مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

نحوه حل تمرینات ریاضی برای موفقیت در درس ریاضی

در این بخش نحوه حل تمرینات ریاضی برای موفقیت در درس ریاضی مورد بررسی قرار گرفته است. یادگیری ریاضی به دو روش است
1. درک مفاهیم و استدلال‌های آن
2. تمرین و به کار بردن مفاهیم یاد گرفته شده
-معلم
-یادآوری
-کتاب مورد مطالعه
-تلاش در یادگیری درک مفاهیم و تمرین ها
-دور کردن هر گونه ذهنیات منفی راجع به ریاضی
-ابتدا تمرین‌ها را حل و بعد به پاسخ نامه مراجعه کنید
توجه در درس ریاضی هر مفهوم از مفهوم قبلی بهره می‌گیرد در نتیجه یادگیری اصول پایه‌ای بسیار مهم است اگر ریاضی پایه شما ضعیف است سعی کنید حتماً از ابتدا شروع کنید تا زمانیکه خود را به مرحله قابل قبولی برسانید.
منبع: entrance.ir

کلمات کلیدی: یادگیری درس ریاضی، چگونگی یادگیری درس ریاضی، نحوه یادگیری درس ریاضی، راهکارهای یادگیری درس ریاضی، تقویت درس ریاضی، قبولی موفقیت در درس ریاضی، برای ریاضی چی بخونیم، تمرین ریاضی چطوری حل کنیم

1- پیش مطالعه درس ریاضی: قبل از رفتن به کلاس درس مطلبی که قرار است درس داده شود را به صورت مختصر مطالع کنید تا یک دید اولیه نسبت به موضوع داشته باشید.
2- گوش دادن در کلاس درس: در کلاس درس با دقت گوش دهید. مطالبی که در کلاس ارائه می شود بعدا خودتان با انرژی بیشتری می توانید یاد بگیرید. پس بهتر است در همان کلاس درس آن را فرا بگیرید.
3- مرور بعد از جلسات تدریس: مرور بعد از جلسات تدریس به همان اندازه که راحت است، سخت هم می باشد. معمولا وقتی این بحث مطرح می شود همه تصمیم می گیرند آن را اجرا کنند ولی کمتر این اتفاق می افتد. مرورو بعد از تدریس به یادگیری شما کمک فراوان می کند.

همانطور که در نکات قبل یادگیری ریاضی گفته شد، ابتدا باید تمرینات حل شده توسط ".معلم ریاضی." خود را حل نمائید. در مرحله بعد برای جا افتادن بهتر مطالب و تسلط بیشتر بر درس لازم است تا خودتان در منزل تمرینات بیشتری برای درس ریاضی حل کنید.
میزان یادگیری و تسلط شما در درس ".ریاضی." ارتباط مستقیم با تعداد تمریناتی دارد که حل می کنید. ضمنا، حین حل تمرینات بر روی آنها تمرکز کنید و اگر خیلی سریع نتوانستید بر مبحث مسلط شوید سعی کنید که پشتکار داشته باشید و با مداومت تمارین را حل نمائید.
اگر در بعضی از تمرینات مشکل دارید می توانید از ".دبیر ریاضی." خود کمک بگیرید و یا با یک ".مدرس خصوصی ریاضی." برای رفع اشکال کلاس داشته باشید.  به جرات می توان گفت که حل تمرین و مسئله اگر مهمترین عامل در یادگیری ریاضی نباشد، یکی از موثرترین عوامل است.

برای یادگیری درس ریاضی بعد از مطالعه اولیه و حضور در کلاسهای مدرسه و یا جلسات تدریس خصوصی ریاضی، نوبت به حل تمرین و مثال می رسد. مسلما شرکت در کلاسهای مدرسه و یا جلسات تدریس ریاضی در منزل قبل از حل تمرین لازم است ولی میزان تاثیر حل مسئله در یادگیری ریاضی بیشتر از آنهاست.

به عبارت دیگر، بدون شرکت در جلسات تدریس ریاضی نمی توان تمرین حل کرد ولی بدون حل مسئله و تمرین هم هرگز نمی توان ریاضی را آموخت.

پس برای یادگیری ریاضی روند زیر را پیش بگیرید:

1- در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و یا در صورت لزوم در کلاسهای خصوصی ریاضی شرکت کنید.

2- مطالب ارائه شده در جلسات تدریس ریاضی را مرور کنید.

3- تا جایی که می توانید مثال و تمرین حل کرده و مسائل اضافی را بررسی نمائید.

روند ارائه شده برای یادگیری دروس فیزیک و شیمی هم می تواند موثر باشد. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی، فیزیک و شیمی به ترتیب بر روی عبارتهای تدریس ریاضیات، مدرسین خصوصی فیزیک و تدریس خصوصی شیمی کلیک نمائید.

برای یادگیری بهتر ریاضی در کلاسهای مدرسه یا کلاسهای تدریس ریاضی دانشگاه به صورت کامل شرکت کنید. حتی اگر لازم شد از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی هم استفاده نمائید. ولی در کنار همه ی این موارد باید حل تمرین و مسئله را در نظر داشته باشید.
برای آموزش بهتر درس ریاضی کتاب درسی را خوب بخوانید، از کتابهای کمک آموزشی استفاده کنید و مرور روزانه و هفتگی را هم در برنامه خودتان بگنجانید. ولی باز همانطور که گفته شد، حل تمرین و مسئله را هم فراموش نکنید.
حل تمرین و مسئله در یادگیری و آموزش ریاضی بسیار مهم است. شما هر مطلبی را که در کلاس تدریس ریاضی یاد گرفته اید حین حل مسئله به کار می برید. و این خودش یک آزمون است برای اینکه چک کنید که آیا مطلب را به خوبی یاد گرفته اید یا نه.
مغز و ذهن انسان نیز مانند سایر اعضای بدن عضلاتی برای خودش دارد. هر چه بیشتر از ذهنتان کار بکشید و مسائل سنگین و سطح بالاتری را حل کنید، ذهن و مغز شما قوی تر خواهد شد. البته باید از مسائل و تمرینات راحتتر شروع کرده و به تدریج مسائل سخت تر را حل کنید.

حین حل تمرینات و سوالهای ریاضی به درستی از حل تمرین استفاده نمائید. استفاده درست از حل تمرین به این معنی است که خیلی سریع سراغ جواب نروید. بر روی هر کدام از تمرینات و مسائل حداقل 10 دقیقه فکر کنید. وقتی فکر می کنید قوی تر می شوید. لازمه این کار آن است که ریاضی را در طول ترم بخوانید. در ایام امتحانات زمان کافی برای حل تمرینها با این روش وجود ندارد.
در نهایت اگر می خواهید در ریاضی در حد نوابغ ظاهر شوید و کاملا در این زمینه قوی شده و ریاضی را به صورت مفهومی و پایه ای یاد بگیرید، تا جایی که می توانید تمرین و مسئله حل نمائید. افرادی که ریاضی را خیلی خوب بلد هستند خیلی تمرین حل کرده اند. تمرینات سطح بالاتری برای ریاضی حل کنید و در درس ریاضی قوی تر و قوی تر شوید. حل تمرین و مسئله بهترین روش برای قوی شدن در درس ریاضی است.

عبارتهای کلیدی: نحوه حل تمرین و مسئله برای درس ریاضی، چگونه تمرینات ریاضی را حل کنیم

منبع: ایران مدرس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.