حتی 20 بگیرید، بهترین زمان مطالعه خودتان که در آن زمان بیشترین بازدهی را دارید به مطالعه درس ریاضی اختصاص دهید. به این ترتیب درس را بهتر یاد می گیرید و احتمال موفقیت شما افزایش می یابد. فایده دیگر مطالعه ریاضی در اوج بازدهی خودتان این است که در زمان کمتری می توانید حجم بیشتری از مطالب را مطالعه کنید و بازدهی شما افزایش می یابد. ریاضی درس سنگینی است و به تمرکز کامل نیاز دارد.


کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می تواند تا روز امتحان ادامه یابد. معمولا دانشجویان و دانش آموزانی که با استفاده از کلاسهای تدریس ریاضی دوباره به درس ریاضی علاقه مند شده اند و می خواهند نتیجه خوبی بگیرند، در ایام امتحانات کمی استرس دارند. مدرس ریاضی با برگزاری جلسات جمع بندی و رفع اشکال در این ایام و ارائه مشاوره می تواند کمک زیادی به یادگیری بهتر و موفقیت شاگردان خودش در امتحان ریاضی بکند.
در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می توان تمرینات و مسائل اضافه تری حل کرد و به این ترتیب سطح علمی دانشجو و دانش آموز را به نسبت کلاسهای مدرسه و دانشگاه هم بالاتر برد. در این کلاسها می توان از نمونه سوالات امتحانی ریاضی سالهای گذشته هم استفاده نموده و بیشتر و بیشتر به موفقیت دانشجو یا دانش آموز در امتحان کمک کرد (دانلود رایگان: دانلود 121 فرمول انتگرال گیری)

با توجه به مطالب گفته شده، برای موفقیت در تحصیل و کسب نمره خوب در امتحان ریاضی و سایر دروس و یادگیری بهتر درس ریاضی و همچنین کسب درصد بالای ریاضی در کنکور سراسری و آزاد می توان از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی استفاده کرد. اگر می خواهید در درس ریاضی نمره خوب و عالی بگیرید، مطالعه مقاله چگونه ریاضی را یاد بگیریم هم می تواند مفید و موثر باشد.

در طول ترم از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی استفاده کنید. اگر واقعا می خواهید در درس ریاضی موفق باشید و نمره خوبی بگیرید و اگر واقعا قصد دارید درس ریاضی را به صورت پایه ای و مفهومی یاد بگیرید باید هم در طول ترم درس ریاضی را بخوانید و هم اگر می خواهید از کلاسهای خصوصی ریاضی استفاده کنید، این کلاسها را هم در طول ترم برگزار نمائید. درس ریاضی برای آموزش و یادگیری به زمان نیاز دارد. هرچه زمان بیشتری به یادگیری ریاضی اختصاص دهید و بیشتر بر روی مسائل و تمرینات آن فکر کنید این درس را بهتر یاد خواهید گرفت. در ایام امتحانات فرصت کافی برای یادگیری و حل تمرین و مسئله و ... وجود ندارد. در ایام امتحانات سعی خواهید کرد که فقط مهمترین مطالب را بخوانید و هر چه سریعتر درس را تمام کنید. بنابراین، برای یادگیری عمقی و پایه ای ریاضی در ایام امتحانات فرصت کافی وجود ندارد. با مطالعه ریاضی در طول ترم و شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی و حل تمرین و مسئله به اندازه کافی، درس ریاضی را به بهترین شکل ممکن می توانید یاد بگیرید.
هدف واضح و مشخصی برای موفقیت در ریاضی برای خودتان در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر برای امتحانات در حال مطالعه هستید هدف خودتان را می توانید به این ترتیب تعیین کنید: نمره ریاضی من در امتحان این ترم بالای 19 است. یا اگر در حال مطالعه برای کنکور هستید بر روی کاغذی بنویسید: درصد ریاضی من در کنکور بالای 80 درصد است. به این ترتیب همه کارهای شما جهت پیدا می کند. بعد از تعیین هدف می توانید در جستجوی ابزارهایی برای تحقق آن باشید. ولی تا زمانی که هدفی برای خودتان تعیین نکرده باشید، خودتان هم نمی دانید که چه می خواهید. یکی از بهترین ابزارهایی که برای تحقق هدف خودتان و کسب نمره بالا در امتحان ریاضی و درصد بالا در کنکور ریاضی می توانید از ان استفاده کنید، استفاده از کلاسهای خصوصی ریاضی است. با شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی می توانید ریاضی را بهتر آموزش ببینید، رفع اشکال کنید و به نسبت ترمهای قبلی خودتان و حتی در مقایسه با سایر همکلاسی هایتان بهتر و بهتر عمل نمائید.
حضور فعال و موثر در کلاس تدریس ریاضی: وقتی بحث حضور در کلاسهای تدریس ریاضی است منظور این است که در کلاس ریاضی حضور مفید و موثری داشته باشید. تعداد بسیار زیادی از دانشجویان و دانش اموزان در کلاس فقط حضور فیزیک دارند و به خاطر اینکه به قول خودشان استاد یا مدرس انها را در کلاس ببیند و یا برای حضور غیاب در کلاس شرکت می کنند. این نوع حضور در کلاس ریاضی فایده ای ندارد و اتفاقا فقط وقت شما را تلف می کند. یا در کلاس ریاضی شرکت نکنید و یا حضور فعال و موثری داشته باشید. در کلاس ریاضی با دقت و تمرکز به مطالبی که مدرس ریاضی ارائه می کند گوش دهید. مطالب را دنبال کنید و اجازه ندهید سررشته مطالب از دست شما در برود. جزوه یادداشت کنید. یادداشت کردن جزوه در کلاس ریاضی به یادگیری و تمرکز بالاتر شما بسیار کمک می کند و از طرفی بعدا که جزوه را مطالعه می کنید، چون خودتان جزوه را یادداشت نموده اید، بهتر ان را می فهمید. استفاده از جزوه سایر همکلاسی هایتان برای خواندن درس مناسب نیست. در کلاس ریاضی هر سوالی که برای شما پیش امد را بپرسید و به سوالات دیگران هم با دقت گوش دهید. همین سوال و جوابها برای یادگیری بسیار مفید است. ممکن است در قالب همین سوال پرسیدن ها مطالبی گفته شود که در امتحان ریاضی سوالی از آن مطرح گردد. خلاصه اینکه حضور در کلاس تدریس ریاضی مهم، مفید و موثر است به شرطی که حضور فعالی در کلاس داشته باشید.
برای اینکه در درس ریاضی نمره بسیار عالی و حتی نمره20 بگیرید باید به خودتان نظم بدهید. مطالعه مقاله راهکارهای 20 گرفتن در ریاضی خیلی در این زمینه به شما کمک خواهد کرد. اگر می دانید در درس ریاضی اشکالالت زیادی دارید از همان اول ترم درس خواندن و شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی را شروع کنید. ریاضی درسی نیست که با یک هفته مطالعه در ایام امتحانات بتوانید به خوبی از پس آن برآئید. ریاضی را در طول ترم بخوانید. البته کلاسهای خصوصی در ایام امتحانات هم برای جمع بندی درس و رفع اشکال مفید است. ولی اینکه بخواهید مطالعه تمامی مباحث را به ایام امتحانات واگذار کنید ایده خوبی نیست. خصوصا اگر بخواهید واقعا ریاضی را یاد بگیرید و نمره بالا بگیرید. برای قبولی با نمرات پایین ممکن است همان ایام فرجه ها و چند روز قبل از امتحان کافی باشد ولی برای 20 گرفتن باید در طول ترم و با نظم و برنامه ریزی درس بخوانید. ریاضی درس مهمی است. هم در مقطع متوسطه و هم در مقطع دانشگاهی بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان در این درس اشکال دارند. اگر بتوانید پایه ریاضی خودتان را با تلاش و پشتکار و شرکت منظم در کلاسهای مدرسه و کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی تقویت کنید، از بسیاری از دوستان و همکلاسی هایتان جلو خواهید افتاد.
در این بخش توصیه هایی برای موفقیت و قبولی در امتحان ریاضی با نمره عالی ارائه شده است. اگر می خواهید در امتحان ریاضی قبول شوید و نمره بسیار خوبی بگیرید موارد زیر را در نظر داشته باشید.

1- در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه یا دانشگاه شرکت کنید و در ضمن حضور فعال داشته باشید.

2- در کلاسهای ریاضی جزوه بنویسید و به امید کپی برداری از جزوه دیگران نباشید. جزوه خودتان بهتر و مفهوم تر است.

3- در کلاس ریاضی سوال بپرسید. اگر مطلبی را متوجه نشدید در همان لحظه سوال بپرسید و یا یادداشت کنید تا بعدا بپرسید.

4- در کلاس ریاضی به سوالاتی که دوستان و همکلاسی هایتان می پرسند گوش دهید و نکات آن را یاد بگیرید.

5- فقط برای حضور غیاب در کلاس ریاضی حاضر نشوید بلکه برای یادگرفتن آنجا باشید.

6- با دانش اموزان و دانشجویان زرنگ و کوشا نشست و برخاست داشته باشید. به این ترتیب شما هم شبیه آنها خواهید شد.


چگونه در ریاضی قوی شویم؟ اگر می خواهید در ریاضی قوی شوید باید به یادگیری ریاضی علاقه نشان دهید. با انگیزه درس بخوانید و در کلاسهای ریاضی به صورت کامل شرکت نمائید. در کلاسهای ریاضی با دقت و تمرکز به مطالب گوش دهید و از مدرس و معلم ریاضی خودتان هر سوالی که داشتید را بپرسید. در نهایت تنها راهکار برای قوی شدن در درس ریاضی حل تمرین و مسئله بیشتر است. تمرینات سطح بالا حل کنید و روی تمرینات فکر کنید و راه حل ارائه دهید تا ذهن شما قوی و قوی تر شود.

چگونه ریاضی کنکور را 100 بزنیم؟ اگر می خواهید در ریاضی کنکور 100 درصد بزنید، باید نظم بسیار خوب به خودتان بدهید. در ایام کنکور با برنامه ریزی پیش بروید. برای 100 درصد زدن ریاضی در کنکور نباید هیچ اشکالی داشته باشید. فرمولها و روابط را خوب فهمیده باشید و تست های زیادی کار کرده باشید. افرادی که برای درس ریاضی درصدهای بالایی می زنند ممکن است هزاران تست ریاضی کار کرده باشند. البته باید تست زنی صحیح را هم بلد باشید و مطالب را به صورت عمقی بفهمید (مطالعه کنید: چگونه ریاضی کنکور را 100 بزنیم).


با توجه به مطالب ارائه شده برای موفقیت در کنکور ریاضی و امتحان ریاضی، برای قی شدن و نابغه شدن در درس ریاضی و 20 گرفتن در این درس مهم، برای 100 زدن ریاضی در کنکور و ... راه حل تقریبا مشابهی وجود دارد و این آن است که برای یادگیری ریاضی وقت بذارید و کتاب درسی را به صورت مفهومی آموزش ببینید. در کلاسهای ریاضی مرتب شرکت کنید و حضور فعال داشته باشید. تا جایی که وقت به شما اجازه می دهد تمرین و مسئله حل کنید و روی حل تمرینات و مسائل ریاضی فکر کنید. ریاضی را در طول زمان و در طول ترم بخوانید و یاد بگیرید و آنرا به ایام امتحانات موکول نکنید. افرادی که ریاضی را خوب بلد هستند فقط بیشتر از شما وقت گذاشته اند و تمرین و مسئله حل نموده اند.

منبع: ایران مدرس


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.