مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

نمره عالی ریاضی، چگونه در درس ریاضی نمره بسیار خوبی بگیریم؟

نمره عالی ریاضی، چگونه در درس ریاضی نمره بسیار خوبی بگیریم؟ در این بخش در زمینه موفقیت در امتحان ریاضی و گرفتن نمره خوب و حتی نمره 20 ریاضی توضیحاتی ارائه شده است. قدم اول برای موفقیت در ریاضی و امتحان ریاضی و کسب نمره خوب و حتی نمره 20 در درس ریاضی حضور منظم در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه یا دانشگاه است. اگر می خواهید در درس ریاضی نمره خوبی بگیرید غیبت نکنید. وقتی در کلاسهای تدریس ریاضی غیبت می کنید، جلساتی که بعد از جلسات غیبت به کلاس برمی گردید هم از درس چیزی نمی فهمید. چون معمولا مطالب پیوسته است و اگر بخشی از درس را یاد نگیرید یاد گرفتن ادامه درس هم برایتان مشکل خواهد بود و زیاد متوجه درس نخواهید شد.
علاوه بر موارد گفته شده، در همین سایت مطالب زیادی در زمینه نحوه مطالعه درس ریاضی و نحوه کسب نمره بالای درس ریاضی، موفقیت در کنکور ریاضی، تقویت پایه ریاضی و ... ارائه شده است. به عنوان مثال می توانید مقاله 7 راهکار برای حل بهتر مسائل و تمرینات ریاضی را مطالعه نمائید. برای مشاهده تمامی مقالات مرتبط با موفقیت در درس ریاضی بر روی عبارت موفقیت در ریاضی کلیک کنید. عبارتهای کلیدی: موفقیت در ریاضی، موفقیت در امتحان ریاضی، تقویت پایه ریاضی، نمره 20 ریاضی، چگونه ریاضی بخوانیم، چگونه در ریاضی نابغه شویم، چگونه در امتحان ریاضی موفق شویم، چگونه شب امتحان ریاضی بخوانیم، چگونه معدل بیست بگیریم
کتاب درسی را در اولویت قرار دهید. برای آموزش و یادگیری پایه ای درس ریاضی خواندن و مطالعه کتاب درسی ریاضی را در اولویت قرار دهید. اگر کتاب های کمک آموزشی دارید و یا حل المسائل و ... خریداری کرده اید، این موارد را برای بعد از کتاب درسی در نظر بگیرید. ابتدا متن کتاب درسی ریاضی ار بخوانید و مثالهای حل شده کتاب را مرور نمائید. تلاش کنید که خودتان مثالهای حل شده را حل کنید و در ادامه اگر اشکالی داشتید راه حل را ببینید. خیلی زود سراغ راه حل نروید. اول خودتان کمی فکر کنید و راه حلی ارائه دهید. بعد از حل مثالهای حل شده، سراغ حل تمرینات و مسائل اضافه تر بروید.
بعد از کلاسهای ریاضی و یا جلسات تدریس خصوصی ریاضی درس را مرور کنید. یک از موارد و نکات مهم برای موفقیت در تحصیل و برای موفقیت در درس ریاضی و گرفتن نمره خوب و حتی نمره 20 در درس ریاضی مرور مداوم و پیوسته ریاضی است. خصوصا بعد از کلاسهای تدریس ریاضی و بعد از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی مرور درس بسیار مهم است. مرور ریاضی باعث می شود مطالب مدت زمان بیشتری در ذهن شما باقی بماند و دفعات بعد که خواستید درس را بخوانید و یا تمرین و مسئله حل کنید، انرژی کمتری از شما گرفته شود. بنابراین در برنامه درسی خودتان مرور را هم در نظر بگیرید.
روش درست خواندن ریاضی کدام است؟ مقاله روش درست خواندن ریاضی در این زمینه مفید است. باید کتاب درسی ریاضی را در ابتدا بخوانید. بر مطالبی که در کتاب درسی ارائه شده است مسلط شوید. فرمولها را فقط حفظ نکنید بلکه کاربرد آنها در مسائل را هم متوجه شوید. تمرین و مسئله حل کنید. برای یادگیری بهتر درس ریاضی حل تمرین و مسئله بسیار مهم است. از کتاب حل تمرین درس استفاده نمائید. اول خودتان روی تمرینات فکر کنید و راه حل ارائه دهید سپس جواب را ببینید.
برای موفقیت در کنکور ریاضی و امتحان ریاضی، برای قی شدن و نابغه شدن در درس ریاضی و 20 گرفتن در این درس مهم، برای 100 زدن ریاضی در کنکور و ... راه حل تقریبا مشابهی وجود دارد و این آن است که برای یادگیری ریاضی وقت بذارید و کتاب درسی را به صورت مفهومی آموزش ببینید. در کلاسهای ریاضی مرتب شرکت کنید و حضور فعال داشته باشید. تا جایی که وقت به شما اجازه می دهد تمرین و مسئله حل کنید و روی حل تمرینات و مسائل ریاضی فکر کنید. ریاضی را در طول زمان و در طول ترم بخوانید و یاد بگیرید و آنرا به ایام امتحانات موکول نکنید. افرادی که ریاضی را خوب بلد هستند فقط بیشتر از شما وقت گذاشته اند و تمرین و مسئله حل نموده اند.
تا جایی که می توانید و وقت دارید، تمرین و مسئله حل کنید. تمرین مادر یادگیری است. هر چه تمرینات بیشتری برای درس ریاضی حل کنید تسلط شما افزایش می یابد. البته حین تمرین حل کردن باید به نحوه حل تمرین فکر کنید و خودتان راه حل ارائه دهید. حتی اگر راه حل شما اشتباه هم باشد اشکالی ندارد ولی حتما قبل از اینکه حل درست سوال را نگاه کنید، خودتان به حل مسئله فکر کرده و راه حلی ارائه دهید. حل تمرینات داده شده و برگشت به موقع آنها: هر تمرینی که معلم ریاضی، مدرس ریاضی یا استاد ریاضی به شما داد را در اسرع وقت حل کنید و برگردانید. از حل تمرینات جدید استقبال کنید. با فکر کردن روی تمرینات و ارائه راه حل برای آنها توانایی های ذهن شما بیشتر می گردد. درست مانند ورزشکاری که با برداشتن وزنه های سنگین و تمرین مرتب ماهیچه های خودش را قویتر می کند، شما نیز با حل تمرین ریاضی ماهیچه های ذهن و فکرتان را تقویت می کنید.
کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی یا هر درس دیگری را در طول ترم برگزار کنید و در ایام امتحانات این جلسات را به صورت رفع اشکالی و برای حل تمرین و سوال بیشتر داشته باشید. اگر می خواهید کلاس خصوصی داشته باشید هر چه زودتر اقدام کنید.
همان روز بعد از کلاس درس یا جلسه آموزش خصوصی ریاضی یا در روزهای بعد مثالها و تمرینات حل شده در کلاس درس را یک بار دیگر حل کنید. مثالها و تمرینات را برای خودتان توضیح دهید. از کنار هیچ اشکالی به سادگی عبور نکنید.
درس ریاضی یکی از درس مهم در دوران دبیرستان و دانشگاه بوده و آموزش و یادگیری درست و پایه ای ان می تواند به موفقیت در تحصیل و همچنین به یادگیری بهتر سایر دروس هم کمک زیادی بکند. در بسیاری از موارد، دانش آموزان و دانشجویان از حل مسائل دروس فیزیک و شیمی و .... و یا دروس دانشگاهی به دلیل ضعف در درس ریاضی عجز هستند. بسیاری از دانشجویان در دورس دیگر غیر از درس ریاضی مطلب را به خوبی یاد می گیرند ولی حین حل مسائل، تمرینات و مثالهای آن دروس، به علت ضعفی که در درس ریاضی دارند، نمی تواند حل درست مسئله و تمرین را ارائه دهند. بنابراین یادگیری درست درس ریاضی، هم برای آموزش خود این درس لازم است و هم برای حل مسائل و تمرینات سایر دروس هم ضروری می باشد. از طرفی در کنکور سراسری (رشته های تجربی و ریاضی و ...) درس ریاضی اهمیت بسیار زیادی دارد. در رشته ریاضی که مهمترین درس بوده و در رشته تجربی هم یکی از دروس مهم می باشد. بنابراین، برای موفقیت در کنکور هم یادگیری درس ریاضی مهم است.
منبع: ایران مدرس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.