مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

چگونه در درس ریاضی بهترین نمره را بگیریم؟

چگونه در درس ریاضی بهترین نمره را بگیریم؟ اگر می خواهید در امتحان ریاضی موفق شوید و بهترین نمره و حتی نمره 20 بگیرید سعی کنید برای یادگیری آن وقت بگذارید. شاید در کلاس درس ریاضی افرادی را دیده باشید که کاملا بر درس مسلط هستند و به سوالات معلم و استاد ریاضی خیلی خوب جواب می دهند و در امتحان میان ترم هم نمره عالی می گیرند. ممکن است پیش خودتان فکر کرده باشید که این افراد واقعا باهوش هستند و ضریب هوشی بالایی دارند. بحثی که وجود دارد این است خوب ممکن است هر شخصی در زمینه ای بهتر باشد. ممکن است فردی ریاضی را زودتر یاد بگیرید و دیگری در مکالمه زبان و یا در آموزش شیمی موفق تر باشد. این تفاوت ها وجود دارد. ولی مهمتر از این تفاوت های کوچک آن است که افرادی که مثلا ریاضی را خوب بلد هستند اینطور نیست که بدون تلاش و کوشش به این حد تسلط رسیده باشند. اگر یکی از همکلاسی های شما، به عنوان مثال، ریاضی را خیلی خوب بلد است در همین ترم و در ترمهای گذشته برای آموزش ان وقت گذاشته است. شما نیز می توانید از همین ترم و همین امروز شروع کنید. برای گرفتن بهترین نمره در درس ریاضی باید برای یادگیری آن وقت بگذارید. مطمئن باشید با در نظر گرفتن زمان کافی برای یادگیری ریاضی، شرکت در کلاسهای ریاضی در مدرسه یا دانشگاه و حضور فعال در این کلاسها، مرور درس ریاضی در طول ترم و حل تمرین و مسئله و ... شما نیز بر  درس ریاضی مسلط خواهید شد و می توانید نمره عالی و حتی نمره 20 بگیرید. اگر در درس ریاضی اشکالات پایه ای دارید، می توانید از مدرسین خصوصی ریاضی کمک بگیرید (برای مشاهده لیست مدرسین خصوصی ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید). اگر شما از این ترم تصمیم بگیرید که در درس ریاضی خوب و حتی عالی باشید، به هر حال ممکن است اشکالاتی از ترمهای قبل برای شما باقی مانده باشد و مانع شود تا شما نمره خوبی بگیرید. با شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی می توانید این اشکالات پایه ای را برطرف نمائید. در ادامه موارد دیگری که برای کسب نمره خوب در درس ریاضی می تواند مفید باشد ارائه شده است.

برنامه ریزی درست برای مطالعه ریاضی: مواردی را که باید مطالعه یا مرور شود به صورت زمانبندی شده در برنامه خود ذکر کنید و هر موردی که انجام شد، آن را تیک بزنید. برنامه شمااگر صد در صد هم انجام نشود باز هم مفید بوده و تاثیر خود را خواهد گذاشت.
(برای مشاهده جزوات و نمونه سوالات ریاضی موجود در سایت (ایران مدرس) بر روی عبارت ریاضی کلیک کنید).

مرور درس ریاضی در طول ترم: مرور درس ریاضی و سایر دروس در کل در زمان شما صزفه جویی خواهد کرد. چون اگر مطلبی را به صورت برنامه ریزی شده مرور کنید، دفعات بعد زمان و انرژی کمتری از شما خواهد گرفت. برای درس ریاضی، خیلی از اوقات می توانید مرور را از طریق حل تمرین و مسئله انجام دهید. مثلا امروز که درس را خوانده اید، سه روز بعد تمرینات را حل کنید. به این ترتیب مطالب برای شما دوباره یادآوری خواهد شد.

برنامه ریزی برای مطالعه ریاضی در طول ترم: یک برنامه ریزی خوب داشته باشید. درس ریاضی را در طول ترم بخوانید و به ایام امتحانات موکول نکنید. ابتدا سوالهایی که در جلسات تدریس حل شده است را یکبار دیگر حل کنید. سپس سراغ مسائل حل نشده و تمرینات بروید. هر چه تمرین بیشتری حل کنید بهتر است. کسانی که ریاضی را از شما بهتر بلدند از شما بیشتر تمرین حل کرده اند. کسی از شما باهوش تر نیست.

ریاضی را عمقی و مفهومی بخوانید: اگر می خواهید ریاضی را خوب بفهمید باید ریاضی را به صورت عمقی بخوانید. از کنار کوچکترین نکات هم به آسانی رد نشوید. شاید در هر نکته کوچک مطلب مهمی نهفته باشد و باعث شود فهم بسیار بهتری از مطالب داشته باشید. کتاب درسی را در اولویت قرار دهید و تمرین و مسئله حل کنید. مسائل ریاضی را برای خودتان تشریح کنید. دلیل راه حلها را بدایند و فقط فرمول حفظ نکنید. به گونه ای سوالها و مسائل را حل کنید و یاد بگیرید که اگر یکی از دوستانتان از شما خواست مطالب را برای او توضیح دهید به راحتی توضیحات را ارائه دهید و ایشان را هم متوجه مطلب سازید. اگر می خواهید بفهمید که آیا مطلبی را خوب متوجه شوید، ببینید که آیا به راحتی می توانید آن را برای دیگران تشریح کنید یا نه. ریاضی را عمقی بخوانید.

حل تمرین و مسئله برای یادگیری ریاضی حیاتی است. در نکات قبلی هم بارها و بارها این نکته گفته شده است که برای یادگیری ریاضی تمرین و مسئله حل کنید. برای آموزش ریاضی حل تمرین و مسئله ضروری است. شاید بعضی از دروس دیگر را بدون حل تمرین و مسئله بتوان یاد گرفت ولی برای درس ریاضی حل تمرین و مسئله لازم و ضروری است. ابتدا با مثالهای حل شده کتاب و با تمرینات ساده تر شروع کنید. در ادامه سراغ تمرینات سخت تر و سنگین تر بروید. هر چه تمرینات بیشتری حل کنید، تسلط شما بیشتر شده و در مراحل بعدی از پس حل تمرینات و مسائل سطح بالاتری بر خواهید آمد. تمرین ریاضی برای آموزش ریاضی بسیار مهم است.

منبع: ایران مدرس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.