مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

آموزش و یادگیری بهتر ریاضی کنکور و ریاضیات کنکوری، متوسطه دانشگاهی

در این بخش مطالبی در زمینه آموزش و یادگیری بهتر ریاضی کنکور و ریاضیات کنکوری، متوسطه دانشگاهی و .... ارائه شده است. خودتان بهتر می دانید، شما در جلسه کنکور به مباحثی می توانید پاسخ دهید که بر آنها مسلط باشید و حضور ذهن کامل داشته باشید. خیلی وقتها برای جواب دادن به یک تست یک فرمول را لازم دارید و آن فرمول یادتان رفته است. بنابراین با مرورهای منظم سعی کنید فراموشی در جلسه کنکور را به حداقل برسانید. در برنامه درسی خودتان حتما مرور را در نظر بگیرید.
همانطور که گفته شد، برای مرور هم باید برنامه داشته باشید. شاید بارها و بارها شنیده اید که بعد از کلاسهای تدریس ریاضی و یا هر درس دیگری، همان روز درس را مرور کنید. این امر شاید ساده به نظر برسد ولی در اکثر اوقات انجام نمی شود.
بنابر مطالبی که گفته شد، اگر می خواهید ریاضی را خوب یاد بگیرید و  در امتحانات موفق شوید و در کنکور هم درصد بالایی برای آن بزنید، سعی کنید در کلاس تدریس ریاضی و یا جلسات تدریس خصوصی ریاضی جزوه یادداشت کنید و نکات مهم را بنویسید. حین نوشتن مشخص می شود که آیا مطلب را یاد گرفته اید یا نه.
برای یادگیری دروس مانند ریاضی و فیزیک داشتن تمرکز بسیار مهم است.گوش دادن به درس در کلاسهای ریاضی و فیزیک (یا جلسات تدریس خصوصی ریاضی و تدریس فیزیک در منزل) با تمرکز بالا، مطالع ریاضی و فیزیک با تمرکز زیاد و حتی داشتن تمرکز حین حل سوالات و مسائل ریاضی و فیزیک در گرفتن نمره خوب و یا کسب درصد بالا در کنکور بسیار تاثیر گذار است.
مطالعه عمیق و صحیح درس ریاضی: قبل از هر چیز سعی کنید با یک مطالعه عمیق و مفهومی درس ریاضی و مباحث ارائه شده در آن را به خوبی فرا بگیرید. تعاریفی که ارائه می شود را بفهمید و مفاهیم را درک کنید. یادگیری اولیه از طریق تست زدن فایده ندارد چون تمامی مطالب، ممکن است پوشش داده نشود. بنابراین برای مطالعه اولیه ریاضی کنکور از خود کتاب درسی و جزوات کلاسی استفاده نمائید.
خوبی کلاسهای تدریس و آموزش ریاضی و سایر دروس این است که در کلاس بحثها مورد بررسی قرار می گیرد و با سوالاتی که پرسیده می شود، اصطلاحا خوب شخم زده خواهد شد. این امر باعث می شود که فهم عمیقتری از مطالب پیدا کنید و درس را بهتر یاد بگیرید. در کلاسهای تدریس ریاضی ممکن است سوالاتی مطرح گردد که وقتی خودتان درس ریاضی را مطالعه می کنید، به نظرتان نرسد و نکات مربوط به همین سوالات در تستهای کنکور ریاضی استفاده شود.
در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کنکور و دبیرستان چون وقت بیشتری برای ارائه درس، حل تمرین و مسئله و رفع اشکال وجود دارد، درس را بهتر و راحتتر یاد می گیرید. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی ابتدایی، دبیرستان، کنکور و دانشگاه، مدرس خصوصی ریاضی شما با خیال راحت و با در اختیار داشتن زمان کافی به راحتی می تواند اشکالات شما را برطرف نماید. اگر خودتان درس ریاضی را به خوبی مطالعه کرده باشید از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی برای رفع اشکال، حل تمرین و مسئله و تسلط بر مطلب استفاده کنید. البته انتظار نداشته باشید که تنها با شرکت در کلاسهای خصوصی درس را به صورت کامل یاد بگیرید. مطالعه و حل تمرین خودتان همواره لازم است. برای کسب درصد بالای ریاضی در کنکور هم می توانید از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی استفاده کنید.

iranmodares

یادگیری بهتر ریاضی کنکور

برای موفقیت در هر کاری داشتن پشتکار لازم و ضروری است. برای کسب درصد بالای ریاضی کنکور و برای موفقیت در کنکور هم داشتن پشتکار شرط اولیه است. درست است که باید در کنار تلاش و کوشش و در کنار داشتن پشتکار، به صورت درست و صحیح هم عمل نمود، ولی به هر حال اگر نخواهید زمان لازم را در نظر بگیرید و اگر پشتکار کافی به خرج ندهید هیچ اتفاقی نمی افتد.
برای موفقیت در اموزش و یادگیری ریاضی در مرحله اول باید به صورت کامل در کلاسهای مدرسه و دانشگاه حاضر شد. در ادامه با یک برنامه ریزی درست باید درس و کتاب درسی را مطالعه نمود و در طوب ترم ریاضی را خواند. در کنار موارد ذکر شده، در صورتیکه دانشجو و دانش آموز در درس ریاضی ضعف داشته باشد و یا به هر دلیل در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه یا دانشگاه غایب بوده باشد، استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی برای یادگیری بهتر، رفع اشکال، حل تمرین و مسئله بیشتر، کسب درصد بالای ریاضی در کنکور، موفقیت در امتحان ریاضی و ... می تواند مفید و موثر باشد. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی یادگیری به بهترین شکل می تواند اتفاق بیافتد و فرصت کافی برای حل تمرین و مسئله و رفع اشکال وجود دارد.
استفاده صحیح از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی: منظور از استفاده صحیح از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی این است که در زمان مناسب از این کلاسها استفاده نمائید و در کنار استفاده از کلاسهای خصوصی ریاضی خودتان هم تلاش و کوشش کنید تا در نهایت منجر به نتیجه گرفتن شما شود. اگر می خواهید در درس ریاضی و یا هر درس دیگری نتیجه مورد نظر خودتان را بگیرید و برای نتیجه گرفتن قصد دارید در کلاسهای خصوصی شرکت کنید، باید بسته به سطح معلومات خودتان کلاسهای خصوصی ریاضی را در زمان مناسبی داشته باشید. اگر خودتان درس را بلد هستید و فقط اشکالات جزئی دارید، می توانید در طول ترم ریاضی را بخوانید و در ایام فرجه ها و یا در ایام امتحانات چند جلسه محدود کلاس خصوصی ریاضی برای رفع اشکال برگزار نمائید. ام اگر درس را به کلی بلد نیستید و یا تعداد جلسات بالایی کلاس برای یادگیری نیاز دارید، مسلما باید زودتر شروع کنید و برگزاری کلاسهای خصوصی را به ایام امتحانات موکول نکنید.
نکات تکمیلی برای موفقیت در ریاضی کنکور: برای موفقیت در کنکور ریاضی و کسب درصد بالا در ریاضی کنکور اینکه بتوانید بهترین استاد ریاضی کنکور را پیدا کنید و با ایشان درس ریاضی را کار کنید بسیار خوب و مفید است. شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی برای موفقیت در کنکور ریاضی کاملا می تواند موثر و مفید باشد. ولی در کنار این کلاسها تلاش و پشتکار خودتان هم لازم است. اگر خودتان انگیزه نداشته باشید و هدف واضح و مشخصی را برای خودتان تعریف نکرده باشید، شرکت در کلاسهای متعدد و استفاده از تجربیات بهترین اساتید کنکور هم برایتان فایده نخواهد داشت. بنابراین سعی کنید بیشتر از هر عامل دیگری روی خودتان حساب کنید. با برنامه ریزی پیش بروید و درس بخوانید. در ایام کنکور وقت را از دست ندهید. اینطور نباشد که خیلی هم به خودتان فشار بیاورید و مریض شوید. ولی به هر حال ساعت کاری خودتان را افزایش دهید و زیاد وقت بذارید
آیا شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی برای موفقیت در درس ریاضی مفید است؟ کاملا مفید است. کلاسهای خصوصی برای موفقیت در امتحان و گرفتن نمرات بهتر کاملا مفید و موثر است. در جلسات خصوصی دانش آموز و یا دانشجو هر سوال یا اشکالی را می تواند بدون ترس از تمسخر دیگران و بدون در نظر گرفتن این که برای سوال پرسیدن وقت نیست بپرسد و اشکالاتش را برطرف نماید. در درس ریاضی بسیاری از اشکالات به پایه های قبل بر می گردد و نمی توان در کلاسهای مدرسه و دانشگاه این اشکالات را برطرف نمود. کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی برای رفع اشکال و یادگیری عمقی درس کاملا مفید است.
برای موفقیت در امتحان و کنکور ریاضی علاوه بر کلاس خصوصی چکار باید کرد؟ پاسخ به این سوال هم بسیار مهم است. کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و یا هر درس دیگری برای موفقیت در آن درس مفید است. ولی نکته مهمی که وجود دارد این است نباید کلا به امید جلسات خصوصی ریاضی باشید. باید خودتان هم درس بخوانید. همانطور که گفته شد در کلاسهای اصلی خودتان هم شرکت کنید و تمرین و مسئله حل کنید. برای آموزش بهتر درس ریاضی حل تمرین و مسئله بسیار مهم است. درس را در طول ترم بخوانید و از انباشت شدن مباحث جلوگیری کنید. در کلاسهای مدرسه و دانشگاه حضور فعال داشته باشید و جزوه بنویسید و سوال بپرسید. به یادگیری ریاضی علاقه نشان دهید و تلاش کنید هیچ اشکالی برای شما باقی نماند (برای موفقیت در امتحان ریاضی این مقاله خوب را حتما بخوانید: 20 راهکار برای بیست شدن در درس ریاضی !).
چگونه برای کنکور ریاضی بخوانیم؟ اگر می خواهید ریاضی را برای کنکور بخوانید در مرحله اول کتاب درسی ریاضی را باید خوب مطالعه نمائید. تمرینات و مثالهای ارائه شده در کتاب درسی را خوب بررسی کنید و برای خودتان تشریح نمائید. مرور را در برنامه درسی خودتان داشته باشید. در ادامه تست های کنکور استاندارد برای درس ریاضی کار کنید. تست های سخت و نکته دار را علامت بزنید تا بعدا مرور کنید. مطالعه مقاله چگونه برای کنکور ریاضی بخوانیم هم در این زمینه مفید است.
چگونه برای امتحان ریاضی تمرین کنیم؟ در مرحله اول تمرینات و مثالهای حل شده کتاب درسی را یک بار دیگر مرور کنید. برای خودتان تمرینات ریاضی را تشریح نمائید. اگر در تمرینات حل شده و مثالها اشکال دارید از معلم ریاضی و یا مدرس خصوصی خودتان سوال بپرسید. در مرحله بعد سراغ تمرینات حل نشده کتاب درسی بروید. روی تمرینات فکر کنید و راه حلی بنویسید. حتی اگر راه حل شما درست نباشد و در یک سطر هم نوشته شده باشد ایرادی ندارد. مهم این است که فکر کنید. در ادامه از روی حل المسائل جواب را ببینید و اشکالات خودتان را برطرف نمائید.
چگونه ریاضی کنکور را 100 بزنیم؟ اگر می خواهید در ریاضی کنکور 100 درصد بزنید، باید نظم بسیار خوب به خودتان بدهید. در ایام کنکور با برنامه ریزی پیش بروید. برای 100 درصد زدن ریاضی در کنکور نباید هیچ اشکالی داشته باشید. فرمولها و روابط را خوب فهمیده باشید و تست های زیادی کار کرده باشید. افرادی که برای درس ریاضی درصدهای بالایی می زنند ممکن است هزاران تست ریاضی کار کرده باشند. البته باید تست زنی صحیح را هم بلد باشید و مطالب را به صورت عمقی بفهمید (مطالعه کنید: چگونه ریاضی کنکور را 100 بزنیم).

iranmodares

نحوه مطالعه ریاضیات کنکوری

برای موفقیت در کنکور هم می توان از کلاسهای خصوصی ریاضی استفاده کرد؟ اتفاقا یکی از کاربردهای اصلی و مهم کلاسهای خصوصی ریاضی آمادگی دانشجویان برای کنکور ارشد و یا آمادگی دانش آموزان برای کنکور سراسری و آزاد مقطع کارشناسی است. برای موفقیت در درس ریاضی در کنکور در مرحله اول این درس باید به صورت عمقی و مفهومی خوانده شود. کتاب درسی را در اولویت قرار دهید و آن را با دقت بخوانید. برای موفقیت در ریاضی در کنکور در کلاسهای ریاضی شرکت کنید و به بحثهایی که مطرح می شود خوب گوش دهید. درست است که برای موفقیت در ریاضی در کنکور تست زدن و حل تمرین و مسئله بسیار مهم است. ولی در ابتدای کار پایه را باید محکم و قوی بذارید. در ابتدای کار درس را یاد بگیرید و بفهمید. این کار با شرکت در کلاسهای مدرسه می تواند اتفاق بیافتد و یا در کلاسهای خصوصی ریاضی با کمک یک مدرس خوب و مجرب می توانید درس را عالی آموزش ببینید. در مرحله بعد مثالها و تمرینات حل شده را خوب بررسی کنید. اگر در همان تمرینات اشکال دارید باز هم کلاسهای خصوصی ریاضی کارساز است. اشکالات را برطرف کنید و سوالات را بپرسید. در مرحله بعد، حال که پایه را محکم گذاشته اید، سراغ تست زنی بروید. اگر با در نظر گرفتن مراحل قبلی سراغ تست زنی بیائید، در تست ها هم عملکرد خوبی خواهید داشت. برای هر تست جدیدی هم که ببینید راه حلی به نظرتان می رسد. پس اول درس را بخوانید بعد تست بزنید. در کلاسهای خصوصی ریاضی می توانید تست زنی ریاضی و تکنیکهای تست زنی را هم آموزش ببینید. برای مشاهده لبست مدرسین فعال در زمینه اموزش و تدریس خصوصی ریاضی کنکور و سایر دروس کنکوری بر روی عبارت تدریس خصوصی کنکور کلیک کنید. کلاسهای خصوصی ریاضی هم برای موفقیت در امتحانات و هم برای موفقیت در کنکور ریاضی می تواند مفید و موثر باشد. 

منبع: ایران مدرس (استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت ایران مدرس مجاز است)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.