مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

چگونه در امتحان ریاضی با نمره بسیار خوب و حتی با نمره 20 قبول شویم؟

اگر می خواهید در امتحان ریاضی نمره خوبی بگیرید ....
اگر قصد دارید امتحان ریاضی را با موفقیت پشت سر بگذارید ....
اگر قصد دارید اشکالات پایه ای خودتان در درس ریاضی را برطرف کنید ...
در هر صورت، برای گرفتن نمره خوب در درس ریاضی و برای گرفتن نمره 20 ریاضی موارد زیر را در نظر داشته باشید.
1- در طول ترم درس بخوانید. در ایام امتحانات خواندن ریاضی سخت خواهد بود. در طول ترم فرصت کافی برای تمرین و مسئله خواهید داشت.
2- در کلاسهای خودتان به صورت مرتب حضور داشته باشید. غیبت در کلاس ریاضی باعث می شود از درس عقب بیافتید.
3- در کلاس درس به مطالبی که ارائه می شود با دقت گوش دهید. هر چه در کلاس بیشتر یاد بگیرید بعدا کار شما راحت تر خواهد بود.
4- در کلاس ریاضی سوال بپرسید. هر چیزی را که متوجه نشدید بپرسید. یا می توانید یادداشت کنید تا بعدا بپرسید.
5- در کلاس به سوالهای همکلاسی های خودتان گوش دهید. ممکن است این سوالها بعدا برای شما هم مطرح شود.
6- جزوه بنویسید. در کلاس ریاضی وقتی جزوه می نویسید حواس شما جمع تر خواهد شد و بهتر درس را یاد خواهید گرفت.
7- حین نوشتن جزوه به مطالب ارائه شده گوش دهید. بعضی از دانشجویان و دانش اموزان چنان غرق جزوه نوشتن می شوند که درس را فراموش می کنند.
8- اگر حین ارائه درس فرصت نشد سوال بپرسید آخر کلاس سوالهای خودتان را بپرسید و یا از معلم خصوصی ریاضی خودتان سوالهایتان را بپرسید.
9- قبل از حضور در کلاس ریاضی مطالبی که قرار است ارائه شود را پیش مطالعه کنید. به این ترتیب با آمادگی ذهنی بیشتری در کلاس حاضر خواهید شد.
10- بعد از کلاس هم حتما درس را مرور نمائید. به این ترتیب مطالب را بهتر یاد می گیرید و دیرتر فراومش خواهید کرد.



برای گرفتن نمره 20 در درس ریاضی  و موفقیت در این درس، علاوه بر موارد بالا، می توانید از کلاسهای تدریس خصوصی هم استفاده کنید. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می توانید اگر اشکالی دارید آن را برطرف نموده و تمرینات و مثالهای بیشتری حل نمائید. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می توانید اگر در یک یا چند جلسه از کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه به هر دلیلی غیبت داشته اید، غیبت را جبران کرده و درس را بهتر یاد بگیرید. برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید. آخرین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که برای اموزش بهتر درس ریاضی، تا جایی که می توانید تمرین و مسئله حل کنید. تا جایی که ممکن است روی تمرین حل کردن وقت بگذارید. با حل تمرینات بیشتر تسلط شما هم بیشتر شده و احتمال اینکه در درس ریاضی 20 بگیرید بیشتر و بیشتر خواهد شد.

مرور را فراکوش نکنید. حین مطالعه درس ریاضی می توانید فرمولها و روابط را برای خودتان خلاصه برداری کنید و در مرورهای بعدی از آنها استفاده نمائید.
تا جایی که می توانید و وقت دارید، تمرین و مسئله حل کنید. تمرین مادر یادگیری است. هر چه تمرینات بیشتری برای درس ریاضی حل کنید تسلط شما افزایش می یابد. البته حین تمرین حل کردن باید به نحوه حل تمرین فکر کنید و خودتان راه حل ارائه دهید. حتی اگر راه حل شما اشتباه هم باشد اشکالی ندارد ولی حتما قبل از اینکه حل درست سوال را نگاه کنید، خودتان به حل مسئله فکر کرده و راه حلی ارائه دهید.

به مسائل و مثالهایی که در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه حل می شود به دقت توجه کنید. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی هم این مورد را رعایت نمائید.
در کلاسهای تدریس ریاضی برای حل مسائل داوطلب باشید. البته لازمه این امر این است که در طول ترم درس بخوانید.
بعد از کلاسهای تدریس ریاضی و کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی حتما مطالب تدریس شده را مرور نموده و تمرینها را دوباره حل کنید.
در طول ترم درس ریاضی را بخواند. خواندن ریاضی را به ایام امتحانات موکول نکنید. ریاضی برای یادگیری به حل تمرین و مسئله نیاز دارد. برای یادگیری بهتر آن باید وقت کافی برای حل تمرین و مسئله داشته باشید. بنابراین در طول ترم ریاضی بخوانید.

قدم اول برای موفقیت در ریاضی و امتحان ریاضی و کسب نمره خوب و حتی نمره 20 در درس ریاضی حضور منظم در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه یا دانشگاه است. اگر می خواهید در درس ریاضی نمره خوبی بگیرید غیبت نکنید. وقتی در کلاسهای تدریس ریاضی غیبت می کنید، جلساتی که بعد از جلسات غیبت به کلاس برمی گردید هم از درس چیزی نمی فهمید. چون معمولا مطالب پیوسته است و اگر بخشی از درس را یاد نگیرید یاد گرفتن ادامه درس هم برایتان مشکل خواهد بود و زیاد متوجه درس نخواهید شد.
اگر به هر دلیلی در کلاسهای تدریس ریاضی غیبت کردید قبل از جلسه بعد سعی کنید جزوه را از دوستتان قرض بگیرید و مباحثی که ارائه شده است را خوب بخوانید. به این ترتیب جلسات بعد مطالبی که مدرس یا استاد ریاضی شما ارائه می کند را خوب متوجه خواهید شد.

برای موفقیت در ریاضی و امتحان ریاضی، کسب نمره 20 در امتحان ریاضی و ... می توانید از جزوات و سوالات امتحانی ای که به صورت رایگان در همین سایت ارائه شده است استفاده نمائید. برای دانلود رایگان جزوات آموزشی، نمونه سوالات امتحانی، کتاب، تست و سوال کنکور و ... ریاضی بر روی عبارت دانلود جزوه و سوال ریاضی کلیک نمائید.
علاوه بر موارد گفته شده، در همین سایت مطالب زیادی در زمینه نحوه مطالعه درس ریاضی و نحوه کسب نمره بالای درس ریاضی، موفقیت در کنکور ریاضی، تقویت پایه ریاضی و ... ارائه شده است. به عنوان مثال می توانید مقاله 7 راهکار برای حل بهتر مسائل و تمرینات ریاضی را مطالعه نمائید. برای مشاهده تمامی مقالات مرتبط با موفقیت در درس ریاضی بر روی عبارت موفقیت در ریاضی کلیک کنید.
از ابتدای ترم مطالعه درس ریاضی را شروع کنید. برای گرفتن نمره عالی در درس ریاضی و برای 20 گرفتن در درس ریاضی لازم است زود شروع کنید. اگر بتوانید مطالعه ریاضی را از اول ترم شروع کنید خیلی خوب است. حداقل مطالعه ریاضی را به ایام امتحانات موکول نکنید و از دو سه ماه قبل شروع کنید. مطالعه ریاضی در طول ترم باعث می شود درس را بهتر و عمقی تر یاد بگیرید و احتمال 20 گرفتن خودتان را افزایش دهید. ریاضی درس شب امتحانی نیست. شاید با مطالعه ریاضی فقط در ایام امتحانات بتوانید درس را پاس کنید ولی نمره خوب نمی توانید بگیرید. برای کسب نمره بسیار خوب باید زودتر شروع کنید.
کتاب درسی را در اولویت قرار دهید. برای آموزش و یادگیری پایه ای درس ریاضی خواندن و مطالعه کتاب درسی ریاضی را در اولویت قرار دهید. اگر کتاب های کمک آموزشی دارید و یا حل المسائل و ... خریداری کرده اید، این موارد را برای بعد از کتاب درسی در نظر بگیرید. ابتدا متن کتاب درسی ریاضی ار بخوانید و مثالهای حل شده کتاب را مرور نمائید. تلاش کنید که خودتان مثالهای حل شده را حل کنید و در ادامه اگر اشکالی داشتید راه حل را ببینید. خیلی زود سراغ راه حل نروید. اول خودتان کمی فکر کنید و راه حلی ارائه دهید. بعد از حل مثالهای حل شده، سراغ حل تمرینات و مسائل اضافه تر بروید.
حل تمرین و مسئله برای یادگیری ریاضی حیاتی است. در نکات قبلی هم بارها و بارها این نکته گفته شده است که برای یادگیری ریاضی تمرین و مسئله حل کنید. برای آموزش ریاضی حل تمرین و مسئله ضروری است. شاید بعضی از دروس دیگر را بدون حل تمرین و مسئله بتوان یاد گرفت ولی برای درس ریاضی حل تمرین و مسئله لازم و ضروری است. ابتدا با مثالهای حل شده کتاب و با تمرینات ساده تر شروع کنید. در ادامه سراغ تمرینات سخت تر و سنگین تر بروید. هر چه تمرینات بیشتری حل کنید، تسلط شما بیشتر شده و در مراحل بعدی از پس حل تمرینات و مسائل سطح بالاتری بر خواهید آمد. تمرین ریاضی برای آموزش ریاضی بسیار مهم است.
تلاش و پشتکار مادر موفقیت در هر کاری و از جمله در آموزش ریاضی است. اگر می خواهید ریاضی را خوب یاد بگیرید و یا به هر هدف بزرگ دیگری برسید ... اگر می خواهید در درس ریاضی 20 بگیرید ... اگر قصد دارید در تحصیل و در زندگی موفق شوید .... در هر صورت، تلاش و پشتکار لازمه موفقیت است. حتی اگر هوش شما به عنوان مثال به اندازه یکی دیگر از همکلاسی هایتان نباشد، با تلاش و پشتکار می توانید از او جلو بیفتید. اگر تلاش و پشتکار داشته باشید همه ی ضعفها و کمبودهای دیگر را می توانید جبران کنید. دقت کنید که برای تلاش و پشتکار هیچ جایگزین دیگری وجود ندارد. مثلا، حتی با شرکت در 1000 جلسه تدریس خصوصی ریاضی هم نتیجه نخواهید گرفت.
ابتدا تمرینات ساده تر و در نهایت تمرینات سطح بالا حل کنید. برای یادگیری بهتر درس ریاضی بهتر است به صورت مرحله به مرحله کار کنید. ابتدا تمرینات و مثالهای متن کتاب درسی ریاضی که معمولا ساده تر هستند را حل کنید. سعی کنید بعد از مطالعه متن کتاب درسی، این تمرینات را خودتان حل کنید و یا مثالهای حل شده را با دقت مرور کنید. معمولا در کتابهای درسی هم تمرینات از ساده به مشکل مرتب شده اند. بنابراین، پس از حل مثالهای حل شده متن کتاب درسی ریاضی که ساده تر هستند سراغ تمرینات حل نشده بروید و از ساده به مشکل تمرینات را حل کنید. به تدریج که سطح تمرینات بالاتر می رود، تسلط شما هم بیشتر و بیشتر خواهد شد. در ایام امتحانات نیز مطالعه و حل تمرین و مسئله را ادامه دهید. اگر شما در طول ترم درس ریاضی ار خوب خوانده باشید و مطابق مواردی که در بالا ذکر شد عمل کرده باشید، در ایام امتحانات نیز با قدرت و پشتکار مطالعه و حل تمرین ریاضی را ادامه دهید و بهترین نتیجه را خواهید گرفت. بعضی از دانشجویان و دانش اموزان به هوای اینکه در طول ترم درس را خوانده اند، در ایام امتحانات مطالعه را کنار می گذارند و در نهایت نتیجه عالی که همان نمره 20 باشد را نمی گیرند. برای گرفتن نمره عالی در درس ریاضی باید تا سر جلسه امتحان ادامه دهید. در ایام امتحانات اتفاقا تلاش خودتان را چند برابر کنید و نتیجه عالی آن را بعدا خواهید دید.

منبع: ایران مدرس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.