مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

آموزش مفهومی و پایه ریاضی با کلاسهای تدریس خصوصی ریاضیات

آموزش مفهومی و پایه ریاضی با کلاسهای تدریس خصوصی ریاضیات ممکن است. در ادامه در این زمینه مطالبی ارائه شده است. برای مشاهده لیست مدرسین که در زمینه آموزش و تدریس خصوصی ریاضی ابتدایی و دبستان، ریاضیات تیزهوشان، ریاضیات متوسطه اول و دوم، ریاضی عمومی 1 و 2 دانشگاهی، ریاضیات تخصصی دانشگاهی، ریاضیات کنکوری و .... فعالیت دارند بر روی عبارت مدرسین تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی مهندسی بر روی عبارت تدریس ریاضی مهندسی، برای مشاهده لیست مدرسین معادلات دیفرانسیل و محاسبات عددی هم بر روی عبارت تدریس خصوصی معادلات دیفرانسیل و تدریس خصوصی محاسبات عددی کلیک کنید. در سایت ایران مدرس کاملترین لیست مدرسین تدریس خصوصی ریاضی و سایر دروس را می توانید مشاهده کنید. در این وب سایت تا پاییز 96 بیش از 17000 مدرس ثبت نام کرده و در زمینه آموزش خصوصی ریاضی و سایر دروس از ابتدایی تا دانشگاه و تدریس دروس کنکوری و .... فعالیت دارند. اگر مدرس ریاضی هستید هم می توانید اگهی تدریس خودتان را در همین سایت ثبت نمائید. ایران مدرس بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران است. تدریس معادلات دیفرانسیل
اگر می خواهید درس ریاضی را به صورت عمقی و پایه ای آموزش ببینید و ریاضی را مفهومی یاد بگیرید، فقط شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی کافی نیست. درس خواندن خودتان هم لازم است. شاید بدون شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی بتوانید ریاضی را خوب یاد بگیرید ولی بدون درس خواندن و حل تمرین و مسئله نمی توانید ریاضی را آموزش ببینید. برای آموزش ریاضی مطالعه و مرور، شرکت در کلاسهای مدرسه و دانشگاه، شرکت در جلسات تدریس خصوصی در صورت لزوم، حل تمرین و مسئله، حل کردن و بررسی مثالهای ارائه شده در متن کتاب درسی، درس خواندن در طول ترم، تلاش و پشتکار هم در طول ترم و هم در ایام امتحانات، حل نمونه سوالات امتحانی ترمهای گذشته و .... لازم است.  برای آموزش بهتر درس ریاضی کتاب درسی را خوب بخوانید، از کتابهای کمک آموزشی استفاده کنید و مرور روزانه و هفتگی را هم در برنامه خودتان بگنجانید. ولی باز همانطور که گفته شد، حل تمرین و مسئله را هم فراموش نکنید.  هنگام مرور ریاضی سعی کنید در دفترچه ای که قبلا تهیه کرده اید فرمولها و نکات مهم را بنویسید. این دفترچه بعدا و در ایام امتحانات و کنکور واقعا بدردبخور خواهد بود. اگر در رابطه با هر فرمول نکته خاصی وجود دارد ان را هم بنویسید. این نکات خاص و مهم را بعدا خودتان به یاد نخواهید آورد ولی همین که آن را در دفترچه یادداشت کرده اید در دفعات بعد بع راحتی از انها استفاده می کنید. مرور درس ریاضی و سایر دروس در کل در زمان شما صزفه جویی خواهد کرد. چون اگر مطلبی را به صورت برنامه ریزی شده مرور کنید، دفعات بعد زمان و انرژی کمتری از شما خواهد گرفت. برای درس ریاضی، خیلی از اوقات می توانید مرور را از طریق حل تمرین و مسئله انجام دهید. مثلا امروز که درس را خوانده اید، سه روز بعد تمرینات را حل کنید. به این ترتیب مطالب برای شما دوباره یادآوری خواهد شد.

هر تمرین را برای خودتان تشریح کنید: حین حل تمرینات و سوالات ریاضی، حل سوالات را برای خودتان شرح دهید. از خودتان سوال بپرسید و به صورت مفصل به آن پاسخ دهید. سوالات را تفسیر کنید و حل آنها را برای خودتان توضیح دهید. دلیل استفاده از هر رابطه و فرمول را بدانید.
از سوالات امتحانی سالهای قبل استفاده کنید: بعد از حل مثالهای حل شده در جلسات تدریس ریاضی و حل تمرینات و مسائل کتاب درسی، حل سوالات امتحانی سالهای قبل می تواند به افزایش تسلط شما در یادگیری ریاضی کمک زیادی بکند. تعدادی سوال امتحانی ریاضی در ادامه برای دانلود رایگان ارائه شده است. برای دانلود سوالات امتحانی ریاضی بر روی لینکهای زیر کلیک کنید.
 

برای یادگیری صحیح ریاضی و برای اطمینان از اینکه ریاضی را قبول شده و نمره خوبی می گیرید، بهتر است که کلاسهای خصوصی ریاضی را به ایام امتحانات موکول نکنید. در ایام امتحانات درسهای دیگری هم دارید. استرس ایام امتحانات اجازه یادگیری درست را به شما نمی دهد. در ضمن، ریسک قبول نشدن در درس ریاضی هم بالاتر است. بنابراین از همین الان برای برگزاری جلسات تدریس خصوصی ریاضی اقدام کنید.

راهکارهایی برای یادگیری بهتر و تقویت پایه درسی درس ریاضی در این بخش ارائه شده است. درس ریاضی یکی از درس مهم در دوران دبیرستان و دانشگاه بوده و آموزش و یادگیری درست و پایه ای ان می تواند به موفقیت در تحصیل و همچنین به یادگیری بهتر سایر دروس هم کمک زیادی بکند. در بسیاری از موارد، دانش آموزان و دانشجویان از حل مسائل دروس فیزیک و شیمی و .... و یا دروس دانشگاهی به دلیل ضعف در درس ریاضی عجز هستند. بسیاری از دانشجویان در دورس دیگر غیر از درس ریاضی مطلب را به خوبی یاد می گیرند ولی حین حل مسائل، تمرینات و مثالهای آن دروس، به علت ضعفی که در درس ریاضی دارند، نمی تواند حل درست مسئله و تمرین را ارائه دهند. بنابراین یادگیری درست درس ریاضی، هم برای آموزش خود این درس لازم است و هم برای حل مسائل و تمرینات سایر دروس هم ضروری می باشد.
برای خودتان جزوه بنویسید و نکات مهم را یادداشت نمائید. اگر مدرس ریاضی نکته ای را گفت که متوجه نشدید و فرصت سوال پرسیدن هم نبود، در گوشه ای آن نکته را یادداشت نمائید که بعدا بپرسید. با تمرکز کامل به مطالبی که ارائه می شود گوش دهید و سعی کنید با بحث درگیری شوید. بعد از هر جلسه کلاس تدریس ریاضی درس را بخوانید و مرور نمائید تا جلسه بعد از بحث جا نمانید و مطالبی که ارائه می شود را بفمهید. اگر می خواهید پایه ریاضی خودتان را قوی کنید باید تلاش و کوشش خودتان را افزایش دهید و با دقت و علاقه به مطالبی که در کلاسهای تدریس ریاضی ارائه می گردد را دنبال نمائید.
اگر می خواهید در یاد گیری ریاضی و آموزش آن موفق باشید باید در طول ترم درس ریاضی را بخوانید. آهسته و پیوسته. حتی اگر قصد دارید کلاس خصوصی ریاضی داشته باشید، این کلاسها را هم در طول ترم برگزار نمائید. با مطالعه ریاضی در طول ترم آن را بهتر یاد می گیرد. وقتی ریاضی را در طول ترم مطالعه می کنید به تدریج مطالب برای شما جا می افتد. در ضمن، فرصت کافی برای حل تمرین و مسئله خواهید داشت. برای مطالعه در زمینه آموزش و یادگیری بهتر و پایه ای ریاضی مقاله چگونه ریاضی را از پایه یاد بگیریم (25 نکته مهم آموزش موفق ریاضی) را بخوانید.
اگر در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه غایب بوده اید و یا از نحوه تدریس مدرس و استاد ریاضی خودتان در مدرسه یا دانشگاه راضی نیستید و درس را خوب متوجه نمی شوید، در هر صورت، استفاده از کلاسهای خصوصی ریاضی می تواند مفید و موثر باشد. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی، درس ریاضی را به بهترین شکل ممکن می توانید آموزش ببینید. در کلاسهای خصوصی ریاضی فرصت و زمان بیشتری برای رفع اشکال، حل تمرین و مسئله، توضیح مسائل و مثالها و ... وجود دارد. کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی تا شب امتحان می تواند ادامه پیدا کند و مدرس خصوصی می تواند به صورت کامل از شاگردهای خودش حمایت کند. کلاسهای تدریس خصوصی به نسبت کلاسهای مدرسه و دانشگاه جو راحت تری هم دارد. بسیاری از دانشجویان و دانش اموزان در کلاسهای دانشگاه و مدرسه جرات پرسیدن سوالهای خودشان را ندارند. بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان ممکن است اشکالات پایه ای تری در درس ریاضی داشته باشند و در کلاسهای گروهی از ترس تمسخر سایر همکلاسی هایشان جرات نکنند که سوال خودشان را بپرسند. در کلاسهای مدرسه و دانشگاه اگر سوالی که مربوط به درس فعلی نیست و به پایه های قبلی بر می گردد را بپرسید، شما را به کتاب ارجاع می دهند و یا خواهند گفت که خودتان باید آن مطلب را بلد باشید. در کلاسهای خصوصی هر اشکالی قابل توضیح و برطرف کردن است. با توجه به مطالب گفته شده استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی در کنار کلاسهای مدرسه و دانشگاه برای برطرف کردن ضعف هایی که از قبل وجود دارد و برای برطرف کردن و رفع اشکالات می تواند موثر و مفید باشد. البته اگر خودتان در حد متوسط هستید و اشکالات زیادی ندارید، از جلسات تدریس خصوصی ریاضی برای عالی شدن و برای گرفتن نمرات بسیار خوب هم می توانید استفاده نمائید. در این حالت در کلاسهای خصوصی تمرینات سطح بالاتر و مسائل پیچیده تر را حل می کنید تا تسلط خودتان را بر مطالب افزایش دهید.
می توانید اگر در درس ریاضی اشکالات پایه ای دارید با برگزاری هفته ای یکی دو جلسه کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی به بهترین شکل این درس را آموزش ببینید و در ترم بعدی بهترین نمرات را در کلاس کسب نمائید. در ایام تابستان می توانید در کلاسهای خصوصی ریاضی، ریاضیات پایه های قبل را مرور کنید و اشکالاتی که ممکن است در پایه های بعدی هم برای شما مشکل ساز باشد را برطرف نمائید و یا ریاضی پایه بعدی که در ترم آینده قرار است بخوانید را مطالعه کنید و به این ترتیب در ترم آینده یکی از بهترین نمرات را در کلاس ریاضی بگیرید. اگر واقعا به یادگیری ریاضی و پیشرفت تحصیلی علاقه دارید، از فرصتی که در ایام تابستان برای یادگیری وجود دارد استفاده نمائید و با شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی پایه ریاضی خودتان را تقویت کنید و در راه موفقیت تحصیلی خودتان گام موثری بردارید.
شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی در تابستان برای جبران عقب افتادگی ها و رفع اشکالات پایه ای درس ریاضی که از ترمها و سالهای قبل باقی مانده است و یا برای یادگیری بهتر درس ریاضی و کسب نمرات عالی در امتحانات ترمهای آینده و یا برای کسب درصد بالا در کنکور ریاضی می تواند مفید و موثر باشد. برای مطالعه در زمینه نحوه مطالعه ریاضی برای قبولی در امتحان ریاضی و کسب نمره بالا در ریاضی مقاله 20 راهکار برای بیست شدن در درس ریاضی ! و برای مطالعه در زمینه نحوه مطالعه درس ریاضی برای کسب درصد بالای ریاضی در کنکور مقاله چگونه ریاضی کنکور را 100 بزنیم را مطالعه نمائید. در این وب سایت مقالات زیادی در زمینه موفقیت در درس ریاضی و امتحان و کنکور ریاضی و موفقیت در تحصیل به صورت کلی ارائه شده است که تعدادی از آنها را در پایین همین مطلب مشاهده می کنید. علاوه بر آن جزوات آموزشی، نمونه سوالات امتحانی، جزوات کنکوری، تست کنکور و سوالات کنکوری درس ریاضی و ... هم برای دانلود رایگان ارائه شده است. برای دانلود سوال و جزوه های آموزشی ریاضی بر روی لینک دانلود جزوه و سوال ریاضی کلیک کنید. فصل تابستان فرصت عالی برای یادگیری ریاضی و یا سایر دروس است. از این فرصت استفاده کنید و ریاضی را به صورت عمقی و پایه ای یاد بگیرید (مقاله چگونه پایه ریاضی خود را قوی کنیم در این زمینه مفید است). بهترین راهکار برای قوی شدن در درس ریاضی و یاد گرفتن بهتر ریاضی حل تمرین و مسئله است. حین حل تمرینات و مسائل ریاضی به نحوه حل فکر کنید و راه حل ارائه دهید. سریع سراغ حل المسائل نروید.
 از تمرینات ساده تر و مثالهای متن کتاب درسی شروع کنید. ابتدا سوالهای راحت تر را حل کنید و به تدریج سراغ تمرینات و مسائل سطح بالاتر بروید. هر چه تمرینات بیشتری حل کنید در درس ریاضی قوی تر خواهید شد.
 ز حل المسائل به درستی استفاده کنید. اگر می خواهید تمرین و مثالی را حل کنید و جواب آن را نمی دانید، 10 دقیقه یا یک ربع فکر کنید و راه حل مناسبی ارائه دهید. درست هم نباشد موردی ندارد. همین که راه حل ارائه دهید مهم است. بعدا حل المسائل را ببینید و راه حل خودتان را اصلاح کنید.
 برای یادگیری بهتر درس ریاضی از کتاب درسی شروع کنید. بهترین منبع برای یادگیری درس ریاضی همان کتاب درسی است. کتابهای کمک آموزشی در اولویت های بعدی قرار دارد.

ریاضی یکی از دروس مهم در دبیرستان و دانشگاه است و اگر این درس را به صورت پایه ای یاد بگیرید در دروس دیگر هم حین حل مسائل آن دروس اشکال نخواهید داشت. چون به هر حال برای حل مسائل فیزیک، شیمی و ... ممکن است لازم باشد از روابط مثلثاتی، انتگرال، هندسه و ... استفاده کنید. مطالعه ریاضی در طول ترم و حل تمرینات و مسائل ریاضی می تواند به موفقیت شما در این درس و حتی گرفتن نمره 20 ریاضی و یادگیری بهتر آن کمک کند.
فرمول حفظ نکنید، ریاضی را بفهمید: برای حل مسائل و تمرینات ریاضی بلد بودن روابط و فرمولها مهم است. البته باید حین حل تمرینات دلیل استفاده از هر رابطه را بلد باشید. چرا از فلان رابطه استفاده می کنید؟ آیا راه حل جایگزینی وجود دارد؟ اگر بتوانید به این نوع سوالات پاسخ دهید به این معنی است که درس را فهمیده اید. اگر بتوانید مسائل و تمرینات را برای دوستانتان به خوبی تشریح کنید به این معنی است که درس را فهمیده اید. برای خودتان راه حلها را توضیح دهید.
 تمرینات بیشتری برای درس ریاضی حل کنید: همانطور که گفته شد، حل تمرین و مسئله برای یادگیری بهتر درس ریاضی و قوی تر شدن در درس ریاضی مهم است. بعد از آنکه مثالهای حل شده در کلاس ریاضی و تمرینات متن کتاب درسی را حل کردید سراغ تمرینات سطح بالاتر بروید. می توانید از کتابهای کمک آموزشی معتبر هم استفاده نمائید. حل تمرین و مسئله بیشتر = قوی تر شدن شما در درس ریاضی. تمرینات بیشتری حل کنید و در درس ریاضی پیشرفت کنید.

در طول ترم درس ریاضی را بخوانید: یکی از مهمترین نکاتی که برای موفقیت در درس ریاضی و یادگیری بهتر آن مد نظر داشته باشید این است که ریاضی را در طول ترم بخوانید و مطالعه آن را فقط به ایام امتحانات موکول ننمائید. با مطالعه ریاضی در طول ترم فرصت کافی برای یادگیری بهتر، حل تمرین و مسئله، حل تمرینات بیشتر، رفع اشکال و ... خواهید داشت. برای آموزش ریاضی و قوی شدن در درس ریاضی در طول ترم برای آن وقت بذارید و درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید.
اگر موافق هستید که برای یادگیری ریاضی باید در طول ترم زمان گذاشت، حال باید بدانیم در زمانی که برای آموزش بهتر این درس می خواهیم در نظر بگیریم چه کارهایی باید انجام دهیم. همانطور که می دانید ریاضی یک درس پیوسته است. مثلا اگر مبحث حد و مشتق (رایگان دانلود کنید: دانلود روابط و فرمولهای پایه ای مشتق) را خوب آموزش ندیده باشید در مقاطع بالاتر به مشکل برخورد خواهید کرد. این دقیقا همان مشکل خواندن ریاضی در ایام امتحانات است. دانشجو یا دانش آموزی که فقط با مطالعه ریاضی در ایام فرجه ها و یا در شب امتحان و با تقلب قبول می شود، در همان ترم ظاهرا درس را پاس کرده است و خوشحال است که با وجود اینکه تلاش زیادی نکرده ام چون باهوش هستم !!! درس را قبول شدم. ولی این دانشجو یا دانش آموز در ترمهای بعد مشکل خواهد داشت. از ایشان انتظار می رود مطالبی را بلد باشد و بر مبنای این انتظار مطالب دیگری ارائه می گردد. ولی چون بلد نیستند، مطالب جدید ریاضی را هم متوجه نخواهند شد و این مشکل تا فارغ التحصیلی ادامه پیدا خواهد کرد. البته این مشکل در کلاسهای خصوصی ریاضی قابل رفع است. دانش آموز یا دانشجویی که ریاضی را خوب بلد نیست، اگر به موفقیت در درس و تحصیل علاقه داشته باشد، با شرکت در کلاسهای تدریس حصوصی ریاضی می تواند اشکالات ترمهای قبل را هم برطرف نموده و مطالب ترم حاضر را هم آموزش ببیند.
با توجه به مطالب ارائه شده، با شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی می توانید ریاضی را بهتر یاد بگیرید و اشکالاتی که در این درس دارید را برطرف نمائید. البته باید خودتان هم در طول ترم درس بخوانید و در کلاسهای اصلی خودتان هم شرکت نمائید. در نهایت حل تمرین و مسئله برای یادگیری و آموزش ریاضی مهم و حیاتی است.
منبع: ایران مدرس
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.