مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

آموزش و یادگیری بهتر درس ریاضی و نحوه مطالعه درست و اصولی ریاضی

در این بخش مطالبی در زمینه آموزش و یادگیری بهتر درس ریاضی و نحوه مطالعه درست و اصولی ریاضی و .... ارائه می شود. (مطالعه کنید:چگونه در درس ریاضی 20 بگیریم؟

) برای آموزش بهتر درس ریاضی کتاب درسی را خوب بخوانید، از کتابهای کمک آموزشی استفاده کنید و مرور روزانه و هفتگی را هم در برنامه خودتان بگنجانید. ولی باز همانطور که گفته شد، حل تمرین و مسئله را هم فراموش نکنید.
مغز و ذهن انسان نیز مانند سایر اعضای بدن عضلاتی برای خودش دارد. هر چه بیشتر از ذهنتان کار بکشید و مسائل سنگین و سطح بالاتری را حل کنید، ذهن و مغز شما قوی تر خواهد شد. البته باید از مسائل و تمرینات راحتتر شروع کرده و به تدریج مسائل سخت تر را حل کنید. (این مقاله عالی را حتما بخوانید:20 راهکار عالی برای آموزش صحیح و گرفتن نمره 20 در درس ریاضی) برای آموزش و یادگیری بهتر ریاضی و کسب نمره ی بالا در درس ریاضی موارد زیر را در نظر داشته باشید:

1- برای کسب نمره خوب در درس ریاضی هدف مشخصی داشته باشید.

2- نمره ای که در درس ریاضی می خواهید این ترم کسب کنید را به وضوح برای خودتان مشخص کنید.

3- در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه حاضر باشید.

4- درس ریاضی را در طول ترم بخوانید و به شب امتحان موکول نکنید.

5- در کلاسهای تدریس ریاضی تمرکز داشته باشید.

6- کتاب درسی ریاضی منبع اصلی مطالعه شما باشد.

7- در کلاس ریاضی حضور فعال داشته باشید و سوال بپرسید.

8- در کلاسهای تدریس ریاضی جزوه یادداشت کنید.

9- برای حل تمرین در کلاس ریاضی داوطلب شوید. 


10- برای مشاهده مدرسین ریاضی بر روی عبارت مدرس خصوصی ریاضی یا مدرس ریاضی یا تدریس ریاضی کلیک کنید.


11- حین مرور درس هر سوالی که پیش آمد یادداشت کنید تا جلسه بعد بپرسید.

12- سوالاتی که در کلاس ریاضی یا جلسات تدریس خصوصی ریاضی حل شده است را دوباره حل کنید.

13- تمرین حل کنید، تمرین حل کنید و تمرین حل کنید. تمرین مادر یادگیری و تسلط است.

14- برای رسیدن به نبوغ در ریاضی تا جایی که می توانید تمرین و مسئله حل کنید.

15- از سوالات و جزوات موجود در اینترنت استفاده کنید.


در طول ترم درس ریاضی را بخواند. خواندن ریاضی را به ایام امتحانات موکول نکنید. ریاضی برای یادگیری به حل تمرین و مسئله نیاز دارد. برای یادگیری بهتر آن باید وقت کافی برای حل تمرین و مسئله داشته باشید. بنابراین در طول ترم ریاضی بخوانید.

اگر می خواهید ریاضی را بهتر و بهتر یاد بگیرید و در آموزش ان موفق باشید و در امتحانات و کنکور ریاضی موفق باشید، تا جایی که می توانید تمرین  مسئله حل کنید. تمرین مادر یادگیری است. هر چه تعداد تمریناتی که حل می کنید بیشتر و بیشتر باشد، تسلط شما بر درس ریاضی هم بیشتر و بیشتر خواهد شد. ابتدا از سوالات و تمرینات حل شده شروع کنید و به تدریج به سمت حل کردن مسائل سطح بالاتر و سخت تر حرکت کنید.



مشاهده کنید: لیست مدرسین تدریس خصوصی ریاضی
کلاسهای خصوصی ریاضی هم فواید خودش را دارد. در این کلاسها فقط خود شما و مدرس حضور دارید (و یا اگر کلاس نیمه خصوصی باشد، حداکثر 4 یا 5 نفر در این کلاسها حاضر هستند) و در نتیجه به صورت اختصاصی می توانید اشکالات خودتان را برطرف نمائید. در کلاسهای خصوصی ریاضی می توانید اگر به عنوان مثال در پایه سوم دبیرستان مشغول به تحصیل هستید، اشکالاتی که مربوط به اول دبیرستان می شود را هم بپرسید. در این کلاسها هم زمان کافی برای رفع اشکال وجود دارد و هم به نسبت کلاسهای ریاضی مدرسه و دانشگاه جو راحتتری داشته و در نتیجه راحت تر می توانید سوالاتتان را بپرسید. در کلاسهای مدرسه و دانشگاه اگر سوالی که مربوط به درس فعلی نیست و به پایه های قبلی بر می گردد را بپرسید، شما را به کتاب ارجاع می دهند و یا خواهند گفت که خودتان باید آن مطلب را بلد باشید. در کلاسهای خصوصی هر اشکالی قابل توضیح و برطرف کردن است. با توجه به مطالب گفته شده استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی در کنار کلاسهای مدرسه و دانشگاه برای برطرف کردن ضعف هایی که از قبل وجود دارد و برای برطرف کردن و رفع اشکالات می تواند موثر و مفید باشد. البته اگر خودتان در حد متوسط هستید و اشکالات زیادی ندارید، از جلسات تدریس خصوصی ریاضی برای عالی شدن و برای گرفتن نمرات بسیار خوب هم می توانید استفاده نمائید. در این حالت در کلاسهای خصوصی تمرینات سطح بالاتر و مسائل پیچیده تر را حل می کنید تا تسلط خودتان را بر مطالب افزایش دهید. - مطالعه کنید: تاریخ ریاضیات

اگر در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه غایب بوده اید و یا از نحوه تدریس مدرس و استاد ریاضی خودتان در مدرسه یا دانشگاه راضی نیستید و درس را خوب متوجه نمی شوید، در هر صورت، استفاده از کلاسهای خصوصی ریاضی می تواند مفید و موثر باشد. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی، درس ریاضی را به بهترین شکل ممکن می توانید آموزش ببینید. در کلاسهای خصوصی ریاضی فرصت و زمان بیشتری برای رفع اشکال، حل تمرین و مسئله، توضیح مسائل و مثالها و ... وجود دارد. کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی تا شب امتحان می تواند ادامه پیدا کند و مدرس خصوصی می تواند به صورت کامل از شاگردهای خودش حمایت کند. کلاسهای تدریس خصوصی به نسبت کلاسهای مدرسه و دانشگاه جو راحت تری هم دارد. بسیاری از دانشجویان و دانش اموزان در کلاسهای دانشگاه و مدرسه جرات پرسیدن سوالهای خودشان را ندارند. بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان ممکن است اشکالات پایه ای تری در درس ریاضی داشته باشند و در کلاسهای گروهی از ترس تمسخر سایر همکلاسی هایشان جرات نکنند که سوال خودشان را بپرسند. در کلاسهای خصوصی ریاضی سوالات به راحتی می تواند پرسیده شود و هر اشکالی که وجود دارد می تواند برطرف گردد. در ایام امتحانات که دانشجو و دانش آموز به مدرس و استاد ریاضی خودش دسترسی ندارد، با کمک مدرس خصوصی ریاضی می تواند این درس را بهتر یاد بگیرد و رفع اشکال نماید. برگزاری یک جلسه تدریس خصوصی ریاضی روز قبل ازامتحان برای رفع اشکال و جمع بندی درس می تواند بسیار مفید و موثر باشد.

در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی حتی می توان اشکالات مربوط به پایه های ثبل را هم برطرف کرد. همانطور که می دانید، درس ریاضی یک درس پیوسته و ادامه دار است. اگر دانش اموزی درس ریاضی مقطع اول متوسطه را خوب یاد نگیرد در مقاطع بعدی هم در آموزش ریاضی مشکل خواهد داشت. در کلاسهای خصوصی ریاضی یک مدرس خصوصی خوب این اشکالات پایه ای را تشخیص داده و برطرف می کند.
بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان که به علت وجود اشکالات فراوانی که هیچ وقت به انها پاسخ داده نشده است و هیچ وقت حتی جرات پرسیدن سوال برای برطرف کردن این اشکالات را نداشته اند، از درس و تحصیل سرخورده شده اند و کلا از درس ریاضی تنفر دارند، با شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می توانند امیدوارانه و با انگیزه فراوان به درس و تحصیل برگردند.
بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان که نسبت به درس ریاضی کم علاقه و یا بی علاقه هستند، در حقیقت کم هوش و یا ضعیف نمی باشند. معمولا این دانش آموزان در یک ترم و یا یک سال تحصیلی از ریاضی زده شده اند و یک مدرس و استاد نامناسب باعث شده است این اتفاق بیافتد. این دانش آموزان و دانشجویان با قرار گرفتن در معرض آموزش خوب در کلاسهای خصوصی ریاضی می توانند دوباره به درس ریاضی علاقه مند گردند.

کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می تواند تا روز امتحان ادامه یابد. معمولا دانشجویان و دانش آموزانی که با استفاده از کلاسهای تدریس ریاضی دوباره به درس ریاضی علاقه مند شده اند و می خواهند نتیجه خوبی بگیرند، در ایام امتحانات کمی استرس دارند. مدرس ریاضی با برگزاری جلسات جمع بندی و رفع اشکال در این ایام و ارائه مشاوره می تواند کمک زیادی به یادگیری بهتر و موفقیت شاگردان خودش در امتحان ریاضی بکند.
یکی از بهترین زمانها برای شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و تقویت پایه ریاضی خودتان ایام تابستان است. در ایام تابستان در کنار استراحت و تفریح و کارهای جنبی دیگری که ممکن است داشته باشید، شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می تواند واقعا در پیشرفت تحصیلی و آموزش پایه ای و عمقی ریاضی موثر باشد. در ایام تابستان دغدغه درسهای دیگر را هم ندارید و کاملا از لحاظ ذهنی آزاد هستید. می توانید اگر در درس ریاضی اشکالات پایه ای دارید با برگزاری هفته ای یکی دو جلسه کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی به بهترین شکل این درس را آموزش ببینید و در ترم بعدی بهترین نمرات را در کلاس کسب نمائید. در ایام تابستان می توانید در کلاسهای خصوصی ریاضی، ریاضیات پایه های قبل را مرور کنید و اشکالاتی که ممکن است در پایه های بعدی هم برای شما مشکل ساز باشد را برطرف نمائید و یا ریاضی پایه بعدی که در ترم آینده قرار است بخوانید را مطالعه کنید و به این ترتیب در ترم آینده یکی از بهترین نمرات را در کلاس ریاضی بگیرید. اگر واقعا به یادگیری ریاضی و پیشرفت تحصیلی علاقه دارید، از فرصتی که در ایام تابستان برای یادگیری وجود دارد استفاده نمائید و با شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی پایه ریاضی خودتان را تقویت کنید و در راه موفقیت تحصیلی خودتان گام موثری بردارید. برای آموزش و یادگیری بهتر درس ریاضی از تمامی امکاناتی که در دسترس دارید باید استفاده کنید. از کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه و کلاسهای خصوصی ریاضی بهره ببرید. کتاب درسی ریاضی را خوب بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید. هرچه تمرینات بیشتری را حل کنید، تسلط شما بیشتر می شود. در طول ترم درس بخوانید و با برنامه ریزی درس بخوانید. هر سوالی که در درس ریاضی برایتان پیش آمد از مدرس و معلم ریاضی خودتان بپرسید. برای یادگیری ریاضی اشتیاق نشان دهید و با انگیزه مطالعه کنید. ریاضی یکی از دروس مهم در دبیرستان و دانشگاه است و اگر این درس را به صورت پایه ای یاد بگیرید در دروس دیگر هم حین حل مسائل آن دروس اشکال نخواهید داشت. چون به هر حال برای حل مسائل فیزیک، شیمی و ... ممکن است لازم باشد از روابط مثلثاتی، انتگرال، هندسه و ... استفاده کنید. مطالعه ریاضی در طول ترم و حل تمرینات و مسائل ریاضی می تواند به موفقیت شما در این درس و حتی گرفتن نمره 20 ریاضی و یادگیری بهتر آن کمک کند.
درسهای ریاضی و فیزیک در مقطع دانشگاهی هم برای بسیاری از رشته ها اهمیت بالایی دارند. تقریبا اکثر رشته ها دروس ریاضی عمومی و فیزیک عمومی را دارند. اگر بخواهید در این درسها به صورت موفقیت آمیزی عمل کنید بلد بودن این دو درس مهم است. برای رشته های فنی مهندسی و بسیاری از رشته های علوم پایه درسهای ریاضی و فیزیک مهم تر هم می شود و در کل طول تحصیل به صورت مستقیم و یا در قالب مسائل و روابط سایر دروس با این دو درس در ارتباط هستند. درسهایی مانند ریاضی عمومی 1 و 2 ریاضیات مهندسی، محاسابت عددی، معادلات دیفرانسیل و .... در قالب ریاضی دانشگاهی ارائه می شود و برای فیزیک عمومی دانشگاه معمولا فیزیک هالیدی تدریس می گردد. در ریاضی عمومی 1 معمولا مباحث مرتبط با ریاضی دبیرستان با سطح بالاتر (حد و مشتق و انتگرال و ....) ارائه می گردد و در ریاضی عمومی 2 مباحث مرتبط با انتگرالهای چندگانه و .... . در کلاسهای ریاضی و فیزیک و یا در کل کلاسهای خودتان سعی کنید در ردیف های اول کلاس بشینید. به این ترتیب به مدرس و استاد خودتان نزدیکتر هستید و درس را هم بهتر متوجه خواهید شد. در یان حالت برای سوال پرسیدن هم راحت تر هستید.
هر سوالی که در کلاسهای آموزش ریاضیات و فیزیک برای شما پیش آمد را بپرسید. همین سوالات اگر جواب داده نشوند بعدا مشکل ساز خواهند شد. اشکالات خودتان را برطرف کنید و آنها را بدون پاسخ باقی نگذارید. اگر فرصت پرسیدن نبود یادداشت کنید تا بعدا بپرسید.
به تمریناتی که مدرس ریاضی و یا معلم و استاد فیزیک شما حل می کند دقت کنید. چرا این روش را انتخاب کرد؟ فرمول و رابطه دیگری هم می توانست به کار ببرد؟ استدلال چی بود؟ در مسائل مشابه من چگونه عمل کنم؟ اگر فلان متغیر را نداده بود باز هم از این روش حل می شد؟
با پرسیدن سوال از خودتان و مطرح کردن چنین سوالاتی در ذهن خودتان حین تدریس و یا حتی حین مطالعه ذهن شما پویاتر می شود. چنین سوالاتی اگر به ذهن شما رسید آنها را یادداشت کنید تا بعدا  پاسخ داده شود یا اگر فرصت مناسب بود در همان کلاس درس بپرسید.
زمانی که در طول ترم و زمان و وقتی که در کلاسهای ریاضی و فیزیک دارید را غنیمت بشمارید. در این کلاسها غیبت نکنید و در طول ترم هم زمان را از دست ندهید. در ایام امتحانات بعضی از اوقات آرزو می کنید کاش امتحان یک نصف روز دیرتر برگزار می شد.

کتاب درسی ریاضی را در اولویت اول قرار دهید: بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان از همان اوایل ترم به سمت خرید کتابهای کمک آموزشی مختلف هجوم می برند و سعی می کنند برای درس ریاضی و یا دروس مختلف خودشان انواع کتابهای کمک آموزشی تهیه نمایند و فکر می کنند چون برای این کار هزینه می کنند و بقیه این کتابها را ندارند برای یادگیری ریاضی آنها بسیار موثر واقع خواهد شد. کتابهای کمک آموزشی در مواردی برای یادگیری بهتر می تواند مفید باشد ولی به هر حال کتاب اصلی درسی شما در اولویت اول قرار دارد. همه ی این کتابهای کمک آموزشی با توجه به مطالب ارائه شده در کتاب درسی اصلی خودتان نوشته شده است. بنابراین سعی کنید در مرحله اول هر کتابی که دیدید را نخرید. شما درسهای زیادی دارید و در طول ترم فرصت مطالعه این همه کتاب کمک آموزشی را نخواهید داشت. اگر می خواهید کتاب کمک آموزشی خریداری کنید از انتشارات معتبر یک کتاب خریداری کنید کفایت می کند. در ضمن، باز هم در ابتدای کار باید کتاب درسی خودتان را بخوانید. متن کتاب درسی را خوب بخوانید و مثالهای ارائه شده در متن کتاب را حل کنید. اگر شما به صورت کامل بر کتاب ریاضی مسلط باشید و به اندازه کافی تمرین و مسئله حل کرده باشید در امتحان ریاضی مطمئنا موفق خواهید بود.
در کنار مطالب ارائه شده در بالا شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و در کنار داشتن یک مدرس خوب و با تجربه ریاضی هم می تواند کاملا مفید باشد. کلاسهای خصوصی به نسبت کلاسهای مدرسه و دانشگاه مزیتهای زیادی دارد. البته این به معنی غیبت در کلاسهای اصلی خودتان نیست. هر کدام از این کلاسها به نوعی می تواند مفید باشد. به عنوان مثال در کلاسهای گروهی ممکن است روی مطالب بحث شود و در نتیجه درس را بهتر یاد بگیرید ولی در کلاسهای خصوصی از جنبه های دیگری می توانید در اموزش ریاضی موفق تر باشید. در کلاسهای خصوصی می توانید هر سوال یا اشکالی را بپرسید. در این کلاسها بدون ترس از تمسخر سایر همکلاسی ها و یا بدون در نظر گرفتن این نکته که ممکن است مدرس و معلم شما وقت نداشته باشد هر سوالی را می توانید بپرسید. در کلاسهای خصوصی شرایط کاملا برای یادگیری شما مهیا است فقط کافی است خودتان از این فرصت خوبی که به شما داده شده است استفاده کنید. همانطور که می دانید در درس ریاضی در بسیار از مواقع اشکالاتی که وجود دارد به پایه های قبل بر می گردد. مثلا در درس حساب دیفرانسیل و انتگرال بحث حد و مشتق در سطح بالاتری به نسبت درس حسابان دوباره مطرح می گردد. اگر شما درس حسابان را خوب یاد نگرفته باشید در حساب دیفرانسیل هم اشکال خواهید داشت. از طرفی در کلاس حساب دیفرانسیل نمی توان سوالات پایه ای که انتظار می رود در حسابان یاد گرفته باشید را بپرسید. ولی در کلاس های خصوصی ریاضی نه تنها از درس حسابان بلکه از پایه های قبل تر هم می توان سوال پرسید و این مزیت بسیار بزرگی برای یادگیری بهتر است. نکته دیگر اینکه شما در ایام امتحانات که به مدرس و معلم اصلی خودتان دسترسی ندارید می توانید از معلم خصوصی ریاضی خودتان اشکالات را بپرسید. در ضمن سطح کلاسهای خصوصی را خودتان تعیین می کنید و اگر لازم باشد تعداد جلسات بیشتری هم برگزار می نمائید. کلاسهای خصوصی چون در منزل برگزار می شود جو راحت تری دارد و در ضمن وقت دانش اموز و دانشجو در مسیر رسیدن به کلاس تلف نمی شود.
چند جلسه کلاس خصوصی ریاضی برای قبولی در امتحان ریاضی کافی است؟ تعداد جلسات کلاس خصوصی ریاضی برای آموزش و یادگیری بهتر این درس به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می توان به تعداد جلسات تشکیل شده کلاسهای اصلی خودتان در مدرسه و دانشگاه و حجم مطالب تدریس شده، هدف خودتان (اینکه فقط می خواهید در درس ریاضی قبول شوید و یا گرفتن نمره بالا را در نظر دارید)، پایه درسی خودتان و اینکه چقدر ریاضی را بلد هستید و چه اشکالاتی دارید و .... اشاره کرد. در مقطع دانشگاه معمولا حجم مطالب تدریس شده بیشتر ایت و در نتیجه تعداد جلسات بیشتری برای یادگیری درس لازم است. ممکن است شما درس ریاضی را بلد باشید و فقط اشکالات جزئی ای داشته باشید در این حالت شاید در حد همان دو یا سه جلسه کلاس کفایت کند ( برای مطالعه در زمینه قیمت و نرخ کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی مقاله قیمت تدریس خصوصی ریاضی و عوامل و پارامترهای موثر بر آن را مطالعه کنید). در حالت دیگر اگر درس ریاضی را خوب بلد نیستید و اشکالات زیادی دارید، تعداد جلسات لازم بیشتر خواهد بود و در این حالت بهتر است کلاسها در طول ترم برگزار شده و زودتر شروع شود. همانطور که گفته شد، تعداد جلسات لازم برای اموزش ریاضی به هدف شما هم بستگی دارد. اگر می خواهید در درس ریاضی نمره خوب و حتی 20 بگیرید، مسلما در این حالت جلسات بیشتری لازم خواهد بود و علاوه بر ارائه درس در کلاس ممکن است بخواهید تمرینات اضافه تر و نمونه سوالات امتحانی هم حل کنید.

منبع: ایران مدرس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.