مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

چگونه در امتحان ریاضی نمره خوبی بگیریم و مفهومی آموزش ببینیم؟

در این بخش در زمینه نحوه آموزش و یادگیری مفهومی درس ریاضی و چگونگی کسب نمره خوب و حتی نمره 20 در درس ریاضی توضیحاتی ارائه می گردد. ریاضی درسی است که برای آموزش و یادگیری به زمان نیاز دارد و حل تمرین و مسئله در آموزش اصولی آن بسیار مهم می باشد. اگر قصد دارید درس ریاضی را مفهومی بخوانید و یاد بگیرید باید در طول ترم و با در اختیار داشتن زمان کافی ریاضی را بخوانید. ریاضی برای آنکه خوب آموزش دیده شود باید در زمان مناسب خوانده شود. بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان خواندن درس ریاضی را به ایام امتحانات و ایام فرجه ها موکول می کنند. در این حالت فقط می توان ریاضی را سطحی خواند.

برای یادگیری بهتر درس ریاضی باید در کلاسهای ریاضی شرکت کنید. اگر درس ریاضی را در طول ترم نخوانید، در کلاس ریاضی هم درس را متوجه نخواهید شد. پس باید تلاش کنید جلسه به جلسه درس را بخوانید و مطالبی که تدریس می شود را مرور نمائید. اگر در درس ریاضی اشکالات پایه ای دارید از مدرسین خصوصی ریاضی کمک بگیرید (برای مشاهده لیست مدرسین فعال در زمینه اموزش خصوصی ریاضی بر روی عبارت مدرس خصوصی ریاضی کلیک نمائید). بعد از شرکت در کلاسهای ریاضی و یا جلسات خصوصی ریاضی درس را مرور نمائید. بهترین و مطمئن ترین راه برای یادگیری و آموزش عمقی و مفهومی درس ریاضی خواندن آن در طول ترم است. در این روش نمره بهتری هم خواهید گرفت.  برای یادگیری درس ریاضی و هر درس دیگری و کلا برای موفقیت در تحصیل یک برنامه ریزی درسی صحیح حتما لازم و ضروری است. برنامه ریزی برای خواندن درس ریاضی را خودتان با توجه به عادات و توانائی هایتان انجام دهید. در برنامه ریزی ای که برای خواندن ریاضی و دروس دیگر در نظر می گیرید، مطالعه و مرور، حل تمرین و نمونه سوال امتحانی را هم در نظر بگیرید. 

حل تمرینات و مسائل حل شده در کلاس درس ریاضی: مسائل و تمریناتی که در کلاس تدریس ریاضی حل شده است را یکبار دیگر خودتان حل کنید. حل مسائل را برای خودتان شرح دهید.
اولویت دادن به کتاب درسی ریاضی برای مطالعه: قبل از اینکه سراغ کتابهای کمک درسی و کتابهای کمک آموزشی بروید خود کتاب درسیتان را بخوانید. کتابهای کمک آموزشی بر مبنای همین کتاب درسی نوشته شده اند. اگر کتاب درسی را خوب بلد باشید توضیحات ارائه شده در کتابهای کمک آموزشی را هم بهتر می فهمید.
اگر می خواهید در درس ریاضی نمره عالی و حتی نمره 20 بگیرید می توانید در کنار کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و کلاسهای تدریس خصوصی و در کنار مطالعه و حل تمرین و مسئله خودتان، بعضا با دوستانتان به صورت گروهی درس ریاضی را بخوانید و تمرینات و مسائل را با همفکری یکدیگر حل کنید. به این ترتیب وقتی فکرهایتان را روی هم می ریزید بهتر درس را یاد می گیرید و شما با نحوه حل تمرین و مسئله دوستانتان هم آشنا می شوید. در این حالت می توانید روی مسائل و تمرینات مختلف بحث کنید و ابعاد مختلف آن را بررسی نمائید و یا اگر سوالی به شکل مشخصی مطرح شده است، می توانید بررسی کنید که اگر سوال به شکل دیگری مطرح می شد راه حل آن چطور می شد. با بحث کردن روی تمرینات و سوالات می توانید انها را بهتر یاد بگیرید.
حل تمرین و مسئله برای یادگیری ریاضی حیاتی است. در نکات قبلی هم بارها و بارها این نکته گفته شده است که برای یادگیری ریاضی تمرین و مسئله حل کنید. برای آموزش ریاضی حل تمرین و مسئله ضروری است. شاید بعضی از دروس دیگر را بدون حل تمرین و مسئله بتوان یاد گرفت ولی برای درس ریاضی حل تمرین و مسئله لازم و ضروری است. ابتدا با مثالهای حل شده کتاب و با تمرینات ساده تر شروع کنید. در ادامه سراغ تمرینات سخت تر و سنگین تر بروید. هر چه تمرینات بیشتری حل کنید، تسلط شما بیشتر شده و در مراحل بعدی از پس حل تمرینات و مسائل سطح بالاتری بر خواهید آمد. تمرین ریاضی برای آموزش ریاضی بسیار مهم است.
برای یادگیری درس ریاضی انگیزه اشتیاق و هدف داشته باشید. هدفی برای خودتان در نظر بگیرید. اگر می خواهید ریاضی را 20 بگیرید بر روی یک کاغذ بنویسید "من مطمئن هستم نمره این ترم من در درس ریاضی 20 است" و این کاغذ را به دیوار اتاقتان بزنید. به این ترتیب برای خودتان هدف تعیین کرده اید. برای رسیدن به هدف خودتان با انگیزه و اشتیاق درس بخوانید و تمام راهکارهای رسیدن به هدفتان را امتحان کنید. هدف سوخت کوره موفقیت است. اگر می خواهید در درس ریاضی عالی عمل کنید و نمره خوبی بگیرید باید برای خودتان هدف تعیین کنید و برای رسیدن به آن تلاش کنید.
موفقیت در امتحان ریاضی با شرکت در جلسات تدریس خصوصی ریاضی: یکی از موارد مهم استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی برای نتیجه گرفتن و قبولی در امتحان ریاضی است. اگر می خواهید در امتحان نمره قبولی بگیرید ... اگر قصد دارید در امتحان نمره بالا و حتی 20 بگیرید و .... در این حالت نیز استفاده از کلاسهای خصوصی ریاضی مفید است. البته زودتر استفاده از این کلاسها را شروع کنید. استفاده از کلاسهای خصوصی ریاضی برای قبولی و موفقیت در امتحان در ایام امتحانات خوب است ولی اگر زودتر شروع کنید بهتر نتیجه می گیرید. 

رفع اشکال ریاضی و آموزش عمقی آن: برای هر درسی و از جمله ریاضی، ممکن است اشکالاتی از پایه های قبل باقی مانده باشد که بر روی عملکرد شما و میزان یادگیری شما در ترم حاضر کاملا موثر است. با شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می توانید هر اشکالی که داشته باشید را برطرف نمائید. حتی اگر در کلاسهای مدرسه و دانشگاه حین تدریس معلم و استاد ریاضی خودتان و یا حین مطالعه و حل تمرین و مسئله در منزل و یا در هر شرایط دیگری اشکالی داشتید و نتوانستید درس را بفهمید و یا از پس حل کردن تمرینات بر بیائید، برای رفع اشکال می توانید روی کلاسهای تدریس خصوصی حساب کنید.

گرفتن نمره 20 در درس ریاضی با جلسات تدریس خصوصی ریاضی: در نهایت اگر برای درس ریاضی اهداف بزرگی دارید و می خواهید خیلی خوب درس ریاضی را یاد بگیرید و در امتحانات 20 بگیرید هم استفاده از کلاسهای خصوصی برای شما می تواند مفید و موثر باشد. در این حالت باید با یک مدرس خوب و مسلط ریاضی کلاسهای را هماهنگ کنید. سوالهای امتحانی سالهای گذشته را حل کنید و با حل تمرینات و مسائل سطح بالا تسلط خودتان را بر درس ریاضی به میزان زیادی افزایش دهید. با شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی و در کنار آن با تلاش و پشتکار خودتان می توانید در این درس 20 هم بگیرید.



منبع: ایران مدرس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.