مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

چگونه در آموزش و تدریس ریاضی موفق تر از قبل عمل کنیم و خوب درآمد کسب نمائیم؟

چگونه در آموزش و تدریس ریاضی موفق تر از قبل عمل کنیم و خوب درآمد کسب نمائیم؟ - اگر می خواهید در زمینه تدریس خصوصی ریاضی فعالیت داشته باشید و درآمد بالایی بدست آورید در مرحله اول باید در زمینه جذب شاگرد و پیدا کردن شاگرد خصوصی خوب عمل کنید. برای جذب شاگرد و فعالیت در زمینه اموزش و تدریس ریاضی روشهای مختلفی وجود دارد. از جمله اینکه می توانید در شهر محل سکونت خودتان با موسسات تدریس خصوصی تماس بگیرید و برای فعالیت در زمینه تدریس ریاضی اعلام امادگی نمائید. اگر قبلا این کار را انجام داده اید باید روشهای دیگری را امتحان کنید. به عنوان مثال تراکت چاپ کنید و در مدارس و دانشگاهها توزیع نمائید. البته چاپ و توزیع تراکت هزینه و زمان می برد ولی به هر حال این هم روشی است و می تواند مفید و موثر باشد. روش دیگری که برای شروع فعالیت و یا گسترش فعالیت در زمینه تدریس ریاضی وجود دارد این است که در روزنامه و بخش نیازمندیهای آن آگهی ثبت کنید. در تهران و کرج و شهرهای بزرگ این یک روش معمول است و مدرسین معمولا از آن استفاده می کنند. البته باز هم این روش هزینه دارد. راهکار دیگر این است که در بلاگفا، میهن بلاگ، بلاگ اسکای و ... برای خودتان وبلاگی بزنید در زمینه آموزش ریاضی در آن مطلب ثبت کنید و در کنار آن برای فعالیت خودتان در زمینه تدریس ریاضی تبلیغ کنید. این روش رایگان است و هزینه ای ندارد ولی باید برای آن وقت بگذارید. راهکار دیگر این است که در سایتهای آگهی رایگان اینترنتی مانند ایستگاه، ایران تجارت، سودایران و ... برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی تبلیغ کنید. این روش رایگان است ولی به هر حال می توانید آگهی خودتان را ویژه هم بکنید.

چگونه معلم و دبیر ریاضی موفقی باشیم؟

بهترین روش برای داشتن عملکرد موفق در زمینه تدریس خصوصی ریاضی و کسب درآمد بالا در آن این است که در سایتهای تخصصی آگهی و تبلیغات تدریس خصوصی مانند ایران مدرس و یا سایت تدریس ریاضی تبلیغات خودتان را درج نمائید. سایت www.tadris-riazi.com به صورت تخصصی در زمینه آگهی و تبلیغات تدریس و آموزش ریاضی فعالیت دارد و بسیار پربازده است. در سایت ایران مدرس (بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران) هم می توانید در زمینه آموزش و تدریس خصوصی ریاضی و یا هر درس دیگری آگهی خودتان را ثبت نمائید. درج آگهی در این سایتها چون به صورت تخصصی در زمینه تبلیغات تدریس و آموزش فعالیت دارند بسیار موثر است.

علاوه بر جذب شاگرد، برای کسب موفقیت های بیشتر در زمینه تدریس ریاضی باید تسلط خودتان را بر این درس افزایش دهید و در ضمن هوای شاگردهایتان را داشته باشید و سعی کنید انها را به نتیجه مطلوب که همان قبولی در امتحان یا کنکور است برسانید. در کلاس تدریس ریاضی هم درس را ارائه بدهید و هم تمرین حل کنید. هر مبحثی را که تدریس کردید تمرین یا مثالی از آن حل کنید. معمولا حین حل سوال مباحث بهتر یاد گرفته می شوند. هر از چند گاهی از شاگردتان بخواهید که خودش تمرین را حل کند. بین جلسات تدریس هم تمرین بدهید و حل آن را برای جلسات بعد بخواهید. همانطور که می دانید ریاضی درسی است که فقط با حل تمرین و مسئله می توان بر آن مسلط شد.
حین تدریس ریاضی و حین حل تمرینها و مسائل به صورت مداوم از شاگردانتان سوال بپرسید تا مطمئن شوید که با مسئله و تمرین درگیر شده اند و روند حل را یاد گرفته اند.
کوئیز یا امتحان بگیرید: برای موفقیت در تدریس ریاضی و برای اینکه خیالتان راحت باشد که شاگردان شما نتیجه خواهند گرفت، ارزیابی و امتحان گرفتن را فراموش نکنید. می توانید در تعدادی از جلسات اول جلسه یک کوئیز بگیرید و در حد 15 دقیقه وقت به آن اختصاص دهید. کوئیز و امتحان باعث می شود میزان یادگیری شاگردانتان مورد سنجش قرار گرفته و اگر خوب درس را یاد نگرفته اند روش تدریس خودتان را اصلاح کنید و یا توصیه هایی در رابطه با روش مطالعه به آنها داشته باشید. در کلاسهای تدریس ریاضی مباحث را از دید شاگردتان دیده و به تناسب وضعیت تحصیلی او تدریس کنید. هر کدام از شاگردهای شما وضعیت متفاوتی از دیگر شاگردانتان دارد. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی در یکی دو جلسه اول با پرسش سوالهایی وضعیت ریاضی شاگردتان را ارزیابی کرده و به تناسب آن تدریس کنید. اگر شما خیلی عالی ریاضی را تدریس کنید ولی شاگردتان چیزی متوجه نشود فایده ای ندارد. 
با پرسیدن سوال از هر کدام از شاگردهایتان میزان معلومات او در ریاضی را بسنجید و به تناسب ان درس دهید. همانطور که در مطلب قبل گفته شد، باید به تناسب وضعیت تحصیلی شاگردانتان تدریس کنید. شاید یکی از شاگردان شما در بحثهای پایه ای ریاضی اشکال دارد. باید با پرسیدن سوال میزان معلومات شاگردانتان را تشخیص داده و ضعفهای آنها را برطرف کنید.
همیشه سعی کنید اولین جلسه ای که برای هر کدام از شاگرهایتان برگزار می کنید بهترین جلسه تدریس ریاضی شما باشد. چون به این ترتیب هم کلاسها ادامه پیدا می کند و هم شاگرد شما دید خوبی نسبت به شما پیدا کرده و ممکن است شما را به دیگران معرفی کند. دقت کنید در کار تدریس خصوصی اگر می خواهید موفق باشید باید کیفیت را حفظ کنید.
قبل از حضور در کلاسهای تدریس ریاضی آمادگی لازم را در خودتان ایجاد کنید. تسلط بر درس بسیار مهم است. اگر بر درس ریاضی مسلط باشید حتی نحوه بیان شما متفاوت خواهد شد. اگر بر درس مسلط باشید خودتان مطالب را از بالا می بینید و روانتر تدریس خواهید کرد.
برای داشتن عملکرد عالی در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی در مرحله اول باید اشکالات و ضعفهای شاگرد خصوصی خودتان را در همان یکی دو جلسه اول تشخیص داده و همچنین هدف از تشکیل کلاس را از او بپرسید. مهمترین نکته در جلسات تدریس خصوصی و کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی این است که روند پیش بردن کلاسها را به گونه ای تنظیم کنید که نهایتا منجر به نتیجه گرفتن شاگردتان شود. ممکن است برای هر کدام از شاگردهایتان برنامه و روند متفاوتی را در نظر بگیرد. اشکالات هر کدام از شاگردهایتان را با سوال پرسیدن حین تدریس، تشخیص دهید. در ادامه تلاش کنید تا اشکالات برطرف شود. ممکن است در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی تشخیص شما این باشد که مثلا یکی از شاگردانتان درس ریاضی را به صورت پایه ای بلد نیست و باید یکی دو جلسه اشکالات پایه ای او را برطرف نمائید. یا ممکن است یکی دیگر از شاگردهای شما درس را متوجه می شود ولی تمرین های ریاضی را خوب نمی تواند حل کند. بنابراین، برای هر کدام از شاگردهایتان باید برنامه خودش را داشته باشید. به کار تدریس و تدریس خصوصی متعهد باشید. به گونه ای تدریس کنید که مطمئن باشید شاگرد یا شاگردهای شما نتیجه می گیرند. برنامه ریزی کنید و مشاوره بدهید. جدی باشید و در طول ترم از شاگردانتان کار بکشید. هر کاری که منجر به نتیجه گرفتن آنها می شود را انجام دهید.
در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی از جزوه کلاسی خود دانشجو و دانش آموز استفاده نمائید. به هر حال سوالات امتحان از همان جزوه مطرح خواهد شد و اگر مطالب دیگری را در کلاسهای خصوصی تدریس کنید موثر نخواهد بود.
تا روز امتحان پشتیبان و حامی شاگردهایتان باشید. در صورت لزوم، روز قبل از امتحان هم یک جلسه جمع بندی و رفع اشکال برگزار کنید. حتی بعد از برگزاری امتحان ریاضی هم پیگیری نتیجه شاگردهایتان باشید. برای موفقیت در تدریس و آموزش ریاضی، تلاش کنید شاگردهایتان موفق شوند.

برای اینکه شاگردهایتان متعهد بودن شما به کار تدریس را احساس کنند در کلاسهای خصوصی ریاضی از هر تلاشی برای پیشرفت آنها فروگذار نکنید. مشاوره بدهید. برای شاگردهایتان برنامه ریزی کنید و به گونه ای برخورد کنید که انگار کلاسها تضمینی است.
برای موفق شدن در درس ریاضی به موفق شدن شاگردهایتان فکر کنید و دغدغه اصلی شما باید همین باشد. اگر شاگردهای شما نتیجه بگیرند ترمهای بعد هم با شما تماس خواهند گرفت. به این ترتیب تعداد شاگردهای شما افزایش پیدا خواهد کرد.
فرمولهای ریاضی را برای شاگردهای خودتان تشریح کنید. بسیاری از دانش اموزان و دانشجویان در درس ریاضی فقط فرمولها را حفظ می کنند. این روند را باید تغییر دهید. مسائل را به خوبی برای انها تشریح کنید و دلیل استفاده از هر فرمول را توضیح دهید.
هیچ بهانه ای را از شاگردهایتان قبول نکنید. همانطور که گفته شد، موفقیت شما در کار تدریس ریاضی در گرو موفقیت شاگردهایتان است. به انها تمرین بدهید و با جدیت جلسات بعد از انها حل تمرینات را بخواهید. از اهرمهای فشار مانند والدین استفاده کنید.

با توجه به مطالب ارائه شده، برای موفقیت در تدریس ریاضی در مرحله اول باید تسلط خودتان را بر درس ریاضی افزایش دهید و تمایزهای مثبتی در نوع تدریس خودتان ایجاد کنید و در ادامه با امتحان کردن روشهای مختلف جذب شاگرد،به تعداد کافی شاگرد جذب نمائید.
منبع: ایران مدرس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.