مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

آموزش عمقی، مفهومی و پایه ای ریاضی

در این بخش مطالبی در زمینه نحوه آموزش عمقی، مفهومی و پایه ای ریاضی مطالبی ارائه می گردد. برای یادگیری بهتر دروس ریاضی و فیزیک می توانید از کلاسهای خصوصی ریاضی و فیزیک در کنار کلاسهای خودتان در مدرسه یا دانشگاه استفاده کنید. کلاسهای تدریس خصوصی ویژگیهای خوبی دارد که آن را برای یادگیری بهتر دروس جذاب می کند. در این کلاسها می توانیدهر سوالی بپرسید و حتی اشکالاتی که از پایه های قبل برای شما باقی مانده است را رفع کنید. برای مشاهده لیست مدرسینی که در زمینه آموزش و تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک فعالیت دارند بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی و تدریس خصوصی فیزیک کلیک کنید. وقتی این درسها را به صورت پایه ای یاد بگیرید در کنکور و در پایه های بالاتر کار شما راحت تر خواهد بود. روی تمرینات و مسائل تفکر و تامل کنید. درس را برای خودتان توضیح دهید و آن را بفهمید. سوالات و اشکالات را بی جواب نگذارید و هر موردی را از ایتاد، مدرس و یا معلم خصوصی خودتان بپرسید. متن کتاب درسی را با دقت بخوانید و به گونه ای آن را یاد بگیرید که بتوانید برای دیگران هم توضیح دهید.

 مرور درس بعد از شرکت در کلاسها کاملا مفید و موثر است. بارها و بارها در مقالات متعدد ذکر شده است و شاید خود شما هم در این زمینه مطالعه کرده باشید و بدانید که مرور درس بعد از کلاس کاملا مفید و موثر است. وقتی از کلاس بیرون می آئید روند فراموشی مطالب کم کم شروع می شود. با مرور درس پس از کلاس این روند به تعویق می افتد و دیرتر مطالب را فراموش خواهید کرد. در ضمن، مزیت دیگری که این مرورها دارد این است که مواردی را که متوجه نشده اید یادداشت می کنید تا بعدا بپرسید.
برای آموزش عمقی و بهتر درس ریاضی باید در زمینه های مختلفی عملکرد خوبی داشته باشید. در طول ترم با برنامه ریزی و نظم درس بخوانید و مطالعه درس را برای ایام امتحانات که وقت کم است و دروس دیگر هم باید خوانده شوند باقی نگذارید. در کلاسهای ریاضی و در صورت لزوم جلسات تدریس خصوصی شرکت کنید و در کلاسها برای یادگیری اشتیاق نشان دهید. درس را مرور کنید و حل تمرین و مسئله را به عنوان یک راهکار که جایگزینی برای آن وجود ندارد در نظر داشته باشید. نمونه سوال امتحانی حل کنید و اگر اشکالات زیادی دارید از مدرسین خصوصی کمک بگیرید. برای یادگیری بهتر درس ریاضی باید در طول ترم برای ان وقت بگذارید و خوب درس بخوانید.
برای یادگیری بهتر، عمقی تر و مفهومی تر درس ریاضی باید در طول ترم این درس را بخوانید، در کلاسهای اصلی خودتان در مدرسه یا دانشگاه شرکت کنید و برای اموزش بهتر آن تمرین و مسئله حل نمائید. مرور درس ریاضی در طول ترم به یادگیری بهتر آن کمک زیادی خواهد کرد. استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی هم می تواند به آموزش بهتر درس ریاضی کمک کند. در این کلاسها می توانید سوالات خودتان را بپرسید و هر اشکالی که دارید حتی اگر مربوط به ترمهای قبل باشد را برطرف نمائید.
برای آموزش عمقی و مفهومی ریاضی راهکارهای زیادی وجود دارد ولی برای عملی کردن این راهکارها به زمان نیاز دارید. به هر حال همانطور که گفته شد اگر زمان زیادی تا امتحان باقی نمانده است فعلا درس ترم حاضر را خوب بخوانید تا در امتحان نمره خوبی بگیرید. اما اگر زمانی که در اختیار دارید زمان زیادی است می توانید برای یادگیری مفهومی ریاضی برنامه ریزی داشته باشید. برای خوب فهمیدن این درس شرکت در کلاسهای مدرسه و دانشگاه لازم است. مدرس یا استاد ریاضی شما مهمترین مطالب را در کلاس ارائه می کند و اگر شما در کلاس حاضر نباشید و یا حاضر باشید و خوب گوش ندهید بعدا کارتان سخت خواهد شد. حتی اگر در کلاس درس 50 تا 60 درصد مطالب را متوجه شوید باز هم خوب است. برای خوب فهمیدن ریاضی در مرحله بعد کتاب درسی را بخوانید و روی مطالب تفکر و تامل کنید. برای یادگیری ریاضی وقت بگذارید. انتظار نداشته باشید در ایام امتحانات بتوانید کل درس را بفهمید.
در مرحله اول تعیین کنید چه نمره ای می خواهید در درس ریاضی بگیرید. اگر نمره ریاضی شما قبلا مثلا همیشه 12 و 13 بوده است، اینکه بخواهید یک مرتبه 20 بگیرید ممکن است عملی نباشد. به صورت آهسته در خودتان تغییر ایجاد کنید. مثلا تصمیم بگیرید این ترم نمره ریاضی شما 15 یا بالای 15 باشد. همین تصمیم به کارهای شما در طول ترم و در طول روز جهت می دهد. وقتی برای خودتان چنین هدفی را تعیین می کنید، برنامه روزانه شما تغییر می کند و شما تبدیل به شخص دیگری خواهید شد. روی برگه ای بنویسید" من مطمئن هستم نمره ریاضی من این ترم 15 یا بالای 15 است". این برگه کاغذ را به دیوار اتاقتان بزنید و یا جایی قرار دهید که در معرض دید شما باشد. به عبارت "من مطمئن هستم" توجه می کنید؟ خیلی عبارت خوبی است. نشان می دهد شما هیچ شکی ندارید. این جمله را به صورت مداوم با خودتان تکرار کنید. شب قبل از خواب 20 بار آن را تکرار کنید و در طول روز هم به همین ترتیب. هر وقت، وقت کردید تکرارش کنید.
برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی مهندسی بر روی عبارت تدریس ریاضی مهندسی، برای مشاهده لیست مدرسین معادلات دیفرانسیل و محاسبات عددی هم بر روی عبارت تدریس خصوصی معادلات دیفرانسیل و تدریس خصوصی محاسبات عددی کلیک کنید.
برای آموزش ریاضی مطالعه و مرور، شرکت در کلاسهای مدرسه و دانشگاه، شرکت در جلسات تدریس خصوصی در صورت لزوم، حل تمرین و مسئله، حل کردن و بررسی مثالهای ارائه شده در متن کتاب درسی، درس خواندن در طول ترم، تلاش و پشتکار هم در طول ترم و هم در ایام امتحانات، حل نمونه سوالات امتحانی ترمهای گذشته و .... لازم است. بنابراین اگر دقت کرده باشید از بین موارد ذکر شده تدریس خصوصی هم فقط یک مورد است. کارهای دیگری هم برای موفقیت در ریاضی و آموزش عمقی و مفهومی آن لازم است. در سایت (ایران مدرس) علاوه بر بحث تدریس خصوصی مطالب آموزشی دیگری برای یادگیری بهتر درس ریاضی ارائه شده است. اگر می خواهید به صورت کاملا رایگان نمونه سوال امتحانی ریاضی، تست کنکور ریاضی، جزوه های آموزشی، حل تمرینات و مسائل درس ریاضی ششم، هفتم، هشتم، نهم، دهم، یاردهم و دوازدهم، ریاضیات دانشگاهی، معادلات و .... را دانلود نمائید بر روی عبارت دانلود جزوه و سوال ریاضی کلیک نمائید. مطالعه مقالات چگونه ریاضی را از پایه یاد بگیریم (25 نکته مهم آموزش موفق ریاضی) و آموزش پایه ای و صحیح ریاضی و فیزیک در زمینه آموزش عمقی و مفهومی و پایه ای درس ریاضی می تواند مفید و موثر باشد.
اگر دانشجو یا دانش آموز در ترم قبل ریاضی را پاس کرده است و در مباحث پایه ای ریاضی هم اشکال چندانی ندارد، در کلاسهای خصوصی ریاضی در فصل تابستان می توان ریاضیات ترم های بعد را تدریس کرد. این بهترین حالت است. در این حالت، دانشجو یا دانش آموز ترم بعد که در کلاس حاضر می شود خواهد دید که مطالب را خوب بلد است و می تواند روی مسائل و تمرینات سطح بالاتر متمرکز شود تا در درس ریاضی بهترین نمره و حتی 20 بگیرد. در فصل تابستان، با فرصت خوبی که در اختیار دانش اموز و دانشجو قرار دارد می توان ریاضی کنکور، ریاضیات المپیاد و تمرینات ریاضی سطح بالا را مطالعه نمود و در این درس مهم در امتحانات و کنکور و آزمونها بهترین نتیجه را کسب کرد.

نحوه یادگیری پایه ای و مفهومی ریاضی و فیزیک

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.